دوجفراری

درگ دوج دیمن 170 و فراری 812، سوپرشارژ آمریکایی یا تنفس طبیعی ایتالیایی؟

دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ که ادعای پیمودن مسافت ۴۰۰ متر درگ را در ۸.۹ ثانیه دارد، آیا می‌تواند حریف فراری ۸۱۲ GTS شود؟

دیمن ۱۷۰ نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با دوج چلنجر افسانه‌ای است. این نسخه قرار است در سریع‌ترین زمان ممکن چلنجر را در طول ۴۰۰ متر حرکت دهد اما آیا می‌تواند با فراری همگام شود؟ از برخی جهات، چلنجر و ۸۱۲ به هم شباهت دارند. هردو خودرو دودر هستند، هردو یک پیشرانهٔ قدرتمند در جلو دارند، هردو دیفرانسیل عقب هستند و هردو راحتی را هم در کنار پرفورمنس ارائه می‌کنند. قیمت پایهٔ دوج تنها ۱۰۰ هزار دلار است اما بعید است بتوان نمونه‌ای با این قیمت پیدا کرد زیرا اکثر دیمن‌های ۱۷۰ با قیمت بین ۲۰۰ تا حتی بیش از ۳۰۰ هزار دلار فروخته می‌شوند. هرچند این رقم بسیار زیادی است اما هنوز هم اختلاف زیادی با قیمت ۴۳۰ هزار دلاری فراری دارد؛ بنابراین، در خط مستقیم کدام‌یک از این دو سریع‌تر خواهد بود؟

هنسی که قصد تیونینگ دیمن ۱۷۰ را با نام دیمن ۱۷۰۰ دارد و می‌خواهد با استفاده از دو توربوشارژر قدرت آن را به ۱۷۰۰ اسب بخار برساند، پیش‌ازاین کار با قرار دادن یک دیمن ۱۷۰ استاندارد در برابر فراری ۸۱۲ GTS تصمیم گرفته به این سؤال پاسخ دهد. بین این دو خودرو چند مسابقهٔ درگ و رولینگ برگزار می‌شود و فراری با پیشرانهٔ ۸۰۰ اسب بخاری V12 تنفس طبیعی ثابت می‌کند که سریع‌تر است زیرا به‌راحتی دوج را شکست می‌دهد و باعث می‌شود دارندگان بتوانند فراری یک نفس راحت بکشند. بااین‌حال، دو موضوع مهم در اینجا مطرح است. اول اینکه مسابقه روی آسفالت معمولی انجام می‌شود که به ضرر چلنجر است و همان‌طور که در ویدئو می‌بینیم، دیمن در آغاز حرکت با مشکل کشش مواجه می‌شود.

علاوه بر این، چلنجر حاضر در این درگ از حداکثر قدرت خود بهره نمی‌برد زیرا از بنزین معمولی اکتان ۹۱ استفاده می‌کند که خروجی پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ را به ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۹۵ نیوتن متر گشتاور کاهش می‌دهد. این در حالی است که با استفاده از سوخت E85 اعداد مذکور به ۱۰۲۵ اسب بخار و ۱۲۸۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند. البته هنسی می‌گوید قصد دارد در آینده چلنجر دیمن ۱۷۰ را در یک پیست مخصوص درگ آزمایش کند اما در حال حاضر، این ویدئو ثابت می‌کند که فراری هنوز می‌داند چطور باید یک خودروی فوق‌العاده سریع بسازد.

مقایسه مشخصات فنی

دوج چلنجر دیمن ۱۷۰

فراری ۸۱۲ GTS

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۹۰۰ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۹۵ نیوتن متر ۷۱۸ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
وزن ۱۹۴۰ کیلوگرم ۱۶۴۵ کیلوگرم
محور محرک عقب عقب
قیمت ۱۰۰ هزار دلار ۴۳۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. آریا

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (91 ديدگاه)

    این ماشین نه آسفالت درگ رو داشت نه سوخت مخصوص در ضمن سیصد کیلو از فراری سنگین تره
    گربیکس فراری هم خیلی بهتره
    ولی درکل 12 سیلندر یه چیز دیگریست و عضلانی هم دنیای خودشو داره و هر دو خیلی خفنن

    موافقم 46
    مخالفم 9
    1. Ferrari

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      همون سوخت مخصوص رو تو باک ۸۱۲ بریزید با اختلاف بیشتری دیمن رو شکست میده.
      ضمنا دیمن ۱۰۰ اسب و بیش از ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری داشته
      هر بهانه ای که برای دیمن میاری همون رو برای ۸۱۲ هم درنظر بگیر. تو پیست درگ با تایرهای مخصوص درگ و سوخت مخصوص، دیمن با دوبرابر این فاصله از فراری شکست میخوره شک نکن.

      موافقم 42
      مخالفم 9
      1. demon

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        با فاصله دو برابر و قیمت ۴.۳ برابری اینم بگو

        موافقم 6
        مخالفم 15
        1. ALI.S

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (218 ديدگاه)

          هر چقدر پول بدی همون قدر هم آش می‌خوری…

          موافقم 1
          مخالفم 1
  2. BMW

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    ایتالیایی ها کارشون درسته🥲👍ولی انتخاب ام شیطان هست…

    موافقم 26
    مخالفم 11
  3. Taha Ayoobi

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    چرا انگار یه جای کار میلنگه

    موافقم 13
    مخالفم 9
  4. نویدی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    آمریکا در برابر اروپا از نظر خودروسازی یه بازنده مطلقه.

    موافقم 21
    مخالفم 32
  5. Ardavan Eslami

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    آخه آسفالت و چرخ معمولی و سوخت عادی معلومه فراری می‌ره ولی وقتی شتاب دوج 1.6 بشه رو دست دیگه نداره

    موافقم 7
    مخالفم 16
    1. حمیدرضا

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (159 ديدگاه)

      بشین تا شتابش ۱.۶ بشه😂😂

      موافقم 13
      مخالفم 5
    2. ALI.S

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (218 ديدگاه)

      داداش بیا برو خدا روزی‌ت رو جای دیگه می‌ده😂
      مرد حسابی اینجا بیشتریا فهمیده و عاقل هستند( غیر از طرفداران زامبی‌ اروپا و آمریکا)، بوگاتی ویرون اسپرت با اون موتور و گیربکس و مهندسی و…………………….
      نمی‌تونه تو ۱.۶ شتاب بگیره😂
      بعد دوج در همین قدر نمی‌فهمه که این ماشین توان ۱.۶ رو داره ولی رسمی نمی‌کنه؟😂
      آقا یک چیزی بگید بگنجد در این عقل😂

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. demon

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فک کنم قیمت دوتا ماشینو نگاه نکردی

    موافقم 4
    مخالفم 7
  7. حسین

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا این ماشین ها دف عقب هستن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا