مرسدس بنز

دردسرهای ادامه‌دار قوانین آلایندگی برای دیزلی‌های مرسدس!

بنا به گزارش نشریه اشپیگل و به نقل از پدال، گروه دایملر هم‌اکنون به خاطر برخی مشکلات آلایندگی محصولات دیزلی خود تحت فشار می‌باشد.


اما کدام خودروها با این مشکلات دست به گریبان هستند؟ ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی دیزلی C و G کلاس! این خبر تنها چند روز پس از دستور KBA (اداره خودروهای جاده‌ای آلمان) به گروه دایملر مبنی بر فراخوان چندین دستگاه ون ویتوی مجهز به پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری دیزلی منتشر شده است. دلیل فراخوان این ون‌ها به خاطر عدم همخوانی واحد کنترل پیشرانه با قوانین KBA اعلام شده است.


بنا به گزارش اشپیگل، KBA به این موضوع مظنون است که سیستم اگزوز خودروهای یاد شده دستکاری شده‌اند. پیشرانه‌های دیزلی تحت بررسی این شرکت با همکاری رنو ساخته شده‌اند. رنو همان شرکتی است که سال پیش به خاطر نرم‌افزار نصب شده به منظور تقلب در تست‌های آلایندگی تحت پیگرد قرار گرفته است. این خودروساز فرانسوی هرگونه ادعایی را رد کرده و البته تا به امروز هیچ نرم‌افزار غیرقانونی در محصولات شرکت یافت نشده است.


گروه دایملر از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرده اما قبلاً فراخوانی برای ون‌های ویتو اعلام کرده و دلیل آن به‌روزرسانی واحد کنترل آلایندگی خودروهای یاد شده بوده است. هنوز مشخص نیست که آیا دایملر مجبور به فراخوان C و G کلاس خواهد شد یا خیر اما در صورت انجام این کار باید با عدد بزرگی طرف شویم.


تست‌های آلایندگی‌ها در اروپا به خاطر قوانین سخت‌گیرانه‌تر به یک دردسر بزرگ تبدیل شده‌اند. فروش چندین خودرو در اروپا به خاطر عدم توانایی پاس کردن این قوانین متوقف شده است؛ مثلاً پژو اقدام به توقف تولید ۳۰۸ GTi کرده و فروش ب ام و سری ۷ و M3 هم متوقف شده است.

تمام چیزهایی که می‌دانیم این است که مشتریان به دقت تحولات را زیر نظر دارند زیرا این قوانین تنها راه برای محافظت از حقوق آنان و ایجاد محیط‌زیست پاک‌تر هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    خدایا قانونشون با هیچ کی شوخی نداره،
    دیگه از سری هفت هم بالاتر
    ایول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    قوانین اونا قوانین ما برای ما با دو تا تلفن لغو میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    استاندار اونا استانداریه که خیلی وقتا بی ام و و مرسدس هم کم میارن
    اونوقت ما با افتخار داریم جک اس 5 و لیفان ایکس 60 دست مردم میدیم هرکدوم قد یه شیرون الودگی درست میکنن لعنتیا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا