دوئل ب‌ام‌و سری 5 و آکورا RLX

در قسمتی دیگر از دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به سراغ گروه سدان‌های متوسط لوکس رفته‌ایم. در دوئل قبلی این گروه مازراتی گیبلی و جگوار XF در برابر یکدیگر قرار گرفتند که طی این جدال درمجموع تعداد 1921 رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل گیبلی با دریافت 1391 رأی موفق به کسب 72 درصد از کل آراء شده و پیروزی مقتدرانه‌ای کسب کرد درحالی‌که XF تنها 530 رأی دریافت کرده است. حال امروز در ششمین دوئل گروه سدان‌های متوسط، ب‌ام‌و سری 5 و آکورا RLX به میدان نبرد آمده‌اند.

مرسدس بنز E کلاس

اینفینیتی Q70

آئودی A6

جنسیس G80

مرسدس بنز E کلاس

آئودی A6

کادیلاک CTS

لینکلن MKZ

جگوار XJ

مازراتی گیبلی

کادیلاک CTS

مازراتی گیبلی

ب‌ام‌و سری 5

آکورا TLX

لکسس GS

ولوو S90

؟

ولوو S90

لکسس ES

کادیلاک XTS

تسلا مدل S

فیسکر کارما

؟

؟

ب‌ام‌و سری 5

سری 5 یکی از مشهورترین، محبوب‌ترین و باسابقه‌ترین محصولات ب‌ام‌و است. پیشینهٔ این سدان لوکس آلمانی به سال 1972 و معرفی نسل نخست آن بازمی‌گردد که به‌عنوان جایگزینی برای سدان‌های سری 1500 تا 2000 ب‌ام‌و به بازار آمد. نسل اول سری 5 که در کشورمان هم عرضه شد، تنها به‌صورت سدان تا سال 1981 به تولید رسید و سپس جای خود را به نسل دوم داد. بدین ترتیب نسل‌های سری 5 یکی پس از دیگری طی سال‌های بعد به بازار آمدند درحالی‌که از نسل سوم نسخهٔ استیشن هم به مدل‌های آن اضافه شد. هم‌اکنون این سدان آلمانی در نسل هفتم خود قرار دارد که به‌تازگی راهی بازار شده است. این نسل که با کد G30 شناخته می‌شود، رسماً در اکتبر 2016 رونمایی شده و فروش آن از ماه فوریه آغاز شد. در نسل قبلی، ب‌ام‌و عضو دیگری را به خانوادهٔ سری 5 اضافه کرده بود که گرن توریزمو نام داشت اما در این نسل، مدل گرن توریزمو به سری 6 منتقل شده و بنابراین سری 5 هم‌اکنون در همان دو نسخهٔ سدان و استیشن سابق تولید می‌شود. این خودرو روی پلت‌فرم جدید OKL ب‌ام‌و ساخته شده که با مدل بزرگ‌تر سری 7 مشترک است. سری 5 هم‌اکنون با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزل به بازار عرضه می‌شود و در بین آن‌ها یک نسخهٔ هیبریدی هم وجود دارد. لیست موتورهای بنزینی این خودرو از یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 185 اسب بخار قدرت در مدل 520i شروع شده و نهایتاً به نیروگاه 4.4 لیتری V8 توئین توربو با 600 اسب بخار قدرت در مدل M5 ختم می‌شود. در این دوئل اما جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی مدل 540i شرکت کرده که از یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند. این موتور 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور دارد که در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم برای آن وجود دارد. فروش سری 5 در سال 2016 در ایالات‌متحده 32,408 دستگاه و فروش آن تا ماه اکتبر سال جاری 31,913 دستگاه بوده است.

آکورا RLX

آکورا اولین بار با معرفی سدان کانسپتی با نام RLX در نمایشگاه نیویورک 2012 خبر از ساخت خودروی جدیدی برای جایگزینی با سدان RL داد. سپس نسخهٔ تولیدی این سدان جدید در اواخر همان سال در نمایشگاه لس‌آنجلس 2012 رونمایی شده و از مارس 2013 به‌عنوان جایگزینی برای مدل RL به بازار آمد. این خودرو بزرگ‌ترین سدان آکورا و به‌طورکلی سدان پرچم‌دار گروه هوندا محسوب می‌شود. RLX به‌تازگی برای مدل 2018 فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است که برای اولین بار در هفتهٔ خودروی مونتری امسال به نمایش عمومی درآمد. در این فیس‌لیفت، طبق زبان طراحی جدید آکورا، تغییرات ظاهری عمده‌ای در RLX صورت گرفته که شامل مواردی چون جلوپنجرهٔ شش‌گوشهٔ جدید، چراغ‌های جلو و عقب جدید و… می‌شود. این سدان لوکس ژاپنی هم‌اکنون تنها در دو نسخهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود. مدل اول که در دوئل ما هم شرکت کرده است، مجهز به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی بنزینی است. این موتور 310 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور دارد که پس از فیس‌لیفت 2018 برای انتقال آن یک گیربکس جدید 10 سرعتهٔ اتوماتیک ارائه شده است. مدل دوم اما یک نسخهٔ هیبریدی است که قوای محرکهٔ آن از یک موتور بنزینی V6 به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است. خروجی کلی این سیستم که در آن از تکنولوژی قوای محرکهٔ هیبریدی سوپراسپرت NSX استفاده شده، 380 اسب بخار است. این مدل هیبریدی به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما نسخهٔ بنزینی صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید شده و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن وجود ندارد. اوضاع فروش آکورا RLX در ایالات‌متحده هرگز مناسب نیست چراکه سال گذشته در این کشور تنها 1478 دستگاه از آن فروخته شده است. این رویه امسال هم ادامه داشته است به‌نحوی‌که تا پایان ماه اکتبر سال جاری فقط 922 دستگاه RLX در ایالات‌متحده به فروش رسیده است. بااین‌حال آکورا امیدوار است با این فیس‌لیفت اخیر و به لطف طراحی جدید و تکنولوژی‌های بیشتر بتواند فروش سدان پرچم‌دار خود را در آمریکا افزایش دهد.

 

 

مشخصات فنی

آکورا RLX

ب‌ام‌و 540i

پیشرانه 3.5 لیتری V6 3 لیتری I6
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت 310 اسب بخار 340 اسب بخار
گشتاور 370 نیوتن متر 450 نیوتن متر
گیربکس 10 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو عقب
شتاب صفرتاصد 5.8 ثانیه 4.7 ثانیه
مسافت 400 متر 14.3 ثانیه 13.2 ثانیه
حداکثر سرعت 215 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 9.2 لیتر (ترکیبی) 9.4 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 70 لیتر 68 لیتر
وزن 1815 کیلوگرم 1845 کیلوگرم
طول 4.98 متر 4.94 متر
فاصلهٔ محوری 2.85 متر 2.97 متر
حجم صندوق بار 420 لیتر 540 لیتر
قیمت پایه 55,415 دلار 57,445 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

64 دیدگاه

  1. حامد
    سوابق: (645 دیدگاه) ,

    بدون شک انتخابم سری ۵ هست
    فقط e کلاس هست که ممکنه به سری ۵ ترجیع بدمش
    ولی انصافا اکورا هم چیزی کم نداره

    پاسخ
    1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel
      سوابق: (787 دیدگاه) ,

      خار قدرتمند در چشم بدخواهاش
      بسوزه اونیکه چشم نداره ببینه BMW پادشاهی میکنه.
      یادشون رفته اون موقع که دست نیاز و عجز به سمت BENZ دراز کردن و BENZ تحویلشون نگرفت و موتور دیزلی بهشون نداد، این BMW بود که دست پدرانه بر سر FORD کشید و بدون هیچ اسمی انجین دیزل بهشون داد.
      ***
      البته منظورم با همه نیست. من میدونم و میشناسم بچه های با عشق و باحال چه کسانی هستن.
      حتی اگر هم رای نیاره با اختلاف از تمام رقیباش بالاتره حتی E کلاس که غولی هست واسه خودش.
      تاج پادشاهی سدان بر سر محصولات BMW هست و تمام.
      ***

      رای من سلطان عشق BMW

      پاسخ
        1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel
          سوابق: (787 دیدگاه) ,

          فدات شم
          من خودم اونجا به ماستنگ رای دادم
          ولی این سری 5عه.
          سلطان سگمنت خودشه.
          این که شما نمیخوای ببینی به من ربطی نداره ولی حقیقت رو نمیشه انکار کرد.

        2. MAHDI . CHEVROLET
          سوابق: (1436 دیدگاه) ,

          عزیز دلم خب تو که نگفتی سری ۵
          مستقیم گفتی فورد
          کامنتت رو مجددا بخون

        3. MAHDI . CHEVROLET
          سوابق: (1436 دیدگاه) ,

          سفسطه نکن دیگه
          الان این پست هیچ ربطی به فورد نداشت اما تنفرت از فورد رو بهش ربط دادی
          منم گفتم فورد BMW رو شکست داد اما تو میگی ربطش به سری ۵ چیه
          خب کامنت خودت حمله به فورد بود دیگه نه در مورد سری ۵ و اکورا

        4. Hemichan
          سوابق: (610 دیدگاه) ,

          همدیگرو ماچ کنین کدورتها را کنار بگذارید/بگزارید
          خوب نیست ٭ بی صبرانه منتظر کُتک های دوستانه تان هستیم٭

      1. حامد
        سوابق: (645 دیدگاه) ,

        داداش فدات بشم بد نبود یکم ملایم تر حرف میزدی؟
        اخه یعنی چی هی خار خار میکنی؟
        مگه دعواست عزیز من؟

        پاسخ
        1. مانی
          سوابق: (1011 دیدگاه) ,

          این سگمنت سلطانش‌ای کلاس هست
          سریه ۳ سلطانه سگمنت خودش بود البته
          جدیدا نمیدونم هنوز هست یا نه

      2. Mohammad
        سوابق: (84 دیدگاه) ,

        اینکه نه تنها در خودروهای سدان بلکه در تمامی کلاسهای سواری تاج برای کدام گروه خودرو سازی است در تمامی سایتهای مرتبط با ماشین چه ایرانی و چه خارجی موجوده و نیاز به سواد خاصی هم نداره فقط کمی خواندن لازمه،خیلی قشنگ تره که نظراتمونو محترمانه تر بگیم دوست خوب من

        پاسخ
    2. Amin
      سوابق: (91 دیدگاه) ,

      دوستان شرمنده اینجا ریپلای میکنم اما ازتون خواهش میکنم این مقاله و تمام عیب هایی که به ولوو s90 وارد شده رو بخونید و این که دوستان چقد ساده و صرفا از رو تعصب باعث شدن gs با تمام شایستگیاش حذف بشه،هیچ منطقی تو رای دادن اکثر دوستان نیست متاسفانه
      https://www.pedal.ir/magazine/مقایسه-جنسیس-g90-لینکلن-کانتیننتال-ولوو-s90/

      پاسخ
    3. Alireza.a
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      سلام.حتما که بی ام دبلیو بهتره، هویتش ضعیفتره هوندا.آخه خودرو دیفرانسیل جلو میشه.اونم تو این سگمنت که همه حالت awd دارن.اینا اصلا قابل قیاس نیستن.☺هوندا خودروهاش خوبن انصافا ، پر از تکنولوژین ، اما امروز اون روز نیست!!!

      پاسخ
  2. (Ali(Chevy Nova
    سوابق: (4985 دیدگاه) ,

    اکورا انتخاب من هستش و مهم ترىن دلىلش هم نوع تنفسش هست
    از محاسن دیگه اکورا
    1. استهلاک کم بخاطر تنفس طبىعى بودن
    2. وزن کم تر
    3. طول بىشتر
    4. گىربکس بهتر هست

    پاسخ
    1. Behi
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      طولش بیشتره اما فاصله محوریش کمتر از ب ام وست که بنظرم مهم فاصله محوریه که هرچی بیشتر باشه فضا کابین هم بیشتر میشه.
      البته یه نکته هم داره با طول بیشتر صندوق خیلی کم حجم تر نسبت به ب ام و داره.
      جز مصرف سوخت و قیمت آکورا هیچ برتری نداره.
      تعصب تا چه حد اون 23 درصد هم فک کنم طرفداران بنز باشن که یکیش خودمم?البته رای من قطعا ب ام و

      پاسخ
      1. #ali.m#
        سوابق: (1840 دیدگاه) ,

        “این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند”
        یعنی چی ؟اون 23درصد فلانن .
        خب اونا به اکورا بیشتر علاقه داشتن.
        بهش رای دادن.
        حالا میخوان 23درصد باشن میخوان 1درصد باشن بالاخره هستن.

        پاسخ
    2. امیر
      سوابق: (186 دیدگاه) ,

      ۴ میلیمتر طول بیشتر، ۳۰ کیلو وزن کمتر و به قول شما گیربکس بهتر(نمیدونم گیربکسش چرا بهتره)☜دلایل انتخاب آکورا?. شما دور پلاک بی ام و یه قاب بکشی طولش از آکورا بیشتر میشه، ثانیا وزن کمتر و به قول شما گیربکس بهتر به غیر از کم کردن شتاب مزیت دیگه ای نداره که شتابش هم داریم میبینیم ثالثا توربوی سمند رو روی بی ام و وصل نکردن که بگیم استهلاکش خیلی بالاست و البته اونی که این همه واسه ماشین پول میده فقط ازش بازده میخواد نه کم خرجی

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (186 دیدگاه) ,

        یه اشتباهی کردم و بجای 4cm نوشتم 4mm پس نیازی به قاب دور پلاک هم نیست? البته ۴cm کمتر از ۱ بند انگشته پس اهمیتی نداره

        پاسخ
        1. ARIAN
          سوابق: (11 دیدگاه) ,

          هر بند انگشت 2.5 سانته

        2. امیر
          سوابق: (186 دیدگاه) ,

          بند پایینی ۴ سانته?

    3. Amin
      سوابق: (91 دیدگاه) ,

      گیربکس بهتر یعنی چی؟مگه ملاک بهتر بودن گیربکس تعداد دندست؟?
      بعد جالبه این که بی ام و دف عقبه و اکورا دف جلو و تفاوت شتاب حداقل ٢ ثانیه ای(کلیپاشو میتونید ببینید)برا شما اصن مهم نیست؟

      پاسخ
  3. حامد
    سوابق: (645 دیدگاه) ,

    داداش اینا که تو میگی درست
    ولی انصافا چجوری میتونی از bmw بگذری؟?

    پاسخ
    1. (Ali(Chevy Nova
      سوابق: (4985 دیدگاه) ,

      حامد
      من خوب مثل شما فکر نمیکنم همونطور که شما مثل من فکر نمىکنى
      به نظر من اکورا بخاطر اونکه موتورش بصورت اتمسفرىک هست هزینه تعمىراتش کم تره و استفاده روزمره ازش بهتر هست و اون پىچىدگى سىستم توربو رو هم نداره
      این کلاس ماشىنهاى هستن که براى استفاده روزمره هستش و نىازى نىست که ماشىنهاى این کلاس سوپر شارژ و توربو شارژ داشته باشن
      در ضمن موتور تنفس طبىعى اگه قدرت بالا داشته باشه هنر سازنده رو نشون میده که بدون استفاده از توربو و سوپرشارژ قدرت خوبى رو ارائه مىده که اکورا با 310 اسب قدرت و 370 نىوتن گشتاور خىلى خوبه

      پاسخ
      1. حامد
        سوابق: (645 دیدگاه) ,

        بله شما درست می‌فرمائید
        هر کی یه سلیقه و انتظاری از ماشین داره
        شما بخاطر موتور تنفس طبیعی اونو میپسندید
        منم بخاطر بی ام و بودنش (:

        پاسخ
      2. مانی
        سوابق: (1011 دیدگاه) ,

        بااالهههههههههههههههه

        هنرِ سازندهٔ رو دیدیم که با مکلارن چیکار کرد

        پاسخ
  4. ارش
    سوابق: (659 دیدگاه) ,

    وااای بی ام و سری 5 عشقه.

    پاسخ
  5. Landscape
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    این دوئل از اونایی که یکی له میشه که در اینجا باید شاهد له شدن آکورا باشیم
    هر چند ماشین خوبیه ولی سری5 عشقه

    پاسخ
  6. Rezanst
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    من اصالت رو تو چشای بی ام دبلیو دیدم نتونستم سمت هوندا برم و بهش رای بدم فقط بی ام دبلیو با اون داشبوردش البته داشبورد سلیقه ایه ولی صندلی بی ام دبلیو انکار نکردنیه واقعا ادم راحت تر روش میشینه

    پاسخ
    1. (Ali(Chevy Nova
      سوابق: (4985 دیدگاه) ,

      Rezanst
      جالبه زمانى که من و دوستانم از اصالت صحبت مىکنىم بعضى ها که کم مىارن مىگن اصالت معنا نداره
      حالا شما دارى دم از اصالت مىزنى؟؟؟

      پاسخ
  7. VIPER
    سوابق: (1741 دیدگاه) ,

    بدون هیچ شک و تردیدی سری۵
    نکه آکورا بد باشه،نه
    ولی سری ۵ بهتره
    همچنین تو برند لوکس خیلی افته که محور متحرک عقب نباشی

    پاسخ
  8. شاهين
    سوابق: (833 دیدگاه) ,

    اصلا قابل قیاس نبودن با هم.من همیشه ملاک رای دادنم اینطوریه که اگه واقعا تو دنیای واقعی پول خرید یکی از دو گزینه معرفی شده رو داشتم اون پول رو واسه کدوم مورد خرج میکردم.بعد رای میدم.و الان قطعا ب ام و رو میخریدم.شاید فقط بنز ای کلاس بتونه این سری ۵ رو زمین گیر کنه

    پاسخ
    1. shirko.mercedesbenz
      سوابق: (462 دیدگاه) ,

      این نسل از ب ام و تو کل هم کلاساش یه رده بالاتره ، چه برسه به این اکورا

      پاسخ
  9. بنزما
    سوابق: (495 دیدگاه) ,

    عزیزم این وزن کمتر و گیربکس بهتری که شما میگی حتی تو مصرف سوخت هم موجب برتری اکورا نشده یه کم واقع بین باشیم

    پاسخ
    1. (Ali(Chevy Nova
      سوابق: (4985 دیدگاه) ,

      بنزما
      اىنجا نظر سنجى هستش و هرکى با توجه به سلىقش بىن 2 ماشىن راى مىده
      من اکورا رو برتر مىدونم
      حالا کسى دیگه نظرش چىز دیگس خودش مىدونه

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (218 دیدگاه) ,

        علی شوی جان درسته که اینجا نظر سنجیه و هر کس سلیقه ای داره ولی اگه میخوای دلیل بیاری لااقل 4 تا دلیل درست و حسابی و قانع کننده بیار . آخه پسر خوب طول بیشترم شد دلیل!!!

        پاسخ
  10. Amir Machine
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    نظر من هم رو آکوراس
    بنظر من طراحیش زیباتر از طراحی تکراری سری پنجه، داشبورد و بطورکلی کابینش لوکس‌تر بنظر میرسه، موتورش تنفس طبیعیه و با وجود حجم بیشتر مصرف کمتری داره و قیمتش هم هرچند جزئی ولی ارزون‌تره.
    با این حال عجیبه با وجودی که محصولات هوندا مثل آکورد، سیویک و CR-V فروش خیلی بالایی در آمریکا دارن، فروش RLX اینقدر کمه

    پاسخ
  11. E 36
    سوابق: (914 دیدگاه) ,

    یکی داره سعی میکنه جو رو علیه ب ام و خراب کنه! نتیجه رو با دیسلایک های ضد سری 5 بررسی کنید متوجه میشید!!

    پاسخ
    1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel
      سوابق: (787 دیدگاه) ,

      این خیلی خوبه
      نشون میده داره که چقدر توانایی داره سری 5
      از همینجا بهش اعلام میکنم که:
      خدا قوت پهلوان. به تلاشت ادامه بده. بالاخره ی چیزی میشی. البته کلمه مناسبی نیست که اینجا استفادش نمیکنم ولی دیگه خودتون میدونید چیه!!

      پاسخ
  12. امیر
    سوابق: (611 دیدگاه) ,

    به BMW رای دادم اما به نظرم به عنوان یک سدان خانوادگی آکورا به دلیل دیفرانسیل جلو بودن و موتور طبیعی مناسب تر باشه.هر چند که به نظرم هیچکدوم به خوبی مرسدس کلاس E نیستن 🙂

    پاسخ
  13. امیر
    سوابق: (186 دیدگاه) ,

    منکه هیچ وقت بی ام و رو ول نمیکنم که آکورا سوار شم. اینکه فقط اختلاف قیمتشون ۲ هزار دلاره هم عجبیه، آکورا باید قیمتش پایین تر باشه. تا الان ۲۰ نفر به آکورا رای دادن که نمیدونم به چه دلیلی?

    پاسخ
    1. Nissan...japan
      سوابق: (209 دیدگاه) ,

      خب من به اکورا رای دادم به دو دلیل… یک اینکه تو این سگمنت یعنی ماشینای لوکس خانوادگی هیچ نیازی به توربو نیست همونطور که میدونید توربو دردسرای خودشو داره دوم بخاطر طراحی فوق تکراری bmw بود که اصلا باهاش حال نمیکنم.

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (186 دیدگاه) ,

        شما به آکورا رای دادی چون اسم پروفایلت هم ژاپنه یعنی تعصب اضافی. چه ربطی داره که هر ماشینی خانوادگی باشه نباید توربو داشته باشه؟؟؟ ببخشید که مهندس های شرکت بی ام و این موضوع رو نفهمیدن و اشتباها رو ماشینشون توربو گذاشتن. دوست عزیز اگه اینجوریه پس شتاب ۴.۵ ثانیه هم برای ماشین خانوادگی نیاز نیست، اصلا موتور ۶ سیلندر هم نیاز نیست آخه ۳۴۰ اسب قدرت و ۴۵۰ نیوتون گشتاور به چه درد خانواده میخوره؟! سرعتش هم به ۱۰۰ تا برسه کافیه، ۵۵ هزار دلار هم فقط واسه چرخ هاش میدی.

        پاسخ
        1. Nissan...japan
          سوابق: (209 دیدگاه) ,

          واقعا من بخاطر اینکه اسم پروفایلم ژاپنه به اکورا رای دادم؟!اتفاقا این سایت پر از متعصبای المانیه که حتی اگه بجای سری ۵ یه گاری المانی بود بازم به اون رای میدادن…من اگه متعصب بودم دوئل قبلیو به میتسوبیشی رای میدادم.درضمن گیریم توربو بهتر از تنفس طبیعیه…چیزی که من نمیتونم باهاش کنار بیام جلو پنجره bmw هستش… بشدت بدور از جذابیته اگه بجای bmw اینجا بنز یا آئودی بود قطعا به اونا رای میدادم.

      2. Amin
        سوابق: (91 دیدگاه) ,

        اقا اون دوران که میگفتن توربو دردسرای خودشو داره گذشت،شما واقعا فک میکنی موتور ٢٠١٧ بی ام و ایراد فنی پیدا میکنه؟

        پاسخ
        1. Nissan...japan
          سوابق: (209 دیدگاه) ,

          امین جان درست میگی توربو هر ایرادی هم داشته باشه ولی به bmw که میرسه هیییچ ایرادی نداره حتی بهتر از تنفس طبیعیه شما راس میگی.

        2. Alireza.a
          سوابق: (25 دیدگاه) ,

          سلام.ایول داداش ایول راست می گی گذشت اون زمان…آخه بی ام دبلیو … بابا هویت داره چیزی که هوندا نمی تونه ایجاد کنه. جلو پنجرش هویتش?در خدایی فقط الله، در دنیای خودرو فقط بی ام دبلیو و خودروهای المانی، وسلام?☺

  14. M3csl
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    فقط جاودانه ی بی تکرار سری پنج
    فوق العادس این بازیکن
    مقایسش با آکورام شوخی خوبی بود
    تمام تلاش و نبوغشو آکورا بکار بگیره شاید فروشش پنج رقمی بشه.
    اون دوستانیم ک وزن کمترو ملاک برتری می‌دونن میتونن برن با آکاسیو ماشین بسازن سوارشن حالشو ببرن طولشم هرچقدر خواستن زیاد کنن
    #بعضیا….

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1011 دیدگاه) ,

      آکاسیو رو عالی‌ اومدی

      پاسخ
  15. ایمان
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    متاسفانه این دوئلها رقابت بین خودروها نیست بلکه تبدیل شده به رقابت و کل کل بین هواداران دو برند خاص و نتیجش از نظر من به هیچ عنوان ملاک نیست.دوستان طوری از تنفس موتور صحبت میکنن مثل اینکه موتورهای توربو تنگی نفس دارن و منکر بسیاری از مزایای موتورهای توربو میشن.اینجا هم که برتری ب ام و اظهر من الشمس متاسفانه بعضی از متاصبین بنز میان به آکیورا رای میدن

    پاسخ
  16. Hosein
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟
    این قسمت چجوری باید به یه عده فهموند؟

    پاسخ
    1. ایمان
      سوابق: (206 دیدگاه) ,

      من گفتم نتیجه این نظر سنجیا ملاک نیست وسلیقه ایه و تعصب به برند مورد علاقه.جواب الکی ندین بابا

      پاسخ
  17. Kaka
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    خواهش می‌کنم از سایت پدال برای تعداد کامنت ها در روز محدودیت بذارند
    چهل درصد کامنت های این صفحه مال یک نفره که متاسفانه فقط وقت کاربران و صفحات سایت رو پر می‌کنه
    همیشه هم در سایت حضور فعال دارند و در کمیت کار می‌کوشند ، به نظرم بهتره به کیفیت کامنت اهمیت بدیم نه تعدادش.

    پاسخ
  18. Bilbo
    سوابق: (354 دیدگاه) ,

    رقابت با یکی از احساس برانگیز ترین خودروهای جهان، واقعا کار سختیه.
    ما عاشقان ب‌ام‌و و شاید خیل عظیمی از ماشین بازها، هرگز شاهکار هنری کریس بنگل رو تو نسل پنجم این سری فراموش نخواهیم کرد.
    البته بعید میدونم تو فینال از پس کلاس E بر بیاد، اعضای پدال بیشتر بنزبازن. مهم ارادت ویژه ما به خطه آلمان هست، این کل کل های خونوادگی، شیرینی زندگی هستن ?

    پاسخ
  19. آرش آمریکایی
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    به بی ام و رای دادم
    حتی متنوع هم نخوندمدهنوز
    بی ام و ♥️

    پاسخ
  20. آرش آمریکایی
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    دوستان سلیقه شخصیت نوع رو فارق از نظر هر کس دیگه ای بدید و به هم احترام بذارید ??

    پاسخ
  21. بهزاد
    سوابق: (1195 دیدگاه) ,

    سری 5 از هر نظر عالیه و جزو خودروهایی هست که واقعا نمیشه ازش چشم پوشی کرد.
    در دنیای واقعی به همراه E کلاس پیشرو این زگمنت هستند و کامل.

    پاسخ
  22. Achtung
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    آکورا باید با ماشینای چینی مقایسه بشه

    پاسخ
    1. ناشناس
      سوابق: (262 دیدگاه) ,

      از مدیران سایت یه درخواست دارم.بی زحمت هرکس از این بعد خواست تو سایت عضو شه، یه تست خیلی ساده ازش گرفته شه که حداقل چیزای خیلی ساده تو حوزه خودرو رو بدونه که خدایی ناکرده این سایت به ظاهر تخصصی تبدیل به یه سایت واسه حرفای مزخرف و بچه گانه نشه. آخه من نمیدونم یه پیرزن هم برداری بیاری بهش بگی آکورا زیرمجموعه لوکس هونداست همچین حرف مزخرف و بچه گانه ای نمیزنه که آکورا باید با چینی مقایسه شه. یه تست ساده بی زحمت انجام شه تا سایت جای یه عده با اطلاع صفر تو زمینه خودرو نشه. بعضی وقتا هم مایه شر میشه این اظهارنظرهای استادانه و موجب دعوا و اختلاف میشه. از طرفی آدم میاد تو سایت لذت ببره اونوقت با این کامنت های … کوفت آدم میشه. تشکر

      پاسخ
    2. اعتمادیان
      سوابق: (237 دیدگاه) ,

      من فقط موندم این دوستانی که به شما مثبت دادن اشتباهی کلیک کردن یا به خاطر گل روی شما تو معذوریت این کارو کردن
      من خودم به بی ام و رای دادم ، به این معنیه که در این مقایسه خاص بی ام و رو به آکورا ترجیح دادم ولی به این معنی نیست که آکورا خودرویی بدرد نخور یا در حد خودروهای چینی باشه ، مثل همه ایرانیها آرزو دارم یک روز خودروسازان ما بتونن خودرویی در حد و اندازه های آکورا تولید کنند ، آرزو دارم حالا که دستمون به خودروهای اروپایی و آمریکایی نمیرسه خیابونهای ما به جای خودروهای چینی پر بشه از خودروهای لوکس ژاپنی مثل همین آکورا یا لکسوس یا اینفینیتی ، مگه مردم ایران زمین خصوصا جوونهای ما چه گناهی کردن که باید از همه چی محروم باشند و تفکر و دیدگاهشون به جایی برسه که آکورا رو با خودروهای بی کیفیت چینی مقایسه کنند ؟؟؟
      دوست عزیزم باید از خودمون شروع کنیم و همیشه برای ارزشها ، ارزش قائل باشیم تا دنیا هم برای ما ارزش قائل باشه

      پاسخ
  23. آریا
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    حجم صندوق بی ام و نوشته 540 نیوتون متر.
    نویسنده عزیز اصلاح کن لطفا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.