معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس E کوپه جدید
معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس E کوپه جدید

معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس E کوپه جدید

نسخه کوپه نسل جدید کلاس E یک ماه قبل از رونمایی آن در نمایشگاه 2017 آمریکای شمالی، به‌صورت رسمی معرفی شد.

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe
بدون مقدمه سراغ بررسی آن می‌رویم. خط سقف تند، خطوط خاص و بهره‌گیری از عناصر موجود در کلاس C و S کوپه به خوبی آن را از دو برادر سدان و استیشن متمایز می‌کند. اگر در اولین نگاه به جزئیاتی مانند پنجره جانبی سوم، چراغ‌های بلندتر و باریک‌تر عقب، خروجی هوای دوگانه روی کاپوت و نمای جانبی نرم‌تر دقت نکنید، قطعاً با کلاس C کوپه اشتباه خواهید گرفت.

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe
داخل اتاق اما با فضای منحصربه‌فردی روبرو می‌شوید. گرچه خط‌مشی طراحی مشابه سایر مدل‌ها خصوصاً نسل کنونی کلاس E است، اما برخی موارد نظیر خروجی‌های سامانه تهویه با طرح توربین، پنل و تریم متفاوت و صندلی‌های مجزای ردیف عقب مخصوص این نسخه هستند. در گونه پایه نشانگرهای پشت فرمان از دو دایره کنار هم تشکیل شده اما در مدل‌های بالاتر تنها یک نمایشگر 12.3 اینچی است که بسیاری از عملکردها نیز را درون آن گنجانده‌اند.

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe
کلاس E کوپه جدید 4826 میلی‌متر طول، 1860 میلی‌متر عرض و 1430 میلی‌متر ارتفاع دارد که در مقایسه با نسل پیشین 123 میلی‌متر طویل‌تر، 74 میلی‌متر عریض‌تر و 32 میلی‌متر بلندتر است. فاصله بین دو محور نیز با 113 واحد افزایش به 2873 میلی‌متر رسیده تا طبق ادعای مرسدس بنز، فضای بسیار بیشتری برای سرنشینان هر چهار صندلی ارائه کند.


این خودروساز تأیید کرده که کوپه تازه‌نفس خود را در چهار تریم روانه کارزار خواهد کرد: E220d با قلب 2 لیتری چهار سیلندر دیزل 191 اسب بخاری؛ E200 و E300 با قلب 2 لیتری توربو چهار سیلندر بنزینی 181 و 242 اسب بخاری؛ E400 4Matic با بلوک V6 توربو دوقلو 328 اسب بخاری. غیر از E400 باقی تریم‌ها با محور محرک عقب همکاری می‌کنند. پیشرانه V6 همچنین در بازارهای آمریکا و کانادا به دو صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل (4Matic all-wheel drive) در دسترس قرار می‌گیرد. جعبه‌دنده نیز برای تمامی گونه‌ها و انواع کشورها از نوع 9 سرعته 9G-TRONIC خودکار خواهد بود.

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe


بر اساس گفته‌های رسمی مرسدس بنز، نسخه‎‌های AMG E50 با پیشرانه شش سیلندر خطی و خروجی بیش از 400 اسب بخار و نیز AMG E63 مجهز به بلوک V8 دو توربو 563 اسب بخاری طی ماه‌های آینده به خط تولید اضافه می‌گردند.

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe
خریداران می‌توانند بسته به سلیقه و استفاده خود بین سه نوع مختلف سامانه تعلیق انتخاب کنند: اول، مجموعه پایه با سامانه کنترل مستقیم که ارتفاعش 15 میلی‌متر کوتاه‌تر از E سدان است. دوم، کنترل پویای بدنه (Dynamic Body Control) با تعدیل‌های قابل تنظیم. سوم، تعلیق بادی مجهز به فنرهای بادیِ چندحُجره‌ای. همانند برادر چهار درب، فهرست بلندبالایی نیز از موارد استاندارد و سفارشی راحتی، فناوری و امنیتی وجود دارد که با توجه به خواست مشتری تنظیم می‌گردد.


نسل تازه مرسدس بنز کلاس E کوپه تابستان 2017 (تابستان 96) وارد بازارهای اروپایی و آمریکایی خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

16 دیدگاه

  1. یاسین
    سوابق: (652 دیدگاه) ,

    من بین طراحی های جدید مرسدس کلاس c رو خیلی دوست دارم یعنی عصاره خالص زیباییه اصلا به نظرم مرسدس داشتن یه شعور خاصی میخواد چون ماشینیو داری که اوج مهندسی و لاکچری طراحی تو تمام خودرو های دنیاس

    پاسخ
    1. Yasin
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      دیگه نباید به طراحی ظاهری نگا کرد چون کل ماشینای بنز مخصوصا ازجلو شبیه به هم هستن

      پاسخ
  2. reza-a
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    راستش از اینکه بزرگ تر شده خوشم نیومد
    ولی کلا خوبه

    پاسخ
  3. MPH
    سوابق: (408 دیدگاه) ,

    تو چندتا از عکسا(مثل عکس4) منو یادcl انداخت، خیلی حس خوبیه

    پاسخ
  4. کاوه
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    آدم تیزره تبلیغاتیشو میبینه واقعا میره تو رویا 😥

    پاسخ
  5. Alireza.GT86
    سوابق: (229 دیدگاه) ,

    به نظرم اینکه پنجره جانبی سوم رو روی یه ماشین کوپه گذاشتن اصلا ایده خوبی نیست ، و ظاهر cکلاس کوپه رو خیلی بیشتر میپسندم ، البته این فقط نظر منه و همه ی ما میدونیم که مهندسان مرسدس میدونن دارن چیکار میکنن !!

    پاسخ
  6. Efk
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    به هیچ وجه لذت نبردم
    افسردگی گرفتم ازین طراحیا

    پاسخ
  7. علی
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    به قول خودم وای
    میرسی به مقصد دلت نمیاد پیاده بشی اصلا

    پاسخ
  8. kasra
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    خیلی عالیه، با اینکه شبیه اس کوپه هست ولی به راحتی قابل تشخیصه از اس کوپه و سی کوپه

    پاسخ
  9. مهزیار
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    میخواسته به قول گوردن واگنر sensual pure باشه ولی اصلا موفق نبوده… در نمای کنار و عقب هیچ خط قوی ای دیده نمیشه ولی در نمای جلو دو خط محکم و قوی روی کاپوت جا خوش کردن… هارمونی مناسبی نداره
    ضمن اینکه داری بنز طراحی میکنی.. مسخره بازیا چیه؟ دریچه جت میذاری برا چی؟

    پاسخ
  10. amin
    سوابق: (590 دیدگاه) ,

    خیلی جالبه که بعضیا از مرسدس هم ایراد میگیرن!!!!واقعا به همین دلیل ما پیشرفت نمیکنیم

    پاسخ
    1. abbas(Eldorado)
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      گل گفتی داداش..
      واقعا دمت گرم.
      مگه میشه رو کار مرسدس ایراد گرفت…!!!؟؟!!!
      بجای ایرادهای کشکی لطفا چیز ازشون یاد بگیریم.
      ممنون از سایت خوبتون

      پاسخ
  11. خسرو
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    طراحی های جدید بنز دیگه تاریخ ساز نخواهند شد// کدوم یک از این طرح ها افسانه خواهند شد؟ // برونو ساکو کجایی؟ //

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x