شورولت

دمیدن روحی تازه در کالبد پیکاپ کلاسیک شورلت C/K

این روزها که صنعت خودرو به سمت الکتریکی‌سازی حرکت می‌کند و سیستم‌های الکترونیکی بر خودروها سلطه یافته‌اند، بسیاری از علاقه‌مندان خواهان خودروهای کلاسیک اما با ویژگی‌های مدرن هستند. برای چنین افرادی، شرکتی بنام «رودستر شاپ» که در ایلینوی واقع است، اقدام به بازسازی و مدرن‌سازی کامل خودروهای کلاسیک آمریکایی می‌کند. یکی از نمونه کارهای این شرکت، بازسازی پیکاپ شورلت C/K (موسوم به بدنه مربعی) متعلق به دههٔ ۷۰ میلادی است که هرچند در ظاهر کاملاً نمای کلاسیک و اصلی خود را حفظ کرده اما در زیر پوست آن تغییرات مدرن زیادی صورت گرفته است.

رودستر شاپ تقریباً همهٔ چیزهایی که در زیر پوست این شورلت C/K قرار دارد، از پیشرانه گرفته تا سامانهٔ چهارچرخ محرک را بروز کرده است تا خریداران تجربهٔ رانندگی با خودروی جدیدی را در قالب یک ماشین نوستالژیک داشته باشند. بدین منظور، پیکاپ کلاسیک شورلت به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT4 (همان پیشرانهٔ مورداستفاده در شورلت کامارو ZL1) با ۶۵۰ اسب بخار قدرت مجهز و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مدرن جنرال موتورز متصل شده است. گیربکس کمکی ۴WD نیز از شورلت سیلورادو HD گرفته شده است.

اما علاوه بر تجهیز به قطعات مدرن، رودستر شاپ توانایی ساخت اکثر قسمت‌های کابین شورلت C/K را هم با توجه به مشخصات دقیق کارخانه‌ای زمان تولید دارد که این یعنی به معنای واقعی کلمه می‌تواند پیکاپ فرتوت شورلت را دوباره زنده کند. البته این اقدامات هرگز ارزان انجام نمی‌شوند زیرا بسته به شرایط خودرویی که برای بازسازی به شرکت تحویل داده می‌شود، پروژهٔ نوسازی چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت. در همین حال، رودستر شاپ می‌تواند به یافتن یک شورلت C/K برای نوسازی کمک کند یا اینکه خریداران خودشان یکی پیدا کرده و در اختیار شرکت قرار دهند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. R@m!n

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    سوپر تراک با بدنه کلاسیک 😍😍
    چند وقت پیشم یه ماستنگ النور با بدنه تمام فیبر کربن معرفی شد کاش اونم خبرشو میزاشتین

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
    1. MR.JD

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (135 ديدگاه)

      از همینجا میخواهم یک مسعله خیلی مهم را خدمت شما عرض کنم لطفا تا آخر بخوانید :
      اکثر شما منو به عنوان یک فن مرسدس شناختید که از حقوق BMW M5 مقابل چارجر دفاع میکرد و گاهی هم از برخی محصولات تویوتا به دلیل قدیمی بودنش انتقاد میکرد و در آخرین اقدام مهمش از خودرو های خاص تبریز تعریف میکرد بگذریم
      متاسفانه اکثر شما ( تاکید میکنم اکثرررررررر نه همه ) در مورد من خیلی زود قضاوت کردید کارتونم اینه به درد دیگری نمیخورید
      شماها آموختید که کسی تا چیزی گفت زود از گفته اش بر علیه او استفاده کنید و بحث را به حاشیه ببرید و در آخر به آن کس یک لقب بگذارید
      مثلا میبینم که برخی ها به من زود لقب دادند آلمانی باز !
      خب قبول میکنم از نظر من استاد خودروسازی در رتبه اول آلمانی ها / رتبه دوم آمریکایی ها و انگلیسی ها / ودر رتبه سوم ژاپنی ها و ایتالیایی ها هستند اما :
      ۱ ) اما این نظر شخصی منه بر خلاف برخی من هیچ کسی را مجبور نمیکنم که مثلا باید عاشق M5 باشی شاید کسی طرفدار چارجر باشه به سلیقه همه شما احترام قاعلم ( در صورتی که شما هم به سلیقه من احترام قاعل باشید مثلا موقع تعریف کردن از چارجر به M5 نگید ماشین پز دادن الکی گرونه و … در این صورت به همان شکل جوابش را میبینید )
      ۲) چرا شما فکر می کنید کسی که طرفدار مرسدس بنز هست نمیتواند طرفدار بی ام و هم باشد ؟
      کسی که عاشق ماشین های آلمانی است مگر حق ندارد از ماسل کار های آمریکایی ( یا کلا خودروهای آمریکایی یا هر چیز دیگری ) لذت ببرد ؟
      این تعصب و طرز تفکر نژاد پرستانه را کنار بگزارید ( هم در دنیای خودرو هم در دنیای خودمان )
      مهم اینه که همه ما در اینجا به ماشین ها عشق می ورزیم و هیچ وقت به آنها به عنوان یک وسیله نقلیه نگاه نمیکنیم

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱۲
      1. R@m!n

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        الان چرا به من ریپلای زدی ؟؟؟؟

        موافقم ۵
        مخالفم ۴
        1. MR.JD

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (135 ديدگاه)

          چون اولین کامنت مال تو بود
          منطقی باشید این کار من دقیقا چه اشکالی داره ؟
          چه تاثیری در زندگی من یا تو یا هرکس دیگری که این را میخواند میگزارد ؟
          الکی فرهنگ درست نکنید که این کار زشته و خوب نیست و …
          کار بدیه شما نکنید

          موافقم ۳
          مخالفم ۷
      2. ehsan fa

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1232 ديدگاه)

        زیر کامنت اول بهترین جا برای خودنمایی. چه ربطی به شورلت داره نمیدونم برو زیر پست بنز کامنت بزار

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۲
        1. MR.JD

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (135 ديدگاه)

          چشم
          چای
          قلیان
          چیزی دیگری میل ندارید ؟

          موافقم ۲
          مخالفم ۸
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5374 ديدگاه)

      به شدت با این ایده موافقم و اگر همگانی بشه ، مطمئناً ارزان‌تر هم میشه !
      روح را در این خودروها میشه دید و احساسش کرد .
      به شخصه تجهیز یه خودروی قدیمی با ظاهر کلاسیک نوستالژی را که پیشرانه‌اَش با تکنولوژی روز اِدغام شده باشد را ، به تمام جدیدها ترجیهش میدهم !

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
      1. R@m!n

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        واسه اینکارا باید چپت پر باشه نوید جان همین پیکاپ ۲۰۰ هزار تا پولشه

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (5374 ديدگاه)

          رامین جان
          یه کامنت طولانی در باب همین کامنت شما گذاشتم که متاسفانه رفت تو نوبت ذخیره و من هم حذفش کردم و مثل اینکه دوباره مکافات شده کامنت گذاشتن و هرچی میگذاریم یا صفحه بخاطر تعداد بالای برخی از کامنت‌ها تا ۴۸ ساعت باز نمیشه یا اگر کامنت متن زیادی داشته باشه میره تو موارد ذخیره و تا ساعت‌ها زمان میبره که حفظ بشه !

          موافقم ۷
          مخالفم ۲
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (5374 ديدگاه)

        اما رامین جان ، در یک کلام خلاصه بگم :
        ۲۰۰ هزار دلار برای آمریکا و سطح درآمدیه آن‌هاست و نه اینجا که مورد هدف ما هست .

        در ایران برای مثال پاترول دو در پارس‌خودروئی یه بازسازی اصولی بشه برای سواری در شهر و جاده ، که حتی موتور گیربکسش هم تویوتایی استوک و جدیدش کنید و سیستم تعلیقش هم گازی بشه از بهترین برندها و …..دستمزد صافکار نقاش تعمیرکار و…. . در همین گرونی‌ها حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون میشه که عروسک درست کنید و نه یه چیز زشت و رومُخی !

        تابستان تحقیق کردم و مقوله‌ی بسیار طولانی‌ای داره که در همین‌جا تمامش میکنم .

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
        1. R@m!n

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          با ۲۰۰ هزارتا میشه ۲تا TRX و یه رانگلر یا برانکو خرید. آدمای زیادی حاضر نیستن همچین کاری کنن.

          موافقم ۹
          مخالفم ۰
        2. حسن

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (122 ديدگاه)

          ۲۰۰ هزار دلار در امریکا هم رقم بسیار بالایی حساب میشه. حتی ادمایی که سالانه نزدیک به این مقدار حقوق می گیرن (که انگشت شمار هستن در جمعیت ۳۵۰ میلیونی) باز هم ماشین در این رنج قیمت نمی گیرن (حداقل تعداد کمیشون این کار رو می کنن). خیلی دلایل برای این موضوع وجود داره که از حوصله و هدف این پیج خارج هست. این نظر بنده هست که از روی تجربه بدست اومده و نه بر اساس شنیده ها، تفکرات شخصی و مدیا.

          موافقم ۶
          مخالفم ۳
  2. ali (chevy nova)

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5683 ديدگاه)

    زنده بادc/k
    یکی از بهترین و سگ جون ترین ساخته های دست بشر که هنوزم قابل اعتماده و میشه روش حساب کرد.
    هنوز بازار اهن تهران بیشترشون شوی c/k دارن و ۱۰ تن بار اهن میزنن بهشون.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۸
    1. zxc

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      اره منم یدونه دیدم روش رو پر گرده بود از تیراهن های بزگ ۱۸

      اقای gmتوهم اطلاعاتت خیلی بالاس ماشاالله

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
    2. ehsan fa

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      ۱۰ تن رو تخفیفش رو ازش کم کن . کاری با شاسی ندارم ولی لاستیکش چیه که دووم میاره

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
      1. ali (chevy nova)

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (5683 ديدگاه)

        لاستیکهاشون عقب دوبل هست

        موافقم ۷
        مخالفم ۳
  3. ali (chevy nova)

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5683 ديدگاه)

    این شوی کاستوم c/k ها تو ایران بیشتر موتور ۲۹۲ دارن و دنده دستی و بسیار قدرتمندن و شاسی فوق قدرتمندی دارن و ساخته شدن برای کارهای هوی دیوتی

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۵
  4. میثم

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1344 ديدگاه)

    دهه ۵۰ تا ۸۰ میلادی در آمریکا بهترین زمان برای زندگی کردن بوده

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
    1. R@m!n

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      البته از یه جهات خیلی خوب بود اما بخوایم ریز بشیم تود خود جامعه آمریکا بیشتر شبیه یه لجن زار بود. فرقه های عجیب، نژاد پرستی، قتلای زنجیره ای، تبعیض، فساد ج.ن.سی تهوع آور و خیلی مسائل دیگه. اما از لحاظ خودرویی آره بهترین دوران تاریخ خودروسازی بود.

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (612 ديدگاه)

    زیباست،اما مدل کلاسیک و بدون رستوماد چیز دیگه ای هست…

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  6. مهدی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (850 ديدگاه)

    اول تجربه کنید بعد تعریف کنید

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۵
    1. R@m!n

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      این ماشین نسخه اورجینالشم یکی از شاهکارای تاریخ آمریکا بود چه برسه نسخه بروز شدش

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
    2. ali (chevy nova)

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5683 ديدگاه)

      مهدی

      تو اگه فقط شنیدی در مورد این وانت من تجربه کردم و رفقام دارن پس بهتره اول بری تحقیق کنی تو بازار اهن تهران چرا هنوز شورولت کاستوم رو بورسه بعد بیای ادعای تجربه کن

      موافقم ۹
      مخالفم ۱۱
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (612 ديدگاه)

        علی جان ایشون تا اونجایی که دیدم یه نوای بازسازی شده داره بعد هی پز میده آمریکایی سوارم من بهتر از همه میدونم آمریکایی چیه!
        یه کامارو و یه اولدزمبیل ناینتی ایت (خودش بهشون میگفت تپه آهن!)نابود داره که از تو اوراقی پیداش کرده و هنوز راه هم نمیرن!بعد اینجا میاد الکی اظهار نظر می‌کنه….
        ***

        موافقم ۴
        مخالفم ۱۰
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (612 ديدگاه)

          یادم رفت بگم یه ریوی اسپرت شده هم داره!🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          موافقم ۶
          مخالفم ۱۰
    3. Amir Machine

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (850 ديدگاه)

      از دید شما که مثلاً تجربه داری، همه ماشینای آمریکایی از اول تا ازل آشغال بودن و هیچ نوآوری نداشتن و همه‌شون از دم مزخرف و یه مشت آهن بی‌خاصیت بودن

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۰
    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (612 ديدگاه)

      باز آقای مدعی اظهارنظر کرد!
      از نظر شما حتما اینم یه آشغال بی مصرف دیگه از جنرال‌موتورزه که توی بحث موتوری از کاسه نمد جدید استفاده نکرده و بازدهی کافیی نداره!این ماشین پیشرفته نیست چون شاسیی مثل تیر آهن داره و بدرد نمیخوره! استهلاکش بالاست و نرمی کافی به اندازه ب ام و یا بنز ها نداره!
      شما که از آمریکایی خوشت نمیاد(میگه خوشم میاد ولی منطقی ام!)چرا هی حرف بی مورد میزنی؟تمام کامنتاتو زیر و رو می‌کنی همش بحث خوب بودن آلمانیا و آشغال و لگن بودن آمریکایی هاست!
      یه سر برو بندر انزلی هزارتا بلیزر و c/k تمیز و تقریبا صفر پیدا می‌کنی یه بار سوار شو ببین چه ابهتی داره،آدم انگار سوار یه آپارتمان نشسته و داره حرکت میکنه،اینقدر که از زمین ارتفاع داره،با سابربان اشتباهش نگیرید بلیزر و سیمرغ(یا همون c/k)سابربان ارتفاع کم تری نسبت به این دوتا داره….

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۳
      1. مهدی

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (850 ديدگاه)

        پسر خوب شما مگه نبودی که به بنده پیام دادی گفتی ۱۵ سالته و یکبار سوار بیوک عموت شدی و خیلی هیجانی شدی؟! من بیشتر از دو برابر تو سنمه و هم اندازه سن خودت آمریکایی داشتم و دارم و همه آمریکایی سوارهایی که سرشون به تنشون میرزه منو میشناسن. اون نوایی هم که تو اسمش رو آوردی و عکسشو دیدی یه نوای کوپه کونکورس با موتور ۳۸۳ هست که به تمیزیش تو ایران دو دونه نیست . لطفا ادب رو رعایت کن

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۲
      2. مهدی

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (850 ديدگاه)

        من فکر میکنم گوشی موبایل واسه امثال شما چیز خوبی نیست تا وقتی که بزرگ بشین . این اسکرین شات پیام شما
        https://uupload.ir/files/xogw_screenshot_20210209-023109.png
        اینا هم همون ماشین هایی که ایشون مسخرش میکرد
        https://uupload.ir/files/4qdt_screenshot_20210124-124052~3.png
        https://uupload.ir/files/wcbe_p_20190408_142511.jpg
        https://uupload.ir/files/5sp_p_20190607_202204.jpg
        https://uupload.ir/files/9h2z_p_20181127_215546.jpg
        https://uupload.ir/files/gk28_99136787085416557564_(1).jpg
        https://uupload.ir/files/swbv_430527017_223591.jpg
        https://uupload.ir/files/afx_img_20201106_170218_939.jpg
        و چندتا دیگه که حوصله نداشتم آپلود کنم
        حرف بنده مشخص و منطقیه… لطفا تا تجربه نکردین تعریف بیجا نکنید اینکه دوستم داشت و مشتری عموم داشت و بی نظیر و بی عیب هستن و این حرفا جالب نیست ممکنه یکی ببینه باور کنه بخره و گرفتار بشه . این ماشین ها فقط و فقط علاقه میخوان و پول وگرنه خریدشون هیچ منطق دیگه ای نداره

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱
  7. Jenap

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    همیشه با این کار موافق بودم واقن خودروی کلاسیک ی چیز دیگست طراحی ها روز ب روز ب فنا میرن ولی کلاسیکای امریکای چیزی ان ک روح و عشق توشون موج میزنه🙌🏻

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  8. مهرداد كمال

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (563 ديدگاه)

    ماهم بیایم موتور پرچم دار سایپا که موتور تیباس بزاریم رو نیسان گاوی و پوز اسکتبار جهانی رو به خاک بمالیم کی به کیه

    موافقم ۵
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا