معرفی ب‌ام‌و M3 CS، جنگندهٔ رادار گریز!

ب‌ام‌و پس از معرفی اولین مدل از سری عملکردی جدید CS خود یعنی مدل M4 CS، حالا دومین مدل این خانواده را هم معرفی کرده است. این خودرو M3 CS است که مانند برادر کوپهٔ خود سبک‌تر و سریع‌تر شده و در تعداد بسیار محدودی تولید خواهد شد. همچنین این مدل از ویژگی‌های لوکس بیشتری هم برخوردار شده است. در زیر کاپوت M3 CS همان پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو قرار دارد که حالا قدرتش با 30 واحد افزایش به 455 اسب بخار رسیده است.

همچنین گشتاور این موتور نیز با افزایش 10 واحدی نسبت به M3 معمولی، به 600 نیوتن متر رسیده است. این افزایش نیرو در کنار کاهش وزن 110 کیلوگرمی M3 CS موجب شده که این سدان اسپرت آلمانی ظرف تنها 3.7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و در ادامه نهایتاً به حداکثر سرعت 280 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. کل قدرت پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به همراه یک دیفرانسیل لغزش محدود M با کنترل‌کنندهٔ الکترونیکی فعال مدیریت می‌شود.

علاوه بر این، ب‌ام‌و این نسخهٔ تولید محدود را به قطعات عملکردی هم مجهز کرده است. یکی از این قطعات، سیستم اگزوز اسپرت دو شعبه با چهار سر اگزوز است. این سیستم به فلپ‌هایی مجهز است که توسط حالات رانندگی مختلف خودرو کنترل می‌شود. راننده می‌تواند بین حالات رانندگی راحت، اسپرت و اسپرت پلاس یکی را انتخاب کند که علاوه بر تغییر تنظیمات اگزوز، تنظیمات مختلفی را هم برای کمک‌فنرها اعمال می‌کند. به‌طورکلی در M3 CS اساساً همان ویژگی‌های مدل M3 Competition Package ارائه شده است اما ایجاد تغییراتی موجب شده که این مدل وحشی‌تر گردد.

M3 CS روی رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن فورج‌کاری شده‌ای قرار گرفته است که از خودروی مسابقه‌ای ب‌ام‌و M4 در مسابقات DTM الهام گرفته است. این رینگ‌ها که در جلو 19 اینچی و در عقب 20 اینچی بوده و به‌صورت استاندارد به رنگ خاکستری مات هستند، با لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپراسپرت 265 در جلو و 285 در عقب پوشیده شده‌اند. ترمزها نیز در حالت استاندارد از نوع M هستند اما امکان سفارش نمونه‌های کربن سرامیکی هم با پرداخت مبلغ اضافی امکان‌پذیر است.

M3 CS علاوه بر این تغییرات فنی و مکانیکی، در ظاهر نیز تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده که نمایی عضلانی‌تر و تهاجمی‌تر به آن بخشیده‌اند. در نمای جلویی ورودی‌های هوای بزرگی کار شده که به همراه چراغ‌های LED، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ و کاپوت برآمده، ارتقاءهای این قسمت را تکمیل می‌کنند. علاوه بر این، در اینجا یک اسپلیتر فیبر کربنی هم کار شده است درحالی‌که دیفیوزر جدید و یک بالهٔ فیبر کربنی کوچک نیز ازجمله تغییرات نمای عقبی خودرو هستند.

کابین M3 CS با تودوزی چرم نقره‌ای-مشکی به همراه پوشش آلکانترا، رویکرد اسپرت بیرونی را ادامه داده است. علاوه بر این، در اینجا صندلی‌های اسپرت سبک‌وزن M هم ارائه شده که از مدل Competition Package قرض گرفته شده‌اند درحالی‌که یک غربیلک فرمان M اسپرت با پوشش آلکانترا هم زینت‌بخش نمای داخلی این ماشین شده است. نیاز به گفتن نیست که نشان CS نیز در قسمت‌های مختلف کابین کار شده است.

پذیرش سفارشات خرید M3 CS از ماه می 2018 در ایالات‌متحده آغاز می‌شود اما از این سوپرسدان جذاب تنها 1200 دستگاه برای عرضهٔ جهانی تولید خواهد شد که فقط 550 دستگاه از آن‌ها در ایالات‌متحده عرضه می‌شوند. هرچند ب‌ام‌و هنوز قیمت M3 CS را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود قیمت آن مشابه M4 CS باشد که قیمتی نزدیک به 70 هزار دلار دارد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

        1. CNA
          سوابق: (228 دیدگاه) ,

          ولی من الفا جولیا رو به این ترجیح میدم
          ولی اگه بخوام از بین ب ام و
          یکیو انتخاب بکنم
          M2 رو انتخاب میکنم لامصب خیلی باحاله همه فن حریفه

    1. Alex Del Piero
      سوابق: (69 دیدگاه) ,

      ام۳ نسبت به جمیع جهات بخوای حساب کنی نه تنها بهترین خودروی آلمانی ، بلکه بهترین خودروهای جهانه
      همه چی داره

      پاسخ
  1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel
    سوابق: (762 دیدگاه) ,

    جون جون جون جون جون جووووووووووووووووووووووون
    جوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون
    رنگشو برم.
    چه جیگری

    پاسخ
    1. (BayerischeMotorenWerke(Daniel
      سوابق: (762 دیدگاه) ,

      بکس به مناسبت معرفی این الماس میخوام مطلبی درباره یکی از بهترین تورینگ کارهای جهان براتون قرار بدم. امیدوارم مفید باشه براتون
      مروری بر افسانه ب ام و M3 E30؛ موفق ترین تورینگ کار تاریخ:
      مدل E30 M3 که بین سال های 1987 تا 1991 تولید شد و توانست جواز حضور در مسابقات تورینگ کار آلمان موسوم به DTM را کسب کند. البته این نمونه قدرتمند E30 حدود 1.5 برابر از گران ترین نمونه استاندارد (325i) گران تر بود.
      این اختلاف قیمت در شرایطی اعمال شده بود که مدل 325i از یک موتور شش سیلندر 2.5 لیتری نیرو می گرفت اما مهندسان برای نمونه تیونینگ شده M3 یک موتور چهار سیلندر سبک وزن را برمبنای موتور مسابقه ای S14 توسعه داده بودند که عملکرد خارق العاده ای را بر روی شاسی تقویت شده E30 ارائه می کرد.
      برنامه ب ام و برای تولید این خودرو تیراژ 5000 دستگاه بود اما در اواخر سال 1991 تعداد 16202 دستگاه از آن تولید شد که برای یک نمونه محدود و انحصاری گران قیمت، رقم بالایی محسوب می شود.
      ب ام و M3 در نمونه های اولیه توان تولید 195 اسب بخار را داشت، البته چند سال بعد بی ام دبلیو نمونه Sport Evolution را عرضه کرد که دارای موتور 2.5 لیتری بود و می توانست قدرتی برابر با 238 اسب بخار را تولید کند. کوپه M3 با وزنی حدود 1200 کیلوگرم، خودوریی با هندلینگ عالی بود که آن را به کوپه ای اسپرت و چابک تبدیل می کرد.
      نمونه مسابقه ای این خودرو دارای موتور 2.3 لیتری تنفس طبیعی بود که توان تولید 300 اسب بخار را داشت. در سال 1990 موتور 2.5 لیتری جایگزین نمونه 2.3 لیتری شد که نیرویی برابر با 380 اسب بخار تولید می کرد و این نسل از M3 را تبدیل به موفق ترین خودروی مسابقات تورینگ جهان تا به امروز کرده است.

      پاسخ
  2. Pooriya_German_BMW
    سوابق: (308 دیدگاه) ,

    وای چقدر این ماشین وحشیه
    خیلی خواستنه
    عشقم
    عمرم
    کی میشه تو رو داشته باشم
    😔😔😔

    پاسخ
    1. DEADPOOL
      سوابق: (164 دیدگاه) ,

      هیچ وقت نتونستم فلسفه اینجور تعریف هارو درک کنم😕
      وحشیه تمام نشدنی
      زیبای پرقدرت
      خرس گنده
      قاتل پست
      جنگنده رادار گریز😓

      پاسخ
      1. Alex Del Piero
        سوابق: (69 دیدگاه) ,

        به مرور زمان درک خواهی کرد

        پاسخ
  3. sam
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    110 کیلوگرم کاهش وزن خیلیه!
    فوق العاده بود فوق العاده ترم شد…
    منتظر رقابت جذاب جولیا با این قاتل پست هستم…

    پاسخ
  4. Anderiaski
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    بخدااااا اگه هیجاى دنیا بتونن نصف این ماشینو بسازن.

    پاسخ
  5. Omid622
    سوابق: (374 دیدگاه) ,

    اگه بهترین ماشین دنیا نباشه قطعا بهترین سدان دنیاست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.