تردید جگوار برای تولید آی پیس SVR با شتاب 1.8 ثانیه‌ای!

از زمان معرفی شاسی‌بلند الکتریکی جگوار آی پیس تاکنون شایعاتی درباره تولید نسخه پرفورمنس این خودرو وجود داشته است. دپارتمان خودروهای خاص جگوار قبلاً علاقه خود به ساخت آی پیس SVR را ابراز کرده اما هم‌اکنون با اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد احتمال تولید چنین خودرویی در حال آینده نزدیک وجود دارد.


مدیر برنامه‌ریزی تولید این شرکت هانو کینر در مصاحبه با اتوکار گفته که تولید آی پیس SVR از نظر تئوری توجیه‌پذیر است؛ اما یک مشکل وجود دارد و آن اینکه جگوار نگران است قدرت این خودرو در صورت تولید بیش از حد باشد. کینر اضافه می‌کند این خودرو در صورت تولید شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت کمتر از 2 ثانیه خواهد داشت.

او گفته است:

بله ما می‌توانیم به شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 1.8 ثانیه‌ای دست پیدا کنیم. این خبر خوبی است اما زمانی که آن را یک یا دو بار امتحان کردید شاید به خاطر قدرت زیاد دیگر نخواهید چنین کاری را انجام دهید.

مدیر جگوار اضافه می‌کند:

من نگرانم که گشتاور و پرفورمنس آنی این خودرو برای رانندگان غیرحرفه‌ای بیش از حد باشد. شاید جگوار برخی محدودیت‌ها را روی این خودرو اعمال کند بنابراین پرفورمنس آن می‌تواند تعدیل شده باشد.


آی پیس کنونی که سریع‌تر از تسلا مدل X 75D می‌باشد از باتری لیتیوم-یونی 90 کیلووات ساعتی که قدرت 394 اسبی و گشتاور 694 نیوتون متری تولید می‌کند سود می‌برد. این قوای محرکه باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.5 ثانیه‌ای شده و به همین خاطر آی پیس معمولی تقریباً با اف پیس SVR برابری می‌کند.


اگرچه جگوار درباره خروجی پیشرانه آی پیس SVR نگران است اما این به معنی کنار گذاشتن کل برنامه‌های شرکت نیست. کینر گفته است که احتمالاً بیش از یک روش را می‌توان به کار گرفت اما قطعاً فضای کافی برای تولید خودروهای الکتریکی پرفورمنس وجود دارد. امیدواریم جگوار آی پیس SVR را در آینده‌ای نزدیک ببینیم.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. مهدی
    سوابق: (1920 دیدگاه) ,

    فک نکنم چگوار از پس شتاب زیر دوثانیه بر بیاد
    توی اف تایپ که نشون داد خیلی نمیشه رو شتاب ماشیناش حساب کرد
    بعد شتاب زیر دوثانیه کار هرکسی نیست گاو نر میخواهد و مرد کهن
    هنسی به زور دیمن رو به 1.93 رسوند

    پاسخ
  2. Rrrr
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    یه سوال داشتم چند وقته چرا واسه من دیگه لایک و دیس کامنتا نمیاد کلا از سایت برداشته شده یا گوشی من مشکل داره این جوری شده؟؟؟

    پاسخ
    1. سردبیر
      سوابق: (484 دیدگاه) ,

      درود. متاسفانه مرجع نظرسنجی و لایک ما توسط برخی اپراتورها فیلتر شده دوست عزیز ولی با سایر سرویس دهنده ها و یا آی پی غیر ایرانی مشکلی نداره.

      پاسخ
      1. Saeed Boroomand
        سوابق: (477 دیدگاه) ,

        اگه براتون مقدور باشه و سیستم فراگیری مثل DISQUS رو برای بخش کامنت جایگزین کنید عالی میشه، یه سری موارد مثل دیسلایک دادن و انتظار برای تایید استاندارد نیستن.

        پاسخ
    2. مهدی
      سوابق: (1920 دیدگاه) ,

      منم با کروم میرفتم قبلا یه مدت همینایی که میگی رو نمی اورد الان با اکسپلورر میرم خیلی روون بالا میاره
      شاید از مرورگرته

      پاسخ
  3. SAEED
    سوابق: (277 دیدگاه) ,

    چند سال قبل هم پژو و ردبول یه 208 رو گسترش دادن که اطلاعات فنیشو براتون میگم:
    peugeot 208 T16 Pikes Peak
    موتور 3.2 لیتر وی 6 تویین توربو
    قدرت 875 اسب بخاری
    وزن 875 کیلو گرمی
    0 تا 100 :1.8 ثانیه
    منم وقتی اون موقع برای اولین بار این اطلاعاتو دیدم متعجب شدم
    اینم عکسش: https://goo.gl/Yx7n6o
    مرسی

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      آره داش سعید یادمه
      اون موقع چه حالی میکردیم با عکساشو لینک خودرو تو پدال هم میزارم اگه کسی خواست ببینهhttps://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%DB%8C/

      لینک دوم https://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/208-t16/

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      آره داش سعید یادمه
      چه حالی میکردیم اون موقع
      پدال هم مطالبشو گذاشته بود لینکشو واسه علاقه مندا میزارم
      https://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/208-t16/

      لینک ۲https://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%DB%8C/

      پاسخ
  4. s.h
    سوابق: (503 دیدگاه) ,

    دور از همه چیز اگر همه ماشینای الکتریکی همون ظاهر قدیم رو داشته باشن بهتره دیگه حداقل افراد مجبور نیستن جز صدا به ظاهر جدید هم عادت کنن

    پاسخ
  5. Bilbo
    سوابق: (348 دیدگاه) ,

    واقعا هم خطرناکه، فرض کن بگی ۱۰۰۱، ۱۰۰۲ بعد ۱۰۰ تا سرعت داری. یا خدا، باورشم سخته، اون کلیپه که کانسپت تسلا رو طرف امتحان می‌کرد دقیقا همین بود، یارو کف کرده بود از شتاب.
    بعد حالا بیاید مقایسه کنید این زمان رو با گذر عمر تو ماشینهای خودمون برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر. یه روزی دنیا بالاخره به سمت تکنولوژی ما برمی‌گرده و سر تعظیم فرود میاره….بعد من میخوام ببینم اون روز تو BrandZ کدوم کمپانی یارای مقابله با این دو جواهر خودروسازی جهان رو خواهد داشت؟

    پاسخ
  6. shirko
    سوابق: (456 دیدگاه) ,

    شتاب ۱.۸ چشما رو از حدقه میاره بیرون !!!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.