لکسس

بررسی تخصصی لکسس ES تاکومی ۲۰۲۰ با یک تکنولوژی دردسرساز!

این لکسس ES مورد جدید و ویژه‌ای ندارد اما یکی از جزئیات آن می‌تواند نظرات را به خود جلب کند. سدان اجرایی ژاپنی‌ها هم‌اکنون با آینه‌های دیجیتالی در دسترس می‌باشد.

لکسس ES تاکومی

در واقع لکسس این سیستم را مانیتورهای دید بغل دیجیتال می‌نامد. آینه‌های دیجیتالی ES تنها در تریم فول تاکومی موجود بوده و ۱۶۰۰ پوند قیمت دارند. به این ترتیب قیمت لکسس ES تاکومی به ۴۷,۲۸۰ پوند می‌رسد.

لکسس ES تاکومی

در همین ابتدا باید صادقانه بگوییم تکنولوژی موردبحث با این قیمت ارزش چندانی نداشته و نسبت به آینه‌های سنتی مزیت ویژه‌ای ندارند. در واقع آینه‌های دیجیتالی عملکرد پایین‌تری را ارائه می‌کنند.

لکسس ES تاکومی

دلیل آن نیز رزولوشن تصاویری است که در صفحات نمایش نقش می‌بندد. یکی از این صفحات نمایش در ستون A سمت سرنشین جلو قرار داشته و دیگری نیز نزدیکی ستون سمت راننده است که هر دو هم شفافیت بالایی ندارند.

لکسس ES تاکومی

به این مورد باید فاصله و تأخیر نسبتاً زیاد بین دیدن دوربین‌های دیجیتال و انعکاس آن‌ها روی صفحات نمایش را نیز اضافه کنیم؛ به‌عبارت‌دیگر به سختی می‌توان گفت خودروهای دیگر دقیقاً در چه نقطه‌ای حرکت می‌کنند.

لکسس ES تاکومی

مشکلات دیگری هم درباره این تکنولوژی وجود دارند که تنها مختص لکسس نیستند. برای مثال با وجود آینه‌های سنتی، نقطه کانونی چشمان شما به نوعی پشت شماست و چندین سال است که به چنین چیزی عادت کرده‌ایم.

در خودرویی که از آینه‌های دیجیتالی استفاده می‌کند نقطه کانونی صفحه‌ای است که تنها چند سانتی‌متری با چشمانتان فاصله دارد. عادت کردن به این پدیده زمان‌بر بوده و همین وضعیت را می‌توان در هوندا e یا آینه‌های لندروور نیز مشاهده کرد.

مشکل بعدی به زمانی مربوط می‌شود که زاویه دید خودتان را با جابجا کردن گردن یا برگرداندن سر تغییر می‌دهید. لکسس می‌گوید هدف این تکنولوژی کاهش میزان حرکات سر و گردن بوده اما خب ظاهراً این‌گونه نیست.

با وجود صفحه‌نمایش و تصویری که هرگز تغییر نمی‌کند گاهی اوقات دید بهتری از اطراف خود در زمان تغییر لاین پیدا خواهید کرد اما خب این هم مزیت چندانی ندارد زیرا هنوز هم باید برای دیدن تصویر روی صفحات نمایش تلاش کنید.

برخی خطوط مفید وجود دارد که روی این صفحات نمایش دیده می‌شوند و هدف از آن‌ها نیز ایجاد فاصله ایمن در زمان تغییر لاین می‌باشد. این موضوع اگرچه در زمان سبقت گرفتن‌ها خوب است اما هنوز هم برای گرفتن جای آینه‌های سنتی راه زیادی را پیش رو دارد.

موقعیت صفحات نمایش در ES نیز ایده آل نیست و پانل ۵ اینچی در زوایایی کاملاً متفاوت نصب شده‌اند.

لکسس ES تاکومی

به غیر از این موضوع همه‌چیز ES خوب است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی قدرت ۲۱۵ اسب بخاری داشته و اکثر اوقات صدای چندانی را وارد کابین نمی‌کند. گیربکس CVT نیز دور پیشرانه را نسبتاً پایین نگه داشته و هر دو منبع قدرت را به خوبی مدیریت می‌کند.

ES تاکومی به اندازه کافی سریع است. اگرچه صدای تولیدی پیشرانه با فشار بیشتر به آن افزایش می‌یابد اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن در ۸.۹ ثانیه ثبت می‌شود.

مصرف سوخت ادعایی این سدان لوکس نیز ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. سواری ES راحت بوده و در نسخه تاکومی تجهیزات زیادی دیده می‌شود. سیستم ایمنی لکسس به‌صورت استاندارد وجود داشته و شامل تجهیزاتی می‌باشد. به این موارد باید ناوبری، چراغ‌های ماتریکس LED، درب پشتی برقی، هدآپ دیسپلی، صندلی‌های چرمی و تهویه دار، دوربین دنده‌عقب، صفحه‌نمایش ۸ اینچی و… را اضافه کرد.

لکسس ES تاکومی

لکسس همچون همیشه از تاچ پد ضعیفی استفاده کرده که یافتن و انتخاب گزینه‌ها با آن بسیار سخت بوده و بهتر است از اندروید اتو و اپل کارپلی موجود استفاده شود.

خوشبختانه سواری خودرو و آسایش داخل کابین خوب بوده و می‌توان نقاط ضعف سیستم اطلاعات سرگرمی را فراموش کرد. البته انتظار نداریم هندلینگ این خودرو شبیه رقبایی همچون ب ام و سری ۵ یا مرسدس E کلاس باشد.

آینه‌های دیجیتالی لکسس که به نسخه فول ES تاکومی اضافه شده‌اند نقاط ضعف زیادی دارند. به غیر از این مورد ES مشکل چندانی نداشته و از کیفیت بالا، پیشرانه‌ای آرام و سواری خوبی سود می‌برد. جای شرمساری است که این برند از یک تکنولوژی غیرضروری استفاده کرده و البته سیستم اطلاعات سرگرمی ES را ارتقا نداده است.

 

مشخصات لکسس ES تاکومی

  • قیمت: ۴۷,۲۸۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی هیبریدی
  • قدرت: ۲۱۵ اسب بخار
  • گیربکس: CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. Malt hill

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (348 ديدگاه)

    پشتش منو یاد سوناتا وای اف انداخت
    در کل ماشین خوبیه
    و چنین آپشن های هم فوقش برای جلب توجه به درد بخوره

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۱۵
  2. Abbas.Lambo

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (767 ديدگاه)

    به جای این آینه های دیجیتالی باید سیستم اطلاعات سرگرمیش که یه عمره تنها ضعفشه درست میکرد

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۷
  3. AMG///

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (581 ديدگاه)

    Malt hill
    تو میگی واسه جلب توجه
    اما خیلیا منتظرن لکسس این آپشنا رو نذاره///.
    AMG///

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴
  4. کادیلاک

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  5. زیزیگولو

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (387 ديدگاه)

    امکانات ایمنی تازه و یه سری تجهیزاتو آپشنای متفاوت همچنان این سدان متوسط رو به روز نگه داشته

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۴
  6. ممد ژانگولر

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (952 ديدگاه)

    مهندسین و هواداران خودروهای ژاپنی لطف کنن در مورد این شاهکار ۲۵ سانتی متری که مثل شاخک از دو طرف ماشین‌زده بیرون‌بیشتر توضیح بدن شاید دوگوله های مغزمون قولنجش شکست 😐

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۲
  7. ارشیاsvj

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (868 ديدگاه)

    خیلی زیباست و داره برای اولین بار با اپشن دودیفرانسیل معرفی میشه!!!😍😍😍😍😍

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۸
  8. پارسا عشق ماشین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    اوف این دیگه چیه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
    1. Hadi

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (777 ديدگاه)

      همون آینه های معمولی بهتره…

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۴
  9. (Saeed(peugeot

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (213 ديدگاه)

    این نوع آینه بغل فقط تو کامیون ها و اتوبوس ها جواب میده ….

    تو این ماشین‌فضا این کار وجود نداره ….. ولی ماشین خوبیه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
  10. سیامک

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه کامنت بیخود.
    ساکن سالزبورگم و از سوپری امو داشتم برمیگشتم خونه. این سوپری برا اقایه و منم میشناسمش. از هموطنای خودمونه. اکثرا مهاجرا از همینجا خرید میکنن چون به ذائقه مون میخوره.خریدا رو کردم از خیابون اونم از محل عابر عبور پیاده میخواستم رد بشم دیدم یه نیسان سفید با گوپس گوپس میاد. تقریبا یک چهارم خیابونو رد کردم یهو نزدیک بود بهم بزنه. حالا اینقدر منو به بوق کشید گوشام تیر کشید. صاحب این نیسانه هموطنه و همین محل زندگی میکنه لعنتی. اینجا کامنتو میزارم شاید بیاد بخونه. میخوام بگم خاک تو سرت اگه مثل ادم نمیتونی رانندگی کنی لطفا برگرد ایران. اخه نامرد قلبم تا الان داره تپ تپ میکنه. نامرد خودت دیدی محل عابر عبور پیادس. پلاکتو برداشتم. اگه یکبار دیگه ببینم اینورا اینطوری میرونی به خدا زنگ میزنم پلیس. خودت خوب میدونی کافیه یه زنگ بزنم به پلیس تا بیان برات جریمه بنویسن.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۷
    1. Malt hill

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (348 ديدگاه)

      وای 🙂
      روده بر شدم
      از اینجا تا سالزبورگ :))))))))))))))))))))))))))))))))))

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3624 ديدگاه)

      سیامک جان
      یعنی آخر آخر آخرشی 🤣🤣🤣🤣👋🏻 .

      مدت‌ها بود که چنین کامنت جالبی نخونده بودم 🤣 .

      موافقم ۹
      مخالفم ۵
    3. MehdiTurbo

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (954 ديدگاه)

      دو ایرانی در خارج از ایران هنگام عبور از خیابان
      همیشه پای نیسان در میان چه ابیش چه سفید
      #..ساله عین ادم رانندگی کن
      کسی که میخواد سالزبورگ زندگی کنه و فرهنگش نداره جمع کنه وسیله هاشو بره از سالزبورگ
      #افتخارم ایران
      هر جا صحبتی از عشق و امید است نام کشورم میدرخشد
      جانم فدای ایران

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
      1. سیامک

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        از اون نیسان ابیا نداشت که. از این نیسان شاسی بلندا داشت نمیدونم اسمشو. دست دوم اینجا ارزونه. همین ماشینی که داشت فکر نمیکنم بیشتر از ۵ هزار یورو قیمتش باشه. اما فکر میکنه سوار بنزه.
        اولین بار نیستا. خیلی دیدم اینجوری میکنن. حق با منه اما بوق میزنه. تو اتریش کلا ندیدم بوق بزنن. تو کل این ۵ سال شاید کمتر از ۱۰ بار تو خیابون شاهد بوق زدن بودم. بیشترین بوقی که تو عمرم شنیدم اواخر سال تحصیلیه دانش اموزای دبیرستانی رژه میرن با خودرو و بوق میزنن.
        خدا شاهده چنان بوقی زد قلبم گرفت. چون به ارامش اینجا عادت کردم خیلی شدید بود برام. بهتون قول میدم چند ماه خارج زندگی کنین واکنش همتون مثل من میشه. چون عادت میکنین.
        یاد ولیعصر و بوق زدناش بخیر.

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  11. مهرداد كمال

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    شبیه بعضی ادما شده که گوش معیوب دارن

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
  12. M.A.S

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (198 ديدگاه)

    خوشم نیومد
    آینه خیلی خوشگل تره
    این امکانات به نظرم مال ادمای تنبله

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۵
  13. samurai

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (219 ديدگاه)

    طرف عادت نداشته از این مدل اینه بغل استفاده کنه میگه بده اینه معمولی از دوربین بهتره کرونا گرفتی مغزت *** :))

    موافقم ۹
    مخالفم ۸
  14. Arena

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اگه میومد ایران شب اول از بیخ اون دوتا دوربین رو میکندن میبردن !
    فرداش از روی اجبار همون آیینه های سنتی رو جایگزین میکردیم و تنها نقطه ضعفش از بین میرفت
    😎

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  15. M3csl

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خر گوش

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  16. دانیال

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (155 ديدگاه)

    شبیه گوش های اسب آبیه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا