دوئل فورد اکسپیدیشن و جی‌ام‌سی یوکان

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت سی‌ویکم، اولین دوئل از گروه اس‌یووی‌های بزرگ

دوئل‌های گروه اس‌یووی‌های بزرگ در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

جی‌ام‌سی یوکان

تاریخ معرفی: سپتامبر 2013

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: GMTK2XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 49,183 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 74,676 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: سه ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: فضای داخلی بسیار بزرگ و جادار، توانایی و راحتی بالا در مسیرهای بزرگراهی، سیستم اطلاعات-سرگرمی عالی

نقاط منفی: متریال داخلی ناخوشایند، ردیف سوم صندلی‌های ناراحت، قیمت گران

 

فورد اکسپدیشن

تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو 2017

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: T3 فورد

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 51,883 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 65,542 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: عملکرد خوب گیربکس، تجهیزات زیاد، فضای داخلی بیشتر از آپارتمان‌های نیویورک

نقاط منفی: طراحی داخلی محافظه‌کارانه، هندلینگ ضعیف، وزن سنگین

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

جمس یوکان دنالی

فورد اکسپدیشن

پیشرانه 6.2 لیتری V8 3.5 لیتری V6
تنفس طبیعی توئین توربو
قدرت 420 اسب بخار 400 اسب بخار
گشتاور 625 نیوتن متر 650 نیوتن متر
گیربکس 10 سرعته اتوماتیک 10 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 5.7 ثانیه 5.7 ثانیه
مسافت 400 متر 14.3 ثانیه 14.4 ثانیه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر/ساعت 185 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 13.8 لیتر ترکیبی 12.4 لیتر ترکیبی
ظرفیت باک 100 لیتر 90 لیتر
وزن 2637 کیلوگرم 2684 کیلوگرم
طول 5.18 متر 5.33 متر
فاصلهٔ محوری 2.94 متر 3.11 متر
حجم صندوق بار 425 لیتر 595 لیتر
ظرفیت سرنشین 7 نفر 7 نفر
ظرفیت بکسل 3.7 تن 2.7 تن
قیمت پایه آمریکا 50,395 دلار 53,085 دلار
قیمت موردبررسی 67,495 دلار 53,085 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

22 دیدگاه

  1. F22 RAPTOR
    سوابق: (1610 دیدگاه) ,

    اکسپدیشن خیلی شیکتر و بروز تره
    فنی هم ،من موتور ۶.۲لیتری جیمس رو بیشتر میپسندم
    هردو عالی

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (911 دیدگاه) ,

      بنظر جی ام سی برنده کلی گروه باشه

      پاسخ
  2. me84
    سوابق: (1357 دیدگاه) ,

    .
    طراحی خارجی و موتور GMC
    باقی موارد فورد

    پاسخ
  3. شایان
    سوابق: (191 دیدگاه) ,

    با توجه به علاقه ام رای دادم به یوکان وگرنه حضرت اکسپدیشن شاهکاریه برا خودش
    هیولاهای دیترویتی

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2106 دیدگاه) ,

    به فورد رای دادم دلیل خاصیم نداشت بیشتر مشخصات رو پسندیدم

    پاسخ
  5. me84
    سوابق: (1357 دیدگاه) ,

    .
    کم فروش‌ترین خودروهای بازار ایالات متحده آمریکا در سال 2018 میلادی:
    15- جگوار F تایپ: فروش 2268 دستگاه
    14- جگوار XF: فروش تنها 2208 دستگاه
    13- جنسیس G90: فروش تنها 2136 دستگاه
    12- مرسدس بنز SL کلاس: فروش تنها 2126 دستگاه
    11- مرسدس بنز CLS کلاس: فروش تنها 1993 دستگاه
    10- لکسوس LC: فروش تنها 1979 دستگاه
    9- آکورا RLX: فروش تنها 1931 دستگاه
    8- تویوتا میرای: فروش تنها 1700 دستگاه
    7- آئودی A8: فروش تنها 1599 دستگاه
    6- جگوار XJ: فروش تنها 1579 دستگاه
    5- فیات 500L: فروش تنها 1413 دستگاه
    4- آئودی TT: فروش تنها 1289 دستگاه
    3- اسمارت فورتو: فروش تنها 1276 دستگاه
    2- کیا K900: فروش تنها 354 دستگاه
    1- آلفارومئو 4C: فروش تنها 238 دستگاه

    رتبه 9 خیلی ناراحتم کرد. خیلی ماشین خوبیه

    پاسخ
    1. shirko
      سوابق: (457 دیدگاه) ,

      بنز سی ال اس هم 😳😳😞😞!!؟؟!!؟؟

      پاسخ
    2. مهدی
      سوابق: (1988 دیدگاه) ,

      مرسدس CLS رو اشتباه نوشتی دوست عزیز.مرسدسSLC هستش که کروکه به همراه مرسدسSL که فروش کمی داشتن

      پاسخ
  6. sina7
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    واقعا حیفه که این موتورای حجیم جاشونو به موتورای کم حجم توربو دار بدن
    ولی مث اینکه اکثر شرکتا دارن این رویه رو ادامه میدن

    پاسخ
  7. ali a
    سوابق: (517 دیدگاه) ,

    جی ام سی یوکان جلوش ابهتی خاصی داره…مشخصاتشون شبیه همه و قیمتشون…انتخاب من جی ام سی یوکان….

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (1988 دیدگاه) ,

    یکی ازضعف های شاسی بلندهای آمریکایی هندلینگ ضعیفشون هستش که دراکثرمحصولاتشون دیده میشه.مخصوصا در فول سایزهاشون. که زمان تست میگفتن بالانس وتعادل خوبی ندارن سرپیچ ها.البته در چندمدل هندلینگ خوبی دارن وقابل قبول ولی اکثرا اون حس اعتماد بنفس بالا رو سره پیچ ها به راننده نمیدن.البته ژاپنی هاهم در این مورد بهتر عمل نکردن

    پاسخ
    1. OMID
      سوابق: (603 دیدگاه) ,

      مال اینه که suv واقعی هستن نه کراس اور

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (1988 دیدگاه) ,

        یعنی به نظر شمامرسدسGLS یابی ام وX7 یارنجروورو یابنتلی بنتایگا ویابنزgکلاس SUV نیستن!!! اما بهترین هندلینگ وچسبندگی رو دارن.حتی رولزرویس کولینان بااون وزنش.این مهندسی هستش

        پاسخ
        1. Amir Machine
          سوابق: (473 دیدگاه) ,

          نخیر دوست عزیز هیچکدوم از این ماشین‌هایی که نام بردی بجز G کلاس، SUV واقعی نیستن چون همگی ساختار یکپارچه دارن و هیچ کدوم بدنه رو شاسی یا Body on Frame نیستن.
          اما ماشین‌هایی مثل یوکان، اکسپیدیشن، تاهو، لندکروزر و… ساختار بدنه روی شاسی دارن یعنی در اصل روی شاسی وانت ساخته شدن و SUV واقعی محسوب میشن.
          ماشینی با ساختار بدنه روی شاسی نمیتونه از لحاظ هندلینگ با کراس‌اوورهای یکپارچه رقابت کنه اما در عوض از لحاظ توانایی بکسل، قابلیت آفرود و سرسختی هیچ کراس‌اووری حریفش نمیشه.
          بهترین رقیب برای ماشین‌هایی مثل X7 و GLS، لینکلن اویاتور هست با ساختار یکپارچه
          نیازی نیست تو هر زمینه‌ای و بدون داشتن اطلاع کافی سعی کنی مهندسی آلمانی‌ها رو دیکته کنی

        2. OMID
          سوابق: (603 دیدگاه) ,

          Gls و x7 که مطمئنم که suv نیستن بنتایگا هم که کراس اوره
          بقیه هم که فکر کنم کراس اورن به جز جی کلاس
          البته مهندسی یعنی رانگلر با یک سوم قیمت یا کمتر جی کلاس مدعی افرود رو شکست داد
          البته قیمت اینا یی رو هم که گفتی با یوکان مقایسه کن
          اخه به رلزرویس 500هزار دلاری پناه میبری ؟😏

        3. مهدی
          سوابق: (1988 دیدگاه) ,

          شاسی بلندهای آمریکایی بیشترواسه استفاده یه خانواده خوبن.نه اونطور که بایدخیلی مدرن هستن.نه کیفیت خیلی بالایی دارن. نه حس لذت رانندگی در حد بزرگان رو دارن.البته خوده شرکت های آمریکایی اکثرا برای هیوندا.هوندا.کیا.وباارفاق تویوتا ولکسوس رقیب میسازن.چون SUVهای آلمانی وانگلیسی خیلی فراترازاینهاهستن.وبزرگترین مشکلشون هم کیفیت وقابلیت اطمینان خیلی پایین هستش که هرساله دراین دست لیست هاجای دارن

        4. مانی
          سوابق: (935 دیدگاه) ,

          بله نتیجه درسته کادیلاک یه خرده بهتره
          البته اگه مقایسه رو ببینی‌ گفته
          بالاترین تیپ اسکالید از پائین‌ترین تیپ جی ال بهتره:D

  9. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    هر دو ماشین در کلاس خود جز برترین ها هستند اما من در این میان،جی ام سی یوکان را انتخاب می کنم.این یانکی هیولا واقعا خوش تیپ و پر جذبه است.

    پاسخ
  10. علی
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    اینها بیشتر بدرد درگ میخورن. دمشون گرم انصافاً. توی عراق این مدل فورد و تاهو،در بعضی مناطق تاکسی هستن.وقتی سوار میشی انگار رو ابرها هستی.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.