دوج
- فصل جدید نیسان آریا؛ جراحی زیبایی و ارتقاء فناوری برای کراساوور برقی
- مقایسه IM LS9 ایران خودرو با تویوتا لندکروزر 2025؛ مشخصات و قیمت
- هتل متحرک تیم رالی داکار، امکانات لوکس در دل صحرا!
- چانگان اولین پیشرانه وانکل چینی را برای خودروهای پرنده معرفی کرد
- عجیبترین تیونینگ رولزرویس با چهرهای فضایی!
- هاوال H9 بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند دو دیفرانسیل وارداتی
- درگ نسخههای هیبرید پورشه 911 و کوروت، کدام سریعتر خواهد بود؟
- داستان مرسدس بنز C کلاس با موتور V12 و قدرتی بیشتر از فراری
- مقایسه لوکانو L7 با رنجروور ایووک، کپی ارزان یا جایگزین ارزشمند؟
- داستان کوروت خاص ۱۹۵۷، یکی از اولین سوپراسپرتهای تاریخ
یک پیکاپ با قدرت ۱۵۵۰ اسب بخار که در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد شاید چیزی شبیه رؤیا باشد اما واقعیت دارد.
این یک خودروی عضلانی کلاسیک نیست، بلکه یک هلکت مدرن با قلب ۱۰۰۰ اسب بخاری است که در پوستهای از فیبر کربن پنهان شده است.
سفری به بیست سال پیش تا مروری داشته باشیم بر رقابت جذاب سه خودروی اسپرت و قدرتمند آمریکایی که توسط موتورترند در دسامبر سال ۲۰۰۶ منتشر شد.
تصور کنید یک دوج وایپر با قدرتی بیش از بوگاتی شیرون، هایپرکارهای میلیون دلاری را به سخره بگیرد. این رؤیا نیست؛ هیولایی ۲۱۰۰ اسب بخاری است.
در رقابتی دیدنی و خاطرهانگیز، سوپراسپرتهای اسطورهای دههٔ ۹۰ آمریکا به مصاف هم رفتهاند تا ببینیم کدامیک از این پیرمردهای آمریکایی سریعتر است.
یک دوج چلنجر توئین توربو با ثبت رکورد ۷.۶ ثانیه در مسافت ۴۰۰ متر، حتی سریعترین ماسلکار تولیدی دوج یعنی دیمن ۱۷۰ را هم مغلوب کرده است.
دوج چارجر دیتونا ۱۹۶۹ یکی از مشهورترین خودروهای عضلانی تاریخ است که حالا بر پایهٔ یک چلنجر هلکت مدل ۲۰۲۲ دوباره متولد شده است.
پیشرانهٔ بنزینی به دوج چارجر بازگشته اما حالا با سامانهٔ چهارچرخ محرک همراه است تا تعریف جدیدی از خودروی عضلانی ارائه کند.
رم با وانت کامپکت رمپیج رسماً وارد بازار اروپا شد. این پیکاپ با ساختار یکپارچه، در دو نسخه آفرودی و شهری با پیشرانههای دیزل و بنزینی عرضه میشود.
دوج فروش چارجر سیکسپک را آغاز کرده که هرچند فاقد موتور V8 است اما ۵۵۰ اسب بخار قدرت را با قیمت زیر 60 هزار دلار ارائه میکند.
دوج دورانگو، با وجود پلتفرم 25 ساله و قیمتی که در گرانترین نسخه به ۱۲۰ هزار دلار میرسد، رکورد فروش ۲۰ ساله خود را شکست.
دوج بالاخره به خواسته طرفداران عمل کرد و V8 را به چارجر آورد اما این هیولای مسابقهای که فقط ۵۰ دستگاه از آن ساخته میشود، جواز تردد در خیابانها را ...
رم رسماً اعلام کرده است که اولین شاسیبلند این برند و همینطور دو مدل قدرتمند SRT که یکی از آنها جانشین رم TRX خواهد بود در دست توسعه هستند.
رم با رونمایی از کانسپت خیابانی The Dude، بازگشت پیشرانهٔ محبوب V8 همی به پیکاپ ۱۵۰۰ را با ظاهری جسورانه جشن گرفته است.
دوج در نمایشگاه سما، از نسخه ویژهٔ چارجر سیکسپک با پیشرانهٔ بنزینی شش سیلندر و چاشنی فیبر کربن از موپار رونمایی کرده است.
رم با احیای نام داکوتا، وانت میان سایز جدیدی را برای آمریکای جنوبی معرفی کرده که با رگ و ریشهٔ چینی و پیشرانه دیزلی، هایلوکس را نشانه گرفته است.
رم با رونمایی از یک پیکاپ خیابانی ۶۵۰ اسب بخاری، قدرت ماسلکارها را با کارایی وانتها ترکیب کرده است تا آسفالتها را به آتش بکشد.
استلانتیس با سرمایهگذاری ۱۰ میلیارد دلاری، زمینه را برای احیای میراث دوج یعنی بازگشت شکوهمند ماسلکارهای V8 فراهم میکند.
دوج مگنوم با وظیفهای بسیار سنگین یعنی جانشینی چارجر افسانهای متولد شد اما چرا این کوپه هم در پیست و هم خیابان شکست خورد؟
بازگشت پیشرانه قدرتمند همی V8 برای پیکاپ رم ۱۵۰۰، چنان موفقیتی به همراه داشته که این خودروها بهطور میانگین تنها در ۵ روز به فروش میرسند.
