شش ویژگی جالب در هیوندای توسان ۲۰۱۶

از نظر محبوبیت در بین علاقه‌مندان، کراس‌اورها چندان گزینه جذابی برای معرفی در یک نمایشگاه اتومبیل نیستند. ولی در همین حال، هیوندای توسان ۲۰۱۶، برخی ویژگی‌های جدید اضافه کرده و در عین غیرعادی‌بودن، می‌توانند برای خانواده‌های مشتریان بسیار مفید نیز باشند.

2016 Hyundai Tucson
2016 Hyundai Tucson

۱) محافظت از زانوها

یک صفحه کوچک و نرم چرمی در کناره قسمت وسط، به‌گونه‌ای طراحی شده تا یک جای مناسب برای استراحت زانوی سمت راست فراهم کند. این صفحه از ساییده‌شدن و بالا پایین‌شدن زانوی راننده بر روی پلاستیک جلوگیریم کند. در همین حال، سرنشین جلو، به این اندازه خوش‌شانس نخواهد بود و فقط یک فضای کوچک برای وسایل خود دارد.

2016 Hyundai Tucson
2016 Hyundai Tucson

۲) راحت باشید

صندلی‌های پارچه‌ای فیبری مخصوص که در خودروهای انگشت‌شماری مورد استفاده قرار می‌گیرند، در اینجا نیز شما را در مقابل لکه‌ها، بوها و الکتریسیته ساکن محافظت خواهند نمود. هیوندای توسان ۲۰۱۶ نیز همانند بیشتر کراس‌اورها معمولاً پر از بچه خواهد شد و به نظر می‌رسد این یک روش هوشمندانه از طرف هیوندای برای تمیز نگه داشتن داخل کابین است.

2016 Hyundai Tucson
2016 Hyundai Tucson

۳) کنترل کامل رادیو

به لطف سیستم XM تیون استارت در هیوندای توسان ۲۰۱۶، هیچکدام از آهنگ‌ها را از دست نخواهید داد. وقتی کنترل رادیوی ماهواره‌ای را می‌زنید، این سیستم به صورت اتوماتیک، آهنگ کنونی را از ابتدا اجرا می‌کند.

2016 Hyundai Tucson
2016 Hyundai Tucson

۴) تکیه به عقب

در بسیاری از کراس‌اورهای شناخته‌شده، زاویه پشتی صندلی‌ها را به صورت ثابت طراحی شده است. ولی در هیوندای توسان ۲۰۱۶، خودروساز، برای صندلی‌های جمع‌شونده 60/40 زاویه خم بیشتری را درنظر گرفته است. در این مدل، زاویه پشتی را تا ۳۷ درجه می‌توان تنظیم کرد که در مقابل تنظیم ۲۸ درجه مدل قبلی قرار می‌گیرد. بنابراین، چه بخواهید صاف بنشینید و یا لم بدهید، توسان تمام حالت‌های شما را پوشش خواهد داد.

2016 Hyundai Tucson
2016 Hyundai Tucson

۵) باز شدن راحت

بسیاری از خودروهای مدرن با قابلیت باز کردن قفل به صورت غیرمستقیم، امکان باز شدن بدون دست درب عقب را فراهم می‌کنند. در این زمینه، هیوندای توسان پا را فراتر گذاشته است؛ صاحب خودرو، در حالی که کلیدها را در جیب خود دارد، تنها کافی است که برای چند لحظه در پشت کراس‌اور بایستد تا درب عقب به صورت اتوماتیک برایش باز شود. در نتیجه نیازی نیست که به‌عنوان مثال، کیسه‌های خرید را ابتدا زمین بگذارید و سپس در را باز کنید. هیوندای جنسیس و سوناتا نیز چنین قابلیتی دارند.

2016 Hyundai Tucson
2016 Hyundai Tucson

۶) تکنولوژی کلاچ

وقتی هیوندای توسان ۲۰۱۶ از گزینه پیشرانه موتور توربوی ۱/۶ لیتری چهار سیلندر استفاده کند، با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته همراه می‌شود که از «سوناتا اکو» به عاریت گرفته شده است. تنها تعداد اندکی از کراس‌اورها دارای آپشن گیربکس دوکلاچه هستند و بیشتر با گیربکس‌های مبدّل گشتاور اتوماتیک ۶ سرعته یا اگر جیپ و لندروور را در نظر بگیریم، ۹ سرعته همراه می‌شوند. سیستم دوکلاچه موجود در توسان می‌تواند واکنش‌های سریع‌تری را در شیفت دنده‌ها فراهم کند و در همین حال، با افزودن بهینه‌سازی مصرف سوخت باعث خواهد شد که این کراس‌اور در تریم «اکو» به مصرف سوخت ۷/۱۳ لیتر و در تریم‌های «اسپورت» و «لیمیتد» به مصرف سوخت ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد.

درباره نویسنده

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

46 دیدگاه

  1. محسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام… دوستان میخوام بدونم توسان ۲۰۱۷ با موتور ۲۰۰۰ تو جاده ضعیف هست یا نیست؟؟؟
    موتور ۲۰۰۰ برای اون وزن توسان بنظرم ضعیف میاد!!!
    ممنون

    پاسخ
    1. امین
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام ما ۲۰۰۰ توربو داریم بازم حرف نداره و کم نمیاره خیالت راحت بگیر عالیع

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x