جدال سوپرکار با بایک! هوندا NSX در برابر CBR1000RR

احتمالاً این غیرعادی‌ترین مسابقه درگی است که در چند هفته اخیر دیده‌ایم. دو محصول بسیار سریع از هوندا دست به یقه شده‌اند اما یکی دارای چهار چرخ و دیگری دارای دو چرخ است.

درگ هوندا NSX و موتورسیکلت هوندا CBR100RR
در یک طرف هوندا NSX قرار دارد که البته در آمریکا با نام آکورا شناخته می‌شود. این خودرو پیشرفته‌ترین محصول هوندا در حال حاضر محسوب می‌شود. NSX از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توربوی بنزینی به همراه سه پیشرانه الکتریکی سود می‌برد. دو واحد الکتریکی در جلو و یکی در عقب قرار داشته و مجموع خروجی آن‌ها به 573 اسب بخار می‌رسد. یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک این خروجی را به چرخ ها می‌رساند.

درگ هوندا NSX و موتورسیکلت هوندا CBR100RR
اما حریف NSX در درگ امروز بایک بسیار توانا و جذاب CBR1000RR مدل 2017 است که سبک‌ترین، قدرتمندترین و سریع‌ترین موتورسیکلت CBR1000 هونداست که تا به حال تولید شده است. این بایک از پیشرانه 4 سیلندر 1 لیتری مایع خنک استفاده کرده که قدرت 189 اسبی و گشتاور 114 نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این موتورسیکلت برابر با 2.6 ثانیه بوده و نیروی توقف آن نیز توسط ترمزهای قدرتمند برمبو تأمین می‌شود. در مقام مقایسه باید گفت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت NSX نیز برابر با 2.9 ثانیه می‌باشد.

موتورسیکلت هوندا CBR100RR
با در نظر گرفتن جزئیات ذکر شده ما انتظار یک جنگ کاملاً نزدیک را داشته و دقیقاً نیز همین‌طور می‌شود اما برنده مسابقه یک سورپرایز است. البته یک دلیل بسیار ساده وجود دارد که چرا یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا قادر نیست اکثر سوپرکارهای متوسط بازار را شکست دهد.

درگ هوندا NSX و موتورسیکلت هوندا CBR100RR
اگر نگاهی دقیق‌تر به نقطه استارت داشته باشید متوجه خواهید شد که راننده لانچی نه چندان خوب داشته و این امر روی کل مسابقه تأثیر خود را می‌گذارد. NSX رکورد 400 متر 10.8 ثانیه‌ای داشته درحالی‌که رکورد فایربلید حدود 11.2 ثانیه می‌باشد.

حتماً ویدئوی این مطلب را مشاهده بفرمایید…

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. سامان اذری
    سوابق: (2681 دیدگاه) ,

    دم هوندا گرم
    هر دو عالیه
    ولی فکنم کمتر ماشینی پیدا میشه که بتونه کاوازاکی نینجا h2r رو شکست بده

    پاسخ
    1. aura
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      یه گودزیلای ۱۵۰۰ اسبی تونست
      هم شتاب اولیه هم سرعت?

      پاسخ
  2. lawyer hamid
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    دم هوندا گررررررم
    چی ساخته!!! عجب موتوریه!!!
    حال کردم با موتورش???
    چه شرکتیه این هوندا واس خودش!!!
    ماشین میسازه! سوپر اسپورت میسازه! موتور میسازه! هواپیما میسازه! ربات میسازه! و….
    تو همشونم عاااااالی

    پاسخ
  3. Mohamad
    سوابق: (700 دیدگاه) ,

    عالی بود حال کردم اساسی. ممنون آقای احمد زاده
    یه تقاوتی هست بین موتور و ماشین اونم کنده شدنشون از زمینه که موقع شتاب گیری چون موتور سوار باید تعادل وسیله رو حفظ کنه تا تکچرخ نزنه مجبوره مدیریتش کنه. فکر میکنم درستش مرحله ی دوم درگ بود که تو حرکت شروع کردن و موتور مثل گلوله رفت، راننده کف بر شد مثل ما. اما عاشق صدای CBR شدم،چیه این لعنتی
    باید شرکت هوندا را ستایش کرد که تو هر زمینه ای که فعالیت میکنه بهترین هارو تولید میکنه. واقعاً شرکت قدرتمند و حیرت انگیزیه و افتخار ژاپنه

    پاسخ
    1. نیما
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      پنجره ماشین پایین باشه خیلی به ضرره ماشینه … درگ دومی که خیلی جالب نبود

      پاسخ
  4. سورنا
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    خیلی جالب بود یه موتور با یه ماشین

    این آکورا عجب چیزیه تا حالا توجه نکرده بودن بهش

    پاسخ
  5. محسن
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    قبلا تو سایت خودروبانک دیده بودم فیلمش ولی هردوتا عشقن

    پاسخ
  6. #ali.m#
    سوابق: (1816 دیدگاه) ,

    خیلی حرفه که بهترین خودروساز غیر لوکس و بهترین موتور سیکلت ساز دنیا همزمان باشی

    ?هوندا?

    پاسخ
    1. Madjid
      سوابق: (11119 دیدگاه) ,

      .
      NSX و CBR 1000RR در تقریبا تمامی پارامتر های عملکردی جزو 10تای اول گروه خودشون هم نیستند. با این حال نمیشه دوستشون نداشت.

      پاسخ
      1. #ali.m#
        سوابق: (1816 دیدگاه) ,

        منظور من این دوتا ماشین نیست .
        من در کل گفتم که بهترین غیر لوکس ساز دنیا الان هونداست .
        توی موتور سیکلت هم باز هوندا مطرح ترینه.
        در کنار بقیه موتور های ژاپنی.

        پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (1880 دیدگاه) ,

    خیلی خوب بود ولی هیچی هایابوسا نمیشه سرعت وشتابش بدجور بالاست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.