تعطیلی کارگاهی که لامبورگینی و فراری تقلبی می‌ساخت!

پلیس سانتا کاتارینای برزیل کارخانه‌ای مخفی در شهر ایتجی که مشغول تولید فراری‌ها و لامبورگینی‌های تقلبی بود را پلمپ کرد. پلیس این شهر 8 مدل کپی شده را که بخشی از طرح تقلب یاد شده بود را کشف کرد و لامبورگینی و فراری نیز این اقدام را محکوم نمودند. کپی‌های یاد شده با قیمتی بین 47774 تا 66353 دلار به فروش می‌رفتند. این کارخانه از قطعات خودروهای قدیمی و دیگر متریال بی‌کیفیت استفاده می‌کرد.


مسئول این کارخانه در مصاحبه‌ای که با یکی از روزنامه‌های محلی انجام داده اعلام کرده است: “در یکی از این خودروها ما پیشرانه‌ی شورولت امگا را نصب می‌کردیم.”


پلیس این شهر می‌گوید بازرسی‌ها دراین‌باره حدود 2 ماه پیش و پس از دریافت شکایت فراری و لامبورگینی آغاز شد. این دو شرکت تیمی دارند که روی کارهای غیرقانونی در چند کشور کار می‌کند و همین تیم کارخانه‌ی یاد شده در برزیل را کشف کرد.


داخل این کارخانه 8 خودروی تکمیل نشده وجود داشته و ابزارآلات موردنیاز برای تولید و کپی قطعات نیز توقیف شده‌اند. دو نفر هنگام یورش پلیس در محل بازداشت شده ولی پس از تودیع وثیقه آزاد شده‌اند. پلیس می‌گوید دو فرد بازداشت شده به قانونی بودن این خودروها تأکید داشته‌اند اما خب به نقض قوانین حقوق صنعتی متهم شده‌اند.


پلیس می‌گوید از افرادی که سفارش ساخت این خودروها را داده‌اند نیز بازجویی خواهد کرد. گفته شده اگر پلیس بتواند ثابت کند افراد سفارش دهنده از تقلبی بودن این خودروها آگاهی داشته‌اند بنابراین می‌تواند آن‌ها را نیز به نقص قوانین صنعتی متهم نماید.


موضوع جالب اینکه قبل از لو رفتن ساخت فراری‌ها و لامبورگینی‌های تقبلی دو شکایت از مدیریت این کارخانه به خاطر تأخیر در تحویل خودروها ثبت ‌شده است!

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. نیما
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    یعنی چندتاش تو ایرانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (724 دیدگاه) ,

      کوروت موتور وسط معرفی شد خداییه

      پاسخ
    2. هادی نجفی
      سوابق: (109 دیدگاه) ,

      با دلار ۱۳ هزار تومنی ما حساب کنی میشه بالای ۸۰۰ میلیون!!!
      اصطلاحا به این خودرو ها میگن رپلیکا که سابقه هم داره تو کل دنیا اتفاقا یه دونه شلبی کبرا
      نسل سوم ناز هم ایران هست که اغلبا فکر میکنن اصله ولی رپلیکا درجه ۱ هست
      که کارخانه معروفی هم ساخته
      و یه دونه فراری دست ساز هم هست که درجه ۱۰ حساب میشه و به پای اون شلبی که از خارج وارد کردن نمیرسه

      پاسخ
  2. بیژن
    سوابق: (225 دیدگاه) ,

    جلل خالق…
    توو تبریز هم اگه اشتباه نکرده باشم نسخه ایرانی لامبورگینی ساخته شد. البته موتور شولت هم خوبه. به دست توانای متخصصان داخلی برزیل.!😂

    پاسخ
  3. Meysam
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    مشکلی نیس، یکی از این تقلبیا بدین لدفن،😐✌️

    پاسخ
  4. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1976 دیدگاه) ,

    اگر جای دولت برزیل بودم ، با یه سرمایه گذاری خوب روی این دو نفر ، یک کارخونه اتومبیل سازی با برند مخصوص برزیلیها راه مینداختم .
    چرا که در این همه تقلید کورکورانه از ایتالیایی ها ، این فعلاً بهترینش بوده .

    توجه داشته باشید ، کاری که در تبریز انجام دادند ، کار تیمی دانشگاهی و وقتگیری بوده ، اما این دو عزیز برزیلی به صورت تجاری و کسب و کار ، مبلغی حدود یک چهارم خودرو اصلی را میگرفتند ، که این خودش هنریه در دنیای تجارت ، کم پولی نیست ۵۰هزار دلار با این حجم فروش و در نوبت گذاشتن مشتری😂 .

    پاسخ
  5. Abbas
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    ببینید این دو خودروساز چقدر معظمن که میان از روشون کپی میزنن و میفروشن

    پاسخ
  6. Khosrow
    سوابق: (1141 دیدگاه) ,

    این دو شرکت تیمی دارند که روی کارهای غیرقانونی در چند کشور کار می‌کند و همین تیم کارخانه‌ی یاد شده در برزیل را کشف کرد / لعنتیا با مافیای ایتالیا شوخی نکنید خب ..

    پاسخ
  7. محسن
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    من نمیدونم چرا مال دوستان تبریزی میگفتن ۵ میلیارد تومن هزینه اش شده،فکر کنم پول مهد کودک بچه اش رو هم رو پروژه حساب کرده بودن ،چه قدر سر و صدا کردن که آی متخصصان ایرانی لامبورگینی ساختن،در حالی که جاهای دیگه با یک دهم قیمت تو زیر پله این کار انجام میشه

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (461 دیدگاه) ,

    یعنی تو‌ برزیل میان مخفیانه ماشین میسازن پلیس میاد درش تخته میکنه اینجا با یک‌پنج‌کیفیت و چند برابر قیمت برزیل یک کپی ناشیانه میزنن دولت در بوق و کرنا میکنه که مشتی بر دهان استکبار زدیم

    پاسخ
  9. ایلیا
    سوابق: (594 دیدگاه) ,

    خب چه اشکالی داره؟ اینا که قصد کلاه برداری و جا زدن به جای نمونه ی اصل نداشتن. برای علاقمندان این دو برند یه نمونه ی ارزون قیمت و دست ساز ساختن.
    با توجه به قدرت اون دو برند و محدود بودن تولید این دوستان زیر زمینی، مشکلی هم برای فروش لامبو و فراری بوجود نمیومد. یکم سخت گیری کردن

    پاسخ
    1. شهرام قوامی
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      مشکل اینجاست که برند و لوگوی خودروی اصلی نصب میشد روش اگر مثل بعضی شرکت های چینی که قانونی شبیه رنجروور یا اتومبیل های دیگه رو با یه نام مشابه تولید میکردن لوگو گاو وحشی و اسب فراری رو هم کمی تغییر میدادن اگه دولت هم حمایت نمیکرد باز هم کارشون میگرفت کما اینکه این موضوع در مورد تیم لامبورگینی دست ساز تبریزی ها هم صدق میکنه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.