اشکودا

اولین تصاویر جاسوسی از اشکودا کودیاک فیس لیفت

کودیاک اولین شاسی‌بلند تاریخ اشکودا بوده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ معرفی شد و اولین نمونه‌ها نیز در اوایل سال ۲۰۱۷ به دست مشتریان رسیدند.


هم‌اکنون چکی‌ها در حال آماده ساختن نسخه‌ی به‌روز این خودرو هستند و انتظار می‌رود در بخش‌های جلو و عقب کودیاک تغییراتی در طراحی رخ داده و از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته نیز بهبود یابد. کودیاک ۲۰۲۰ اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده معرفی خواهد شد.


اگرچه اشکودا را به خاطر بهبود نمای جلوی محصولات خود در گذشته از جمله اوکتاویا می‌شناسیم اما این پروتوتایپ ویژه‌ای که مشاهده می‌کنید فاقد هرگونه طراحی خاص و متمایز جدید در جلو یا عقب است.


فرم کلی جلوپنجره و چراغ‌ها به نظر می‌رسد تغییری نداشته و همین موضوع درباره‌ی چراغ‌های عقب هم تا حدی صادق است اما خب به خاطر وجود پوشش‌های استتاری زیاد در بخش عقب نمی‌توان چیزی را با قطعیت اعلام کرد. همچنین احتمال دارد اشکودا از برخی قطعات مدل فعلی برای پنهان کردن تغییرات کودیاک فیس لیفت استفاده کرده باشد که چنین حرکتی در بین خودروسازان کاملاً عادی است.


اما انتظار می‌رود تغییراتی در بخش‌های داخلی و قوای محرکه رخ دهد و اشکودا از تکنولوژی‌های جدید و پیشرانه‌های بازنگری شده و کم‌مصرف‌تر استفاده کند. همچنین گفته می‌شود نسخه‌ی RS همچنان به‌عنوان پرچم‌دار این خانواده عمل خواهد کرد.


اشکودا کودیاک در اروپا رقیب مستقیم خودروهایی همچون فولکس‌واگن تیگوان آل اسپیس، کیا سورنتو، هیوندای سانتافه، پژو ۵۰۰۸ و دیگر شاسی بلندهای میان سایز غیر لوکس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا