معرفی فیس‌لیفت لکسس RX با ظاهر بروز و ویژگی‌های جدید

لکسس نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور RX را با تغییرات ظاهری و ویژگی‌های جدید برای مدل 2020 معرفی کرده است. در ظاهر RX مدل 2020 تغییرات چندان بزرگی صورت نگرفته است اما بااین‌حال هنوز هم می‌توان ویژگی‌های جدیدی مثل چراغ‌های جلو باریک‌تر و مه شکن‌های جدیدی که در پایین سپر جلو نصب شده‌اند را مشاهده کرد. در RX جدید جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل سنتی لکسس هنوز حفظ شده اما این جلوپنجره هم تغییراتی را تجربه کرده است.

حجم تغییرات در عقب خودرو اما کمتر بوده و طراحان لکسس صرفاً به چراغ‌های شبرنگ و سر اگزوزهای جدید بسنده کرده‌اند درحالی‌که در گرافیک داخلی چراغ‌های عقب هم تغییراتی ایجاد شده است. لکسس همچنین رینگ‌های 18 و 20 اینچی جدیدی را نیز برای فیس‌لیفت RX طراحی کرده و رنگ‌های جدید بژ متالیک و سبز را هم به لیست رنگ‌های آن اضافه نموده است.

بزرگ‌ترین تغییرات اما در کابین خودرو اعمال شده است زیرا تمامی مدل‌های RX جدید به‌صورت استاندارد به صفحه‌نمایش هشت اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز شده‌اند درحالی‌که امکان سفارش نمونهٔ بزرگ‌تر 12.3 اینچی هم برای آن وجود دارد. این تغییر بزرگی برای لکسس محسوب می‌شود زیرا سایر محصولات کنونی این شرکت فاقد نمایشگر لمسی هستند و برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی باید از پد لمسی روی کنسول مرکزی استفاده کرد. نکتهٔ جالب اینکه با وجود تجهیز RX مدل 2020 به نمایشگر لمسی، پد لمسی روی کنسول آن همچنان حفظ شده است.

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم RX در نرم‌افزار سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن صورت گرفته که حالا علاوه بر کارپلی از اندروید اتو هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، به گفتهٔ لکسس، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ RX به سیستم تشخیص صدای پیشرفته‌تری هم مجهز شده که توانایی تشخیص میلیون‌ها عبارت بیشتر از سیستم‌های معمولی قبلی را دارد. در همین حال، این کراس‌اوور لوکس ژاپنی به‌صورت استاندارد به تجهیزات ایمنی مختلفی مجهز شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم تشخیص علائم جاده‌ای، سیستم دنبال کنندهٔ خطوط جاده، سیستم تشخیص دوچرخه‌سواران، کروز کنترل راداری پویا و سیستم پیش از برخورد پویا اشاره کرد.

در بخش فنی نیز RX مدل 2020 به میله‌های تثبیت‌کنندهٔ جلو و عقب سبک‌تر با بوش‌های تقویت‌شده مجهز شده است تا بادی رول کاهش و پاسخگویی فرمان بهبود پیدا کند. علاوه بر این، رول بارها سفت‌تر شده و کمک‌فنرها هم دوباره تنظیم شده‌اند. به گفتهٔ سازندهٔ ژاپنی، ارتقاءهای سیستم تعلیق RX جدید میزان سروصدا و ارتعاشات جاده را کاهش می‌دهد.

برای کسانی که خواهان یک RX اسپرت هستند، لکسس دو پکیج F Sport را ارائه کرده است که یکی صرفاً روی تغییرات و ارتقاءهای ظاهری تمرکز دارد درحالی‌که دومی ترکیبی از تغییرات ظاهری و ارتقاءهای فنی را به همراه دارد. فیلتر هوای خنک، کنترل صدای فعال، فرمان برقی، گرم‌کن غربیلک فرمان، کمک‌فنرهای عملکردی جلو و عقب و انتخاب‌گر حالات رانندگی با حالت‌های اسپرت پلاس و سفارشی از ویژگی‌هایی هستند که پکیج F Sport دوم به RX اضافه می‌کند.

لکسس مثل قبل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ RX را در دو نسخهٔ معمولی و کشیده یا سه ردیفه (RX L) ارائه کرده است که هردو نسخه با دو قوای محرکهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شوند. مدل اول که RX350 و RX350L نام دارد، به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 با 295 اسب بخار قدرت مجهز است درحالی‌که مدل دوم از نوع هیبریدی بوده و با نام‌های RX450h و RX450hL ارائه می‌شود. این مدل به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 308 اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

27 دیدگاه

    1. محمد
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      همه چیزش فوق العاده است (حتی خطوط نمای جانبی بدنه که خیلی از خودروسازان بهش زیاد توجهی ندارن)
      بجز طراحی ستون C
      نمیدونم چه اصراریه به این طراحی، حیف کلیت به این خوبی و گیرایی نیست که ستون C اینجوری بلاتکلیف باشه؟؟؟

      پاسخ
  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1980 دیدگاه) ,

    تمام مدلهای rx بینظیر و در کلاس خودشون رقیب ندارند .
    اگر یکبار سوار rx بشید ، دیگه نمیتونین اَزَش دِل بکنید .
    یکی از ماشیهائیه که اگر وارداتش آزاد بود ، تو همین گرونیا ، زیاد خریدار داشت .

    پاسخ
  2. Sina
    سوابق: (445 دیدگاه) ,

    برتری مهم لکسس به رقبای آلمانی اینه که هنوزم موتور تنفس طبیعی واسه محصولاش ارائه میده و واسه همینه که دوستش دارم موتور تنفس طبیعی یه حس اطمینان خاصی داره موتور همیشه توی یه حالت استراحت و آرامش خاصیه
    درسته شتابش کمتره
    اسب بخارش کمتره
    ولی واسه دنیای واقعی کاملا کافی و رضایت کنندست
    اینکه دهن موتورو سرویسش کنی تا ته تهش ازش قدرت بگیری اسب بخارش بره بالا۵۰۰تا هیچ جای دنیای واقعی بکار نمیاد و فقط جنبه تبلیغات داره همه قرار نیست با این ماشینا برن پیست

    رقبای آلمانیس مثل GLE و ب م و آئودی قطعا شیک ترن قیافه منطقی تری دارن و حالا حالاها اصلا قیافش قدیمی نمیشه و قطعا تکنولوژی خیلی بیشتری دارن ولی من بازم خراب نشدن رو ترجیح میدم
    اگر ب ام و همچنان کنار موتورهای توربوش شش سیلندر سه ونیم شو واسه ایکس پنج ارایه میداد بنظرم بهترین انتخاب بود….

    پاسخ
    1. me84
      سوابق: (1569 دیدگاه) ,

      .
      سینا با نظرت در مورد قدرت و شتاب تو دنیای واقعی و اعداد تبلیغاتی کاملا موافقم.
      وقتی اولین بار پشت فرمون ماکسیما 4 سیلندر اتومات نشستم با خودم گفتم خدایی اینهمه قدرت خیلی خوبه. ماشین قویتر حداقل بکار من یکی نمیاد.حالا 6 سیلندرش دیگه بماند. تازه ماکسیما با تکنولوژی دهه 90. ماشینای جدید حتما خیلی بهترن

      پاسخ
      1. NAVID۰۰۹۸
        سوابق: (1980 دیدگاه) ,

        me84 عزیز

        فکر کنم اشتباه نوشتین .
        ماکسیما اصلاً ۴سیلندر نداره .

        پاسخ
        1. me84
          سوابق: (1569 دیدگاه) ,

          😂😂😂😂😂
          شرمنده. همزمان که داشتم کامنت بالا رو تایپ میکردم با رفیقم داشتیم در مورد کمری گرند حرف میزدیم. خلاصه موتور 4 و 6 اونو با گیربکس دستی و اتومات ماکسی قاطی کردم.
          درسته. ماکسیما موتور6 حجم 3000
          اونی که من سوار شدم دنده اتومات بود که ظاهرا دنده دستیهاش خیلی برو تره ولی من سوار نشدم.

    2. s.h
      سوابق: (592 دیدگاه) ,

      این حرف شما که این قدرتها تو دنیای واقعی به کار نمیاد واسه ایران کاملا درسته نه واسه المان که محدودیت سرعت نداره و اتوباین 7 لاینه داره نه واسه امریکا و کانادا و … که لوازم ارزونه و همه دم به دقیقه افرودند
      در ضمن موتور بدون توربو ضعف هایی هم داره مثل دست و پا زدن و جون کندن موقع کار
      البته توربو هم به درد دومتر تو ل رفتن نمیخوره ولی المان اون مشکلم حل کرده
      تویوتا اگر تو ایران به جان سختی معروفه واسه اینه که به کاربردی بودن و قدرت کم بسنده میکنه شما فکر میکنی چی هست یه بار پشت یه کمری مدل بالا و یه بنز هم مدل اون بشین تا بفهمی این بنز که میگند چیه .
      ماشینای تویوتا خسته میکنه ادمو حتی اون ماشینای کره ای های کند و خشک
      تو مملکتی که e350 میلیاردی پولشه و کم یاب معلومه اپتیما پادشاهی میکنه و کمری و تویوتا به القابی مثل حضرت و جان سخت و اینا میرسند نه اینکه لایقش نباشند ولی نه این همه
      البته حرف تویوتا شد شما تویوتا های 3f 4f ,یا تویوتا 4.5 رو بزار کنار جان سختی جلوشون کم میاره به قول پیر مرد های شوتی یه عمر ماشینه فقط روغن و بنزین

      پاسخ
  3. MAHDI
    سوابق: (3186 دیدگاه) ,

    این نوع طراحی ها در روزای اول چشم نوازه اما بعد مدتی خسته کننده میشن.برای مثالX5 یاGLE های نسل های قبل هنوزم کاملا جذاب هستن.اما این نوع طراحی ها خیلی زود آدم ازش زده میشه.مثل NX که بعداینکه مدتی ازدیدنش گذشت برام دیگه اون جذابیت رو نداره.حتی X3های چندنسل قبل برام جذابیت خیلی بیشتری دارن بخاطرطراحی سنگین وتنومند.
    (درهرصورت طراحی های اروپایی خیلی جذابیت بیشتری دارن. شایدهم این فقطنظرمنه)

    پاسخ
    1. علیرضا(lexus)
      سوابق: (336 دیدگاه) ,

      لکسوس هیچ وقت خسته کننده نبوده و نمیشه .
      اگر به برندی علاقه داری لازم نیست نظرای پوچ راجب برندای دیگه بدی.
      Nxتا 10سال دیگه جذابیتشو داره و البته قابلیت اطمینان, چیزی که تو محصولات اروپایی در حد لکسوس نیست.

      پاسخ
      1. حسن
        سوابق: (112 دیدگاه) ,

        قابلیت اطمینان محصولات اروپایی به خصوص المانی همیشه پایین تر از بقیه بوده بخصوص محصولات بی ام و که انجین هاش استحلاک بالایی دارن و بارها همین پدال در مقالات متعدد بهش اشاره کرده

        پاسخ
        1. MAHDI
          سوابق: (3186 دیدگاه) ,

          حرفای شما خیلی خنده داره ازاون جای که قابل اعتمادترین وکم استحلاک ترین خودروسازان جی دی پاور2019 به این شکل بوده
          1_لکسوس
          2_تویوتا
          3_پورشه
          4_آئودی
          5_BMW
          چی شد!!! آلمانی ها که پراستهلاک بودن!!! حرف شمادرسته یا جی دی پاور!!!!
          حتی سال 2018 هم باهم پوشانی نظر سنجی های JD POWER وکانسومر ریپورتز قابل اعتمادترین SUVها که یه لیست 10تایی بود 6تاش آلمانی بودن که به این شکله
          10_پورشه ماکان
          9_لکسوس RX
          8_لکسسNX
          7_بیوک آنکور
          6_ب ام وX5
          5_ب ام وX3
          4_ب ام وX1
          3_ آئودی Q5
          2_آیودیQ3
          1_ آکوراRDX
          عجب!!!! شما بهتره نظرتون رو به جی دی پاور و کانسومر ریپورتز گزارش بدید که بدونن آلمانی ها پر استهلاکن وچرا باید در این لیست ها حضور داشته باشن!!!

          درضمنBMW تنها خودرو ساز آلمانی بوده که در سال 2019 در بین امتیازات کم استحلاک ترین خودروسازان در بخش فنی و پیشرانه امتیاز10 رو گرفته از JD POWER که البته تویوتا ولکسوس هم امتیاز 10 رو دریافت کردن اما پورشه وآیودی امتیاز9 رو گرفتن در این بخش.

          ((لیست تمام این موارد رو میتونی ازسایت های اصلی JD POWER وکانسومر ریپورتز مطالعه کنید اما متن ترجمه شده اش رو با تمام امتیازات گرفته شده در بخش های متفاوت رو در سایت زومیت خودرو مطالعه کنید))

  4. net
    سوابق: (1004 دیدگاه) ,

    سپر جلو زیر چراغ جلو که توری مشکی هست و گود شده جالب نیست و کراس اور باید ۲ ردیف صندلی داشته باشه نه ۳ ردیف صندلی و خط سفید اطراف شیشه دربها اون قسمت مشکی شیشه دری دوم که کشیده شده به سمت شیشه عقب خیلی زشته و باید این خط سفید در قسمت شیشه درب دوم رو قطع میکرد و چراغ عقب زیبا نیست و ساعت انالوگ تو ذوق میزنه

    پاسخ
  5. MAHDI
    سوابق: (3186 دیدگاه) ,

    راستی تست تصادف جیپ رانگلر2019 از ANCAP انجام شده که متاسفانه نتایج خیلی خیلی ناامیدکننده بوده براش ونتیجه اینکه این موسسه فقط یک ستاره ایمنی بهش داده شده

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (112 دیدگاه) ,

      اشکال نداره
      بجاش پرفروش هست و تو رقابت موتور ترند 2018 بنز g کلاس رو شکست داد

      پاسخ
  6. sina
    سوابق: (1880 دیدگاه) ,

    زیباترین کراس اور لکسس هست و پروفروش ترین لوکس بازار آمریکا
    قشنگتر هم شده
    نسخه سه ردیفه اش البت زیبا نیست از دید من

    پاسخ
  7. Ahmadreza 2002
    سوابق: (142 دیدگاه) ,

    این پد لمسی لکسوس ک کنار دندس به نظرم این خوبی هست تمرکز رو حین رانندگی کمتر به هم میریزه

    پاسخ
  8. بهراد
    سوابق: (275 دیدگاه) ,

    خوشگله فقط جای گوشی حتما پایینش باید یه لاستیک یا ضربه گیری داشته باشه وگرنه تو هر دست انداز ،پایین گوشی کوبیده میشه.
    چراغ های عقب هم مثل چراغای عقب LS 500 خوشگله یه خشم خاصی توشه.
    راستی داخل چراغ که سه تا لنز روشن داره و لوزی شکل هستن(تو عکس دوم از آخر) یه لنز گرد سمت چپ چراغ هست میخواستم بپرسم کاربردش چیه؟تو پیچ ها بکار میاد یا مخصوص نور بالا هست؟یا دوربینه؟

    پاسخ
  9. رامتین
    سوابق: (1637 دیدگاه) ,

    کاملا زیباتر از nx هست و البته موتور بهتری داره. من هم با نظر یکی از دوستان در مورد موتورهای تنفس طبیعی نسبت به توربوشارژ موافقم، خصوصا در ایران. واقعا تنفس طبیعی چیز دیگریه. یکی از دوستام روی پژو2008 که شهرستان هست، خیلی به مشکل خورده. 6ماهه در شهر که مرکز استانه، بنزین سوپر ارائه نشده. اما یه نکته هم هست:
    شرکتهای شرقی مثل تویوتا طراحی موتورشون ساده هست (البته بدلیل اینکه شاید نمیخواد هزینه بر بشه) و مثلا از یک موتور 2لیتری حدود 150اسب میگیرند که عدد کمیه. همین موتور با توربوشارژ در اکثر خودروهای تاپ دنیا مثل بنز و بی ام و توان 245 تا 300 اسب میشه گرفت. اما یه نکته دیگه هم اینه که مثلا فراری براحتی از همین موتور 2لیتری بشکل تنفس طبیعی 250 تا 300 اسب را بگیره (نمونش از 3.9لیتری 570اسب گرفت برای فراری458) و این نشون میده مهندسی برتر چیه! گرچه هزینه اون قطعات زیاد میشه. بنظرم بهینه اینه از موتور2لیتری بشه 200 اسب گرفت که البته مزدا با آن همه ادعا و تمجید از موتور اسکای اکتیوش، به 188 گویا رسیده که بنظرم این عدد، شایسته اینهمه تعریف نبوده. کاری به بازدهیش ندارم. منظورم فقط عدد مد نظرشه.

    پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1980 دیدگاه) ,

      رامتین عزیز .
      شما خودت در کامنت که گذاشتی ، جواب خودت را دادی .
      دلیل اینکه از تنفس طبیعی استفاده میکنند و حداقل قدرت را میگیرند ،به بر میگرده که هدفشون دسترسی به استهلاک حداقلی موتور در طول هزاران هزار کیلومتر پیمایشیه .

      پاسخ
    2. Mohammadreza
      سوابق: (614 دیدگاه) ,

      رامتین جان شما که داری موتورها رو از فراری تا مزدا ! باهم مقایسه میکنه بهتره این نکته هم مدنظر داشته باشی که برای خودروهای شهری ( every day use) گشتاور مهمتر از اسب بخاره

      پاسخ
      1. رامتین
        سوابق: (1637 دیدگاه) ,

        بنده مقایسه نکردم. یعنی مد نظرم نیست که روی خودروهای شهری موتوری در حد فراری و تنفس طبیعی نصب بشه اما 30درصد بهبود روی همین موتورهای فعلی، واجبه. نگفتیم 100درصد اما با همین 30درصد عملا خریدار سمت موتورهای توربو هم نخواهد رفت، چرا که فاصله بین این دو، خیلی کم خواهد شد. شاید به عنوان مثال راو4 را اشاره کرد که موتور طبیعی امسالش عدد معقول 205 اسبی داره (نسبت به 177 اسبی سال قبلش) که عملا موتورهای توربو با 250 اسب، حداقل برای مشتری نسبت به این موتور جذابیت نداره. کلا بهبود و ارتقایی که در موتورهای توربو میبینیم اصلا در طبیعی نمیبینیم. مثلا موتور توربو 2لیتری در 10 سال پیش حدود 150 اسب توان داشت اما الان راحت 300 تا را اکثر خودروسازان میدن. اما موتور طبیعی 20سال پیش مثلا1.6لیتری 110 اسب را داشت (روی پژو و..) اما الان بزور 130 تا دارند.

        پاسخ
  10. Khosrow
    سوابق: (1236 دیدگاه) ,

    لعنتی صفرش هم شبیه چپی هاست / یکی از زشت ترین های تاریخ ..

    پاسخ
    1. تویوتا
      سوابق: (228 دیدگاه) ,

      شرط میبندم خودت الان یه کره ای چپی داری

      پاسخ
  11. L-H-P-TT
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    چه قدر زیبا ، چه چراغ های زیبایی ، چه خطوط زیبایی ….
    ترکیبی از کیفیت و زیبایی …..
    فقط میشه گفت جوووون کی بشه پشتت بشینم برم شمال 😊😊😊😊

    پاسخ
  12. یاس ی
    سوابق: (708 دیدگاه) ,

    اولین بار که لکسس این طراحی را رونمایی کرد به جلو پنجره ایش نظر مثبتی نداشتم ، میگفتم خیلی بزرگه ولی وقتی از نزدیک دیدمش متوجه شده که در اشتباه بودم و به شدت زیباست.
    خیلی از ماشینها را باید از نزدیک دید تا بفهمیم که چقدر زیبا هستن.
    از یک مورد لکسس که خوشم میاد این مجموعه داشبورد و کنسولش هست که پر از دکمه و کلید هستش . این مدل را خیلی بیشتر از داشبوردهای لخت امروزی که هم چیز لمسی کنترل میشه دوست دارم.
    به نظر من داشبورد وکنسول NX زیباتر از RX هستش. البته این نظر شخصی میباشد.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.