فراری دونالد ترامپ تقریباً خریداری نداشت!

ارتباط با سلبریتی های معینی چون استیو مک کوئین می‌تواند در زمان فروش خودرو کاملاً به کار آید زیرا باعث افزایش بهای خودرو می‌شود و به نظر می‌رسد دونالد ترامپ نیز در میان افرادی قرار دارد که این ویژگی‌ها را داراست، هرچند به میزان کم! در حقیقت این فراری F430 مدل 2007 در جریان حراج اخیر تقریباً به فروش نرفت.

donald-trump-ferrari-f430
دومین مالک این فراری خودروی خود را برای حراج آمریکا آماده کرده بود و در این میان فروش خودرو با بهای بین 250 تا 350 هزار دلار تخمین زده شده بود اما هیچ کسی بیشتر از 240 هزار دلار برای آن نپرداخت. طبق گفته‌های اتوموتیو نیوز اندکی پس از خروج خودرو از جایگاه، خریدار و فروشنده بر روی قیمت 270 هزار دلار بحث و مذاکره داشته‌اند.

donald-trump-ferrari-f430-01
دونالد ترامپ این فراری روسو کورسا را در سال 2007 خریداری و برای 4 سال آن را نگه داشت. او خودروی یاد شده را بجای گیربکس دستی با گیربکس 6 سرعته پدال شیفت سفارش داده بود. کابین F430 کوپه نیز ترکیبی از چرم بژ و کف‌پوش قهوه‌ای روشن است.

donald-trump-ferrari-f430-05


بهای متوسط یک F430 مجهز به گیربکس F1 عموماً در محدوده‌ی 100 هزار دلار است بنابراین به نظر می‌رسد مالکیت دونالد ترامپ باعث اضافه شدن حدود 100 هزار دلار دیگر به بهای این خودرو شده است.

donald-trump-ferrari-f430-04
ترامپ پیش از ریاست جمهوری ظاهراً علاقه‌ی زیادی به سوپرکارهای ایتالیایی داشته است. علاوه بر این F430، او مالک یک دیابلو VT رودستر 1997 بوده که سال پیش برای فروش گذاشته شد. زمانی که فضای بیشتری موردنیاز بوده او یک کادیلاک لیموزین سفارشی را خریداری کرده بود. هم‌اکنون ترامپ در شرف تحویل گرفتن لیموزین منحصربه‌فرد ریاست جمهوری است که به نظر می‌رسد کارهای آن در حال اتمام بوده و به زودی ترامپ از آن استفاده خواهد کرد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

19 دیدگاه

  1. سامان اذری
    سوابق: (2761 دیدگاه) ,

    اینجا هم احمدی نژاد پژو 504 خودش رو گذاشت واسه فروش مثلا به نفع معلولین و نیازمندان که 2.5 میلیارد تومن بابتش پول دادند ?

    به نظر شما کسی پیدا میشه واسه ماشین 3 میلیونی 2.5 میلیارد پول بده ؟؟؟؟???

    پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        اره داداش مثل داستان میمون که فرستادن فضا زنده برگردونوندنش….

        پاسخ
      2. نوید جهرمی
        سوابق: (2799 دیدگاه) ,

        خوشبینانه میشه گف چون برای خیریه بوده دادن این پولو.
        مثل پیکان علی کریمی که برای خیریه به مزایده گذاشت.

        پاسخ
  2. madjid
    سوابق: (11288 دیدگاه) ,

    .
    لامبورگینی دیابلو VT از بهترین ساخته های لامبورگینی در قرن ۲۰ محسوب میشد ، نباید میفروختش ، من بودم نگه می داشتم ، دیابلو از اون ماشین هائیه که دل آدم واسش تنگ میشه ، چون موتور ۱۲ سیلندرش همونی بود که فروچیو لامبورگینی و‌تیمش ازش استفاده می کردن.

    پاسخ
  3. ونوم اف ۵
    سوابق: (1276 دیدگاه) ,

    هنوز این ماشین کلاسیک نشده باید بیشتر صبر میکرد بعد میفروخت

    پاسخ
    1. کیانوش38
      سوابق: (96 دیدگاه) ,

      بعضی ماشین ها ارزش کلسیونی دارن و بعضی ماشین ها ارزش مصرفی. البته از همون اول نمیشه پیش بینی کرد که یه ماشین ممکنه ارزش کلسیونی داشته باشه یا مصرفی و فاکتورهای زیادی داره. مثلا اون موقع که فراری 250 GTO ساخته شد، راننده هایی که پشت فرمونش می نشستن به هیچ وجه فکر نمی کردن که قراره این ماشین تبدیل به با ارزش ترین ماشین کل تاریخ بشه و خیلی راحت می کوبیدنش به در و دیوار و از اون 39 تایی که ازش ساخته شده خیلی هاش همینطوری نابود شد. بعضی از این ماشین ها به خاطر جنبه های تاریخیشون ارزش نجومی پیدا کردن، مثل Ford GT40. بعضی ها به خاطر تولید محدود بودنش، مثل لامبورگینی ونوو که به جز مدل رودسترش فقط پنج تا ازش تولید شد که تنها 3 تاش برای فروش بود و در عرض یک سال قیمت سه میلیون دلاری اون به 10 میلیون دلار رسید. در طرف مقابل اگه توجه کنید مدل های کلاسیک مرسدس بنز حتی افت هم کرده چون ماشین های صرفا مصرفی هستن ولی در مورد 300SL اسطوره ای قضیه فرق می کردچون کلکسیونی بود. در مورد این فراری هم مساله همینه و با اینکه نمی شه تولید انبوه و جنبه صرفا مصرفی رو به هیچ فراری ای نسب داد ولی ما اینجا با یه فراری خاص هم طرف نیستم و بیشتر داریم از یه فراری مصرفی صحبت می کنیم و تنها امیدواری این می تونه باشه که حداقل ارزشش رو توی طول زمان از دست نده، به عبارتی بلای فراری موندیال سرش نیاد.

      پاسخ
      1. Madjid
        سوابق: (11288 دیدگاه) ,

        .
        تولید انبوه یا محدود بودن یک‌ ماشین حدود ۹۹ درصد قضیست.
        ماشینی که تولید انبوه باشه هیچ وقت کلکسیونی نمیشه.
        ماشینی که تولید ۱۰۰۰ تا رو‌ رد کنه معمولا کارش سخته که کلکسیونی بشه.
        بنز S650 تا ۲۰۰ سال دیگه هم‌ قیمت های نجومی پیدا نمیکنه.

        پاسخ
  4. Mohammadreza
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    بنظرم اسپرت های دهه گذشته میلادی بیشتر دوست داشتنی بودن

    پاسخ
  5. moein
    سوابق: (865 دیدگاه) ,

    چه دلال بازیه دوستان می گفتن تمام دنیا دلال بازی یه امر رایجه من گفتم نه بابا ایران دس گرفته دلال بازیم هالا می بینیم که نه دم رییس جمهور حامی صلح هم گرم

    پاسخ
  6. Ahmad
    سوابق: (1077 دیدگاه) ,

    بد بخت صاحب ماشین خواسته با اسم ترامپ یه پولی به جیب بزنه.ولی یادش رفته وقتی اسم یه دیونه نژادپرست رو ماشین باشه کسی سراغش نمیره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.