سئات

تست گوزن سئات لئون جدید، گام‌های معکوس ماتادورها!

سئات لئون ۲۰۲۰ جدیدترین قربانی تست مشهور گوزن است.

این خودرو که اساساً نسخه اسپانیایی از نسل هشتم فولکس‌واگن گلف می‌باشد از طراحی تیز و جذابی سود می‌برد؛ اما متأسفانه وقتی این خودرو تحت‌فشار قرار گیرد عملکرد گیرایی نخواهد داشت.

مجله Km77 با لئون جدید در تست گوزن با سرعت ۷۳ کیلومتر در ساعت شرکت کرده اما این خودرو نتوانسته در حالت نرمال تست را پاس کند. زمانی که با سرعت یاد شده رانندگی شود این هاچبک با کم فرمانی مواجه شده و با مخروط‌ها برخورد می‌کند. به منظور پاس کردن تست گوزن، لئون جدید باید در حالت اسپورت قرار گرفته و اینجا سرعت به ۷۵ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد اما حتی با این وجود نیز لئون بی‌عیب نبوده و کم فرمانی زیادی را نشان می‌دهد.

موضوع جالب اینکه نسل پیشین لئون توانسته این تست را با سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت پاس کند. آن خودرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری هیبریدی ملایم و لاستیک‌های مشابه ۲۲۵/۴۰ R18 بریجستون پوتنزا استفاده کرده است.

اگرچه کنترل کردن نسل جدید لئون به اندازه نسل پیشین راحت نیست اما بررسی‌های اخیر این خودرو موارد مثبت زیادی را نشان می‌دهند.

این هاچبک اسپانیایی به شکل‌های مختلفی در دسترس بوده و نسخه پرچم‌دار آن که کوپرا لئون نام دارد از پیشرانه ۲ لیتری بنزینی با سه قدرت سود می‌برد. نسخه پایه دارای قدرت ۲۴۲ اسبی و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری بوده درحالی‌که مدل پرچم‌دار خروجی ۲۹۶ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد. قدرت مدل کوپرا لئون واگن هم به ۳۰۶ اسب بخار می‌رسد.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه

  1. (Saeed(peugeot

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (366 ديدگاه)

    این ماشین قربانی پلتفرم نسل جدید گلف و فولکس واگن شد ….‌

    بیشتر زیر شاخه های فولکس تو این تست وا دادند ….خوده فولکس ، اشکودا ، سئات …. هرچند که بعضی از دوستان این تست و بی اعتباااار میپندارند …

    اون از پاسات و اشکودا ساپرب ، اینم از لئون

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۶
  2. ارشیاsvj

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1389 ديدگاه)

    به نظرم خیلی از گلف نسل هشت بهتره!!!

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  3. بی ریا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    فولکس واگن خیلی وقته زمین خورده و دیگه توان بلند شدن نداره الان هم بیشتر توحهش معطوف به پورشه و بوگاتی شده
    – لامبو چند ساله ماشین جدید نزده
    – بنتلی با حذف مولسان رسما بازی رو به رولزرویس باخته
    – اشکودا و سئات هم که توی برندهای متوسط پسرفت داشتن به جای پیشرفت
    – آئودی هم که قرار بود بززگترین لوکساز جهان بشه و از بنز و بی ام و سبقت بگیره آمار فروشش افتضاح شده
    خود فولکس واگن هم دیگه نگم براتون
    الان گل سزسبد این گروه شده پورشه

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۸
    1. سعید(تهران)

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (484 ديدگاه)

      راست میگیا، نمیدونم چرا جمع نمیکنن برن اصن…

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. ارشیاsvj

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1389 ديدگاه)

    ببخشید
    اوروس و سیان که هواپیمان
    بنتلی هم فلایینگ اسپورش و کانتیننتالش دارن خراب میکنن از بنتایگا هم که دیگه نگو
    سئات و اشکودا هم طراحی هاشون از اون دوره قبلی به یه چیز زشت تبدیل شده.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  5. میثم

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1344 ديدگاه)

    مزدا کجاست بیاد به اینا درس یاد بده؟؟؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا