تویوتا

رندری جذاب از نسخه آفرود تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ جدید

شاید کمی گیج‌کننده به نظر برسد اما فول ترین نسخه تویوتا لندکروزر جدید با نام GR اسپورت شناخته می‌شود. اگر خواهان تمامی تجهیزات آفرود مدنظر خود در لندکروزر جدید باشید می‌بایست این مدل را انتخاب کنید اما اگر این خودرو از نظر توانایی‌های آفرود یک قدم رو به جلو بردارد وضعیتش چگونه خواهد بود؟ اینجاست که رندرهای جذابی که مشاهده می‌کنید وارد میدان خواهند شد.

لندکروزر جدیدی که مشاهده می‌کنید بر اساس نسخه سفارشی عرضه شده در برخی بازارها و به منظور گرامی‌داشت هفتادسالگی این خودرو طراحی شده و از اسنورکل و لاستیک‌های آفرود گیرایی سود می‌برد. این خودرو با دو قلاب بکسل نیز تجسم شده است.

البته صادقانه باید گفت تویوتا واقعاً نیازی به ارتقای هرچه بیشتر لندکروزر در حال حاضر ندارد چراکه مشکل اصلی این خودروساز پاسخ دادن به تقاضای زیاد خریداران می‌باشد. این شرکت قبلاً بیش از ۲۰ هزار پیش سفارش را دریافت کرده و با ادامه کمبود چیپ ها ظاهراً لیست انتظار این خودرو به ۴ سال افزایش یافته است!

تجهیز نسخه فول این خودرو به قوای محرکه هیبریدی نسل جدید تویوتا توندرا ۲۰۲۲ منطقی خواهد بود. این پیکاپ فول سایز از همان پلتفرم نسل جدید لندکروزر استفاده کرده و با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی هیبریدی که قدرت ۴۳۷ اسبی و گشتاور ۷۹۰ نیوتون متری دارد عرضه خواهد شد.

دیگر سناریوی احتمالی هم می‌تواند هیبریدی شدن نسل جدید لکسس LX باشد. هنوز مشخص نیست که لندکروزر و LX جدید چگونه از هم متمایز خواهند شد اما انتظار می‌رود LX چیزی بیشتر از یک نسخه لوکس‌تر لندکروزر باشد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (240 ديدگاه)

    خیلی خیلی خوبه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Iman99

      ۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (443 ديدگاه)

      هرچی باشه به پای بهترین ها یعنی مرسدس جی کلاس و هامر و فورد رپتور و رم تی آر ایکس که از همه نظر خیلی بهتر هستن نمیرسه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Iman99

        ۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (443 ديدگاه)

        تو کامنت بعدی در تایید گفته امیر آرمی توضیحات خوبی دادم که روشن کننده این وضعیت هستن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. AMIR / ARMI

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (737 ديدگاه)

    من هیچی نمیگم
    فقط برید تفاوت شاسی و تعلیق خودرو های به ظاهر آفرود و آفرود واقعی رو ببینید
    youtubecom/watch?v=NvyVhDw5ixw&feature=youtu.be

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. Iman99

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (443 ديدگاه)

      این ویدیو رو من قبلا دیده بودم
      بطور خلاصه میشه گفت که فورد رپتور و مرسدس جی کلاس و لندروور بهترین بودن
      اول از بهترین ها توضیح میدم
      طبق پیش بینی ها بهترین ها فورد رپتور و مرسدس جی کلاس و لندروور بودن که به طور سورپرایز کننده ای عالی بودن این ۳ تا از همه بهتر بودن
      چند نکته هم وجود داشت یکی سیستم تعلیق فوق العاده فورد رپتور بود که کاملا مشخص بود یکی اینکه فورد رپتور تو ناهمواری های مسیر و جاهایی که چرخ ها بالا و پایین قرار میگرفتن اصلا الاکلنگی نشد و حتی سه لنگ هم نشد میزان بازی سیستم تعلیق فورد فوق العاده بود بالای چرخ عقب تقریبا تا لبه کف ماشین پایین اومد هیولایی بود فورد رپتور خودش هم که فوق العاده بود و تو حالت نرمال و بدن هیچ سیستم کمکی تونست از مسیر تست عبور کنه.
      یه نکته دیگه مرسدس جی کلاس بود که با نسخه عادی و با لاستیک های جاده ای سرعت بالا اونم در حالت نرمال یعنی بدون هیچ سیستم کمکی فقط با سیستم های کنترلی هوشمند خودش تونست از شیب و مسیر تعیین شده عبور کنه اگه نسخه squared ( اونم یه هیولای آفروده ) می بود خیلی بهتر از اینم عمل میکرد
      دیفندر هم که عالی بود اونم بدون سیستم های کمکی یعنی بدون قفل دیفرانسیل مرکزی و حالت های انتخابی آفرودی راحت تونست از مسیر عبور کنه
      ۳ تای بالا با سیستم کمکی قفل دیفرانسیل راحت تر هم مسیر رو رد کردن.

      ولی لندکروز ۲۰۰ از اول بدون سیستم کمکی نتونست ادامه بده و گیر کرد و مجبور شد با قفل دیفرانسیل ادامه بده که در اون حالت هم به زحمت تونست رد شه و انتطار بیشتری ازش میرفت
      لندکروز ۳۰۰ هم مثل نسل قبل خودش بدون سیستم کمکی گیر کرد و نتونست ادامه بده و برای ادامه مسیر مجبور شده با قفل دیفرانسیل مرکزی و انتخاب حالت راک مود مسیر رو ادامه بده ولی درکل نسبت لندکروز ۲۰۰ راحت تر مسیر رو طی کرد ولی به پای ۳ تای اولی نمی رسید.

      در آخر هم واسه نتیجه گیری آزمایش کننده ها دیفندر رو اول اعلام کردن و البته قبل از اون مرسدس جی کلاس و فورددرپتور رو چون عملکرد خیلی بهتری داشتن گذاشتن واسه یه مقایسه دیگه که با رنجروور و هامر و رم تی آر ایکس و جی کلاس دیگه با هم رقابت کنن و درنتیجه در آخر لندکروز موند و اینفینیتی یا همون نیسان آرمادا که اونم عملکردش جالب نبود
      اینفینیتی چون تعلیق مستقل داشت و رنجروور هم تعلیق مستقل داشت مقایسه این دوتا باهم بهتر میشه که بین این دوتا باوجود اینکه اینفینیتی شاسی مستقل داشت ولی رنجروور با شاسی یونی بادی تونست عملکرد بهتری از اون دلشته باشه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  3. ممد ژانگولر

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1805 ديدگاه)

    تازه داره میشه حضرت لندکروز با کفشهای کتانی آدیداس
    قبلی حضرت لندکروز با کفشهای ورنی بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
  4. Sina10

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1979 ديدگاه)

    رندر بسیار زیباییه
    از نسخه اصلی جذاب تره
    امیدوارم تویوتا به اون چیزی که لندکروزر بخاطر معروفه بیشتر اهمیت بده ، یعنی افرود

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  5. [email protected]!n

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1425 ديدگاه)

    فکر نمی کنم با این چرخا بیاد و اصلا نسخه آفرودی معرفی شه، اصلا چرا باید نسخه آفرودی معرفی شه ؟؟؟ GR اسپرت برای چیه پس ؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  6. MehdiTurbo

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1106 ديدگاه)

    گنگش بالاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1587 ديدگاه)

    جالب شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. AMG GT R

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    قلدر شده توی عکس رندر

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. یانکی

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    همچین چیزی تقریبا نشدنیه.نمیشه یه suv رو که کاربردی با قابلیت آفرد بسیار خوب هست رو به این حد رسوند این نوع لاستیک موجب صدا زیاد افزایش مصرف سوخت و سواری گیج میشه که با برنامهای لندکروز هماهنگ نیست.تویوتا باید اف جی کروز رو برگردونه برا این کار.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. net

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1623 ديدگاه)

    چرا تولیدکنندگان ماشین خط سفید اطراف شیشه دربها در قسمت بالای باک پهن تر میکنند مثل خط سفید اطراف شیشه دربها همین ماشین که در قسمت ستون شیشه عقب بالای باک پهن و بد شده.اگر خط سفید سرتاسر به یک اندازه باشه خیلی قشنگتر میشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. زیزیگولو

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2434 ديدگاه)

    خیلی جذاب شده👍👍❤❤

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. حسن

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    چقدتپل ونازشده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Mohsen990

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بد نیست خوبه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا