دوئل فولکس‌واگن T-Roc و سیتروئن C4 کاکتوس

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت دوم، دومین دوئل از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین مزدا CX-3 و جیپ رنگید

مجموع آراء: 1161

آراء جیپ رنگید: 379

آراء مزدا CX-3: 782

پیروز دوئل: مزدا CX-3 با کسب 67 درصد از کل آراء

 

فولکس‌واگن T-Roc

تاریخ معرفی: آگوست 2017

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 3.8 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 4,930 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 139,755 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 96 درصد

حفاظت از کودکان: 87 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 79 درصد

سیستم‌های ایمنی: 71 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: گزینه‌های شخصی‌سازی زیاد، رانندگی خوب، ظاهر شیک

نقاط منفی: قیمت گران، مشکلاتی در کیفیت داخلی، ارزش پایین‌تر نسبت به رقبا

 

سیتروئن C4 کاکتوس

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2014

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: PF1 پژو-سیتروئن

امتیاز از کاربایر: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 56,245 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 57,637 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 82 درصد

حفاظت از کودکان: 79 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 80 درصد

سیستم‌های ایمنی: 56 درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هزینه‌های نگهداری پایین، ظاهر متمایز، سواری راحت

نقاط منفی: رانندگی نه‌چندان سرگرم‌کننده، کیفیت داخلی نه‌چندان مناسب، پنجره‌های جانبی عقب پایین نمی‌آیند

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن T-Roc

سیتروئن C4 کاکتوس

پیشرانه 1.5 لیتری I4 1.2 لیتری I3
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 150 اسب بخار 130 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر 230 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 8.4 ثانیه 9.1 ثانیه
حداکثر سرعت 205 کیلومتر/ساعت 195 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 5.3 لیتر ترکیبی 4.8 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 121 گرم/کیلومتر 110 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 50 لیتر 50 لیتر
وزن 1330 کیلوگرم 1045 کیلوگرم
طول 4.23 متر 4.17 متر
فاصلهٔ محوری 2.59 متر 2.59 متر
حجم صندوق بار 445 لیتر 360 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 18,441 پوند 16,216 پوند
قیمت موردبررسی 21,727 پوند 16,871 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

21 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (335 دیدگاه) ,

    هر چقدر جلوی سیتروئن قشنگه همونقدر پشتش زشته

    پاسخ
  2. حسین وی
    سوابق: (379 دیدگاه) ,

    چه عجب موتور 1.6 لیتری سیتروئن رو ندیدیم 😂😂😂

    پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (1380 دیدگاه) ,

    قطعا فولکس
    درسته ک قیمتش خیلی بالاتره اما هم قدرت بهتری داره هم شتاب و تاپ اسپید بهتری هم جاداره هم طراحیش پخته تره و زیباس
    اصن خود فولکس خیلی سرتره نسبت به سیتروئن

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1374 دیدگاه) ,

      در عوض سیتروئن ۲۵٪ ارزونتره
      مصرف سوختش کمتره
      شتابش هم با اختلاف قیمت ۲۵٪ ارزونتر هنوز قابل قبوله
      .
      البته انتخاب شخصی من، توی دوئل سمت مقابل نیمه نهاییه
      یعنی مزدای عزیز که پیروز هم شده
      و اینکه توی اکثر گروه ها تنها فهمیدن برنده نهایی جذاب نیست
      مثلا شخصا دوست دارم بدونم رتبه دو تا چهارم هم کدومها بودن
      مخصوصا توی گروههایی مثل این گروه،
      که جیپ رو هم دوستش دارم، برام جذابه رتبه اون رو در نهایت ببینم
      امیدوارم عزیزان پدال درکنار دوئلهای اول و دومی فینال،
      دوئلهای مقام سومی و چهارمی رو هم برگزار کنن

      پاسخ
  4. saeed
    سوابق: (287 دیدگاه) ,

    فینال فولکسه و مزدا که احتمال زیاد مزدا قهرمانه تو این دوئل.

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1374 دیدگاه) ,

      منم نظر شما رو دارم سعید جان

      پاسخ
      1. saeed
        سوابق: (287 دیدگاه) ,

        ممنون. فکر کنم خود مزدا هم نمیدونه واقعا چقدر محبوبه تو ایران چه بین کساییکه عشق ماشینن چه حتی بین عوام.

        پاسخ
  5. ahmad
    سوابق: (493 دیدگاه) ,

    به دلیل علاقه شخصی سیتروئن و انتخاب میکنم وگرنه فولکس تو تمام گزینها بهتر بود .

    پاسخ
    1. Hami
      سوابق: (75 دیدگاه) ,

      بله ، پنجره هاش از نوع pop out هست و مثله اکثر کوپه ها و هاچ بک های سه در فقط کمی به سمت بیرون باز میشه و پایین نمیاد، مثل E21 و E30 کوپه یا رنو 5 سه در.
      اینکه چرا یه همچین کاری کردن مشخص نیست! ولی این یه سیتروئنه و سیتروئن باید همیشه عجیب و متفاوته باشه.
      هر دو نسل سه قلو پژو/سیتروئن/تویوتا یعنی 107/108/C1/Aygo و دوقلو رنو/سمارت یعنی Twingo/Forfour پنجره‌های در عقبشون به همین صورت باز میشه.
      در سیتروئن DS4 که بعدن به DS4 Crossback تبدیل شد پنجره کاملاً ثابته و اصلأ باز نمیشه.

      پاسخ
    1. Hami
      سوابق: (75 دیدگاه) ,

      بله ، پنجره هاش از نوع pop out هست و مثله اکثر کوپه ها و هاچ بک های سه در فقط کمی به سمت بیرون باز میشه و پایین نمیاد، مثل E21 و E30 کوپه یا رنو 5 سه در.
      اینکه چرا یه همچین کاری کردن مشخص نیست! ولی این یه سیتروئنه و سیتروئن باید همیشه عجیب و متفاوته باشه.
      هر دو نسل سه قلو پژو/سیتروئن/تویوتا یعنی 107/108/C1/Aygo و دوقلو رنو/سمارت یعنی Twingo/Forfour پنجره‌های در عقبشون به همین صورت باز میشه.
      در سیتروئن DS4 که بعدن به DS4 Crossback تبدیل شد پنجره کاملاً ثابته و اصلأ باز نمیشه.

      پاسخ
  6. Hossein.gh
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    سیتروئن فوق العاده زیباتر و جذابتره،با قیمت کمتر،فنی هم کافیه

    پاسخ
  7. (Saeed(peugeot
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    سیتروئن به نظر من هم شیک و خاص تره
    و مشخصات فنی هم خوب و کافیه.
    قیمتش که عالیه
    رای من سیتروئن

    پاسخ
  8. علی
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    رای من سیتروین c3 هستش
    چون چهره ی خاص تری نسبت به فولکس داره

    یکی اصلی ترین پارامترها قیمته ….که c3 سرتره
    و فک نکنم تو اروپا نسخه 1.6 توربو باشه واسه این ماشین تو اروپا….که در واقع باید نسخه 1.6 با این فولکس رقابت میکرد که قطعا اون موقع همه چیز به نفع c3 میشد.

    پاسخ
  9. سعید
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    فقط citroen
    نرمی و هندلینگ این ماشین عالیه

    پاسخ
  10. وحید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من هم موافقم با نظر دوستان…
    C3 نسبت به بهایی که پرداخت میکنی ارزنده تر هستش
    شتابش واسه این خودرو کفایت میکنه
    آلایندگی کمتر……5000 پوند پوله کمتر…..مصرف سوخت کمتر

    و از همه مهم تر یه فرانسوی با اون هندلینگ و نرمی C3

    اگه بحث شتاب باشه این نمونه که تو ایرانه بد قیچی میکنه این فولکس و….

    پاسخ
  11. Saman
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    سیتروئن شاسی و سیستم تعلیق بهتری داره و قابلیت اطمینان بالاتر و قیمت منصفانه.

    پاسخ
  12. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    انتخاب بین این دو ماشین جذاب فوق العاده سخت است.با این وجود،من سیتروئن را انتخاب می کنم آنهم به خاطر طراحی آوانگارد و خاص آن.

    پاسخ
  13. حامد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ( قطعا رای من هم سیتروئن c3 هستش )
    چون عاشق این سبک از طراحی سیتروئن هستم
    خاص…شیک و زیبا
    همه جوره با توجه به مالیاتهایی که روی خودروها میگیرن تو اروپا ، این سیتروئن صرفه اقتصادی بیشتری داره….و از همه مهم تر سیتروئن هستش.
    یه زانتیا ۲۰ سال پیش ساخته هنوزم تو هندلینگ و شتاب و لذت رانندگی جلوی خودروهای ۲۰۱۸ حرف برا گفتن داره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.