هیوندای

انتقاد هیوندای از سیاست‌های ترامپ

مدیر ارشد عملیات هیوندای موتور آمریکا آقای برایان اسمیت می‌گوید دونالد ترامپ با وضع تعرفه‌های واردات مستقیماً خودروسازان را هدف قرار داده است.


اسمیت در مصاحبه با بلومبرگ ادعا کرده ترامپ توجه کمی به خودروسازان بین‌المللی که در خاک آمریکا خودرو می‌سازند دارد.
او می‌گوید:

موضوع ترسناک این است که به نظر می‌رسد گفت‌وگوهای زیادی درباره خودروسازانی که بیشتر در کار واردات به آمریکا هستند صورت می‌گیرد ولی درباره شرکت‌هایی که خودروهای زیادی در خاک این کشور می‌سازند حرف چندانی زده نمی‌شود.

او ادامه می‌دهد:

موضوع تنها به وضع تعرفه‌ها محدود نمی‌شود. خب ما در آمریکا خودرو تولید می‌کنیم و همه‌چیز خوب است اما به نظر می‌رسد خودروسازان بین‌المللی هدف قرار گرفته‌اند.

اسمیت اخیراً با ترامپ در کاخ سفید دیدار داشته و البته ۹ مدیر خودرویی دیگر هم در این جلسه حاضر بوده‌اند. اندکی پس از این دیدار، دپارتمان تجارت این کشور بازرسی‌هایی به منظور بررسی اینکه آیا واردات خودرو باعث به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا می‌شوند یا خیر را شروع کرده است. گفته می‌شود این سازمان در نظر دارد تعرفه واردات خودرو را تا ۲۵ درصد افزایش دهد.


همانند بسیاری از خودروسازان بین‌المللی، هیوندای بسیاری از خودروهای خود را در آمریکا تولید می‌کند. در واقع بیش از نیمی از محصولات هیوندای که در آمریکا به فروش می‌رسند تولید همین کشور هستند.


دپارتمان تجارت آمریکا ادعا می‌کند واردات خودروهای سواری در ۲۰ سال گذشته از ۳۲ درصد در سال به ۴۸ درصد رسیده است. همچنین از سال ۱۹۹۰ تاکنون تعداد شغل‌های تولید خودرو در این کشور افت ۲۲ درصدی داشته است.


البته که بهبود این ارقام برای آمریکا خوب خواهد بود اما همه‌چیز را نمی‌توان یک‌طرفه قضاوت کرد برای مثال تعداد خودروهای لوکس فروخته شده در ۲۰ سال پیش را با امروز مقایسه کنید؛ اما ورای این بحث‌ها اگر ترامپ تصمیم به افزایش قابل‌توجه تعرفه‌ها بگیرد سورپرایز نخواهیم شد. این کار به آسانی باعث شعله‌ور شدن جنگ تجاری با اروپا و کشورهای آسیایی همچون کره جنوبی و ژاپن خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. John

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (214 ديدگاه)

    وطن پرست به معنای واقعی کلمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RRRTTT

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (30 ديدگاه)

      کوتاه بین به معنای واقعی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (126 ديدگاه)

      شاید بشه این طور هم تفسیر کرد که این آدم هیچ ارزشی برای روابط و قرارداد های بین المللی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    خب شرکت های خارجی تولید رو در امریکا بیشتر کنن.این تنها راهه و حق با ترامپه امریکا برای کشورهای اروپایی و چین تبدیل به یه گاو شیر ده شده سه سال پیش یه مطلب تو مجله ماشین چاپ شده بود مربوط به مرسدس کلاس اس بود نوشته بود تعرفه ی واردات مرسدس کلاس اس در چین ۱۶۰ درصده چین هم خیلی از کمپانی هارو وادار کرده که خط تولیدشون رو در خاک کشورش تاسیس کنن تا اجازه فعالیت در چین رو داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Genius

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1237 ديدگاه)

      چین و مالزی و سنگاپور و کره جنوبی و هزار و یک اقتصاد نوظهور در سطح دنیا همگی با توسل به علوم و دانشگاه های امریکائی و بلطف کمک های بلاعوض یا کم بهره دولت های پیشین امریکا سری در میان سرها در اوردند و حالا امروز برای خود امریکا شاخ و شانه میکشند!!ترامپ بدرستی پی برده که ادامه این رویه مخرب جایگاه و پایگاه امریکا را ظرف یکی دو دهه آتی بوضوح تضعیف خواهد کرد لذا با درایتی مثال زدنی در حال تفهیم این موضوع به جهانیان است که کت کماکان بر تن امریکاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد حسین

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (489 ديدگاه)

      با ایده جنگ اقتصادی موافقم
      امریکا باید روی وارداتش تعرفه ببنده
      بقیه هم روی صادرات امریکا تعرفه ببندن
      سازمان تجارت جهانی ایده چرتیه
      هرکسی باید فقط از شرکت های خودش حمایت کنه و قیمت های شرکت های خارجی رو چند برابر کنه.
      اروپایی ها و ژاپنی ها توانایی تولید چیپ ست دارن. ولی تا حالا قیمت اینتل بهتر بوده
      حالا باید همه دنیا تعرفه چند صد درصدی روی محصولات آی تی امریکایی ببندن.
      چرا باید مک دونالد تو اروپا و آسیا شعبه داشته باشه. باید تعرفه ببندن که هر ساندویچش دربیاد 50 دلار
      و باقی محصولات آمریکایی
      منم موافق جنگ تجاری هستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمدامین

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (48 ديدگاه)

      ایرانم همینکارو کرد?تعرفه وارداتو زیاد کرد که توی ایران کارخونه بزنن،با اینکه بازار ایران تشنس ولی …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Genius

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    بهتره اخبار جدید و بروز رو قرار بدید که همانا جدیدترین موضع گیری هیوندای در قبال تصمیم جدید پرزیدنت ترامپ قطع کامل همکاری با ایرانه.هیوندای هم رفت کیا هم که همون ده سال پیش با قطع مونتاژ ریو رسما رفته بود حتی اخباری مبنی بر خروج چری و چانگان و برلیانس هم به گوش میرسه با این حساب من فکر میکنم تا یکی دو سال دیگه مجددا پیکان به خط تولید بازخواهد گشت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    باهاش موافقم. کشور خودشه. می خواد برای پیشرفتش کار کنه. هر کی ناراحت میشه بره یه فکری به حال خودش کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهراد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    اینم از خودروساز حمایت می کنه ما هم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    این دیوانه جهان آینده رو داره مُطیع قدرت آمریکا میکنه ، البته برای مردم خودش خوبه ، ولی نژادپرستی شدید به بار میاه ، ولی شک نکنید که روسیه با روباه بازی جلوی این کارها رو میگیره تا بتونه مثل همیشه فاصله کمی از نظر قدرتی با آمریکا داشته باشه .
    ولی من هم موافقم با دوستان که اگه ترامپ برای همه بَده ، اما برای کشور خودش خوبه و به شدت داره برای رفاه مردمش کار میکنه .
    تا حالا هرچی هم قول داده ، عَمَل کرده .
    ولی خوب اونا صنعت و تکنولوژی دارن که مُدَعی هستن و نه مثل ما که به تَبل تولید داخلی میکوبیم و درون خودمون مثل گیج و ویجها میچرخیم .
    ما هم زندگیمون شده قیمت سکه و دلار که داده جلوی چشممون زندگیه آیندمون را پَرپَر میکنه .
    داریم به روزهای ملکوتی فقر ۹۶% مردم ایران نزدیک میشیم .
    روزی میرسه که دیگه نه ماشین مهمه و نه خانه و موبایل ، بلکه دنبال یه لغمه نون برای خانواده باشیم با این تورم .
    جلوی چشمتونه ونزوئلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    این سیاست های ترامپ شاید به نفع آمریکا اون هم در یک مدت محدود باشد اما این انزوا و مقابله با جهانی شدن قطعا ضرر بلند مدتی برای آمریکا خواهد داشت
    همون طور که می دونید دیگه آمریکا تنها ابر قدرت اقتصادی نیست و چین با سرعت زیادی داره از آمریکا پیش می افته و بازار جهانی رو تحت کنترل قرار میده .خارج شدن از توافق آب و هوایی پاریس،خارج شدن یک طرفه از برجام و بستن تعرفه های سنگین برای کالاهای اروپایی،چینی و … قطعا در بلند مدت به ضرر آمریکا خواهد بود.اروپا هم یک جور مقابله اقتصادی با آمریکا رو در پیش گرفته
    دوست عزیزمون پوپولیسم رو به معنای واقعی برای دنیا نشون داد.البته ویژگی خوبش اینه که حرفی که میزنه بهش عمل می کنه،واسه قول و قرارهاش ارزش قائله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      پوپولیسم در معنی کلی یعنی عوام فریب و گداپرور ظاهری .
      ترامپ پوپولیسم نیست .
      ترامپ دیوانه ای هست که به هیچ سیاست و قولی پایبند نیست و فقط پول رو میشناسه و حاضرِ برای به دست آوردن پول دست به هر کاری بزنه .

      اما دنیای الان اینو قبول نمیکنه و رئیس جمهور بعد از ترامپ کار زیادی داره تا این کارهای ترامپ رو راستو ریست کنه و اعتماد رو به متحدانش برگردونه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        متاسفانه با همین عوام فریبی و عدم دانش سیاسی عده ی زیادی از مردم به قدرت رسید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ferrari

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      کی به توافق اب و هوایی پاریس پایبنده؟؟ المان؟؟ ده سال سر همه ی دنیا کلاه گذاشتن همین امریکا بزرکترین بازار اتومبیل های برقی و هیبریده قوانین سفت و سختی هم بابت این موضوع دارن درمورد برحام باید خودت تحقیق کنی چرا تصمیم گزفت خارج بشه فقط تا اینجا بدون که اوباما توافق بدی امضا امضا کرده البته از نظر امریکاییها من خودمو جای ترامپ گذاشتم.امریکا بخاطر تعرفه های چین کمتر از ۱۵۰ میلیارد دلار صادرات به چین داره اما چین بخاطر تعرفه پایین امریکا ۵۰۰ میلیارد دلار کجای این موضوع عادلانست؟؟ چین فق روی کالاهایی که تولین نمیکنه تعرفه پایینی داره یه زمانی از ایران زعفران با تعرفه پایین وارد میکردن اما الان یکی دوسالی هست که به شدت سرگرم تولید زعفران در کشور خودشون هستن و قراره روی زعفران وارداتی از ایران تعرفه سنگینی بذارن متاسفانه شما هیچ شناختی از چین ندارین
      هرکشوری وارد جنگ تجاری با امریکا بشه بازنده خواهد بود حتی چین ضمنا اگه ترامپ موفق بشه توافق اتمی خوبی با کره شمالی ببنده دیگه هیچکس توان استادگی دربرابرشو نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (709 ديدگاه)

        با Ferrari موافقم.اروپایی ها ظاهرا خیلی خودشان را آدم های قانون مدار و طرفدار محیط زیست و صلح جهانی نشان می دهند ولی وقتی که منافع شخصی آنها به خطر بیفتد همه اصول اخلاقی را به راحتی زیر پا می گذارند.واقعیت این است که اروپایی ها جز پول مفت،تعطیلات آخر هفته،عیاشی شبانه،ویلای کنار دریا و گرفتن آفتاب در سواحل اسپانیا به چیز دیگری فکر نمی کنند و حتی امنیت جهانی هم برایشان مهم نیست.سال هاست که در نزدیکی آنها کشوری به نام لیبی در دریای ناامنی غرق است و آنها حتی به خودشان کوچکترین زحمتی نمی دهند که لااقل به ثبات و آرامشی نسبی در این کشور آشوب زده کمکی بکنند.در حالی که به خوبی می دانند که ایجاد ثبات و آرامش در این کشور ثروتمند نفتی حداقل از سیل پناهندگان آفریقایی به اروپا و به خصوص ایتالیا جلوگیری می کند.ولی اروپایی ها آنچنان کوته بین و نفع طلب هستند که این موارد اصلا برایشان مهم نیست…..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehdi

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اگه اروپا این کارا رو میکرد که دیگ اروپا نبود مردمش ی بدخت بیچاره هایی مثه ایران بود که اونایی که میتونستند میخوردند بقیم تو فقر غلط میزدند اخه اصن لیبی چه ربطی به اروپا داره ی کشور دیگ چیکار به ی کشور دیگه داره با همینا 80 میلیون شدیم که الان اینقدر بدبختیم مگه اینک شما جزوه اون 4 درصدی که این حرفو میزنی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امیر

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        بله آلمان متعهده از اونجا که سر تخلف کوچک مرسدس بنز اونو 4 میلیارد دلار جریمه کرد،از اونجا که پورشه نباید خودروی جدید تولید کنه مگر با استاندارد های جدید وضع شده،از اونجا که به دادگاه های هر شهر اختیار این رو داد که اگر صلاح دونستند تردد خودروهای دیزلی رو ممنوع کنند اما این آقا چی؟!هنوز نرسیده میگه گرمایش زمین توهمی بیش نیست از اونجا که با متعهد بودن به توافق نمی تونست پول بیشتری در بیاره.حالا برجام هم که زیاد جای بحث نداره و اینجا جاش نیست
        اما چرا صادرات چین بیشتر از امریکاست؟قطعا به خاطر بالاتر بودن تعرفه های چین نیست به خاطر اینه که چین از شیر مرغ تا جان آدمیزاد رو تولید می کنه در نتیجه میزان صادراتش بیشتره،چون تعداد کالاهایی که تولید می کنه بیشتره در نتیجه مقدار صادراتش بیشتره
        تعرفه چین بالا نیست از اونجایی که بهترین بازار برای خودروهای کادیلاک در دنیاست،از اونجایی که همین امسال تعرفه واردات خودرو رو 10 درصد کاهش داد
        چین داره از آمریکا پیش می افته چون به خاطر نیروی کار ارزان و مالیات کم تمام شرکت های بزرگ کالاهای تولید شده شون در چین رو صادر می کنند.شما گوشی سامسونگ کره ای میخری که توی چین تولید شده،پلی استیشن ژاپنی توی چین تولید شده و بقیه کالاها.حتی BMW هم کارخونه بزرگی در چین ساخته و خودروهاش از چین به تمام آسیا صادر میشن.شرکت های بزرگ هم سرمایه شون رو جایی میبرن که کمترین ریسک رو داشته باشه که آمریکا با تصمیم های ترامپ داره خطرناک ترین جا برای سرمایه این شرکت ها میشه
        در مورد زعفران هم به خاطر بی لیاقتی مسئولان کشور ماست،چین هم دلش به حال ما نسوخته که بخواد در صادرات ما اختلال ایجاد نکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (709 ديدگاه)

          آقا mehdi ،یه نگاهی به نقشه جغرافیایی دنیا بیانداز ربطش را خوب می فهمی.اگر دقت کنی می بینی که لیبی به لحاظ جغرافیایی درست در شمال آفریقا قرار دارد و بین این کشور و اروپا تنها دریای مدیترانه فاصله انداخته است.قبل از سقوط قذافی حاکم سابق لیبی،چند میلیون نفر از آفریقایی ها در این کشور عمدتا در مشاغل خدماتی مشغول به کار بودند ولی بعد از سقوط قذافی،این کشور با هرج و مرج بی سابقه ای روبرو شد و اقتصاد آن نیز تقریبا نابود شد.نابودی اقتصادی لیبی و باز شدن مرزهای این کشور آفریقایی،سیل پناهنده های فقیر و گرسنه را راهی کشورهای ایتالیا،فرانسه و اسپانیا کرد که البته جا به جایی آنها عمدتا توسط قاچاقچیان انسان صورت می گرفت.اگر اروپایی ها یک ذره عقل و شعور توی سرشان بود و به جای غارت و عیاشی و منافع کوتاه مدت خودشان به حفظ امنیت و ثبات در لیبی کمک می کردند هم وضع خودشان بهتر بود و هم وضع آفریقایی های بی نوایی که سر ناچاری و نبود کار و درآمد راهی اروپا می شوند.چون همانطور که گفتم کشور لیبی به دلیل نفت خیز بودن و کمی جمعیت و ثروت زیاد خودش قبلا پذیرای میلیون ها کارگر مهاجر آفریقایی بود و نقشی مهم در اقتصاد منطقه شمال آفریقا ایفاء می کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Joseph

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (135 ديدگاه)

          امریکا فرقش با کشور چین اینه که تولیدات هایتک داره ،ومیتونه چین رو کنترل کنه در ضمن شرکت های بزرگ چین وابستگی شدیدی به شرکت های امریکایی دارند ،نمونش همین شرکت زدتی ایی بخاطر دور زدن تحریم ها و فروش دستگاه مخابراتی به ایران جریمه شد و امریکا چیپ های مخابراتی به این شرکت بست که این موضوع باعث شد رئیس شرکت به پای امریکا بیفته ،وجریمه 1 میلیارد دلاری رو پرداخت کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    امریکا در دنیا دست هست باقی کشورها انگشتای اون دست و برخی دیگه کمتر از انگشت
    در کوتاه مدت این سیاست سبب انزوا و اشتغال زیاد در امریکا میشه ولی طولانی مدت رو نمیشه پیش بینی کرد ولی قطعا تا حدود سه دهه اینده کشوری توان مقابله با امریکا رو نخواهد داشت مطمئن باشید کشورها نخواهند تونست به سادگی در مقابل امریکا بایستند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا