خودروهای چینی

تیزر سدان الکتریکی و برجسته جیلی

همزمان با معرفی کانسپت الکتریکی گک Entranze در نمایشگاه خودروی دیترویت، جیلی چین نیز تیزری از یک سدان جدید و الکتریکی منتشر کرده است.


این خودرو در دیترویت حاضر نیست اما در اوایل سال جاری معرفی خواهد شد و زبان طراحی الکتریکی و جدید این خودروساز را نشان خواهد داد.

تنها تیزر تصویری منتشر شده از این خودروساز چیز زیادی را نشان نمی‌دهد اما خب در آن می‌توانیم یک جفت چراغ جلوی دراز را ببینیم که نصف گلگیرهای جلو را به خود اختصاص داده‌اند. دیلایت های LED یکپارچه و سه میله‌ی نورانی موازی بر پایه‌ی مفهوم Yi طراحی شده‌اند. Yi کلمه‌ای چینی به مفهوم یک است. از دیگر عناصر طراحی این خودرو می‌توان به نبود جلوپنجره‌ی جلو و خط سقف خمیده اشاره کرد.

جیلی چین می‌گوید این خودروی الکتریکی فرمی آئرودینامیک داشته و ضریب درگ آن برابر با ۰.۲۳۷۵ می‌باشد که با استانداردهای کنونی خیلی خوب بوده و باعث بالا رفتن کارایی استفاده از انرژی می‌شود. به منظور تأکید بیشتر روی کارایی، دستگیره‌های در نیز با بدنه ادغام شده است.

اما موضوع جالب‌تر درباره‌ی این سدان الکتریکی عدم محدود بودن آن به بازار چین است. بنا به گفته‌ی چین، این خودرو محصولی جهانی بوده و تلاش‌های جیلی برای ورود به بازارهای جهانی را آغاز خواهد کرد.

خودروی موردبحث در سه‌ماهه‌ی اول امسال عرضه خواهد شد و فعلاً با کد GE11 شناخته می‌شود. این خودرو اولین سدان الکتریکی جیلی از زمان عرضه‌ی امگرند الکتریکی در سال ۲۰۱۵ محسوب خواهد شد. خودروساز یاد شده قول داده این سدان روی طراحی، تکنولوژی و پرفورمنس تمرکز خواهد کرد.

هنوز مشخصات فنی این سدان منتشر نشده اما ظاهراً طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۴۷۳۶/۱۸۰۴/۱۵۰۳ میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محورها نیز ۲۷۰۰ میلی‌متر است. نیروبخش GE11 پیشرانه‌ی الکتریکی ۱۷۷ اسب بخاری خواهد بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا