سیتروئن

پشت فرمان سیتروئن C3 فیس لیفت مدل ۲۰۲۱

ما قبلاً نسخه فیس لیفت شده سیتروئن C3 را تست کرده بودیم اما آن زمان هنوز پیشرانه‌ها و تریم ها تغییراتی نداشتند. هم‌اکنون فرصت بررسی دوباره این خودرو با پیشرانه‌ها و تریم های جدید به ما دست داده است.

سیتروئن C3 فیس لیفت

نتیجه اینکه مدل پیورتِک ۱۱۰ حاضر در تست به لطف باتری و آلترناتور بهتر مصرف سوخت کمتری نسبت به سایر اعضای خانواده دارد.

سیتروئن C3 فیس لیفت

برای اولین بار C3 مجهز به پیشرانه بنزینی ۱۰۸ اسب بخاری را تست کردیم که قوی‌ترین عضو خانواده است. همانند تمام پیشرانه‌های ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی سیتروئن، این پیشرانه به لطف گشتاور ۲۰۵ نیوتون متری خود عملکرد پرقدرتی داشته و با وجود وزن پایین ۱۰۹۰ کیلوگرمی راننده مشکلی از نظر قدرت نخواهد داشت. آرامش و رفاه داخل کابین خوب بوده هرچند پیشرانه فاقد کاراکتر خاصی است. مشکل بزرگ‌تر به گیربکس ۶ سرعته دستی مربوط می‌شود که مبهم عمل کرده و فواصل بین دنده‌ها زیاد است.

سیتروئن C3 فیس لیفت

مزیت راندمان بهتر پیشرانه و وزن پایین این است که C3 مصرف سوخت ادعایی ۵.۶ لیتری در هر صد کیلومتر است. این خودرو در هر کیلومتر ۱۲۶ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند و بنابراین هزینه‌های نگهداری خودرو در کل مناسب خواهد بود.

سیتروئن C3 فیس لیفت

حتی سیتروئن C3 پیورتک ۱۰۰ در نسخه فول شاین پلاس نیز به لطف تخفیف ۱۶۰۰ پوندی خود خودروساز قیمت ۱۷۴۵۰ پوندی دارد که آن را به گزینه‌ای جذاب بدل می‌کند. البته شما نباید واقعاً به این قیمت نگاه کنید چراکه مورد جذاب‌تر پیشنهاد اقساطی با قسط ماهانه ۲۲۲ پوند است.

سیتروئن C3 فیس لیفت

با این مبلغ شما شاهد تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع، حسگرهای پارک عقب، دوربین دنده‌عقب، نمایشگر مرکزی ۷ اینچی، پانل چوبی داشبورد و… خواهید بود.

سیتروئن C3 فیس لیفت

سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو شامل ناوبری ماهواره‌ای، اپل کارپلی و اندروید است بنابراین سیستم‌های ارتباطی زیادی وجود دارد. از نظر سیستم‌های ایمنی نیز باید به مواردی همچون هشدار خروج از مسیر و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

سیتروئن C3 فیس لیفت

C3 همیشه روی راحتی سواری تمرکز داشته و چیزی تغییر نکرده است. شاسی نرم بوده و ناهمواری‌ها بهتر از اکثر رقبا جذب می‌شوند. با وجود صندلی‌های راحت و پیشرفته نیز این خودرو رفاه خوبی را ارائه می‌کند.

سیتروئن C3 فیس لیفت

البته C3 یک سوپرمینی بوده و بنابراین وجود فاصله بین محوری نسبتاً کوتاه جزو خصیصه‌های آن است که گاهی اوقات منجر به تکان های خودرو در عبور از مسیرهای ناهموار می‌شود. البته این موضوع در اکثر رقبا هم دیده شده است.

سیتروئن C3 فیس لیفت

C3 تجربه رانندگی کاملاً قابل قبولی دارد. این خودروی فرانسوی به اندازه فورد فیستا یا سئات ایبیزا هیجان‌انگیز نیست اما واضح است که سیتروئن تلاشی برای این کار نداشته است. این خودرو سواری ریلکس تری داشته و به همین خاطر هم طراحی شده است.

سیتروئن C3 فیس لیفت

البته این خودرو در مقایسه با سوپرمینی های مدرن‌تری همچون رنو کلیو و هیوندای i20 فضای کابین و بار کمتری دارد. هرچند باید اذعان کرد سیتروئن هنوز هم خودروی منعطفی بوده و به لطف محفظه بار ۳۰۰ لیتری خود جای انتقاد چندانی باقی نمی‌گذارد. صندلی‌های عقب نیز فضای خوبی دارند و در کل باید گفت تجربه یک مسافرت کوتاه با C3 خوب خواهد بود.

سیتروئن C3 فیس لیفت

سیتروئن بین خریداران سوپرمینی ها به استایل متمایز شناخته شده بنابراین C3 هم از طراحی اسپورت و بازنگری شده با نمای جلوی مشابه C4 جدید و C3 ایرکراس فیس لیفت سود می‌برد. علاوه بر محافظ‌های جانبی خاص محصولات سیتروئن، بهبودهای کوچک دیگری هم در بدنه اعمال شده است.

سیتروئن روی الکتریکی سازی دیگر محصولات خود تمرکز دارد اما هنوز هم می‌داند چگونه یک خودروی بنزینی کوچک با شخصیت خاص خودش را بسازد.

سیتروئن C3 فیس لیفت

به‌روزرسانی‌های بیشتر C3 فیس لیفت باعث بهبود راندمان این خودرو شده‌اند و ما از این امر استقبال می‌کنیم. پیشرانه پیورتک ۱۱۰ قدرت زیادی دارد. بقیه به‌روزرسانی‌های این خودرو نیز مثمر ثمر بوده‌اند و منجر به تولید یک سوپرمینی راحت، کاربردی و ارزان‌قیمت شده‌اند.

مشخصات سیتروئن C3 PureTech 110 Shine Plus

  • قیمت: ۱۷۴۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۰۸ اسب بخار/۲۰۵ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. taha malek

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (126 ديدگاه)

    ماشین دوست داشتنیه

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۳
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (546 ديدگاه)

      میدونم‌ربطی به خبر نداره ولی یکی از بچه ها لینکی گذاشته بود که من هم با یک کار هایی به فارسی ترجمه اش کردم

      آیا داشتن تویوتا کمری یا تسلا مدل ۳ در طی ۵ سال ارزان تر است؟ تنها راه برای فهمیدن این است که اعداد را خرد کنید. ماشین های الکتریکی گران هستند. در حقیقت ، گرچه اضطراب دامنه و کمبود زیرساخت شارژ در برخی مناطق دلیل اصلی خرید بسیاری از افراد اتومبیل برقی نیست ، اما می توان دلیل اصلی آن قیمت بالای شروع را نام برد. شوک استیکر می تواند مردم را از هر محصولی دور کند.

      تسلا مدل ۳ با قیمت شروع ۳۷۹۹۰ دلار یکی از ارزان ترین خودروهای دوربرد در بازار امروز است. توجه کنید که ما ۳۷۹۹۰ دلار “فقط” نگفتیم. این بدان دلیل است که ۴۰۰۰۰ دلار هزینه زیادی است ، مخصوصاً برای ماشین کوچکتر. با این حال ، جالب است که ، طبق Kelley Blue Book ، متوسط ​​قیمت خرید یک وسیله نقلیه مسافری در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ ۳۷۸۷۶ دلار بوده است.

      این بدان معناست که مردم ۴۰۰۰۰ دلار برای یک ماشین جدید پرداخت می کنند و نه یک ماشین جدید که لزوماً باعث صرفه جویی در هزینه های سوخت و نگهداری آنها شود. با این اوصاف ، اگر خریدار در مقایسه با قیمت پایه ۴۰K ~ مدل ۳ با خودرویی مانند Toyota Camry زیر ۳۰ هزار دلار که یک اتومبیل گازی بسیار عالی است و به صورت هیبریدی نیز موجود است ، احتمال زیادی وجود دارد با انتخاب ماشین ارزان تر “پس انداز کنید”.

      اگر فقط خریداران واقعاً هزینه مالکیت اتومبیل را بررسی کنند ، ممکن است به سرعت یاد بگیرند که اتومبیل با قیمت ارزان تر از قبل ممکن است خودرویی نباشد که با گذشت زمان ارزان تر باشد.

      ویدئوی فوق در کل هزینه ۵ ساله مالکیت تسلا مدل ۳ و تویوتا کمری فرو می رود. استهلاک ، مالیات ، سوخت ، تعمیر و نگهداری و موارد دیگر را در نظر می گیرد.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۲
  2. Ali

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (182 ديدگاه)

    اقساطی با قسط ماهانه ۲۲۲ پوند..
    اقساطی با قسط ماهانه ۲۲۲ پوند…
    اقساطی با قسط ماهانه ۲۲۲ پوند…

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲
  3. Ramin

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1401 ديدگاه)

    http://www.salehcars.com/storage/products/out_5fa113d3d23e61604391891.jpg

    دوستان یه سوال.

    اون خودرو سفید که چراغاش متصل به هم شده اسمش چیه ؟

    منظورم سمت چپ هست. هست اون گوشه سمت چپ رنگ سفید. چراغ هاش وصل شده.
    کسی میدونه اسمش چیه ؟ میدونید بگید. سپاس.

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. (Saeed(peugeot

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (63 ديدگاه)

      داداش فک کنم لینکلن آویاتور ۲۰۲۰ هست

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
      1. ارسلان

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        لینکلن آویاتور کدومه ؟؟ 😂😂 چانگان Changan CS95 2021 هست خودت سرچ کن … عکست برا سایت فروش عرب ها هس صالح کارز خخخ ماشین چینی هم توی کشورای عربی زیاده برعکس تفکر ایرانی ها که فک میکنن عرب فقط لندکروز و لوکس اروپایی سواره

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
        1. Ramin

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1401 ديدگاه)

          http://www.salehcars.com

          خودرو های آمریکایی هم هست دوست عزیز….
          ژاپنی هم هست… اروپایی هم هست… کره ای هم هست…

          همه چی هست…

          ولی عجب نمایشگاه خفنی هست صالح کارز…. از فوتون مضخرف چینی… تا بنتلی کانتیناتال تو نمایشگاه هست… قیمتاشون هم به ریال عربستان هست.
          به تومن تبدیل کنی مفت میشه.. مثلا با ۱۳۰ میلیون میتونی cs85 لیمیتید بخری. با ۲۵۰ میلیون پرادو ۲۰۱۸

          با ۱ میلیارد تومن هم میشه بنتیاگا خرید.

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
        2. (Saeed(peugeot

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (63 ديدگاه)

          حق با شماست …. باور کن من ۴۰% نظرم روی چانگان cs 95 هم بود ، یعنی مردد بودم ، باور کنید گفتم شاید ضایع باشه تو اون نمایشگاه بگم چانگان …

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    2. احسان

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام داخل اس یو وی ها باید دنبالش بگردی. به نظر یک ماشین ژاپنی یا آمریکایی باشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
    3. محمد رستمی نژاد

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (546 ديدگاه)

      دیدمش فکر کنم چینی هست

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    4. محمد رستمی نژاد

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (546 ديدگاه)

      رامین خودش میدونه این ماشین چینی هست میخواد ما رو ……………… کنه
      بابا ،،، رامین ما از ماشین چینی بدمون میاد
      چرا اینقدر تبلیغ میکنی ؟؟؟
      ما از ماشین چینی بدمون میاد کی رو باید ببینیم

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
      1. Ramin

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1401 ديدگاه)

        اقای (saeed (peugeot

        “” باور کنید گفتم شاید ضایع باشه تو اون نمایشگاه بگم چانگان… “”

        دوست عزیز برای چی ضایع ؟؟

        یه لحظه به عکس زیر دقت کن.
        http://www.salehcars.com/storage/products/out_5f914ee51fe701603358437.jpg

        این عکسی که مشاهده میکنی بنز G کلاس هست.
        سمت راست تصویر اون گوشه یه خودرو طوسی رنگ هست که چراغاش به هم وصله. اسمش چانگان cs75 گلوری میلینیوم هست!!

        اتفاقا من از اینجور نمایشگاه ها خوشم میاد. از خودرو نچندان مناسب مثل فیات
        پژو تا بنز ، بنتلی ، توش هست. خودرو های چینی هم توش هست

        اولا این نمایشگاه ها انواع خودرو ها رو دارن که میتونی به کیفیت خودرو پی ببری.
        دوما … بسته به پولت میایی ماشین انتخاب میکنی.

        ۲ نفر وارد نمایشگاه میشن.

        یکی کلا ۱۲۵ هزار ریال عربستان داره. یکی ۹۰۰ هزار ریال عربستان.

        اون بنده خدا با ۱۲۵ هزار ریال عربستان میره cs95 لیمیتید میخره.
        یکی با ۹۰۰ هزار ریال عربستان میره بنز کلاس G63 میخره.

        اینجور نمایشگاه ها خیلی خوبن.

        راستی اقای محمد رستمی نژاد.
        هر وقت بیکار شدی یه نگاهی به داخل cs95 بی انداز. ببین که یه ماشین ۳۰ هزار دلاری اس یو وی فول سایز ۷ نفره کیفیت بسیار مناسبی داره… 👇

        http://www.salehcars.com/storage/products/in_5ff01533ee51e1609569587.jpg

        محمد رستمی نژاد. از چینی ها بدت میاد میدونم… نوجوان ها همیشه این گونه هست. اما به عنوان فردی که ۴ دهه زندگی کرده ! بهت میگم یواش یواش تغییر کردن بهتره تا سریع تغییر کردن. بهتره الان در برابر چینی ها گارد دفاعی نگیره.
        چون آینده از آن چینی هاس. اجتناب ناپذیر هستن… یواش یواش باهاشون کنار بیا..

        پدال خواهشا کامنتمو منتشر کن… 🙏🙏🙏 با سپاس….

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
    5. Kato

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (46 ديدگاه)

      ب ام و ایگل

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  4. زیزیگولو

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    جنجالهایی که سایپا با سیتروئن C3 واسه کسایی که ثبتنام کرده بودن درست کرد یادمون نرفته

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
    1. Angus_812

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (59 ديدگاه)

      چه ربطی به سیتروئن داره
      خودروسازامون تو توهم هستن و مردمم منفعل شدن و دیگه اراده ای ندارن
      هر چی بیاد میخرن اصلا کلاس و تیپ و موتور مهم نیست فقط ماشین باشه
      دوستان توجه کردید تو ایران همه کلاس های خودرو نیستن
      اگرم باشن برای ۵ الی ۱۰ سال پیشن

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. زیزیگولو

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1821 ديدگاه)

        منظور منم سیتروئن نبود، منظور من سایپا بود که از مردم‌ بابت فروش سیتروئن C3 پول گرفت ولی نتونست به موقع به تعهدش عمل کنه و اون مشکلات رو واسه مردم به وجود آوورد

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  5. Sinaya

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش امکانات خیلی خوبی داره مصرف سوخت و آلایندگیش هم حرفی باقی نمیزاره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  6. ارسلان

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خیلی بد ترکیب و زشته مخصوصا اون قسمت پلاستیکی روی درهاش انگاری پوستش جوش زده خیلی حال بهم زنه
    هر چی پژو داره طراحی هاش بهتر میشه از اینور سیتروئن همش افتضاح تر میشه
    چراغ های مربعی جلو انگار از داچیا داستر گرفته و چراغ های هقبش هم انگار ماله ساندرو ۲۰۱۹ هست داشبوردش هم که بجز کیلومترش انگار ماله ماشینای دهه ۷۰ میلادی هست داشبورد های تخت و ساده مثله اف جی کروز و پاترول ۱۹۸۵
    کلا این ماشین اصلا از نظر طراحی کاملا گند زده من بش میگم نیسان جوک فرانسوی ممکنه یه سری ها ازش خوششون بیاد یه سری ها مثله من ازش بیزار باشن حد وسط نداره باز نسخه ی قبلیش که توی ایران هم هست قابل تحمل تره

    موافقم ۵
    مخالفم ۲۲
  7. Behnam

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    بیرونش چنگی به دل نمیزنه و نمای داخل هم کسل کننده.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۳
  8. REVO

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (195 ديدگاه)

    ازون ماشیناس ک میگی “کاش نداشتمت”

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۴
  9. Mf1

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (477 ديدگاه)

    طراحی خودروهای فرانسوی خیلی عجیب غریب هستن غیر بوگاتی

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  10. mahan

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1001 ديدگاه)

    به شخصه ازین جور ماشینا مثل همین و کپچر و … بدم میاد ممکنه هم یکی خوشش بیاد.زیادی طراحی شلوغ و غیرکاربردی داره.همچین طرح هایی رو میبینم یاد نیسان هایی میفتم که هزار تا شعر و چراغ و نامه بهم وصل می کنند

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا