جنرال موتورز

خداحافظی هولدن با مدل‌های کومودور و آسترا در سال 2020

چندی پیش اعلام شد که بیوک رگال از بازار ایالات‌متحده کنار خواهد رفت و این برند لوکس جنرال موتورز به شرکتی صرفاً کراس‌اوورساز تبدیل خواهد شد. حال در خبری جدید گفته شده که همین اتفاق برای برند استرالیایی جنرال موتورز یعنی هولدن هم رخ خواهد داد. این شرکت اعلام کرده است که برای تمرکز روی اس‌یووی‌ها و وانت‌ها، به‌زودی به عرضهٔ مدل‌های کومودور و آسترا خاتمه می‌دهد. به گفتهٔ هولدن، این کار با سلایق خریداران سازگارتر است زیرا سهم اس‌یووی‌ها و وانت‌ها از کل فروش این شرکت به 76 درصد افزایش یافته و به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه پیدا کند.

Holden Commodore ZB

درنتیجه هولدن تصمیم گرفته است در سال 2020 به عرضهٔ کومودور ZB (که در اروپا با نام اوپل/واکسهال اینسیگنیا و در ایالات‌متحده با نام بیوک رگال عرضه می‌شود) و آسترا BK خاتمه دهد. البته هولدن طی سال آینده همچنان به فروش و تحویل این دو مدل ادامه خواهد داد اما میزان عرضهٔ آن‌ها به‌تدریج کاهش خواهد یافت. این برند استرالیایی همچنین به خریداران کنونی کومودور و آسترا اطمینان داده است که همچنان به گارانتی، خدمات امداد جاده‌ای و همین‌طور تأمین قطعات یدکی این خودروها ادامه خواهد داد.

Holden Astra BK

بخش خودروهای سواری در استرالیا در دوران اوج خود در دههٔ 90 بازار بسیار بزرگی بود به‌گونه‌ای که فروش این بخش در سال 1998 به 217,882 دستگاه رسید اما این روزها اوضاع کاملاً تغییر کرده و شاسی‌بلندها بر بازار سلطه یافته‌اند. رئیس موقت و مدیرعامل هولدن «کریستین آکوئیلین» دراین‌باره می‌گوید:

بخش شاسی‌بلندها به نیم میلیون دستگاه و بخش LCVها به بیش از 200 هزار دستگاه نزدیک می‌شود و این جایی است که ما می‌خواهیم در آن بازی کنیم

اما این تصمیم پایان یک دوره برای برند هولدن خواهد بود زیرا کومودور نامی بسیار باسابقه و شناخته‌شده در استرالیا است که از سال 1978 در بازار حضور داشته است. این خودرو طی چهار دهه در نسل‌ها و مدل‌های مختلف با تکنولوژی جنرال موتورز به‌طور خاص برای بازار استرالیا توسعه یافته و تولید می‌شد اما به دلیل به تصمیم جنرال موتورز مبنی بر خاتمهٔ تولید خودرو در استرالیا و تعطیل کردن کارخانه‌های هولدن در سال 2018، تولید نسل چهارم کومودور پایان یافت و نسخهٔ ری‌بج شدهٔ اوپل اینسیگنیا در این سال به‌عنوان نسل پنجم آن به‌صورت وارداتی در استرالیا عرضه شد.

آکوئیلین در این رابطه گفته است:

تصمیم بازنشستگی کومودور توسط کسانی که میراث غرورآمیز آن‌را درک و تصدیق می‌کنند گرفته نشده است. این سدان بزرگ به مدت چندین دهه سنگ بنای جاده‌های نیوزلند و استرالیا بود؛ اما اکنون خریداران ترجیح و اولویت قدرتمندی را نسبت به موقعیت رانندگی بالا، کارایی و تطبیق‌پذیری شاسی‌بلندها و وانت‌ها نشان می‌دهند

Holden Commodore ZB

 

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. sj

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام خدمت ادمین عزیز
    عزیز مگه قرار نبود شرکت هولدن کلا جمع بشه تا سال 2020 پس چی شد یعنی قرار شده به کارش ادامه بده؟ اگه توضیح بدید یا حتی ی مقاله بنویسیو ممنون میشم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن