بنتلیفولکس واگن

نگرانی فولکس‌واگن از ساخت یک بنتلی اسپرت دونفره

برای بیش از دو سالی که از زمان معرفی کانسپت EXP 10 Speed 6 توسط بنتلی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ گذشته است، این شرکت صحبت‌هایی از احتمال ساخت یک خودروی اسپرت دونفره کوچک‌تر از کانتیننتال را مطرح کرده است. ماه گذشته نیز بنتلی نسخهٔ بدون سقف و تمام الکتریکی از این کانسپت را با نام EXP 12 Speed 6e در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ معرفی کرد. دراین‌باره رئیس عملیات فنی بخش مولینر بنتلی آقای «Uday Senapati» در مصاحبه‌ با موتورینگ گفته است که قطعاً در بازار تقاضا برای نسخهٔ تولیدی این دو کانسپت وجود دارد اما وضعیت به این سادگی نیست.

bentley-exp_10_speed_6_concept-2015-1024-04

هرچند بنتلی خواهان ساخت چنین خودرویی است اما در گروه فولکس‌واگن نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه محصول جدید بنتلی به رقیبی برای آئودی R8 تبدیل گردد. به همین دلیل هرچند به گفتهٔ Senapati در حال حاضر بسیاری از کارها برای توسعهٔ این خودروی جدید تکمیل شده است اما هنوز مُهر تأیید را از ولفسبورگ دریافت نکرده است. بااین‌حال ساخت این خودروی کار چندان سختی برای بنتلی نیست چراکه این شرکت بخشی از یک گروه خودروسازی بزرگ است که پایه‌های لازم جهت تولید چنین ماشینی را بدون هیچ زحمتی برای آن محیا می‌کند. او در ادامه گفته است مانند کانسپت اخیری که در نمایشگاه ژنو معرفی شد، باید برای این خودرو قوای محرکهٔ الکتریکی هم در نظر گرفته شود.

bentley-exp_12_speed_6e_concept-2017-1024-04

الکتریسیته ممکن است راه‌حلی برای تمایز این بنتلی کوپه/کابریو دونفره از آئودی R8 باشد به‌ویژه که ارباب حلقه‌ها تولید نسخهٔ الکتریکی R8 E-Tron را متوقف کرده است. Senapati گفته است که بنتلی در حال حاضر در حال کار بر روی تولید باطری‌های الکتریکی است که پس از تکامل می‌تواند در خودروی اسپرت کوچک‌تر این شرکت مورداستفاده قرار گیرد؛ اما تا زمانی که بنتلی (بخوانید فولکس‌واگن) تصمیم نهایی خود برای به تولید رساندن این دو کانسپت را بگیرد، دستور کارش کاملاً پُر است.

این لوکس‌ساز بریتانیایی به‌زودی تا اواخر امسال نسل جدید کانتیننتال GT را معرفی خواهد کرد درحالی‌که تصاویر جاسوسی از نمونه‌های در حال آزمایش نسل جدید فلاینگ اسپار هم منتشر شده است و تقریباً آماده به نظر می‌رسد. علاوه بر این‌ها، ساخت نسخهٔ Speed از SUV بنتایگا نیز در دستور کار قرار دارد درحالی‌که ممکن است در آینده یک SUV کوچک‌تر هم به سبد محصولات بنتلی افزوده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    یه مطلب جالب بگم به بنتلی مربوط نمیشه اما در مورد یه ماشین انگلیسی هست که همه میشناسنش بخصوص بچه های انگلیسی باز
    چند روز پیش با پدرم داشتیم در مورد هیلمن اونجر صحبت میکردیم
    هیلمن اونجر از مدلهای بود که در کنار پیکان در ایران تولید شد و چراغ عقبهاش مثل کلمه ی((L)) بود
    نکته ای رو که فکرش هم نمیکردم بابام در مورد این ماشین گفتن که این ماشین 4 فنر لول بوده!!!!!!!
    از فرمون پذیری این ماشین که پدرم تعریف میکردن میگفتن که فرمونش بسیار تیز بود و به مراتب از پیکان این ماشین بهتر بود اما بدلیل یه سری شایعات در اون زمان زیاد ازش مثل پیکان استقبال نشد
    حیف که تعداد خیلی زیادی از این مدل رو اوراق کردن و نمونه ای باقی مونده بسیار کم هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      یدونشو دارم خیلی وقته افتاده گوشه ویلا مال پدربزرگم بود که انرش رو داد شما یه چند باری خواستم روفرمش بیارم اما قطعاتشو پیدا نکردم فعلا وقتم با ماشین های دیگه پره دارم رو یه 206 و یه جیپ کار می کنم نوبت اونم میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      ماشین خوبی بود ولی خیلی اتاقش کوچیکتر از پیکان بود فکر کنم از نظر فنی با پیکان خیلی اشتراک داشت ولی اونموقع که جلوی پیکان دونفره مینشستیم هر کاری کردیم رو صندلی جلو دونفر جا نمیشدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علیرضا

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (754 ديدگاه)

      اون هیلمن که شما میگه به خاطر این ازش استقبال نشد که معروف شده بود به چپ کردن تقریبا از هر سه تاش یکیش چپ میکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. farshid omidfar

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      ما یکیشو داشتیم چهاردر شتابش به نسبت از پیکان بهتر بود فرمونشم همون طور که میگن تیز بود که یه بارم نزدیک بود بدجوری چپ کنیم درکل ماشین خوبی بود خدا بیامرزتش به جاش روآ گرفتیم :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. moein

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        به جاش روا تلافیش رو دراورد براتون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Madjid

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    به نظر من هم بنتلی نباید یک ماشین دو نفره بسازه. چون فروش آئودی R8 لطمه میخوره.
    اگر میخواد یک جی تی ۲ نفره بسازه میتونه در قالب یک نسخه ی خاص از کانتیننتال مثل همین کانتیننتال سوپراسپرت که ۲ نفره هست و الان داره عرضه میکنه ادامه بده.
    بنتلی باید روی کانتیننتال ، مولسان ، بنتایگا و فلایینگ اسپور تمرکز کنه.
    .
    فولکس واگن برای بنتلی بسیار زحمت کشید تا این شرکت به جایی که الان هست رسید.
    در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به ترتیب بنتلی ۱۹۵ و ۲۴۵ میلیون یورو ضرر روی دست فولکس واگن گذاشت .
    در سال ۲۰۱۱ بنتلی به سوددهی رسید ، با سودی برابر با ۸ میلیون یورو !!!
    .
    البته از سال ۲۰۱۴ به بعد بنتلی به نسبت قبلش روی غلطک افتاده و هر سال حدود ۲۰۰ میلیون یورو سود میده که البته در مقایسه با سودی که آئودی برای فولکس داره ( حدود 4.5 میلیارد یورو ) خیلی ناچیزه.
    .
    فولکس واگن متشکریم …
    متشکریم که برند های با سابقه و دوست داشتنی که ما ماشین باز ها عاشقشونیم مثل بنتلی ، لامبورگینی ، بوگاتی و … رو احیا کردی و زنده نگه داشتی. علیرغم اینکه بعضی مواقع راه انداختنشون خیلی برات خرج داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. just bentley continental

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (185 ديدگاه)

      داداش مجید بنتلی کانتیننتال سوپر اسپرت در حال حاضر 4 نفره است نسل قبلش دو نفره بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        من گزارشش رو در تاپ گیر دیدم ، اونجا جرمی کلارکسون گفت این ماشین ۲ نفرست.
        منم منظورم نسل قبلش بود که قبل از ۲۰۰۹ تولید میشد.
        ممنون که گفتی ، درسته ، نسل دومش ۲+۲ هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. علي

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    دیدین میگفتم (((بنتلی ))) متعلق به((( فولکسه))) اینجا تو این مطلب دقیق بهش اشاره شده . کمی چشمها شسته شود ….برای همینه من اول به مالک و سازنده خودر ادای احترام میکنم بعد میرم رو بحث فنی . که متاسفانه با واکنش تند و زننده متعصبین برندهای اینگلیسی روبرو میشم .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمااااان

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (358 ديدگاه)

      فکر کنم همه بچه ها اینحا میدونن بنتلی زیر نظر فولکس واگن اداره میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2780 ديدگاه)

    ((برای همینه من اول به مالک و سازنده خودر ادای احترام میکنم بعد میرم رو بحث فنی . که متاسفانه با واکنش تند و زننده متعصبین برندهای اینگلیسی روبرو میشم .))
    منظورت از اون احترام هایی هستش که برای استون مارتین و مک لارن همیشه قائلی؟؟؟!!!!
    آخه اینا مالکشون خودشونن.??
    بیخودی هم خودتو مظلوم و بدون تعصب نشون نده خواهشا……………..
    با تچکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ghost

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (193 ديدگاه)

      dont feed trolls

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان(اثبات کننده برتری خودروسازی انگلیس)

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        پهلوان مکلارن گرامی و محترم و فداکار و امانت دار و مکلارن سوار کاملا درست می گی این دوستمون علی مهربان و دوستدار طبیعت و عزیز و بنز سوار تکلیفش با خودشم معلوم نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mercede kaviani

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (551 ديدگاه)

      با درود به دوست عزیز پهلون مک لارن
      در مورد صنعت وتکنولوزی بریتانیا اولین هوپیمایی هایپر سونیک با موتور گاز توربین الکتریک اولین موتور جت هایبرید تا سال 2020 وارد ناوگان هوای قرار می گیرد با سرعت 3.4 ماخ
      واولین حمل ماهواره به فضا بدون استفاده از راکت در بریتانیا مرحل ساخت را تمام و در حال تست است
      اولین موتور بخار اولین موتور احتراف داخلی موتور استرلینک وموتور جت در بریتانیا اختراع شد
      وکنکورد هم تمام مراحل ظراحی و ساخت توسط کمپانی بریستول سیدلی انجام شد
      با سپاس دوستدار شما
      مرسده کاویانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ونوم اف ۵

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اگه اسپرت دو نفره کلا با قوای محرکه الکتریکی باشه فکر نکنم به بازار r8 اسیبی برسونه مخصوصا که دیگه r8نسخه ی برقی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (754 ديدگاه)

    بنتلی هم اصالت داره ولی ماشیناش چهرشون توی هر نسل متفاوت میشه نه مثه 911 که از سال 2004 همین شکلیه پورشه تا2004 خوب داشت رو طراحی کار میکرد ولی از اون موقع پیشرفتش فقط فنی بوده حیف پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      دوست عزیز شما پورشه 911GT3 رو دیدی اصلا؟
      چرا این حرفو میزنی آخه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. خسرو

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چقدر زیباست/ از زمان حال جلوتره طراحیش واصالتش هم حفظ کرده/ بی نظیره/ دوست دارم مرسدس کوپه هاشو تو این سبک طراحی کنه با مهندسی خاص خودش ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سهيل

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    اگر با این ماشین از جلو تصادف کنید اول چراغش میشکنه بعد سپرش صدمه میبینه آخه این چه طراحیه? ماشین فقط آلمانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    طراحی داخلیش فوق العاده است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا