برگزاری تست درایو عمومی اِم‌وی‌اِم X22 در پیست آزادی تهران

شرکت مدیران خودرو نماینده رسمی کمپانی چِری چین در ایران، آخر هفته گذشته تست درایو عمومی محصول جدید و موفق خود، X22 را در پیست مجموعه آزادی تهران برگزار کرد. ثبت‌نام این رویداد از بیست‌وهشتم اسفندماه سال گذشته برای هردو مدل دستی (MT) و خودکار (AT) آغاز شده بود و تا روز برگزاری بیش از دویست نفر نام‌نویسی کرده بودند.

MVM X22
برنامه از ساعت 9 صبح آغاز شد و تا ساعت 13 بعدازظهر ادامه داشت. طی این مدت امکان تجربه رانندگی با هردو مدل دستی و خودکار برای عموم مردم فراهم بود و خوشبختانه تمامی مراجعه‌کنندگان توانستند بدون هیچ‌گونه تداخلی به رانندگی با مدل‌های موردنظرشان بپردازند. همچنین دو دستگاه خودرو دیگر در حاشیه پیست حاضر بودند تا شرکت‌کنندگان علاوه بر تجربه سواری (در صورت تمایل) با تجهیزات فنی، ایمنی و رفاهیِ این چینی تازه‌وارد نیز آشنا شوند و هنگام ترک پیست اطلاعات کاملی از آن در ذهن داشته باشند.

MVM X22

MVM X22

MVM X22
اِم‌وی‌اِم X22 در بازار ایران با دو تریم پایه و اسپرت و جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا چهار سرعته خودکار به فروش می‌رسد. نوع جعبه‌دنده تفاوتی در بهای پرداختی ایجاد نمی‌کند اما تریم‌های پایه و اسپرت حدود 1.5 میلیون تومان اختلاف قیمت دارند.
در خلال تست مردمی، فرصتی هم برای ما محیا شد تا هردو نسخه AT و MT را در مسیر پیست مورد بررسی قرار دهیم. در مدل دستی پیش از هر چیز نرمی پدال کلاچ و تعویض دنده‌ها نظرتان را جلب می‌کند. شتاب اولیه و ثانویه چندان چشمگیر نیست و عملکرد X22 جوان در این بخش چنگی به دل نمی‌زند. لاستیک‌ها چسبندگی مناسبی به سطح زمین داشته و سامانه تعلیق سر پیچ‌ها پایداری نسبتاً خوبی فراهم می‌آورد. ترمزها تیز و قوی هستند و به خوبی از پس جثه و وزن خودرو برمی‌آیند. این موضوع حقیقتاً یکی از بهترین ویژگی‌های X22 بوده و حس اطمینان بسیار خوبی به راننده می‌بخشد. قلب 1497 سی‌سی خودرو در حد و اندازه خودش خوب ظاهر شده و ناامیدتان نخواهد کرد؛ البته نباید انتظار کشش فوق‌العاده‌ای از آن داشته باشید. سامانه فرمان هم دقت بالایی دارد و مخصوصاً در پیچ‌های تندِ پیست با وجود وزن 1200 کیلوگرمی، ارتفاع نسبتاً زیاد از سطح زمین و مرکز ثقل بالا اصلاً با کم‌فرمانی مواجه نمی‌شوید.

MVM X22
پس از چند دورِ آرام تصمیم گرفتم کمی جیغ لاستیک‌ها را بلند کنم. با توجه به دیفرانسیلِ جلو و مرکز ثقلِ بالا سُر دادن X22 کار چندان راحتی نیست و نیاز به یک راننده حرفه‌ای و باتجربه دارد. با دقت بیشتر در رفتار دیفرانسیل، جعبه‌دنده و ترمز دستی توانستم افسار خودرو را به دست گرفته و پایداری محور عقب را برهم بزنم. جالب اینجاست که نسخه دستی در حد و اندازه خودش پتانسیل خوبی برای انجام حرکات نمایشی داشته و با مهارت و دقت کافی حتی می‌توانید پیچ‌ها را با اِسلاید کامل طی بکنید. بااین‌همه شخصاً ترجیح دادم خیلی به خودرو فشار نیاورم و تنها به یک دور 150 درجه روی خط استارت پیست بسنده کردم.

MVM X22

MVM X22

MVM X22

MVM X22
مدل خودکار به جعبه‌دنده چهار سرعته فاقد حالت تیپ‌ترونیک (تعویض دستی) مجهز شده و در باقی قسمت‌ها با برادر دستی خود یکسان است. کشش خودرو در مسیر مستقیم (در مقایسه با نسخه دستی) بهتر بوده و چابک‌تر عمل می‌کند. شتاب اولیه و ثانویه هم اندکی از مدل دستی بهتر است. هنگام خروج از پیچ به‌محض فشردن پدال گاز دنده سنگین می‌شود و هیچ‌گونه تعللی در معکوس کشیدن جعبه‌دنده حس نمی‌گردد. نکته‌ای که در مورد این نسخه وجود دارد، این است که کمی طول می‌کشد تا به رفتار جعبه‌دنده و نوع رابطه‌اش با پدال گاز عادت کنید و همین موضوع شاید در ابتدا کمی گیجتان کند، اما پس از مدتی قِلقَش را پیدا کرده و حس بسیار بهتری به سواری و عملکرد فنی آن خواهید داشت. باقی موارد تفاوتی با مدل MT نداشته و در پیست هم اختلاف آشکاری بین این دو مشاهده نشد.

MVM X22

MVM X22
اِم‌وی‌ام X22 درواقع همان چِری تیگو 3X است که زمستان سال گذشته (1395) به‌عنوان یک کراس‌اوور شهری اسپرت با برند MVM وارد بازار ایران شد. تحویل آن از فروردین‌ماه جاری کلید خورد و تاکنون بیش از 700 دستگاه به دست مشتریان رسیده است. همچنین طبق آمارها در این مدت بیش از هزار دستگاه (مدل‌های مختلف) از خط تولید مدیران خودرو خارج شده که به‌مرور تحویل مالکان خواهند شد. حدود شصت درصد نمونه‌های تحویل شده از نوع خودکار (AT) بوده و بقیه جعبه‌دنده دستی (MT) دارند. تا به اینجا می‌توان گفت فروش خوب این خودرو طی مدت کمی که از ورودش می‌گذرد بی‌دلیل نبوده و می‌تواند نیازهای بازار هدف خود را به‌ خوبی برآورده سازد. به‌زودی در پدال آزمایش فنی کامل و اختصاصی این چینی تازه‌وارد را خواهید خواند.


در پایان توجه شما خوانندگان محترم را به مشخصات کلیدی اِم‌وی‌اِم X22 جلب می‌نمایم.

  • پیشرانه: چهار سیلندر خطی 1497 سی‌سی / 16 سوپاپ / DVVT
  • حداکثر قدرت: 105 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
  • بیشینه گشتاور: 135 نیوتن‌متر در 2750 دور بر دقیقه
  • جعبه‌دنده: چهار سرعته خودکار / پنج سرعته دستی
  • سقف سرعت: 160 کیلومتر بر ساعت (خودکار) / 170 کیلومتر بر ساعت (دستی)
  • سامانه ترمز: دیسکی مجهز به ABS و EBD
  • مصرف سوخت در یکصد کیلومتر ترکیبی (لیتر): 6.1 (خودکار) / 5.9 (دستی)
  • استاندارد آلایندگی: یورو 5
  • قیمت:
  • تریم پایه (دستی): 57,400,000 تومان
  • تریم پایه (خودکار): 58,900,000 تومان
  • تریم اسپرت (دستی): 65,400,000 تومان
  • تریم اسپرت (خودکار): 66,900,000 تومان

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

28 دیدگاه

  1. محمدرضا
    سوابق: (185 دیدگاه) ,

    سلام به تحریریه پدال عزیز ، شنیده شده که یکی از خودروهای x22 در حال تست واژگون شده و جالبتر اینکه مسئولین مدیران خودرو خبرنگاران حاضر را مجبور به حذف عکس های آن کردند ! .. امیدوارم اگر پاسخی ندارید حذف نظر هم نکنید. ارادت

    پاسخ
    1. عطا
      سوابق: (176 دیدگاه) ,

      داش لازم نیست که پخش کنن همین که من نوعی تو کل خانواده گفتم آشغال تر از این ماشین وجود نداره( خودم mvm550 دارم) کافیه. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

      پاسخ
    2. reza
      سوابق: (147 دیدگاه) ,

      نگفتن واقعیات خودش گناه بزرگی است.چون تو میتونی با گفتن واقعیت ها طرف مقابل رو آگاه کنی.
      متاسفانه هستند افرادی که پول میگیرن و مانع آگاهی مردم میشن.
      به هر قیمت به دنبال کسب درآمد نباشیم.
      یه روزی اون کسی که حاضر بوده به هر قیمت کسب درآمد کنه واقعا حسرت می خوره.
      سعی کنیم این چنین افرادی نباشیم.
      کلامی از عقل

      پاسخ
    3. Ali2240
      سوابق: (509 دیدگاه) ,

      پدال با. بازگو نکردن حقیقت صداقت سایتو زیر سوال بردی
      چرا هیچ حرفی از چپ شدن ماشین نزدین؟

      پاسخ
    4. حسن
      سوابق: (44 دیدگاه) ,

      البته در این مورد کسانی که حاضر بودند باید واقعیت رو بگن ولی با توجه به اینکه تست درایو عمومی بوده در صورت بروز چنین اتفاقی حداقل عکسهای موبایل مردم عادی باید در نت پخش میشد.

      پاسخ
  2. Sardar
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    کار خوبیه این تست درایو. شایان تقدیره کار مدیران خودرو تو بازار ایران که مشتری هیچ حقی نداره

    پاسخ
  3. حسين
    سوابق: (1294 دیدگاه) ,

    درود.

    به این میگن تبلیغ. وااقعا عالی بازاریابی میکنه. اونم تو کشوری که خیلی از مردم توان خرید همین ماشینای چینی رو هم ندارن. یعنی حقشه اگه فروشش خوب باشه. گرچه بالا بودن فروشش باعث خوشحالی من نمیشه.

    پاسخ
  4. Ace
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    چرخاش خیلی کوچیکه و من از چرخ کوچیک بدم میاد.

    پاسخ
  5. No
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    برای خودم متاسفم که تویه کشوری هستم که شرکت ها خیلی عذر میخوام مردم رو گاگول فرض میکنن و محصولاتی رو میارن و قیمت هایی رو روشون میدارم که آدم حرسش میگیره واقعا کجای این ماشین با اون موتور ضعیفش و ……قیمت 70میلیونی روش میذارن و جالبه تبلیغاتی میکنن که کیا وهیوندای هم برای مردم نمیکنن

    پاسخ
  6. amin
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    تصاویر خودروی واژگون شده را اجازه ندادند پخش بشه چون یک ستاره ایمنی هم نداره

    پاسخ
  7. احمدرضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    قیافه اش خوبه و به نظر خودروی بدی نیست ولی نه به این قیمت. به نظر نمیاد گرانترین مدلش بیشتر از شصت میلیون ارزش خرید داشته باشه. این میزان فروش که توی متن ذکر شده نسبتاً خوبه. از نظر امکانات ولی خیلی چشمگیر نیست. نه ایربگ جانبی داره ، نه سیستم کمکی esp و bas داره. قدرت موتورش هم که چندان خوب نیست گیربکس هم که 4 دنده است. با این حساب واقعاً نمیشه قیمت بالای شصت میلیون رو براش توجیه کرد. اچ سی کراس با حدود 20 میلیون ارزانتر نسبت به این امکاناتش خیلی با این متفاوت نیست و به نظر خریدش معقولتره.

    پاسخ
  8. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    پس شما که میگین چهار ماشین بوده
    ولی تو عکس ها سه تاست
    پس چپ کردن یکی از ماشینها تو پیست واقعی بود

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اگه خوب دقت کنی میبینی که بر اساس رنگ چهار تا ماشین هستش.آبی قرمز مسی(قهوه ای) و سفید که آبی کنار پیست کاپوتش بالاست سه تای دیگه تو پیست هستن

      پاسخ
  9. Amir.dp
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    این کار شرکت خوبه که به مردم اجازه میده بدونند چه ماشینی میخوان بخرند ولی آیا این ماشین ها واقعا نیازی به تست هم دارند.

    پاسخ
  10. hemen
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من هم از یکی از رسانه های همسایه شنیدم که یکی از خودرو که توسط یک راننده حرفه ای هم رانده شده واژگون شده. البته خبر هایی هم از واژگونی در جاده رو شنفتم. در کل تصمبم شرکت برای تست عمومی قابل تقدیر است اما خودرو خوبی نیست

    پاسخ
  11. مسعود
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    بله یکی از خودروها در تست سر یکی از پیچ ها که خیلی تند هم نبود چپ کرد…اگه در یک کلام بخوام ماشینو توصیف کنم میتونم بگم ضعیف….شاسی ماشین ضعیف بود بطوریکه تمام بازخوردی که از اسفالت داشت رو میشد حس کرد…موتور در دور 3000 به بالا داشت جوون می کند…در مجموع اصلا نباید بهش فکر کرد به نظر من…..اما تست درایو یک روش بازاریابی جهانی هستش که تقریبا در همه جا هستش اما در کشور ما چون انحصار وجود داره و شما برای تحویل یه فرقون مثل پراید یا 405 باید چندماه پولتون بخوابه دیگه دلیلی برای تست درایو وجود نداره…جدیدا شرکت های چینی و وارد کننده ها برای بازاریابی از این روش استفاده می کنند که خوبه اما مشکل این هستش که عموم مردم بودجه خرید این ماشینا رو ندارن.

    پاسخ
  12. Aria
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    خداییش با خودشون چی فکر کردن که همچین قیمتی گذاشتن روش؟ این همون ۳۱۵ هستش که تغییراتی روش انجام دادن که حتی کند تر از اون شده. خود۳۱۵ هم افت قیمت وحشتناکی داره . ۴۸ میلیون قیمت صفرشه میخری یه سال سوار میشی سی میلیون هم نمیشه فروختش. افت قیمتش وحشتناکه. حالا فرض کن اینو بخری ۷۰ میلیون دیگه چه افت قیمتی میخواد داشته باشه مشخص نیست. انصافا قیمتش بسیار زیاد و غیر منطقیه. اخه تاپ اسپید ۱۶۰ تا؟ ۷۰ میلیون؟

    پاسخ
  13. آریا
    سوابق: (230 دیدگاه) ,

    عقبش خیلی زشته
    و قدرت موتورش بیشتر مثل یه شوخی بی مزس
    قیمتشم…
    بهتره هیچی نگم

    پاسخ
  14. حسین
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    حالا یکی یچی گفت
    کی دیده این ماشین تو تست چپ کنه؟؟؟
    درسته که این ماشین آشغاله،ولی حرف بیخود زدن هم کار درستی نیست
    کسی اگه دیده باشه مطمئنا عکس هم گرفته
    پس اگه کسی عکسی داره بذاره

    پاسخ
  15. تبريز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هر ماشینى چپ میکنه !!
    سرچ کنید چپ کردن لندکروز،پرادو، اتوبوس،…
    واقعا طراحش عالى کار کرده

    پاسخ
  16. مجید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باز هم ملت همیشه در صحنه که بدون هیچ اطلاعاتی فقط قضاوت میکنن و خودشون عامل شایعه هستن…
    دوستان همه جای دنیا خودرو ساخته میشه فروخته میشه و نظرات گرفته میشه و اگرم نقاط ضعفی باشه در خودروی بعدی گرفته میشه…
    با نظرات شما میفهمیم که مردم همون پراید و 405 30 ساله رو بیشتر دوست دارن، و بهتر تا ابد از همون ها استفاده کنن…
    همین ها اگر ایرانخودرو یا سایپا یک ماشین نا ناس مثل خودرو بی کیفیت هندی که هیچ ربطی به برند فرانسویش نداره با 200 تومان هم بخرن داغونم باشه میگن چه ماشین خوبی خریدیم…

    پاسخ
  17. شهاب
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قانون نانوشته ماشینهای چینی:
    هر کی نداره: چینی آشغال و افتضاح و بی کیفیت
    هرکی داره: راضی
    بالاخره ایرانی هستیم دیگه

    پاسخ
  18. رامین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ما که ۳۱۵ داریم و یه چراغ جلوش رو به کل ماشینهای داخلی نمیدم.افتش هم بجون میخرم .حداقلش یه ماشینی سوار میشم که هرروز میبینمش حالم بد نمیشه از طراحی ۲۰سال پیش ایران خودرو و سایپا.بزودی تو ایران میبینیم با توجه به بودجه مردم چه ماشینهایی زیادتر دیده میشه تو خیابونها.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x