موفقیت تسلا در نروژ، یک شمشیر دو لبه!

ظاهراً تسلا قربانی موفقیت خود در کشور نروژ شده و نشانه‌های عدم توانایی آن در هماهنگی با تقاضای زیاد برای خرید محصولاتش به چشم می‌خورد.


بلومبرگ گزارش داده مشتریان نروژی شکایاتی درباره‌ی سرویس بد خودروهای خود داشته‌اند. افزایش فروش تسلا مدل 3 برای این شرکت مشکل‌ساز شده زیرا بیشترین میزان انتقادات و شکایات از خودروها در نروژ به این خودرو تعلق دارد.


احتمالاً شکایات از این خودرو به خاطر تحویل تعداد زیاد مدل 3 در سال جاری افزایش خواهد یافت. یکی از انتقادات مهمی که به کیفیت تسلا مدل 3 صورت گرفته کیفیت رنگ بدنه‌ی پایین آن است.

البته انتظار می‌رود نسبت تعداد شکایات به ازای هر خودرو کاهش یابد زیرا تعداد محصولات تسلا در این کشور با افزایش بیش از 25 درصدی به حدود 40 هزار خودرو تا به اینجای سال رسیده است.


تسلا از این مشکلات آگاه است اما به مطالعه و نظرسنجی اخیر اشاره کرده که در آن مشتریان رضایت کلی از محصولاتش دارند. این خودروساز قبلاً مراکز سرویس خودروهای خود را دو برابر کرده و در حال افتتاح مراکز جدید، دو شیفته کردن و ارائه‌ی سرویس‌های سیار است.


مراکز حمایت از مصرف‌کنندگان نروژ 51 مشکل بین مشتریان و تسلا را حل‌وفصل کرده‌اند. اکثر شکایات مشتریان به مشکلات کوچکی در تسلا مدل 3 مربوط می‌شود و این نشان می‌دهد که تسلا هنوز هم با مشکلات مربوط به ظرفیت تولید روبرو است. این را توماس ایورسن، یکی از مشاوران ارشد شورای مصرف کننده‌ی نروژ می‌گوید:

چیزهای کوچک زیادی وجود دارد که تسلا نتوانسته آن‌ها را حل کند و این امر باعث انتقادات مشتریان شده است.

رئیس کلوپ مشتریان تسلا در نروژ نیز گفته این خودروساز نتوانسته به اهداف خود در سال جاری دست یابد و این امر باعث ایجاد مشکلاتی در خودروها همچون رنگ‌های بدنه‌ی ضعیف، وجود خراش‌ها و… در برخی از تسلا مدل 3 ها شده است.


او می‌گوید شاید تسلا در تحویل و بازرسی نهایی برخی مدل‌های 3 عجله داشته و بسیار روی دست‌یابی به اهداف تولید و تحویل خودروها به مشتریان تمرکز کرده است. این کار تأثیر منفی روی کیفیت خودروهای تولیدی گذاشته است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (1162 دیدگاه) ,

    تسلا هم خودروساز عجیبیه
    نوآور و بروز و البته کمی سخت گیری کم در مورد مسایل مونتاژ
    در عصر رقابت سنگین خودروسازها، بنظرتون با توجه به فراز و فرود تسلا،
    شرکت دیگه ای مثل تسلا میتونه این راه رو دوباره از صفر و با تجربه کم بره و به موفقیت در بازارها هم برسه؟؟؟

    پاسخ
    1. (JONATHAN (TESLA
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      اقای محمد
      احتمال اینکه یه کمپانی مثل تسلا از صفر شروع کنه و به جایگاه فعلی تسلا برسه
      تقریبا صفر درصد هستش
      اما خب کمپانی مثل ریوریان به خاطر جذب کردن سرمایه گذاران بزرگی همچون فورد
      و امازون میتونه در کوتاه مدت رقیب تسلا بشه

      پاسخ
      1. hossin
        سوابق: (83 دیدگاه) ,

        شرکتهای مثل پورشه و بی ام و با وجود سرمایه زیاد نتونستن حریف تسلا بشن چه برسه شرکتی که از صفر شروع کنه
        پورشه که 3 ساله میخواد یه رقیب بسازه برا تسلا که هنوزم که هنوزه چیزی به عنوان رقیب برای تسلا نساخته جز چندتا رندر و عکس

        پاسخ
  2. hossin
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    تسلا رکورد فروش خوبی تو این کشور بجا گذاشته
    ((تسلا از این مشکلات آگاه است اما به مطالعه و نظرسنجی اخیر اشاره کرده که در آن مشتریان رضایت کلی از محصولاتش دارند))

    پاسخ
  3. محمدرضا
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    با توجه به مصاحبه اخیر آیلان ماسک بنظرم انچه که تسلا دنبال میکنه ایجاد شبکه خودروهای خودران در دنیا هست ! و البته خودروهای حال حاضرش بدون اطلاع خریداران عملا با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تکمیل این روند دارن کمکش میکنن بدون اینکه خریداران متوجه باشن ! در نظر بگیرید راه اندازی این زنجیره چه خطر بزرگی برای اوبر و امثالهم هست و چه سود زیادی نصیب تسلا میکنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.