ایران خودرو

پژو پارس LX TU5 یا سورن ELX EF7؟

مقایسه‌ای کامل میان دو محصول به‌اصطلاح لوکس ایران‌خودرو

چند وقتی است که قصد خرید خودرویی با قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان دارم. در ابتدا خودروهای دست‌دوم را از لیست انتخاب‌هایم حذف کردم چراکه نمونه‌های صفرکیلومتر را ترجیح می‌دهم. همچنین ازآنجایی‌که به‌هیچ‌عنوان تمایل و علاقه‌ای به خرید خودروهای چینی ندارم، انتخاب‌هایم محدود به محصولات داخلی آن‌هم ساخته‌های ایران‌خودرو شد. در بین محصولات این شرکت دو خودرویی که از سر اجبار توجهم را جلب کرده‌اند، پژو پارس LX با موتور TU5 و سورن ELX با موتور EF7 هستند. البته دراین‌بین نیم‌نگاهی هم به پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 داشته‌ام؛ بنابراین در سایت‌ها و مجلات گوناگون خودرویی بررسی‌های فراوانی پیرامون این دو خودرو انجام داده و از مالکین آن‌ها نیز بسیار پرس‌وجو کرده‌ام.

بنابراین هرچند هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته‌ام، اما با توجه به بررسی‌هایی که طی چند ماه گذشته انجام داده‌ام، تقریباً اطلاعات کاملی از مزایا و معایب پارس LX و سورن ELX کسب نموده‌ام. به همین دلیل تصمیم گرفتم مقایسه‌ای میان این دو خودرو انجام دهم تا هم اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار داده باشم و هم از تجربیات و پیشنهادات مخاطبین عزیز پدال بهره‌مند گردم. ذکر این نکته ضروری است که شخصاً هیچ تعصبی نسبت به هیچ بک از این دو خودرو نداشته و صرفاً به‌عنوان یک خریدار به آن‌ها نگاه می‌کنم؛ بنابراین سعی کرده هم تا حد امکان مقایسهٔ عادلانه‌ای بین سورن و پارس انجام دهدم.

soren-vs-pars-1

طراحی خارجی

در مورد طراحی خارجی این دو خودرو حرف زیادی نمی‌توان زد چراکه سال‌ها است در خیابان‌های کشور حضورداشته و همه چندین و چند بار آن‌ها را دیده‌اند. خصوصاً پژو پارس که نزدیک به ۱۷ سال است با همین طراحی ظاهری در حال تولید است. بااین‌حال بحث برتری طراحی میان پارس و سورن بحثی کاملاً سلیقه‌ای است چراکه برخی پارس و برخی سورن را می‌پسندند. ولی سورن به لطف طراحی جدیدتر، تقاضای کمتر و حضور کمتر در خیابان‌ها، کمتر از پارس تکراری شده است. بعلاوه سورن فیس‌لیفتی از سمند LX است که هرچند هماهنگی طراحی LX در آن دیده نمی‌شود اما چهره‌ای بروزتر و مدرن‌تری را به نمایش می‌گذارد. در سوی دیگر پارس قرار دارد که هرچند کاملاً پیر و تکراری شده است اما همچنان جذابیت خود در بازار را حفظ نموده و تقاضای بالایی دارد. ولی در کل سورن با فرم سپرهای یکپارچه با بدنه، چراغ‌های عقب LED و زه‌های جانبی همرنگ بدنه، طراحی بروزتری نسبت به پارس دارد هرچند که پارس نیز طراحی هماهنگ‌تری دارد.

طراحی داخلی

سورن به‌عنوان فیس‌لیفتی از سمند LX در سال ۱۳۸۵ معرفی شد و هرچند در بیرون تفاوت‌های زیادی با LX داشت اما در داخل از داشبورد و تریمی کاملاً مشابه سمند استفاده می‌کرد؛ اما چندی بعد ایران‌خودرو دست‌به‌کار شده و داشبورد کاملاً جدیدی را برای سورن ارائه کرد که انصافاً در مقایسه با تولیدات داخلی، طراحی زیبا و هماهنگی دارد. سورن با داشبورد جدید با نام سورن ELX عرضه شد اما در سال ۱۳۹۲ نمونهٔ جدیدی از آن با نام سورن ELX سال یا کلاس ۱۱ ارائه شد که در داشبورد تغییراتی داشته و مجهز به دکمه‌های کنترلی روی فرمان شده بود.

soren-vs-pars-9

ایران‌خودرو همچنین برای پارس هم به دلیل کهنگی طراحی داخلی، داشبورد جدیدی ارائه کرد که هرچند نسبت به قبل طراحی بهتری دارد اما کیفیت متریال داخلی آن بسیار افت کرده است. بااین‌حال پارس LX به دلیل تریم کرم‌رنگ داخلی، لوکس‌تر و زیباتر از سورن ELX سال با تریم مشکی‌رنگ به نظر می‌رسد ولی ازلحاظ کیفیت داخلی به‌وضوح سورن یک سر و گردن بالاتر از پارس قرار می‌گیرد چراکه جنس داشبورد پارس از پلاستیک خشک بوده که کاملاً بی‌کیفیت است درحالی‌که سورن از این لحاظ وضعیت بهتری دارد.

soren-vs-pars-8

تجهیزات

هر دو خودروی موردنظر ما از محصولات به‌اصطلاح لوکس و رده‌بالای ایران‌خودرو بشمار می‌روند و به همین دلیل در رنج قیمتی خود تجهیزات نسبتاً مناسبی را ارائه می‌کنند. از تجهیزات مشترک هر دو خودرو می‌توان به ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ با ABS و EBD، دو ایربگ، فرمان هیدرولیک با غربیلک مجهز به دکمه‌های کنترلی، تهویه اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی و تا شونده اتوماتیک، شیشه‌های برقی هر چهاردر، سنسور دنده‌عقب، رینگ‌اسپرت آلومینیومی و تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو اشاره کرد درحالی‌که سورن با گرم‌کن آینه‌های جانبی، پاور ویندوز، تنظیم زاویهٔ نور چراغ‌های جلو و کیفیت بهتر سیستم صوتی بالاتر از پارس قرار می‌گیرد.

پیشرانه

پارس موردنظر من از نوع LX یعنی مجهز به پیشرانهٔ TU5 متعلق به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است. موتوری با ۱۶۰۰ سی‌سی حجم، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور. در سوی دیگر سورن نیز این اواخر فقط با موتور به‌اصطلاح ملی EF7 عرضه می‌شود؛ یعنی موتوری که دیدگاه‌های مثبت و منفی کاملاً متضادی نسبت به آن وجود دارد. درهرحال EF7 پیشرانه‌ای با ۱۷۰۰ سی‌سی حجم است که با تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر باز و بسته کردن سوپاپ‌ها، ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که هرچند نسبت به موتورهای روز دنیا بازدهی پایینی دارد اما با توجه به پیشرانه‌های محصولات داخلی می‌توان خروجی موتور EF7 را نسبتاً معقول و مناسب دانست. البته ایران‌خودرو به‌تازگی نسخهٔ توربوی سورن را هم عرضه کرده که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد.

رانندگی

بر روی کاغذ سورن با ۶ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۳ نیوتن متر گشتاور بیشتر برتر از پارس به نظر می‌رسد اما از یک‌سو اضافه‌وزن ۷۲ کیلوگرمی سورن نسبت به پارس و از یک‌سو مشکل گاز نخوردن و یا به‌اصطلاح کُپ کردن در دنده‌های یک و دو موجب می‌شود که پارس علیرغم توان کمتر در شتاب اولیه برتر میدان باشد؛ اما مشکل پارس عدم همخوانی موتور و بدنه است یعنی هرچند موتور TU5 مصرف سوخت کمتری از موتور قبلی XU7 دارد اما برای هیکل سنگین پارس ضعیف بوده و کشش موتور قبلی را ندارد بنابراین در سربالایی‌ها خصوصاً هنگام پُر بودن سرنشینان کاملاً کم آورده و نیاز به معکوس پیدا می‌کند. این در حالی است که سورن در شتاب ثانویه بر پارس برتری داشته و حتی با دنده ۵ هم شیب‌ها را طی می‌کند. به همین دلیل شتاب صفرتاصد سورن ۱۲ ثانیه است درحالی‌که پارس در دنده‌های ۳ به بعد با افت توان مواجه شده و برای رسیدن به صد کیلومتر در ساعت به ۱۳.۲ ثانیه زمان احتیاج دارد.

هندلینگ و راحتی دو خودرو تقریباً در یک سطح است اما سورن به دلیل وزن سنگین‌تر و کشش بیشتر، برای جاده‌های برون‌شهری مناسب‌تر است درحالی‌که پارس در شهرها چابک‌تر عمل می‌کند. در بحث ترمز گیری هم برتری با سورن است و عملکرد بهتری دارد درحالی‌که هنگام حرکت با دور موتور بالاتر از ۳۰۰۰ rpm صدای موتور TU5 پارس بیشتر از سورن به داخل کابین می‌آید؛ اما در بحث مصرف سوخت طبق اعلام ایران‌خودرو، پژو پارس LX به‌صورت ترکیبی ۷.۵ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند که بهتر از مصرف ۸.۱ لیتری سورن ELX است.

نتیجه

پس از بیان موارد بالا با توجه به حدود ۶۰۰ هزار تومان قیمت کمتر سورن و تجهیزات بیشتر، کیفیت بالاتر و قدرت بیشتر آن می‌توان سورن ELX کلاس ۱۱ را پیروز این رقابت دانست اما تقاضای بازار کاملاً برعکس است به‌گونه‌ای که پارس و خصوصاً مدل LX فروش بسیار بیشتری نسبت به سورن دارد. از سوی دیگر سورن در بخش بازار دست‌دوم هم مغلوب پارس شده و دیرتر و با افت قیمت بیشتری فروش می‌رود؛ بنابراین در کل می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که اگر اصطلاحاً تو بورس بودن، طراحی داخلی زیباتر و تا حدودی مصرف کمتر مدنظر باشد پارس LX انتخاب بهتری است اما اگر تجهیزات بیشتر، کیفیت بالاتر و شتاب و کشش را مهم بدانیم قطعاً سورن ELX EF7 پیروز میدان است. البته همین فروش پایین‌تر سورن نیز می‌تواند برای برخی افراد نقطهٔ مثبتی باشد چراکه مشابه آن کمتر در خیابان‌ها دیده شده، دیرتر تکراری می‌شود و از همه مهم‌تر نسخهٔ وانت آن هنوز ساخته نشده است (آریسان)! با‌این‌وجود در کل هیچ‌یک از این دو خودرو را با توجه به پیشرفت‌های صنعت خودروسازی مدرن جهانی نمی‌توان گزینه‌های ایده آلی دانست اما در این بازار انحصاری داخلی چاره‌ای جز خرید این چهارچرخه‌های وطنی وجود ندارد و در غیر این صورت باید سراغ نمونه‌های چینی رفت که شخصاً علاقه‌ای به آن‌ها ندارم.

مشخصات فنی

سورن ELX سال پژو پارس LX
موتور ۱۷۰۰ سی‌سی EF7 ۱۶۰۰ سی‌سی TU5
قدرت ۱۱۴ اسب بخار ۱۰۸ اسب بخار
گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر ۱۴۲ نیوتن متر
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۲ ثانیه ۱۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۸.۱ لیتر (ترکیبی) ۷.۵ لیتر (ترکیبی)
طول/عرض/ارتفاع ۴.۵۳/۱.۷۲/۱.۴۶ متر ۴.۵۰/۱.۷۰/۱.۴۱ متر
وزن ۱۲۵۷ کیلوگرم ۱۱۸۵ کیلوگرم
حجم باک ۶۶ لیتر ۷۰ لیتر
حجم صندوق بار ۵۰۰ لیتر ۴۷۰ لیتر
قیمت کارخانه ۳۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶۶ دیدگاه‌ها

  1. madjid

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    هیچ کدوم !!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      مطلقا هیچ کدوم
      هرگاه چشمم به سورن میفته از زندگی ناامید میشم
      حالا پارس یکم خوبه(قیافش)

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Nikola

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        اول مقاله نوشتن محصول لوکس یک لحظه ذهنم رفت به سمت بنتلی مولسان و رولزرویس فانتوم ????

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. ونوم

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        Mph عزیز شاید این ماشین ها بد عکس باشن نمیشه از رو عکس نظر داد ایشالله بعد نمایشگاه نیویورک فروششون شروع بشه ببینیم از نزدیک چه شکلین مخصوصا داشبورد سونتاتایی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Nikola

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      باور کن چشمم به کلمه ی لوکس افتاد یک لحظه یاد رولزرویس فانتوم و بنتلی مولسان افتادم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. آرین

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (59 ديدگاه)

    دسته دنده سورن فاجعست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اقای دهقان عزیز
      بنده تجربه ی رانندگی طولانی با سورن و همین طور پارس رو د ارم
      خواستم خدمت شما بگم که کابین سورن نسبتا لوکس تر از پارسه ولی باور کنید کیفیت داخل کابین از سمند معمولی هم پایین تره و داشبرد دیگه از فوم نیست و کاملا پلاستیکه و از کیفیت پایینی برخورداره و حین رانندگی خدا شاهده دکمه های شیشه بالابر و قسمت نقطه ایی تنظیم ارتفاع کمربند بد جور صدا میده
      اما تهویه اتومات و صندلی دو جهته برقی و کیلومتر شمار مالتی پلکس نسبتا راضی کننده س
      اما خب شما پول زیادی هزینه میکنید بهتره یکم دیدگاهتون رو به ماشین های چینی عوض کنید و قبول کنید که لگن های داخلی هم از قطعات چینی درجه 7 و بی کیفیت استفاده میکنن
      بنده به شما لیفان و برلیانس پیشنهاد میکنم که هم ظاهر زیبا و هم کابین به روز و با کیفیت تر دارن
      گول این تبلیغاتی و موج منفی ماشین ماشین چینی جنس چینی رو نخورید بهتره قبل از خرید این ماشین هایی که گفتم رو در نمایندگی یکبار از نزدیک تست کنید …..
      ارادت بزرگ …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ونوم

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      ارین عزیز اون روکش صندلی هم انگار نابود شده خدایا انگار ماشین بازسازی نشده ول کرده خودشو

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. مصطفی

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دو خودرو عهد عتیق مقایسه کردن نمی خواد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. سیاوش

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    نبرد بزرگان …..
    پورشه و فراری و بنز بزنن گاراژ
    با این حال ممنون از پدال برای مقایسه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. Ali

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    نظرتون درباره MVM 315 Sport چیه؟؟؟
    ینی از اینا بدتره؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. شهریار

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (176 ديدگاه)

      در مورد ۳۱۵ باید بگم …دی ماه ۹۴ تحویل گرفتم..تا حالا یعنی بعد از ۱۱ ماه ۳۳۰۰۰ کیلومتر کارکرده و بجز بازدید و تعویض روغن ۵۰۰۰و ۱۰۰۰۰ و ۲۰۰۰۰۰ و ۳۰۰۰۰ هیچ خرج اضافی یا مورد خاص دیگه ای نداشته.دوتا عیب تو این ماشین هست..صدای داخل کابین تو دور بالا بیشتر از حد معمول هست ولی آزار دهنده نیست و دوم ماشین من سیم ترمز دستیش یه گیری داره که وقتی ترمز رو میگیری یه صدای جیر جیری میده..نمیدونم درست میشه یا نه.. ولی کلا با توجه به تبلیغاتی که بر علیه خودروهای چینی وجود داشت من از ۳۱۵ راضیم همه چی آرومه……!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Lmbx

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (287 ديدگاه)

    مردم ما عقلشون تو چشماشونه وگرنه موتور سمند خیلی یبهتره.البته جدای این بحثا به نظرم *** .البته بنده در دو سال اخیر هر کسی رو دیدم که ماشین صفر خریده تا ۲ ماه یه بند نمایندگی بوده و خلاصه پدرش در اومده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. AminHossein

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کار خیلی خوبی میکنید که چینی نمیخرید. به جز جیلی و ام جی ، تا حالا سدان مناسب چینی ندیدم.
    اگر توانایی هزینه بیشتر دارید، سورن ELX توربو شارژر رو بهتون پیشنهاد میکنم. مشکل کپ کردن در دنده یک و دو توی مدل های توربو شارژر دیده نمیشه.
    راستی سورن ELX سال 90 راهی بازار شد که به اشتباه نوشتید 92

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. MjM

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (721 ديدگاه)

    هیچکدوم…باید به زباله دان تاریخ بیفتن!
    تا وقتی که بیایم وقتمونو بذاریم و این آشغالارو مقایسه کنیم ودربارشون بحث کنیم…اوضاع بهتر نمیشه….بیاید و یه کمپین تشکیل بدیم که هیچ بحثی دربارشون نکنیم …نه اینجا نه جای دیگه….تا وقتی مردم بخرن…اینا هم تولید میکنن و میگن…مردم( ما) ببخشیدخرن پس بذار سوارشون بشیم!….یه تغییر تو چراغا میدیم 10 میلیون قیمتو بالا میبریم میکنیم تو پاچشون…صف میکشن برای خرید!…..چنتا پژو مونتاژی هم میدیم به خوردشون به عنوان خودرو بروز!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nissan...japan

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (208 ديدگاه)

      یه گزارشی دیدم از عراق خود مرده میگفت پراید اینجا به پول ایران ۲ ملیونه… بعد ایرانیه گفت این پراید توی کشور ما ۲۰ ملیونه…عراقیه باورش نمیشد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (85 ديدگاه)

        متاسفانه مردم قدرت تفکر و تحلیلشون رو از دست دادن اینقدر هم مثبت دادن به این نظر سطحی
        قیمت ورق آهن سیاه کیلویی ۲۳۰۰ تومنه یعنی یک تن آهن میشه ۲میلیون و ۳۰۰ هزار تومن! تازه بدون هیچ هزینه ای برای طراحی و خم و برش و پرس و کارگر و هزار هزینه دیگه! بابا اون ماده خاکستری تو جمجمه رو استفاده کنین عزیزان…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنزما

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (505 ديدگاه)

          درود بر ا اقا احسان داداش منم لعنت می فرستم بر پراید قاتل
          ولی اون کلیپ کاملا ساختگیه بچه گانست چون من خودم سالی دو بار واسه کار میرم اخرین بارپراید 18 بود
          نظر متا سفانه سطحی شده یکی میاد هوایی یه چیزی میگی بقیه بدون تحقیق هزارتا لایک میدن همین است جهان سوم همینه پراید اشغال

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Nissan...japan

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (208 ديدگاه)

          خب عزیز من پرایدی که وقتی بدنشو میسابی زیرش نوشته روغن لادن شما با قیمت اهن خالص مقایسه میکنی؟در ضمن هرجورم حساب کنی پراید ارزش واقعیش ۵ تومنم نیست چ برسه به بیست میلیون!!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. ونوم

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (543 ديدگاه)

          اقا احسان قطعا به اونا ارزونتر میدن ولی نه دیگه دو تومن اونم به این روش که از مشتری داخلی اضافه میگیرن بعد به اونا تخفیف میدن سرشکن میشه هزینه ی سایدست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. احسان

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (85 ديدگاه)

        ای بابا
        روغن لادن دیگه چیه؟ این چرندیات رو چرا باور میکنید؟ از این شایعه نه فیلمی هست نه هیچ مدرکی! ورق پراید تماما توسط فولاد مبارکه و فولاد چهار محال و بختیاری تولید میشه! اتفاقا ورق پراید از نظر ضخامت فرقی با ورق ۲۰۶ نداره و علت ضعف مقاومت بدنه پراید در طراحی کلی بدنه هست وگرنه بدنه ۲۰۶ با همون ورق جوری پروفیلش طراحی شده که مقاوم خوبی نشون بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Nissan...japan

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (208 ديدگاه)

          خب حالا که گفتین بدنه پراید جنسش با ۲۰۶ یکیه یعنی جنس پراید خوب قلمداد شد؟!!بهتره بدونید پراید و پژو همه رقم از ۲۰۶ گرفته تا پرشیا…ضعیف ترین و مسخره ترین الیاژو دارن خودرو هایی که حتی وقتی سر پا بهشون اروم تکیه میدی دقیقا اندازه نشیمن گاهت میره تو و در میاد…اقا این جنس اشغالی بیش نیس حالا چه فولاد مبارکه ایران بزنه چ فولاد مبارکه گواتمالا …همین چند وقت پیش این سایت مطلبی گذاشت که با پول پراید چ خودروهایی میشه در خارج خرید پیشنهاد میدم مطالعه کنید.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. یاسین

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (91 ديدگاه)

          آغا خواهشا ۲۰۶ رو با پراید مقایسه نکنید.۲۰۶یه خودروی جوان پسند و جهان پسند برا قشر متوسط جامعه است.که همه جای جهان خوش درخشیده.اما این پراید بخوای به اصلش هم برگردی که بوده کیا و قبلش فورد بوده و اونم مزدا برا فورد ساخت که گزینه کم خرج و کم مصرف و با اصطحلاک پایین برا قشر کم درآمد و دانشجویان آمریکایی بود! که همش رو جمع کنی افتخاراتش اندازه یه نشان لیاقت کلانتر هم نمیشه.در حالیکه ۲۰۶جایی برا گذاشتن نشان رو سینه اش نمونده!

          موافقم 1
          مخالفم 0
  9. محمد

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    با ٣٨ تومن میشه ماکسیما ٨٣ با ٨۴ خرید حیف پول البته خلایق هرچه لایق حرکتی خوبی تو تحریم خودرو های صفر شد که مردم حریص و جو زده گند زدن بهش کجای دنیا به بهانه اشتغال چند هزار نفر ٨6 میلون نفر رو زجر میدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. hamid_hk

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (62 ديدگاه)

      طبق آمار همین چند هفته پیش جمعیت ایران 80 ملیون و 500 هزار نفره. البته قصد بی ادبی نداشتم و می دونم مهم نیست. فقط محض اطلاع گفتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داش ماکسیما 83 یا 84 قیمتش بالای 45 تومنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parvaz

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (395 ديدگاه)

        داداش سامان حالا شما یکی دوتا گلگیر رنگ رو هم اضافه کن، میشه همون قیمتی که محمد جان میگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        نه عزیز من برادر من همین دو هفته پیش ماکسیما ٨٣ با کارکرد ٢۵٠ هزار تا دنده دستی با پخش حرفه ای و رینگ اسپرت همین قیمت گرفت تازه بنز های پلیس هم خیلیا تو این رنج قیمت با وضعیت نامناسب میخرن و با ده تا بیست تومن خرج سوارش میشن اینطوری با نزدیکای ۵٠ میتونی ای یا سی کلاس ٢٠٠٣ یا ٢٠٠۴ سوار شی اگه وقتش رو داشتم خودمم اینکار رو میکردم با پول برلیانس بنز سواری میکردم?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Parvaz

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (395 ديدگاه)

          داش محمد بالا به دنده دستی بودنش اشاره نکرده بودی… ایشاللله که چرخش براتون بچرخه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. احسان

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      ماکسیما ۱۰ سال کار کرده با اون مصرف بالا و اصطحلاک واقعا عاقلانه نیست خریدش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ناصر

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        “استهلاک”… ، قربونت برم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. جلال

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم گرفتار نمایندگی های ایرانخودرو شدم دریغ از اینکه مشکل ماشینم برطرف بشه . قطعه ای هم که تعویض میکنند یا دست دوم یا فرقی با قبلی نمیکنه در خیلی از موارد بدتر هم شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      بچه ها اینو گفتید یه سوال دارم
      میگم کیلومتر ماشین های گارانتی دار تو سیستم ایران خودرو ثبت میشه یا نه؟
      مثلا من که 40 هزار تا رفتم گارانتی اگه برم یه نمایندگی دیگه و کیلومتر ماشینم رو مثلا 39 هزار تا کنم میفهمن؟؟؟؟؟؟؟

      نامردا هر چی بهشون گفتم کویلم خرابه گوش ندادن الان بدتر شده زنگ زدم میگن 250 پولشه با شمع 300خورده ای میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سامان اذری

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    با 30 تومن میشه مزدا 323
    هیوندای ورنا خیلی تمیز خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. MPH

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    انتخاب بین بد و بدتره دیگه وگرنه هیچ کدوم آش دهن سوزی نیستن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. SAMAN

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خب درسته کلا جفتشون مزخرفن ولی میشه گفت ب اجبار مردم اینارو میخرن.
    ما پارس LX مدل 93 داریم ک حدود 35هزار تا کارکرده/تا حالا ب مشکلی بر نخورده نیازی ب تعمیر نداشته/فقط موقعی ک دنده عقب میری دیسک عقبش صدا میده ک میگن اکثرا اینجورین.
    درمورد کم اوردن تو دورم بگم که علت اصلی کم آوردنش اینه دنده 3/4/5 بطرز مسخره ای سبکه.دنده 1/2چون مثه XU7 سنگینه هیچ مشکی نداره ولی تا میدی دنده 3 دور موتور افت میکنه مثلا رو دور 6500بری 3 دور موتور میاد رو 4750 اما زمانی ک دور بالا میره خیلی بهتره و تو دنده 5 موقعی ک سرعت میرسه ب 180 حس میکنی تازه موتور داره جون میگیره/چن وقت پیش تو سربالایی با یه 405 XU7 کل انداختیم ک دو سر نشین بود تو سرعت تقریبا 115تا زد دنده 4 ولی ما 5سرنشین و دنده3 با 140تا ازش رد کردیم.
    ببخشید اگه طولانی شد :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4471 ديدگاه)

      داداش من اصلا به تعداد سر نشین هات کاری ندارم…
      به سربالایی هم کاری ندارم!
      دنده 3
      140 تا سرعت؟؟؟؟

      با فرمول شما پیش بریم اگه جاده صاف بود با دنده 5 فکر کنم 260-270 تایی میرفتی!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. SAMAN

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        داداش از رو کیلومتر دنده۳ موقعی ک کاتاف میکنه سرعت رو ۱۴۵ه تقریبا.

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. SAMAN

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      میشه علت دیسلایکارو توضیح بدین؟! :/
      فک کنم اگه میگفتم تا الان دوبار رفته تعمیر موتور و چاربارم کلا موتورشو عوض کردیم و هر روز یه جاش از کار میفته و تو شیب ۱٪ باید از دنده ۱ استفاده کنی کلی لایک میگرفتم :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MPH

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (419 ديدگاه)

        بله همین طوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمدرضا

        ۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (102 ديدگاه)

        علت دیسلایک ها اینه که شما تو جاده در درجه اول برای خودتون خطرناکین و مهمتر از اون این که جون و مال بقیه رو به خطر میندازین . برین رو اعصابتون کار کنین :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Nikola

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      دنده 3 با سرعت 140 !!!! سر بالایی !! 5سرنشین !!
      باور کن فکر کردم لامبورگینی گالاردو سوار بودی.

      ماشین شما اگه با دنده 3 اونم 5 سرنشین سربالایی140 تا رفته 2 حالت داشته:
      1 – دور موتور رو 15/000rpm بوده !!
      2 – موتور فراری یا پورشه روش نصب بوده، شایدم توربو نصب کردی …
      اگه اینطوریه به نظر من تا 300 تا میتونی رو ماشینت حساب کنی !!

      به نظر من میتونی باهاش برای مسابقات 24 ساعته ی لمانز ثبتنام کنی !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAMAN

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اقا مگه گفتم شیب ۹۰٪ بوده ؟!!!!!
        ۱٪م میشه سربالایی.منظورم این بود جاده کفی نبود شاید درحد 4 یا ۵ درصد.
        درضمن شما فک میکنی خیلی دیگه عاشق این ماشینیمو تعصب داریم؟!
        قبلا پارس معمولی مدل ۸۸ و ۸۱ داشتیم اصلا از لحاظ کیفیت با این جدیدا قابل مقایسه نیستن و اجبارا این ماشینو گرفتیم وگرنه چن سال پیش بجای همچین آشغالایی میشد ماکسیما یا سوناتا گرفت.منم بحثم کلی.میخواستم واقعیتو از تجربه دو سال رو بگم بخصوص درمورد کم آوردن ک دلیلش دنده خیلی سبکه یا مثلا میگفتن داشبورد جدید صدا میده ک اصلا اینطوری نیس.http://www.aparat.com/v/x1qkB#comment_list_box
        اینم یه فیلم از دنده ۳

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. -Ali-

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ال نود صفر چطوره؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4471 ديدگاه)

      داداش من ال 90
      کارکرده گرفتم
      حدود 40 تا راه رفته بود!
      الانم که دست منه 100 تا راه رفته!!!!
      راستش نمیدونم کیفیت مدل های 95 چطوره ولی ال نود مدل 90-91-92 کم کارکرد هم توی گزینه های خریدت بزار.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. -Ali-

        ۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (84 ديدگاه)

        سلام ممنون که جواب دادین. اره تو فکر کارکرد ال نود هم هستم اما میترسم بندازن بهمون. بازم ممنونم که جواب دادین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۶ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (4471 ديدگاه)

          داداش خدمتت عرض کنم که شما وقتی بری تو این پارکینگ های خرید و فروش خودرو,اونجا یه سری کارشناس داره که سلامت بدنه و شاسی واتاق رو بررسی میکنن و یه قیمت پیشنهادی میدن رو ماشین .
          بعدش شما با صاحب ماشین شرط کن که ماشین رو ببریم تست دیاگ انجام بدیم…
          با این تست هایی که انجام بدی دیگه میشه گفت 100 درصد خیالت راحت میشه میشه که ماشین رو بهت نمیندازن.
          البته همیشه سعی کن اون ال 90 رو بخری که دست پدر یا مادر خانواده بوده باشه , نه دست جوون خانواده.
          خودت میدونی چرا اینو میگم :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. -Ali-

          ۶ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (84 ديدگاه)

          خیلی ممنون ازین که دوباره لطف کردی و راهنمایی کردی. حتما همین کارو میکنم اگه مجبور شم کارکرد بگیرم. تا خدا چی بخاد انشالله پولش جور شه صفر بگیریم. بازم ممنون یه دنیا .خیلی لطف کردی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. reza

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    نگارنده اشاره نکردن که ملاک هاشون برای انتخاب خودرو تو این رنج چیه !
    اما با تجربه ای که بنده با تمام خودروهای داخلی زیر 40 تومن داشتم
    بهترین گزینه صفر کیلومتر از لحاظ فنی و کیفیت سواری در حال حاضر قطعا L90 هست .(مخصوصا برای خودرو خانوادگی)
    و به احتمال زیاد نگارنده بخاطر ظاهر این خودرو ازش صرف نظر کرده .
    من که تمایلی به خرید سایر خودرو های صفر داخلی زیر 40 تومن با توجه به افت کیفیت فاحشی که نسبت به تولیدات حتی یک دهه پیش داشتن نیستم .
    و تنها l90 به دلیل نظارت بیشتر رنو بر تولید این خودرو و عدم داخلی سازی قطعات اصلی پیشنهاد میکنم.
    و گرنه خرید یه دست دوم سالم و تمیز از سایر خودروهای داخلی تولید قبل از سال 92 گزینه ی بهتریه نسب به خودروهای صفری که کیفیت شانسی دارن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در کیفیت ال 90 حرفی نیست ولی قیمت ال 90 این نیست .ال 90 جانشین پیکان اومد ولی یکدفعه قیمت مسخره چهل تومن گذاشتن روش.فقط بخاطر مصرف کمتر و موتور کم خرج تر که البته بخاطر بازار هدفش که اروپای شرقی بود طراحهای داچیای رومانی چنین کاری کردند.خیلی زوره چهل تومن بدهید ولی ماشین سنسور دنده عقب نداشته باشه یا ماشین مشکل حاد گردگیر پلوس داشته باشه یا کولرش ضعیف باشه یا یک چراغ دنده عقب گذاشته باشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. سید علیرضا

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    .
    واقعا از مدیریت سایت پدال تشکر می کنم.
    به نظر من خیلی خوبه بعضی وقت ها از خودرو های تولید داخل یه مقایسه ای بینشون باشه و نقاط ضعف و قوت خودرو های داخلی مشخص بشه تا افرادی مثل من که نمی تونن خودرو خارجی سوار بشن لااقل بین این آتاشغالا بهترینش رو انتخاب کنن.
    بازم از سایت خوبتون تشکر می کنم.
    این جور مطالب مخاطب بیشتری داره و هر کس بر اساس تجربه ای که داره نظر میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. AK_007

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    دوستان اشاره کردن به ال ۹۰ منتها ال ۹۰ اولا که داخلش مثل پرایده طراحی خارجی رو که چه عرض کنم
    ولی از لحاظ فنی ظاهرا خیلی خوبه
    و در مورد این ۲
    موتور تی یو فایو با خرج کمتر و استهلاک کمتر و البت قدرت کمتر خانوادگی تره و تعمیرش راحت تره
    ولی Ef7 قوی تره ولی از اونور باس بهش برسی و هرجاییم نمیشه تعمیرش کرد
    و این دو جفتشون آشغالن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. بنتلی

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    امیر جان اول حرفتون گفتید از دسه دو خوشتون نمیاد…منم با سامان موافقم ولی خب ورنا و 323تمیز سخت پیدا میشه…ب نظرم 206صندوق دار و تندر گزینه های خوبی هستن…20 صندوق دار تعلیق نرم تری نسبت ب هاچ بکش داره و ب خاطر مرکز ثقل پایین تر پایداری بهتری در سرعتای بالا داره …طراحی خارجی ب جز نمای پهلو و همچنین طراحی داخلی خوبی داره،ترمز هر چهار چرخش دیسکیه،فرمان پذیری بهتر و رانندگی لذت بخش تری داره،تهیه اتوماتیک داره و میشه ارتفاع نور چراغ جلو رو از داخل تنظیم کرد،برف پاک کن حساس ب سرعت داره،صندلیاش راحت تر و ارگونومی تره،حجم صندوق عقبش 400لیتره،در زمان خودش چهار ستاره ایمنی گرفته…چن ماهی میشه ک سه ستاره کیفیت گرفته…قطعاتش یکم گرونه و پیدا کردن قطعه خارجی یکم سخته،رانا هم سه ستاره کیفیت گرفته ولی اصلا نباید اونو ب شکل یه 206خوش قیافه تر ببینی چون 206خیییلی بهتر از اونه و فقط قیافشون یکم شبیه همه،قطعاتش هم فک کنم _مطمئن نیستم_سخت گیر بیاد.تندر 90هم گزینه خوبیه مخصوصا پارس خودرو چون نسبت ب ایران خودرو بیشتر ب کیفیت اهمیت میده و خط تولید مکانیزه تری داره،تندر اصلا ظاهر بیرونی و طراحی داخلی خوبی نداره ولی فضای سر مناسب و فضای عقب کافی برا 3 نفر داره،صندوقش بزرگه،دیدش خوبه بجز دید عقبش ک خیلی بده،قطعاتش یکم گرونه ولی فراوونه و قطعات خارجی ترک و اسپانیایی اون هم وجود داره،در زمان خودش سه ستاره ایمنی گرفته …هر دو خودروهای کم خرجی هستن ولی خب زیبا نیستن…ب نظرم یه نگاهی هم ب ساندرو بنداز …تقریبا همون تندره ولی ظاهر و کیفیت بهتری داره و همچنین قیمت بیشتر…یه گزینه دیگه هم هس ک امیدوارم از شنیدنش ناراحت نشی…برلیانس h220,h230…برلیانس شریک تجاری بی ام و هس و تجربه خوبی از مونتاژ خودروهای بی ام و و همکاری با اون داره…از طرفی تونسته پنج ستاره ایمنی هرچند از موسسه ای ک زیاد معتبر نیس بگیره…کیفیت پارس خودرو هم در ساخت این خودروها نکته مثبتیه…این خودرو امکانات مناسبی داره ولی قیمتش از چهل تومن بیشتره…فقط قطعاتش فک نکنم فراوون باشه ولی با توجه ب نمایندگی های زیاد سایپا و همچنین فراوون شدن این خودرو توی خیابونا قطعاتش هم فراوون میشه و فک نکنم مشکلی برا تامین قطعات یا تعمیرش پیش بیاد…درکل امیر جان این نظر من بود و نمیتونم بگم همه حرفام درسته…از این بابت ازتون عذر میخوام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داش این دوتارو یه نگا بنداز مخصوصا 323

      http://divar.ir/v/c6uhgybh9/

      http://divar.ir/v/bFv_EvzWh/

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      سلام دوست من . در اینکه ال نود ماشین خوبیه و ظاهرش بده شکی نیست اما دیدش اصلا خوب نیست . عقبش که هیچی ایینه هاش هم که نصفش تو در کور شده. فقط جلوش دید خوبی داره . تازه ستونهاش هم بزرگه و دید بغل خوبی نداره به جاش ایمنی خیلی خوبی داره ستون هاش .و لی به خاطر سقف بلند و ارتفاع بالای موتور مرکز ثقلش یکم بالاست و سریع تر چپ میکنه. حتی سمند هم ستون هاش بزرگه و دید بدتری نسبت به پارس داره. پارس هم عقبش دید خوبی داره و هم ستون هاش و هم ایینه هاش ولی خب در ایمنی به پای ال نود نمیرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Vorsteiner

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    همونطوری که دوستمون هم گفتن _ خیلی خوبه که بعضی وقت ها از خودرو های تولید داخل یه مقایسه ای بینشون باشه و نقاط ضعف و قوت خودرو های داخلی مشخص بشه …
    با توجه به اینکه کیفیت تولیدات داخلی و خدمات بعد از خرید به غیر از موارد نادری ، رو به افول شدید گذاشته ، این دست از مقایسه ها میتونه برای دوستانی که میخوان بین ماشینهای داخلی یکیو انتخاب کنن خیلی کمک میکنه …
    ولی ارزش خرید پارس LX به نظرم بهتره ، لااقل بین این دوتا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. بنتلی

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    شتاب تندر و 206صندوق دار هم ب ترتیب حدود 10و حدود11 اعلام شده ولی هردو در واقعیت شتاب یکسانی داره…مصرف سوخت تندر هم بهتر از 206هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Vorsteiner

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    البته من خودم ماه گذشته ، یه EF7 پایه گاز رو که ثبت نام کرده بودیم رفتم از نمایندگی آوردم ، وسط راه یکی از رینگ های جلو بالانس نبود ، وسط جاده ماشین یه لرزش خفیف داشت
    که بعدش بردم بالانسشون کردم …
    بعدش هم به خاطر کیفیت پایین لاستیکاش که گلستون بود که یکی از بی کیفیت ترین لاستیکهای تولید داخل ، همشون رو با رودستون کره عوض کردم به قیمت 920 تومن …
    تا حالا هم از خریدم راضیم ولی نباید اینجوری هم باشه که ماشینت موقع تحویل نقص خطرناکی داشته باشه ؛ اونم در کنار لاستیک آشغال داخلی که دیگه نور علی نور میشه …
    اگرچه ربطی به این مطلب نداشت : ولی دوستان پدالی عزیز ، تا مجبور نیستین از تولیدات آشغال داخلی استفاده نکنید …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Vorsteiner

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    همونطوری که دوستمون هم گفتن _ خیلی خوبه که بعضی وقت ها از خودرو های تولید داخل یه مقایسه ای بینشون باشه و نقاط ضعف و قوت خودرو های داخلی مشخص بشه …
    با توجه به اینکه کیفیت تولیدات داخلی و خدمات بعد از خرید به غیر از موارد نادری ، رو به افول شدید گذاشته ، این دست از مقایسه ها میتونه برای دوستانی که میخوان بین ماشینهای داخلی یکیو انتخاب کنن خیلی کمک میکنه …
    ولی ارزش خرید پارس LX به نظرم بهتره ، لااقل بین این دوتا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Vorsteiner

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    البته من خودم ماه گذشته ، یه EF7 پایه گاز رو که ثبت نام کرده بودیم رفتم از نمایندگی آوردم ، وسط راه یکی از رینگ های جلو بالانس نبود ، وسط جاده ماشین یه لرزش خفیف داشت
    که بعدش بردم بالانسشون کردم …
    بعدش هم به خاطر کیفیت پایین لاستیکاش که گلدستون بود که یکی از بی کیفیت ترین لاستیکهای تولید داخل ، همشون رو با رودستون کره عوض کردم به قیمت 940 تومن …
    تا حالا هم از خریدم راضیم ولی نباید اینجوری هم باشه که ماشینت موقع تحویل نقص خطرناکی داشته باشه ؛ اونم در کنار لاستیک آشغال داخلی که دیگه نور علی نور میشه …
    اگرچه ربطی به این مطلب نداشت : ولی دوستان پدالی عزیز ، تا مجبور نیستین از تولیدات آشغال داخلی استفاده نکنید …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mk8mk

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    در سورن های جدید تا حدو دزیادی مشکل کپ اولیه برطرف شده.مشکل از نرم افزار ECU هست تا قبل از 92 همه Ecu ها بوش بود بعد از 92 و تحریم و….شرکت کروز ECu سفارش داد مستقیما از چین و با برند خودش و به دلایلی نرم افزار قدیمی هماهنگ نبود.چندبار آپدیت اومد تا اینکه اواخر 94 آپدیت مناسبی اومد و مشکل تا حدود زیادی حل شد.
    برای رفع اون کپ مختصر باقی مانده هم اگر شمع ها رو با نمونه سوزنی تعویض کنین مثلا g-pOWER مارک ngk تا می شه گفت کپ برطرف می شه.
    اما باید بگم بزرگترین مشکل سورن گیربکس ناهماهنگش هست که در رانندگی پرفشار راننده رو آزار می ده.
    شخصا شتاب 11.5 رو برای سورن در شهر تهران با بنزین سوپر و شمع سوزنی و نرم افزار اصلاح شده ثبت کردم.البته سنجش سرعت براساس سرعت سنج خودرو و مقایسه با نرم افزار سنجش سرعت روی موبایل در نتیجه ممکنه خطا داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  25. hamid3x

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (397 ديدگاه)

    خب دوستان ،وضعیت کل صنعت ماهمینه،قطعه ساز و مونتاژ کار فقط بفکر تولید بیشتر و فروش ان،بازارم که مفت و رایگان تقدیمشون شده به بهانه حمایت از کارگر ایرانی،خوبه بیشتر کارگرای این شرکت ها با واسطه و اشنا سر کار میرن،ماهم یه غلطی کردیم ماشین صفر خریدیم،می بریم نمایندگی ادمو خر فرض میکنن،اول میگن هزینه تعویض فلان قطعه اشغال بی کیفیت ماشینتون فلان قدر شده،بعد میگی هنوز هزارتا کار نکرده میگن اخ اخ اشتباه شد ،یعنی این اتفاق هربار رفتم نمایندگی افتاده ،طرف خجالتم نمیکشه یه دروغو هربار بهم میگه،اقا سامان خیلی خوب گفتن با سی تومن مزدا یا پروتون کارکرده بخری بهتره،کیفیت تولید داخل فاجعه است،بقول جرمی ساخت و تولیدشون چشم بسته بوده،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ahmad

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    حتما باید یکی از اینا رو سوار بشید!
    اینا که جفتشون شبیه همن! زشت و بد قواره!

    خوب اصلا نخر برادر من
    هم به فساد و انحصار داخلی کمک میکنی و هم به نزول صنعت ایرانی
    حمایت از مونتاز کاران داخلی حمایت از تولید ملی نیست بلکه حمایت از فساد ملی است!

    نهایتش خیلی مجبور بودی با این پول یه دست دوم با کیفیت خارجی بگیر ولی از اینا نخر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سجاد

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظر من هر دوی اینا اشغالن ولی باید دید تو وضعیت فعلی چی میشه خرید که بهتر از اینا باشن ؟؟ تو این رنج تندر -206-پارس -سمند رقبا هستن .206 به خاطر جادار نبودن نمیتونه گزینه خوبی برای خانواده باشه.تندر قربونش برم قیافش به حدی افتضاحه که آدم اگه بخواد قیافه اونو با یه ماشین مقایسه کنه حتما اون ماشین پیکانه همین طور اصلا راحت نیست چون صندلی های پارک از مال تندر بهتره و اصلا چیزی به اسم کولر نداره ونمیشه ازش استفاده کرد همین طور به خاطر سیستم تعلیق بدش استعداد فوق العاده ای تو چپ کردن داره حالا بماند دید افتضاح راننده و گردگیر پیلوس گیربکس همین طور فکر نکنم کسی از لش شدن بدنه سمند خبر نداشته باشه تازه موتورش که وحشتناکه اگه یبار خراب بشه یعنی فاتحه .قیافش هم که اصلا چنگی به دل نمیزنه .پارس هم که اونقدر قیافش تکراری شده که وقتی دو تا پارس کنار هم وایسن تو ذوق میزنه ولی فراموش نکنیم که طراحی پینین فارینا هستش و در هر شرایطی جذابیت خاص خودشو داره موتورtu5 تونسته امتحان خودشو پس بده و راحتی خوبی داره گرم‌کن آینه‌های جانبی، دسترسی از داخل خودرو به صندوق بار که تو مقاله اشاره شد رو هم داره . بیخود نیست که سهم تولید ش در خطوط تولید ایران خودرو تقریبا با مجموع سهم تولید 3 محصول با برند ملی این خودروساز (سمند،رانا و دنا) برابری می‌کنه ولی با این حال کیفیتش در حد سطل اشغاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. نویدی

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    سلام.
    من هر دو رو سوار شدم.
    اول بگم که هر دو غیر استاندارد هستن و انتخاب بین بد و بدتره.
    پارس lx تنها برتری که نسبت به سورن ef7 داره خوش فروش بودنشه.
    برتری های سورن ef7:پرشتاب تر،سرعت نهایی بیشتر،کشش بهتر،گیربکس بهتر و کلاچ نرم تر،صندلی های مبله و راحت تر،هندلینگ و تعادل بهتر،فرمان تلسکوپی(بسیار مهم).
    شاید واستون عجیب باشه ولی سورن ef7 کمی مصرفش هم پایینتره.
    پیشنهاد من به شما صد در صد سورن ef7.
    .
    .
    ال۹۰ از هر دوشون بهتره ولی من با هندلینگ و تعادل ضعیفش نمیتونم کنار بیام.
    توصیه میکنم دور خودروهایی که تولیدشون متوقف شده مثل لیفان ۶۲۰ و مزدا ۳۲۳ و ورنا و ریو و ….رو یه خط قرمز بکش و اصلا بهشون فکر نکن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. امیر دهقان

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (695 ديدگاه)

    از راهنمایی همه دوستان خیلی خیلی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حمیدرضا

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مقاله خیلی خوبی بود به نظر من هم انتخاب سمند بین این دو منطقی تر هست اگر تمایل به خرید خودروی داخلی داشته باشیم البته این هم باید مد نظر قرار بگیره تقریبا هیچ خودروی چینی هم در این حدوده قیمتی وجود نداره به جز چند مورد ام وی ام و یه مدل برلیانس سری 200 که البته اونام خیلی با این خودروها تفاوتی ندارن ایراداصلی کشور ما در همه زمینه ها اینه که کلا دستمزد و یا بهتر بگم ارزش کار انسانها کمتر از قیمت لوازم هست حالا میتونه تلفن همراه باشه یا خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا