بی ام و

معرفی ب‌ام‌و M4 ادیشن M هریتیج، خاص و باابهت!

تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که ب‌ام‌و مشغول توسعه‌ی نسل بعدی سری ۴ و برادر پرچم‌دار آن یعنی M4 است؛ اما این به معنی فراموش کردن نسل فعلی سری ۴ نیست… مدل سفارشی M هریتیج جدید که منحصراً به‌صورت کوپه با کد اتاق F82 عرضه می شود به عنوان گرامی داشت تمامی میراث بخش M در نظر گرفته شده است.


ب‌ام‌و این خودروی سفارشی را با رنگ‌های شناخته شده‌ی M عرضه خواهد کرد و بنابراین خریداران می‌توانند از بین رنگ‌های آبی و قرمز یکی را انتخاب کنند. این کوپه‌ی اسپورت با سقفی از جنس پلاستیک تقویت شده توسط فیبر کربن CFRP عرضه می شود. همچنین نوارهای تزئینی با سه رنگ M هم در نظر گرفته شده‌اند. ب‌ام‌و می‌گوید این نوار رنگی با استفاده از فرایند ساخت خاصی روی متریال کامپوزیتی بدنه نقش بسته است.


یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز M4 ادیشن M هریتیج رینگ‌های ۲۰ اینچی است که با رنگ خاکستری عرضه شده‌اند. این رینگ‌های فورج کاری شده را لاستیک‌های پرفورمنس در آغوش می‌گیرند.

ب‌ام‌و می‌گوید خودروهای بازار آمریکا دارای کابینی با طرح متناسب با بدنه می‌باشند. به این ترتیب در خودروهایی که بدنه‌ی آبی‌رنگ دارند چرم مشکی با دوخت های متمایز به چشم می‌خورند. در مدل‌هایی که دارای رنگ بدنه‌ی قرمز هستند چرم مشکی/قرمز با دوخت های قرمز بکار رفته‌اند. تمامی خودروها دارای صندلی‌های فول مرینوی چرم M اسپورت و رکاب‌های داخلی با لوگوی ادیشن M هریتیج هستند.

این خودروی ویژه بر پایه‌ی M4 مجهز به پکیج کامپتیشن شکل گرفته و بنابراین پیشرانه‌ی ۳ لیتری توربوی آن قدرت ۴۴۴ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه همکاری کرده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدودشده‌ی ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی می شود.

مهندسان ب‌ام‌و سیستم تعلیق تطبیقی M را برای هندلینگ بهتر بهبود داده‌اند. این سیستم تعلیق هم‌اکنون دارای شوک‌ها، فنرها و میله‌های ضد لغزش جدیدی می‌باشد. همچنین حالت‌های رانندگی نیز دوباره تنظیم شده‌اند و سیستم‌های دیفرانسیل فعال M و کنترل پایداری دینامیک نیز ارتقا یافته‌اند.


ب‌ام‌و M4 ادیشن M هریتیج تنها به تعداد ۷۵۰ دستگاه تولید و تا پایان سال وارد بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هیچی M CS نمیشه. بی نهایت هستن.مخصوصا M3CS که واقعا انگار زوده نسل جدیدM3 جاشو بگیره.M4 یا M3 با اینکه نسخه عادیشون حدود 80 اسب بخار از رقباشون ضعیف تر بودن والبته قدیمی تر اما در پیست از همه سریع ترن.حالا کامپتیشن که جای خوده داره. واما M4CS وM3CS که دیگه ازچند سدان600 اسبی هم در پیست سریع ترن!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    رنگ آبی نفتی چقدر بهش میاد??
    حرفی که نمیزاره….عین مرسدس
    اینم هر کاریش کنی هنوز دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    بی نهایت زیبا ؛ بی نهایت دوست داشتنی
    خدا قسمت همه بکنه یکی از این M۴ ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      واسه یه کوپه که چندساله از معرفیش میگذره اونم با قدرت 444 اسب بخاط که بیش از 50 اسب از رقباش ضعیف تره شتاب 3/8 ثانیه واقعا فوق العاده است اونم با دیفرانسیل عقب.
      حالا که بحث BMW M4 شده بزارید در مورد رقابتی که مجله Cars. co. za انجام داده بین ب ام وM4 و آئودی RS5 جدید و مرسدس C63S کوپه براتون بگم.این رقابت که چند قسمت هستش هم مسابقه درگ هستش بینشون وهم زمان گیری دور پیست توسط راننده این مجله.
      درگ بین ب ام وM4 کامپتیشن و آئودی RS5 جدید به شکل خیره کننده ای M4 پیروز درگ میشه.درگ بین ب ام وM4 و مرسدس C63S کوپه هم ب ام وM4 پیروز درگ میشه. درگ بین مرسدس C63S کوپه و آئودی RS5 هم نتیجه اش پیروزی آئودی RS5 هستش.
      واما رقابت زمان گیری دور پیست!!!!!

      ب ام وM4 کامپتیشن :::: 1:28.28
      آئودی RS 5 جدید :::: 1:30.16
      مرسدس C63S کوپه::: 1:30.38

      مجله AUTO BILD هم نتیجه زمان گیری دور پیست بین ب ام وM4 و آئودی RS5!!!!!

      ب ام و M4 CS ثبت زمان::: 1:34.63
      ب ام و M4کامپتیشن زمان ::: 1:36.89
      ب ام و M2 کامپتیشن زمان::: 1:37.56
      آئودی RS 5 جدید زمان ::: 1:38.40

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        مجله auto express هم رقابتی انجام داده بین ب ام وM4 معمولی و لکسوس RCF که توسط یک راننده در پیستشون زمان گیری کردن!!!!!
        ب ام و M4 معمولی زمان:: 1:10.07
        لکسوس RC F زمان :::: 1:14.00

        مجله EVO هم رقابتی انجام داده بین ب ام و M4 معمولی و ب ام و M5 نسل قبل اما نسخه خاص وقوی تر یعنی (30jahare Edition)

        ب ام و M4 معمولی زمان ::: 1:04.65
        ب ام وM5 نسل قبل زمان::: 1:04.65

        ((( رقابت های زیادی هم بین M3 و C63 و آلفارومیو جولیا در پیست انجام شده از مجلات مختلف که همیشه سریع ترین زمان رو M3 داشته که اونارو هم در یه پست دیگه از BMW میزارم)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (804 ديدگاه)

    کی فکرشو میکرد یه روز ۳لیتری ها بتونن شتاب زیر ۴ ثانیه داشته باشن اونم با قیمت زیر ۱۰۰هزار یورو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا