مسابقه درگ و ترمز آکورا NSX و مرسدس-ای‌ام‌جی GT R

پس از سرشاخ شدن نسل اول هوندا NSX با جدیدترین نسل سیویک تایپ R، دست‌اندرکاران نشریه بریتانیایی Carwow جدیدترین نسل سوپرکار NSX را در برابر جانور جهنم سبز یعنی مرسدس-ای‌ام‌جی GT R قرار داده‌اند. اگرچه هر دو خودرو به فرم کوپه و پرفورمنس هستند اما تفاوت‌های آن‌ها به قدری زیاد است که نیازی به گفتن ندارد.


اما باید گفت ای‌ام‌جی بسیار سبز ما دیفرانسیل عقب بوده درحالی‌که NSX چهار چرخ محرک بوده و در یک مسابقه درگ مزیت نسبی خواهد داشت. بعد به قوای محرکه می‌رسیم که در GT R از نوع 8 سیلندر 4 لیتری بای توربوی سنتی است درحالی‌که رقیب ژاپنی از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری بای توربو با 3 پیشرانه الکتریکی سود می‌برد. سلاح آفالترباخ قدرت 577 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری داشته درحالی‌که آکورا NSX قدرت ترکیبی 573 اسبی و گشتاور 645 نیوتون متری دارد.


شاید با خود بگویید NSX به خاطر گشتاور پایین‌تر خود شانسی در برابر مرسدس ندارد اما پاسخ سریع پیشرانه‌های الکتریکی قطعاً وضعیت متفاوتی را رقم می‌زنند. این موضوع در شروع درگ واضح بوده و NSX سریعاً اوضاع را در دست می‌گیرد درحالی‌که به نظر می‌رسد GT R در استارت بسیار کند است. این خودرو فاصله را کم می‌کند اما در نهایت باید بگوییم NSX مسافت 400 متر را در 10.8 ثانیه طی می‌کند که نیم ثانیه سریع‌تر از عدد ادعایی می‌باشد.


اما اوضاع درباره تست درگ رولینگ (تست در حال حرکت) کاملاً متفاوت بوده است. این تست در سرعت 80 کیلومتر در ساعت و در دنده سه برگزار شده و اینجاست که تفاوت‌های بین طراحی دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک اهمیت کمتری دارد؛ اما در این حالت هم آکورا به خاطر قدرت الکتریکی خود کمی پیش می‌افتد اما نهایتاً مرسدس است که توانایی‌های خود در شتاب گیری سنگین را نشان می‌دهد.


همچنین تصمیم گرفته شده توان ترمزهای سرامیک کربنی این دو خودرو در سرعت 112 کیلومتر در ساعت نیز محک زده شود. اینجا فاکتور وزن اهمیت زیادی دارد. GT R وزن 1630 کیلویی داشته درحالی‌که NSX حدود 95 کیلوگرم سنگین‌تر است. مرسدس در فاصله کوتاه‌تری متوقف شده و این مسابقه را برنده می‌شود.


هر دو خودروساز در حالی توسعه نسخه‌های داغ‌تر از محصولات خود بوده و گفته می‌شود بلک سریز مرسدس در سال 2020 و تایپ R آکورا در سال 2019 وارد میدان خواهند شد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

22 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    هوندا NSX : لایک ????
    مرسدس بنز AMG GT_R : دیسلایک ????????

    پاسخ
  2. نیما
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    آکورا رو بیشتر دوست دارم
    سلیقه شخصی …

    پاسخ
  3. نیما
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    مرسدس-ای‌ام‌جی GT R کاملا برام محترمه و خیلی ازش خوشم میادبه نظرم خیلی ام خوشگل تره ولی
    آکورا رو بیشتر دوست دارم
    سلیقه شخصی …
    تست ترمزها هم هیچ وقت نمیشه دقیق مقایسه کرد چند صدم ثانیه دیر تر واکنش نشون دادن یه راننده میتونه چند متر اختلاف ایجاد کنه

    پاسخ
  4. Mohamad
    سوابق: (604 دیدگاه) ,

    این یارو مجریه که پشت بنز نشسته معلومه دلش با هونداست تو ویدیوهای قبلی پشت nsx ذوق مرگ میشد :)))) در کل دیوونه ی خوبیه

    پاسخ
    1. BMW
      سوابق: (393 دیدگاه) ,

      اگه دلش با هوندا بود میتونست سوار هوندا بشه ولی مثل اینکه از بنز بیشتر خوشش اومده که انتخابش کرده….البته یادت رفت راجبه استهلاکشون حرف بزنی چون با یه ژاپنی طرفیم…

      پاسخ
      1. Mohamad
        سوابق: (604 دیدگاه) ,

        اخه نمیدونم اینم دیگه کلکل داشت بردار من
        باشه همینکه شما میگی درسته بنده پوزش میطلبم

        پاسخ
  5. sina
    سوابق: (1182 دیدگاه) ,

    بنز که خب تکلیفش معلمومه ولی NSX واقعا برای هوندا دستاورد بزرگی هست.

    پاسخ
  6. Maximus
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    خدای من !
    بنز با این رنگ خوشگل و طراحی بسیار اغوا کنندش چشم های آدم رو از کاسه در میاره !
    «حوری» دنیای ماشین هاست !!!

    پاسخ
  7. Maximus
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    چیز غیر قابل پیش‌بینی ای نبود!
    در شتاب اولیه هوندای ۴ چرخ متحرک
    در شتاب ثانویه بنز پر قدرت و محور عقب

    در ترمز گرفتن هم که بنز بهتر کار کرد

    کاش یه مسابقه هم تو پیست میذاشتن ، AMG-GT R ملقب به جانور نوربرگ رینگ تمام رقیبانش رو زنده زنده در پیست می‌خوره !

    پاسخ
  8. shirko
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    بنز به هوندا باخت ، ب ام و باید جایگزین شه.

    پاسخ
  9. مهدی
    سوابق: (400 دیدگاه) ,

    ولی این نوع تست ترمزگرفتن به شکل بچه گانه ای مسخره وغیرقابل قبوله.بهترین راننده های جهان هم نمیتونن توی یک لحظه هردوباهم وهماهنگ ترمز بگیرن.باید جدا جدا تست ترمزبگیرن به شکل استاندارد

    پاسخ
  10. Tommy
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    به نظرم اکورا بیشتر به دل میشینه?

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.