جنرال موتورز

معرفی رسمی محصولات جدید بائوجون RM-5 و RC-6 در نمایشگاه چنگدو

درحالی‌که این روزها اروپایی‌ها درگیر نمایشگاه خودروی فرانکفورت هستند، چینی‌ها هم نمایشگاه خودروی خاص خود را دارند. این رویداد خودرویی چینی، نمایشگاه چنگدو است که از 5 تا 15 سپتامبر میزبان معرفی و نمایش جدیدترین خودروهای بازار چین است. در بین شرکت‌ها و خودروهای مختلف حاضر در این نمایشگاه، جنرال موتورز هم از طریق برند بائوجون خود دو محصول مهم بنام‌های RM-5 و RC-6 را رسماً معرفی کرده و به نمایش عمومی درآورده است. این دو خودرو در قسمت‌های زیادی مثل موتور و گیربکس، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، قابلیت‌های اتصالی و تکنولوژی‌های کمک‌راننده باهم اشتراک دارند.

RM-5 یک مینی‌ون جادار است که 4,705 میلی‌متر طول، 1,806 میلی‌متر عرض و 1,645 میلی‌متر ارتفاع دارد. این خودرو با فاصلهٔ محوری 2,750 میلی‌متری خود می‌تواند حداکثر تا هفت نفر را حمل کند اما نسخه‌های پنج و شش‌نفرهٔ آن‌هم ارائه می‌شود. RM-5 که خانواده‌های جوان را هدف قرار داده است، مجموعاً در دوازده نسخهٔ مختلف با قیمتی از 86,800 یوآن (12,250 دلار) تا 120,800 یوآن (17,050 دلار) به بازار عرضه می‌شود.

کلاس‌بندی مدل RC-6 اما دشوارتر است زیرا این خودرو ترکیبی از شکل یک سدان فست‌بک با ارتفاع زیادی از سطح زمین به‌اندازهٔ کراس‌اوورها به نظر می‌رسد. فاصلهٔ این خودرو از سطح زمین 198 میلی‌متر است که تقریباً هم‌اندازهٔ فاصلهٔ فولکس‌واگن تیگوآن است. RC-6 اما با 4,925 میلی‌متر طول، 1,880 میلی‌متر عرض و 1,580 میلی‌متر ارتفاع، از نظر ابعاد بزرگ‌تر از RM-5 است و فاصلهٔ محوری کشیده‌تری برابر با 2,800 میلی‌متر دارد. این خودرو هم در شش تیپ مختلف با قیمتی از 84,800 یوآن (11,970 دلار) تا 123,800 یوآن (17,470 دلار) راهی بازار می‌شود.

هردوی این مدل‌ها از یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 145 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر استفاده می‌کنند. انتقال نیروی این موتور هم به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما یک نمونهٔ CVT با قابلیت شبیه‌سازی هشت سرعته هم قابل سفارش است. RC-6 و RM-5 همچنین به تکتولوژی رانندگی نیمه‌خودکار سطح دو هم مجهز شده‌اند که توسط شرکت بوش توسعه یافته است و کروز کنترل تطبیقی را هم به همراه دارد. این سیستم برای تشخیص عابران پیاده، خودروها و مسیر پیش رو از یک رادار با طول‌موج 77 گیگاهرتزی به همراه یک دوربین چندمنظورهٔ وضوح‌بالا استفاده می‌کند.

از دیگر تجهیزات ایمنی این خودروها نیز می‌توان به دستیار ترافیک، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار خروج از خط، دستیار هوشمند کروز، دستیار سرعت ترافیک، هشدار علائم راهنمایی و رانندگی و دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور اشاره کرد. در بخش ویژگی‌های اتصالی هم جدیدترین محصولات بائوجون به سیستم اطاعاتی-سرگرمی جدیدی با دو صفحه‌نمایش بزرگ و قابلیت به‌روزرسانی از طریق اینترنت و همین‌طور سیستم تشخیص صدای پیشرفته مجهز شده‌اند. علاوه بر این، مالکین می‌توانند با گوشی هوشمند خود از طریق اپلیکیشن، از راه دور درهای خودرو را قفل یا باز کرده و پیشرانه را روشن کنند. این اپلیکشین همچنین امکان بررسی وضعیت خودرو مثل موقعیت مکانی آن‌را فراهم می‌کند.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. بهنام

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (247 ديدگاه)

    برام سواله چرا پدال خبر معرفی نسل جدید جی ال ای کوپه جدید رو پوشش نداد؟

  2. مک وال

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (67 ديدگاه)

    خوبحالشون …
    با 150 میلیون تومان صاحب یه شاسی بلند جادار ترتمیز و خوش استایل میشن ولی اینجا X33 که قدیمی تر و کوچکتر هست، قیمتش 210 میلیون هست.
    اگه بیاد ایران (که جزو محالات است) قیمتش بالای 300 میلیون میشه، یعنی دوبرابر

    1. ایلیا

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (672 ديدگاه)

      با 150 ملیون؟؟!
      این عدد رو از کجا آوردی؟
      اونجا هم با دلار 12 تومنی میخرن؟
      .
      .
      .
      اگه میخوای معادل سازی کنی بگو با 15 ملیون چی میخرن.

  3. پویا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اگه میخواستن سمندو بروز کنن فک کنم شبیه این سدانه میشد از جلو البته!

  4. مهدی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (708 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی هیچ تناسبی در طراحی ماشین نمیبینم

  5. Me

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    اقا یه پراید سوار بیاد بگه چرخای کوچیکش با سایز بزرگ بدنه همخوانی نداره.نمیشه که پای پیج یه ماشین چینی این کامنت نباشه.پس کجان دوستان همیشه در صحنه.

  6. علی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (140 ديدگاه)

    خیلی زیباست این مینی ون بیشتر از خودرو های جدید مرسدس !!!

  7. علی هوشنگ نظری

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ارم باجون مگه یه اسب نبود الان چرا شده مثلث ؟

    1. MehdiTurbo

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (741 ديدگاه)

      تا فهمید شکل ارم سمند ایران خودرو زود عوض کرد
      نمیدونستند از چه محصولیه ارم بقیشون که شکل فولکس واگن و … سر جاشه فقط اینو عوض کردند.

    2. Joseph

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (11 ديدگاه)

      الانم آرمه اسبه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن