ب ام و

حضور ب ام و i3 در فرانکفورت

BMW i3 برای اولین بار به صورت رسمی در نمایشگاه فرانکفورت از آن رونمایی شد. این خودروی هیبریدی قرار است با قیمت ۴۲.۲۷۵ هزار دلاری در اوایل سال آینده عرضه شود. اما می‌توان شباهت‌هایی بین این خودروی هیبریدی با خودروی مفهومی ۲ سال پیش BMW در همین نمایشگاه یافت.

bmw i3 2013 frankfurt auto show
bmw i3 2013 frankfurt auto show

BMW I3 از دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی بهره می‌برد که پیشرانه الکتریکی آن در انتهای خودرو قرار دارد و قادر است به کمک یک باتری یون لیتیوم ۲۲ کیلووات ساعت قدرت ۱۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۴ پوند بر فوت را تولید کند که در این حالت قادر خواهد بود مسیر ۸۰ تا ۱۰۰ مایلی را بپیماید. البته برای پیمودن مسیر بیشتر موتور بنزینی به کمک آن می‌آید ولی تنها ۱۰ لیتر سوخت بنزین در مخزن این خودرو جای می‌گیرد و قادر است تا مسافت طی شده قبلی را به ۱۸۰ مایل افزایش دهد. البته جنس بدنه این خودرو از کامپوزیت سبک به همراه پلاستیک تقویت شد و فیبر کربن است که بر روی شاسی که ترکیبی از آلومینیوم و منیزیم است سوار شده است.

با این توصیفات شاید شاهکار این خودروساز آلمانی انقلابی در صنعت طراحی و ساخت و تولید انبوه چنین خودروهای هیبریدی و به صرفه ای باشد. اطلاعات کامل و ویدئوی این خودرو را اینجا ببینید: معرفی رسمی ب ام و i3

نیما داوری

نیما داوری، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه

  1. aventador twin turbo

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (4074 ديدگاه)

    زیاد باهاش حال نکردم . ظاهرش باحال نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. slr722

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1351 ديدگاه)

      طراحی اصلا قشنگ نیست…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Arash66

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (434 ديدگاه)

      این مدلا رو برای قشنگی نمیسازنا
      مهم قابلیت های فنیش هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. HASSANBMW

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (401 ديدگاه)

      اینکه بدنش از جنس کامپوزیت سبک هست یعنی زورش کنیم میره تو؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. aventador twin turbo

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (4074 ديدگاه)

    ببینم قوی ترین باتری لیتیومی دنیا رو کی درست کرده؟فراری یا مک لارن یا بی ام و؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. suv

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (34 ديدگاه)

      سایپا.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. aventador twin turbo

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4074 ديدگاه)

        ایول حال کردم . به سایپا فکر نکرده بودم!!!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. مجید

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    جل الخالق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      چرا جل الخالق؟ جل المخلوق ..!! از دست سایپا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. mahsa-faghat alman

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    واقعا زشته
    از بی ام و بعید بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. داوود

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (133 ديدگاه)

    ابهت و اصالت یک بی ام و رو نداره، فقط تکنولوژی بی ام و رو یدک میکشه!!!
    البته تا چند سال آینده، همه کمپانی ها به سوی این طراحی ها پیش میرن، همونطور که تویوتا، نیسان، رنو و … کانسپتهای برقی خودشون رو معرفی کردن.
    امیدوارم، تکنولوژی برقی اونقدر پیشرفت کنه که نیازی به موتورهای بنزینی نداشته باشیم 🙂

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6544 ديدگاه)

    درود.
    به دل ادم نمیشینه.
    فقط پر شده از تکنولوژی.همین.

    ایران و المان.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. aventador twin turbo

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (4074 ديدگاه)

    قوی ترین باتری لیتیومی مال مک لارن است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. عرفان

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    چقد کوچیکه!! با این که واسه بی ام و احترام بسیار زیادی قائلم اما باهاش حال نکردم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. حسین(جاسم)

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    من که باور نمیکنم این مال BMW باشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امین

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (824 ديدگاه)

      عشق است و bmw
      خیلی هم جیگره!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. محمدرضا

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    اونایی که می گن به دل نمیشینه باهاشون کمی موافقم
    ولی با توجه به قیمت ببینین چه تکنولوژی داره
    خودشم توی این سبک اصلا کلا ماشینا به دل نمی شینن!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. حسن

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من آخرش از هدف تولید این ماشینا سر در نیاوردم. بله اگه نفت می شد بشکه ای ۵۰۰ دلار اونوقت می شد گفت ۴۲ هزار دلار می صرفه بدی به این ولی نه الان.
    این ماشینا از همون اول شکست خورده هستند مگر اینکه مثلا دولت ها بیان واسشون سوپسیت بدن اونم در حد ۳۰ ۴۰ درصد. اگه یکی ماشین کم مصرف بخواد خوب ماشینهایی مثل پیکانتو یا i10 هیوندای که خیلی از این به صرفه تر تموم می شن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (737 ديدگاه)

    فکر کنم از آینده ای نزدیک اومده باشه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. پرهام

    ۱۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحی بسیار عالی. البته برای امروز نامتعارف. این طرح رو اگه ۳۰ سال دیگه ببینین اون موقع درک خواهید کرد.
    این یک جهش بزرگ در طراحی خودرو هستش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا