میتسوبیشی

تاریخچه‌ میتسوبیشی لنسر اِوولوشن (قسمت دوم و آخر)

جملات «از بچگی حتی موقعی که اسم برند ماشین‌ها رو بلد نبودم، میتسوبیشی رو دوست داشتم.»، «فقط یه جمله میتونم بگم: اوو یعنی عشق,,,, عشق یعنی اوو…» و «عاشقتم میتسو … هرچقدم بی‌خیال ماشینات باشی بازم عاشقتم» آشنا به نظر نمی‌رسند؟ این‌ها نظرات خود شما پدالی‌ها در مورد میتسوبیشی لنسر اوولوشن است که در قسمت اول این تاریخچه برایمان نوشتید! چرا بعضی از کمپانی‌ها و «برند» ها این چنین در ذهن و خاطرات ما جای گرفته‌اند؟ چرا وقتی به کودکی‌مان رجوع می‌کنیم، اغلب تصاویر خاصی را به یاد داریم؟ بگذریم… به دومین و آخرین جلسهٔ «تاریخچهٔ میتسوبیشی لنسر اِوولوشن» خوش آمدید.

تاریخچه میتسوبیشی لنسر اِوو
تاریخچه میتسوبیشی لنسر اِوو

راستی، اگر هنوز قسمت اول این کلاس تاریخ را نخوانده‌اید،‌ پیشنهاد ما این است که هرچه سریع‌تر و قبل از مطالعهٔ ادامهٔ این متن، آن را از اینجا بخوانید.

از به هم پیوستن سه فندق ژاپنی، چه چیزی خواهیم داشت؟
یک فندق بزرگ؟ یا یک فندق با سه سر؟

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل هفتم:

اووی نسل هفتم از یک پلتفرم سدان جدید و البته دقیقاً در چهارچوب نسخهٔ قبلی، اوولوشن ۶، بهره می‌برد.

پیتر لیون- مجلهٔ خودرو و راننده

به تصویر پایین نگاه کنید، آیا تغییرات ظاهری آن را نسبت به نسل قبلی پیدا کردید؟ میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۷ ضمن صاف‌تر کردن گلگیرها و از بین بردن زوایا و طراحی خشن، به دلیل استفاده از پلتفرمی بر پایهٔ لنسر سدی‌ای سال ۲۰۰۱ از نظر ابعاد نیز نسبت به نسل(های) قبلی افزایش پیدا کرده است. هرچند این خودرو کمی «بزرگ‌تر» از نسل‌های قبلی است، اما هنوز هم نشانگر تفکر ژاپن نسبت به خودروهای رالی است و به همین دلیل این افزایش ابعاد در جهت بهبود اصول آئرودینامیک و وضعیت کلی خودرو اعمال شدند،‌ نه صرفاً حرکت به سمت علاقه و خواستهٔ بازار. هرچند اووی ۷ هنوز هم یک خودروی کامپکت دوست‌داشتنی است، اما گول ظاهرش را نخورید. شاید از لحاظ اسب‌های بخار، این نسل از قدرتی برابر نسخهٔ مخصوص Tommi Makinen اووی ۶ بهره می‌برد، اما گشتاور آن به ۲۸۲ پوند-فوت (معادل ۳۸۳ نیوتن‌متر) در ۳۲۰۰ دور موتور رسیده است! این کوچولو حسابی قدرتمند است!

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل هفتم
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل هفتم

در آخر شاید بد نباشد که به تکنولوژی‌های بکار رفته در این نسل نیز اشاره‌ای داشته باشیم. در این نسل شاهد استفاده از سیستم Yaw (کنترل انحراف فعال)، ABS و دیفرانسیل جلو و عقب بهبودیافته و اسپرت‌تر، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی و دیسک‌های ترمز باکیفیت برمبو نیز هستیم. در نهایت، شاید هنوز هم ظاهر این خودرو همان حس «قدیمی» بودن را پس از مدتی استفاده به شما القا کند، اما فراموش نکنید که همین اصالت طراحی میتسوبیشی است که نظرات اول این مطلب را -که با هم خواندیم- بوجود آورده است!

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل هفتم
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل هفتم

اووی ۷؛ ستارهٔ سینما و بازی‌های ویدئویی

سال ۲۰۰۳ بود که یونیورسال پیکچرز قسمت دوم سری فیلم‌های محبوب سریع و خشن (Fast & Furious) را با کمک میتسوبیشی منتشر کرد! شاید با خود بگویید که: «میتسوبیشی را چه به صنعت فیلم‌سازی و هالیوود؟». در حقیقت یکی از شخصیت‌های اصلی این نسخه از فیلم، همین میتسوبیشی اووی نسل هفتم بود که به‌عنوان یکی از خودروهای برایان آ کانر (با بازی پائول واکر) به ایفای نقش می‌پرداخت! هرچند همین کافی بود تا اوو به‌عنوان معروف‌ترین پرفورمنس‌کار وقت خود بر سر زبان‌ها بیفتد، اما پس از انتشار نسخهٔ سوم فرنچایز محبوب بازی ویدئویی Gran Turismo (که در انحصار کنسول‌های پلی‌استیشن است) و معرفی بیش از ۱۰ مدل مختلف از اوو در لیست خودروهایش بود که تقاضای عرضهٔ این خودرو سر به آسمان کشید! تبریک می‌گویم اوو، تو یک ستارهٔ سینما و بازی‌های ویدئویی نیز هستی!

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل هشتم:

میتسوبیشی بالاخره لنسر اوولوشن را ژانویهٔ پیش در نمایشگاه ماشین لس‌آنجلس به آمریکا معرفی کرد!

-دن پاند، مجلهٔ خودرو و راننده

سال ۲۰۰۳

بالاخره ژاپنی‌ها به تقاضای آمریکایی‌ها جواب مثبت دادند و پس از یک دهه، نسل هشتم اوو را در طی نمایشگاه ماشین لس‌آنجلس معرفی کردند. البته میتسوبیشی تنها ژاپنی حاضر در این نمایشگاه نبود و سوبارو نیز با WRX به سراغ بازار آمریکا آمده بود. هفتهٔ خیلی خوبی بود! سوبارو WRX و اووی نسل هشتم دوشادوش هم به رقابت می‌پرداختند؛ میتسوبیشی دائماً حول برتری ۴۴ اسب‌بخاری‌اش نسبت به سوبارو تبلیغ می‌کرد و سوبارو هیچ حرفی برای گفتن نداشت. اما خوشی مدیران میتسوبیشی خیلی زود در دیترویت (طبق گفتهٔ شاهدین) به خراشیدن صندلی‌ها تبدیل شد؛ سوبارو غول ۳۰۰ اسب‌بخاری‌اش را تحت نام WRX STi معرفی کرد!

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل هشتم
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل هشتم

اما جالب است که بدانید در مقایسه‌ای که مجلهٔ خودرو و راننده بین سوبارو WRX STi و میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل هشتم انجام داد، برندهٔ بی‌چون‌وچرا اووی ۸ بود! طی تجربهٔ دن پاند، موتور DOHC (میل‌سوپاپ‌رو) ی ۲ لیتری اوولوشن به‌راحتی با کمک توربوشارژش حتی بیشتر از ۲۹ اسب‌بخاری که بین این ۲ خودرو فاصله بوده را جبران می‌کرده است. تنها نکتهٔ منفی که در مورد اوولوشن نسل هشتم ایراد شده، طراحی داخلی آن است که باز هم به طرز تفکر ژاپنی‌ها برمی‌گردد. همین حالا هم طراحی داخلی ژاپنی‌ها از بسیاری از رقیبان غربی و حتی کره‌ای خود ضعیف‌تر است.

یکی از نسخه‌های خاص میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۸
یکی از نسخه‌های خاص میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۸

میتسوبیشی لنسر اوولوشن MIEV (که فعلاً تنها یک کانسپت باقی مانده است!)

طی نمایشگاه‌های خودروی سال ۲۰۰۵ میلادی بود که میتسوبیشی با نمایش کانسپتی از یک خودرو با ۴ موتور الکتریکی (۱ موتور برای هر چرخ) و یک دسته باتری که این موتورها را تغذیه می‌کردند، جایگزین احتمالی آینده‌نگرانهٔ سری لنسر اوولوشن را معرفی کرد. نام این خودرو که هنوز رنگ واقعیت به خود ندیده، میتسوبیشی لنسر اوولوشن MIEV است. به هر حال با توجه به تمرکز فعلی میتسوبیشی به حوزهٔ انواع خودروهای هیبریدی و الکتریکی، دور از انتظار نیست که روزی سری لنسر اوولوشن با همین تکنولوژی‌ها به خیابان‌ها بازگردند! حداقل امیدواریم!

کانسپت میتسوبیشی لنسر اوولوشن MIEV
کانسپت میتسوبیشی لنسر اوولوشن MIEV

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل نهم:

آوریل سال ۲۰۰۵ میلادی است و میتسوبیشی برای اولین بار نسل نهم لنسر اوو را در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی کرد. تغییرات ظاهری خارجی نسبت به نسل قبل به چند مورد کوچک مانند طراحی جدید گلگیرهای جلو و عقب، بالهٔ عقب جدید و چرخ‌های آلومینیومی مستحکم و البته سبک‌تر (۳/۳ پوند) خلاصه می‌شود. طبق گزارش مجلهٔ خودرو و راننده در همان سال، تغییرات ملایمی چون آلومینیومی شدن پدال‌ها، پوشش فیبر کربنی پنل داشبورد و صندلی‌های چرم و شبه جیر ساخت ریکارو (Recaro- سازندهٔ صندلی معروف اروپایی) نیز در داخل کابین خودرو دیده می‌شود.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل نهم
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل نهم

اما در زیر کاپوت آلومینیومی نسل نهم اوو، هنوز هم همان موتور ۴G63T آخرین نفس‌های خود را می‌کشد؛ این موتور با بهبودها و بهینه‌سازی‌های مهندسان میتسوبیشی حالا با افزایش ۱۰ واحدی از ۲۸۶ اسب‌بخار بهره می‌برد. همچنین گشتاور این نسل نیز با ۳ واحد افزایش به ۳۸۹ نیوتن‌متر رسیده است. هرچند این رویهٔ «پیشرفت اندک نسبت به نسل قبل» همواره سرلوحهٔ میتسوبیشی بوده است، اما باید قبول کنیم که نسل ۹، هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید یک خودروی جدید نبود! شاید میتسوبیشی از همین دوران بوده که قصد توقف تولید لنسر اوو را داشته است!

در آخر هم بد نیست که به یکی از مدل‌های فرعی لنسر اوو بپردازیم؛ لنسر اوولوشن واگن که تنها در ژاپن به تعداد چند هزار تولید شد و به فروش رسید. شاید میتسوبیشی قصد سنجش بازار برای «خانوادگی» تر کردن این نسل را داشته است. نظر شما چیست؟

میتسوبیشی لنسر اوولوشن واگن نسل نهم
میتسوبیشی لنسر اوولوشن واگن نسل نهم

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل دهم:

تجارت همین است! میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۱۰ هیچ شباهتی به نسل‌های قبلی‌اش ندارد! بزرگ‌تر، جدی‌تر و خشک‌تر، سنگین و البته کم‌سرعت‌تر از اووی قبلی است. وقتی تمام بازار «تغییر» را فریاد بزنند، همین پیش می‌آید! مثلاً یکی از مواردی که دیگر اصلاً لذت قبل را ندارد، فرمان‌پذیری حساس و اسپرت خودرو بود که البته دیگر در این نسل شاهدش نیستیم!

-مایکل آستین، مجلهٔ خودرو و راننده

نسل دهم و آخر لنسر اوولوشن در حالی در سال ۲۰۰۸ معرفی و عرضه شد که دیگر هیچ شباهتی با نسل‌های پیشینش نداشت. درست است که آمار فروش نسل‌های قبلی از تکراری شدن آن‌ها حکایت داشتند، اما میتسوبیشی به کل فلسفه و هر چیزی که پدربزرگان اوو را موفق کرده بود، فراموش کرد و خب، در نهایت هم شکست خورد! البته این لنسر اوولوشن «کاملاً جدید و تغییر یافته»، تمامش نکات منفی نبود و منتقد مایکل آستین معتقد است که این خودرو، حال بیشتر بر روی رانندگان «عادی» تر تمرکز کرده و تجربهٔ رانندگی نرم و راحت‌تری را به همراه دارد.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل دهم
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل دهم

بالاخره موتور دوست‌داشتنی و باتجربهٔ ۴G63T نیز بازنشسته شد و میتسوبیشی به استقبال موتور ۴ سیلندری ۲ لیتری توربوشارژ جدیدش بنام رمز ۴B11 رفت. این موتور آلومینیومی با تغییراتی که در چرخهٔ کار و زمان‌بندی سوپاپ‌هایش ایجاد شده بود موفق شد تا به‌راحتی رکورد «بیشترین اسب‌بخار» را در تاریخ میتسوبیشی لنسر اوولوشن برجای بگذارد. نسل دهم اوو با ۲۹۵ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متری‌اش قوی‌ترین اوولوشن تاریخ است؛ حیف که پس از آن هیچ اووی جدیدی به قصد چالش نسل دهم تولید نشد. این خودرو در ۲ مدل ۵‌ سرعتهٔ دستی بنام GSR و ۶ سرعتهٔ اتوماتیک بنام MR روانهٔ بازار شد.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل دهم واقعاً هم زیبا بود!
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل دهم واقعاً هم زیبا بود!

ای‌کاش اشتباهات میتسوبیشی در نسل دهم به پایان می‌رسید. اما متأسفانه شاید برچسب قیمتی میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل ۱۰ بزرگ‌ترین اشتباه سازنده به شمار می‌رفت؛ به‌طوری‌که مجلهٔ راننده و خودرو به‌وضوح تعجب خود را از قیمت این خودرو در همان سال ۲۰۰۸ اعلام کرد:

شروع قیمت مدل MR میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل ۱۰ حتی از BMW 335i نیز بیشتر است! ۴۱.۵۱۵ دلار! چه خبر است میتسوبیشی؟

اما این آخرین اشتباه «گران‌قیمت» میتسوبیشی نیست! به قول مایکل آستین «همه‌چیز این خودرو گران است! مخصوصاً وقتی‌که به مصرف سوخت آن نگاهی بیاندازید!». حقیقت هم چیزی جز این نبوده و نیست! این سدان که روزی طلایه‌دار کلاسش بود، همانند یک SUV بنزین می‌خورد و با مصرفی معادل ۱۶/۶ و ۱۲/۸ لیتر در هر کیلومتر برای به ترتیب شهر و جاده، جیب هر راننده‌ای را به‌سرعت خالی می‌کرد.

باک بنزین ۵۵ لیتری این خودرو اصلاً سیر نمی‌شود!‌ کمتر سدانی با چنین مصرف سوختی وجود دارد. ای‌کاش حداقل قیمت این خودرو مناسب‌تر بود، یا اصلاً امکانات و به‌روزرسانی‌هایش بیشتر بود! اصلاً چه می‌شد که هم قیمتش مناسب بود و هم امکاناتش؟

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل دهم
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل دهم

میتسوبیشی دیگر در مسابقات رالی جهانی شرکت نمی‌کرد و حقیقتاً اصلاً اهمیتی هم به این چیزها نمی‌داد! موج تقاضای خودروهای کامپکت اسپرت کم‌کم رنگش را می‌باخت و در کنار همهٔ این‌ها، اوو روزبه‌روز گران‌تر می‌شد! دیگر چه انتظاری دارید؟ فروش اوو هر روز کمتر از دیروز می‌شد و سرنوشت این سری خودروهای دوست‌داشتنی در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

بالاخره میتسوبیشی تیر خلاص را با یک کانسپت «نهایی» شلیک کرد. دیگر آینده‌ای برای اوویی که ما می‌شناختیم وجود نداشت. اگر واقعاً میتسوبیشی توانایی تولید یک اوو با ۴۷۳ اسب‌بخار را داشت، چرا آن‌را زودتر اجرایی نکرد و تنها روی برچسب کانسپت نهایی به ذکر آن کفایت کرده بود؟ میتسوبیشی بسیار خوب و پرانرژی شروع کرد، روند پیشرفتش مناسب بود و مسیر درستی را در پیش گرفته بود، اما ناگهان سیاست‌هایش به کلی عوض شد! واقعاً چه آینده‌ای در انتظار لنسر اوولوشن است؟ نظر اغلب رسانه‌ها و متخصصان این حوزه، یک کراس‌اور بر پایهٔ نسل بعدی میتسوبیشی اوت‌لندر اسپرت است. مطمئناً قدرتمند خواهد بود، اما دیگر اوویی که ما می‌شناختیمش نخواهد بود.

خداحافظی اووی دوست‌داشتنی با همین کانسپت بود…
خداحافظی اووی دوست‌داشتنی با همین کانسپت بود…

تبریک می‌گویم. شما تاریخچهٔ میتسوبیشی لنسر اوولوشن را کامل مطالعه کردید. الآن همانند مهندسانی که پشت این خودرو بودند از آن خبر دارید! به‌عنوان جایزه، شما را به مشاهدهٔ چند تصویر از میتسوبیشی لنسر اِوو در حال انجام کارهایی که برای همان هم ساخته شده بود، دعوت می‌کنم:

نظرتان چیست؟ باز هم مانند قسمت قبلی، از خاطراتتان بگویید. ما در پدال منتظر تک‌تکشان هستیم!

منبع: Car And Driver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر مقدم

نویسنده و ویراستار، دانشجوی مهندسی مکانیک و یک عشق تنیس!

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. MJ.PRO

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خیلی عجیبه . اتفاقا من به شخصه عاشق نسل دهم اوو بودم .هیچ وقت یادم نمیره که جرمی یا شاید هم هموند چطور توی برنامه ی تاپ گیر از اوو نسل ده دیوانه وارتعریف می کرد !
    اتفاقا یکی از ماشین هایی هم بود که خوراک تیون کردن بود !

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. Xman

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      همه نصل ده رو بیشتر از بقیه دوست دارند چون که از لحاظ فنی از نصل های قبل کامل تر وبهتره و همینطور از لحاظ ظاهری هم یه سر و گرد از بقیه بالاتره و طراحی ماشین جدید تره……… حیف که دیگه تولید نمیشه دلم واسش تنگ میشه !

      موافقم 10
      مخالفم 1
  2. محمد

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    ولی همین نسل دهم هم حرف های زیادی برای گفتن دارد.مخصوصا هندلینگش که حرف نداره مخصوصا توکلاس خودش.

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Carbonado Aventador

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      کم کم داشت گریم میگرفت…
      یکی از بهترین ماشین های تاریخ!!!
      ههههههه

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. Xman

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        تو کلاس خودش یکی از بهترین ماشین های تاریخه نه در مقایسه با اونتادور و امثال اون!

        موافقم 10
        مخالفم 0
  3. مصطفی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (226 ديدگاه)

    نسل هشتم لامصب یه چیز دیگس.
    جاودانه شد.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. Armin

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    بنظرم میتسو اشباع شده … بازم میگم هر چقدر اشباع شی بیخیال همه چی بشی بازم عاشقتم … چون همه خاطرات کودکیم با تو بود

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. M.R.K

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      پرچمدار میتسوبیشی همیشه چهارچرخ متحرک چهار دربش یعنی لنسر بوده ، و بدون اغراق پرطرفدار ترین خودروی ژاپنی محسوب میشه ، اما جدایی از تمامی خاطرات و …
      توی طراحی این خودرو هیچ وقت طراحی پایه حفظ نشد و توی نسل ۱۰ به کلی طراحی طاهری تغییر پیدا کرد .
      امیدوارم جایگزین خوبی برایش در نظر گرفته باشن ، بدرود

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. Xman

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        دیگه بهترین ژاپن که نیست . رقبای زیادی تو ژاپن واسش هست به عنوان مثال: سوبارو ایمپرزا*نیسان GT_R *لکسوس LFA و….. اما با تمام این حرفا این میتسو برای من یه رنگو بوی دیگه ای داره و اگه از توی ماشین های ژاپنی بخام یه ماشین رو انتخاب کنم انتخابم این میتسوی فنا نا پذیره!

        موافقم 4
        مخالفم 1
  5. جاوید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خیلی ناراحت کننده تموم شد…

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    خیلی جالب بود ولی در آخر یه حس بد و ناامیدی بهم دست داد.کاش یکی از مسئولان میتسوبیشی بپرسه واقعا چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    هنوزم وقتی یه لنسر یا گالانت دهه 90 میبینم کلی افسوس میخورم ….. اتفاقا امروز صبح بود که یه گالانت دیدم ….افسوس

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. سامان از تبریز

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    الان هم تو لپ تاپ هر روز موست وانتد 1 رو بازی میکنم
    تمامی ماشینهارو تا slr maclarem بردم همشونم تیون کردم
    هر مرحله که یه حریف سخت میده و نمیتونم با کوروت و slr ببرمش زود میرفتم اوو رو برمیداشتم
    با شتاب و هندلینگی که داشت راحت برنده میشدم
    اما حیف ….
    کاش میتسو هم مثل مزدا که یه زمانی. با rx8 خدایی میکرد ماشینهای جدیدشو بایه طرح های جذاب و عموم پسند راهی بازار میکرد تا بازم بتونه به روزهای اوج خودش برگرده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. وینسنت پرایس

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    آقای مقدم دستت درد نکنه . عالی بود . جای گالانت vr4 خیلی خالی بود . لطفا مطلبی هم درباره این خودرو در پدال قرار دهید . زیر عکس پنجم نوشته شده : یکی از نسخه‌های خاص میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۸ . نام این نسخه چیست ؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. امیر مقدم

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سلام.
      خواهش می‌کنم و خیلی ممنون. حتما سعی می‌کنیم که انجام بشه.
      اون خودرو هم نسخه‌ی MR میتسوبیشی اووی نسل ۸ هست.

      https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=MITSUBISHI+EVO+8+MR+EDITION&ie=UTF-8&oe=UTF-8

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Xman

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        ممنون عکسای جالبی بودن ادم رو یاد فیلم سریع و خشن 2 مینداخت مخصوصا اون میتسوی زرد لیمویی!

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. وینسنت پرایس

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا امیر بابت گالانت وی آر۴ و عکسها ازتون متشکرم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. syed

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخرش بد تموم شد …….. کجا رفتی کجا من بی قرارم ………..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. reza

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پس evo 10 مدل FQ-440 MR چی؟ با 440 اسب قدرت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر مقدم

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سلام
      مطمئنا می‌دونید که این خودرو یک نسخه‌ی کاملا فرعی بود که در سال ۲۰۱۴ میتسوبیشی تنها بخاطر سالگرد معرفی خودرو (یا همچین چیزی) معرفی کرد.
      بیشتر سعی‌ ما و منبع در این بوده که در این سری مقالات بیشتر به نسخه‌های اصلی و یا نسخه‌های فرعی خیلی معروف بپردازیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احسان

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (164 ديدگاه)

    کم سن وسال که بودم عاشق ماشینای ژاپنی بودم زمان خودشون خیلی زیبا بودن هوندا سیویک وآکوردو s2000 میتسوبیشی لنسر وگالانت و اکلیپس ومزدا ماشینای دوو هم قشنگ بودن شاسی بلندای تویوتا ونیسان روهم خیلی دوست داشتم الان هم با اومدن این suv های بیخود دیگه کارخونه های معروف کمتر سواری اسپرت میسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      الانم خوشگل و درجه یکن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. لانتا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    این تاریخچه عالى بود کاش همىن تاریخچه واسه سوبارو ایمپرزا هم بنویسید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. AMIR

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    حیف شد واقعا….من که شخصااا از نسل 9 خوشم میاد….ولیییییییییی فک نکنم این پایان کار لنسررر اوو باشه….مگه الکیه….امکان نداره معروف ترین و محبوب ترین و موفق ترین خودروی یه کمپانی به همین راحتی کنار گذاشته بشه…من هنوز امید دارم…..چه جوری سوبارو wrx sti فروش میکنه….ولی میتسو نمیتونه…حالا خودتونم میدونین ….لنسر اوو خدایش خیلی خیلی بهتر از wrx sti بود….چه از لحاظ اتاق داخلی…چه از لحاظ قدرت موتور….بازم خودتون قضاوت کنید…http://www.google.com/imgres?imgurl=http://image.motortrend.com/f/35781189/2011-subaru-impreza-WRX-STI-2010-mitsubishi-lancer-evolution-front-three-quarters-static.jpg&imgrefurl=http://m.motortrend.com/roadtests/sedans/1101_2011_subaru_wrx_sti_2010_mitsubishi_lancer_evolution_comparison/photo_09.html&h=469&w=750&tbnid=zLzyQnQmwpyJRM:&docid=caP4hs_s-La_fM&ei=APLIVYGHHMHyaITVk5gJ&tbm=isch&ved=0CB8QMygCMAJqFQoTCIGHnvWWn8cCFUE5GgodhOoEkw

    http://www.google.com/imgres?imgurl=http://img.9tro.com/images/original/1122-subaru-wrx-sti-and-mitsubishi-evolution-9-the-orange-revolution/9tro_060214_034742_1.jpg&imgrefurl=http://www.9tro.com/features/tuned-cars/subaru-wrx-sti-mitsubishi-evolution-9-the-orange-revolution&h=647&w=1200&tbnid=-Y0yHImL6m-pdM:&docid=mOo9kfNzi1LcWM&ei=APLIVYGHHMHyaITVk5gJ&tbm=isch&ved=0CCEQMygEMARqFQoTCIGHnvWWn8cCFUE5GgodhOoEkw
    http://www.google.com/imgres?imgurl=http://image.motortrend.com/f/wot/youre-buying-wot-2011-subaru-wrx-sti-2010-mitsubishi-lancer-evolution-special-edition-27813/60488376/2011-subaru-impreza-wrx-sti-2010-mitsubishi-lancer-evolution-front-three-quarters-top.jpg&imgrefurl=http://tomsplans.biz/subaru/subaru-impreza-wrx-sti-vs-mitsubishi-lancer-evolution-ix.html&h=469&w=750&tbnid=sqp9svxtX6lt3M:&docid=Fm_E0wxP5MQ7NM&itg=1&ei=APLIVYGHHMHyaITVk5gJ&tbm=isch&ved=0CEAQMygZMBlqFQoTCIGHnvWWn8cCFUE5GgodhOoEkw

    http://www.google.com/imgres?imgurl=http://image.motortrend.com/f/wot/youre-buying-wot-2011-subaru-wrx-sti-2010-mitsubishi-lancer-evolution-special-edition-27813/60488376/2011-subaru-impreza-wrx-sti-2010-mitsubishi-lancer-evolution-front-three-quarters-top.jpg&imgrefurl=http://tomsplans.biz/subaru/subaru-impreza-wrx-sti-vs-mitsubishi-lancer-evolution-ix.html&h=469&w=750&tbnid=sqp9svxtX6lt3M:&docid=Fm_E0wxP5MQ7NM&itg=1&ei=APLIVYGHHMHyaITVk5gJ&tbm=isch&ved=0CEAQMygZMBlqFQoTCIGHnvWWn8cCFUE5GgodhOoEkw

    http://www.google.com/imgres?imgurl=http://image.importtuner.com/f/events/1401_tokyo_auto_salon_2014_parking_lot_cars/67481481/mitsubishi-evo-and-subaru-impreza-wrx-sti-02.jpg&imgrefurl=http://tips.yourcars.co/tag/mitsubishi-lancer-evo-vs-subaru-impreza-wrx-sti-wallpapers&h=1000&w=1500&tbnid=ipNWULYGA-poLM:&docid=AA0PxS7xNeEV2M&ei=APLIVYGHHMHyaITVk5gJ&tbm=isch&ved=0CEIQMygbMBtqFQoTCIGHnvWWn8cCFUE5GgodhOoEkw

    http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.autospies.com/images/users/mugenpower/Lancer_EVO_X_Impreza_WRX_STI_003.jpg&imgrefurl=http://www.autospies.com/news/Subaru-Impreza-WRX-STI-2008-versus-Lancer-Evolution-X-THE-MATCH-24102/&h=533&w=800&tbnid=qaXaMCpsDzhXwM:&docid=8FffW6g6snM0RM&ei=APLIVYGHHMHyaITVk5gJ&tbm=isch&ved=0CGcQMyhAMEBqFQoTCIGHnvWWn8cCFUE5GgodhOoEkw

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      ممنون امیر جان خیلی با عکسا حال کردم دمت گرم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Milad

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با تمام این حرفا به افتخارات کیا و هیوندا نمیرسه ،،،، از نظر فنی هم کره سرتره ، گالانت هیچوقت به زیبایی سوناتا نرسیده

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. لانتا

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (22 ديدگاه)

      بازم یکى پىدا شد کره با ژاپن مقایسه کرده !!!!! دوست عزیز یه ماشىن کره اى معرفى کنن به نىسان جى تى ار برسه ! یه کره اى معرفى کن به لکسوس ال اف اى برسه اصلا یه ماشىن کره اى معرفى کن در حد محصولات مىتسوبىشى یا سوبارو باشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Xman

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      خوبی داش میلاد؟ داداش محصولات ایتالیا رو که با ژاپن مقایسه نمیکنی! کره کجا افتخار داشته ها ؟ کدوم ماشین کره در حد لنسره ها؟ کرهای ها یه کارخونه ی عمده سازن و فقط به فکر پول در اوردنن ! کجا کره از لحاظ فنی از ژاپن سر تر بوده ها؟ همین میتسو موتور 90% از ماشینای چینی رو میزنه . برای همینه که نقطهی قوت ماشینای چینی موتورشونه . اگه کره از لحاظ فنی بهتر بوده پس چرا نیومدن از کره بگیرن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Milad

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (13 ديدگاه)

        شما گالانت های دهه نود رو با سوناتا ی ٢٠ سال پیش مقایسه کن ،،، گالانت دهه نود بی کیفیت ترین بود الانم هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          اقا میلاد :)) شما یه کم طب نداری؟
          اصلا اون موقع کی سوناتا میخرید؟ =))))

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Xman

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (546 ديدگاه)

          بی کیفیت تریت ماشین های 20 سال پیش پراید کیاست! این وامونده هر سال جون چنتا از هموطنامونو میگیره ها؟ الهی که این کیا خیر نبینه که پای پرایدو به ایران باز کرد!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. احسان

          ۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (115 ديدگاه)

          لطفا حرفهای غیر تخصصی نزنید. میدونید روی همون سوناتا و النترای دهه 90 ( تا سال 1996) موتور میتسوبیشی نصب بود؟ هنوز هم گالانتها و لنسرهای دهه 90 به همراه آکوردها و سیویکهای هوندا توبازار ایران با افت کم در ظاهر راه میرن. اما حتی خبری از تویوتای دهه نود نیست چه برسه به هیوندای….

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. احسان

        ۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (115 ديدگاه)

        چون میتسوبیشی موتور سازه. البته نه فقط موتور خودرو بلکه بسیاری موتورهای درون سوز دیگه مثل توربو دیزلها، توربینهای گازی، موتور هواپیما، موتور کشتی و…
        یه نکته جالب بهتون بگم تا سال 1996 هیوندای موتوراش میتسوبیشی بود. بعد از اونم تحت لیسانس میتسوبیشی بود. الانم با میتسوبیشی همکاری تکنولوژیکی دارند.
        میتسوبیشی یه هولدینگ بزرگه که یکی از کاراش تولید خودرو است. که خیلی هم روش متاسفانه تمرکز نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    جناب مقدم دست مریزاد.مطالب شما رو بسیار دوست دارم.عالی بود.
    همیشه اوولوشن رو از ته دل دوست داشتم.
    حکم آچار فرانسه ی دنیای خودرو رو داره؛به وقتش آرومه و پاش که بیفته میتونه با عملکردش چشم هارو خیره کنه.
    من عادت دارم ماکت ماشین هارو جمع آوری کنم.اوولوشن جزو اولین خودروهای کلکسیونم بود.
    تو ژاپنی ها این خودرو برام یه جذابیت دیگه ای داشت.
    به نظرم میتسو در مورد این خودرو کوتاهی کرد.جای پیشرفت داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر مقدم

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سلام
      خیلی لطف دارید. ممنونم.
      حتما از این کلکسیونتون برامون عکس بزارید!‌خیلی جالب خواهد بود!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. AHMADREZA

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      من هم ماکت زیاد دارم چه مارکی جمع می کنی و چه سایزی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        احمدرضا جان از سایز 1/38 تا 1/18 دارم.
        مارک Maisto،jada،kinsmart،Welly.
        از برندای شورولت،داج،فورد،فولکس،آودی،ب ام و،مرسدس،فراری،هامر و لینکلن و سیتروئن و لامبورگینی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AHMADREZA

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1022 ديدگاه)

          من بیشتر توی 1.24 جمع می کنم البته 1.38 هم دارم
          تازگی ها هم WELLY خیلی جمع می کنم دارم دنبال اس کلاس سدان ویلی می گردم میخوام از سایت آمازون سفارش بدم

          موافقم 1
          مخالفم 0
  16. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    پدال زدی منو له کردی با این دو تا مطلبت :-(
    هرچی بهش نگاه می کنم سیر نمیشم!!!
    عجب دنیای بیرحمیه
    دهه 90 به نظرم اوج صنعت خودروسازی (نسبت به زمان خودش) بوده و ماشینای اون سالها همه دوست داشتنی بودند!!! هر برندی دوست دارید انتخاب کنید و به تولیدات اون سالها نگاهی بندازید ……

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. محسن.د

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    لنسر…، حس عجیبی دارم نسبت بهش، برام با همه ی ژاپنی ها فرق داشت…
    خودروی مورد علاقه م تو underground که تا خرخره اسپرتش میکردم، چی که نمیشد! ;-(
    کاش میفهمیدم چرا میتسوبیشی باید اسطوره شو کنار بذاره آخه…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر 007

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    میتسو اشتباه کرد لنسر و توقف تولید کرد چراااا من دوسش داشتم تو کربن و موست وانتد۱و۲ یکی از ماشینای مورد علاقهی من بود تو کربن که خیلی میشه تبون کرد تا خر خره پرش میکردم (سوبارو ایمپازا هم همین طور میشد این پراید۱۳۲

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. میلاد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    یه مدل از میتسوبیشی هم که من شخصا دوستش داشتم و دلم می خواست تولید می شد اکلیپس بود به اسم رالی آرت که متاسفانه فقط به صورت کانسپت ساخته شد.
    http://www.conceptcarz.com/images/Mitsubishi/mitsu_eclipse_ralliart_manu_0016.jpg
    اما در مورد افت میتسوبیشی اگر نظر من رو بخواید (که نمی خواید!) به نظرم یکی از دلایلش شیفت میتسو از گیربکسای عالی تو دهه نود به گیربکسای ضریب کوتاه تو سال های اخیر بود.شما وقتی از گیربکس ضریب کوتاه استفاده می کنید باید حتما به فکر overdrive توی گیربکس هم باشید که میتسو اینو فراموش کرده بود! (دلیل مصرف سوخت بالای نسل آخر رو تو همین موضوع جستجو کنید)
    خوشبختانه میتسو اخیرا رو آورده به استفاده cvt که خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. Xman

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    لسر فقط نسل 10! خوفناک ترین ماشین دنیاس مخصوصا با رنگ مشکی………. دلم برت تنگ میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ارمان

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    امیر جان اشک مارو در اوردی که داداش
    امید هست میتسو کانسپتهای ایندش رو به سر انجام برسونه از طرفی با طراحی پاجیرو اسپورت و اوتلندر 2016 این حسم قویتر شده چه کنیم واقعا نمیدونم اگه میتسو دست از کار بکشه باید خاطره یه کمپانی رو دوست داشته باشم :((

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Armin

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      دست که نمیکشه ، تولیدش محدود تر شده ، بالا هم گفتم ، به نظرم سیر شده از خیلی چیزها و دیگه اهمیتی به بعضی موارد نمیده مثل شرکت تو رالی یا رقابت ها ، اما لنسر ٢٠١٧ معرفی میشه ، فقط اوو شیفت میشه روی asx که اتفاقا خیلی نو آورانس بنظرم و فصل جدیدی از رقابت رو بوجود میاره ، فرض کن asx توربوی ٣٠٠ اسبی بیاد و اماده شه برای مسابقات ، بی صبرانه منتظرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. mahyar

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشینی که زندگیمو حاظرم براش بدم Mitsubishi Lancer Evolution MR 2006 ه
    نسل نهم خورک تیونیگ بود و هست
    تو بازی های need fr speed اگه میخریدیش تا اخر بازی غم نداشتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. retolex

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به خدا اشکم در اومد

    میتسووووووووووو به مولا دیوونتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. sepehr

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان به چه دلیل دیگه لنسر تولید نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ali q

    ۱۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این کانسپتی که آخرین بود (472) اسب بخار به بازار عرضه شد؟
    اگه موتور 2 لیتر حجم داره چطور مصرف سوخت اینقدر بالاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سهیل

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    اتفاقا بنظر من نسل آخر لنسر هیچ چیز بدی درش دیده نمیشه
    خیلی هاکه از پشتش ایراد میگیرن اتفاقا برعکس چراغای پشتش یه خشونت خیلی خوبی درش هست
    اسپرت خورش هم که معرکس .از نظر کیفیت ساخت هم حرفی توش نیس
    فقط حیف شد که تولید نمیشه ازین ببعد من که عاشقشم
    مدل2008 این خودرو تنها ماشینه4سیلندریه که میتونه جنسیس کوپه رو راحت قورتش بده
    حتی توی صفحه کیلومترش زده300تانهایت سرعت این یعنی شاهکار
    فقط ای کاش توی طراحی بدنه این خودرو رو عضلانی تر طراحی میکردن که اونم دیگه عمرش به دنیا نبود که عضلانی بشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. مورتو

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به اونایی که هیوندایی رو با میتسو، اونم اوو میتسو مقایسه میکنن باید گفت:تو واقعا راست میگی.
    بهتره تو دنیای کره ای بمونی و نیای تو ژاپنی، اونم یه ژاپنی مثل اوو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. محمد گیمر

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه نسخه های لنسر جز نهم و دهم برای مسابقه رالی WRC ساخته شده بودن ولی نهم و دهم برای خانواده ساخته شده بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا