رولز رویسمرسدس بنز

دوئل رولزرویس فانتوم و مایباخ 62S

سرانجام برای دومین بار به بالاترین کلاس خودرویی دنیا یعنی گروه سدان‌های فوق لوکس رسیدیم. گروهی که در دور نخست آن دو ابر سدان یعنی آستون‌مارتین لاگوندا و بنتلی مولسان به نبردی جذاب و دیدنی با یکدیگر پرداختند. در این دوئل مجموعاً در کانال تلگرام و وب‌سایت پدال ۱۸۲۴ رأی به ثبت رسید اما این هم یکی دیگر از دوئل‌هایی است که در آن نتایج نظرسنجی کانال تلگرام و سایت عکس یکدیگر هستند به‌گونه‌ای که در نظرسنجی سایت، مولسان رأی بیشتری کسب نموده درحالی‌که در تلگرام لاگوندا بالاتر قرار دارد؛ اما بااین‌وجود نهایتاً به‌طورکلی بنتلی مولسان با کسب ۱۰۶۲ و یا ۵۸ درصد از کل آرا رأی توانست پیروز این نبرد جذاب گردد درحالی‌که آستون‌مارتین لاگوندا موفق به کسب ۷۶۲ رأی شده است. حالا در دوئل دوم گروه سدان‌های فوق لوکس، رولزرویس فانتوم به نبرد با مایباخ ۶۲S پرداخته است.

بنتلی مولسان

آستون‌مارتین لاگوندا

رولزرویس فانتوم

مایباخ ۶۲S

بنتلی مولسان

؟

بنتلی فلاینگ اسپار

مرسدس-مایباخ S600

رولزرویس گوست

آستون‌مارتین راپید

؟

؟

رولزرویس فانتوم

در سال ۱۹۹۸ با خریداری شدن رولزرویس توسط ب‌ام‌و دوران جدید این برند اشرافی و لوکس بریتانیایی آغاز شد. ب‌ام‌و پس از خرید رولزرویس سریعاً تصمیم به احیا آن گرفته و ساخت محصولات جدیدی را در دستور کار قرار داد. نخستین محصول جدید رولزرویس که در دوران مالکیت ب‌ام‌و توسعه یافت نسل جدید سدان فوق لوکس فانتوم بود که سرانجام برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ رونمایی شد. نسل جدید فانتوم که نسل هفتم آن محسوب می‌شود، از طراحی کاملاً جدیدی برخوردار بود که درعین‌حال همچنان اصالت یک رولزرویس را حفظ کرده بود. سپس چندی بعد نسخه‌های کوپه و کابریولت نسل جدید فانتوم نیز ساخته شدند که نسخهٔ کانورتیبل آن دراپهد نام دارد. این سدان فوق لوکس از پیشرانهٔ سنتی بنتلی-رولزرویس استفاده می‌کند که یک واحد ۶.۷۵ لیتری V12 تنفس طبیعی است. این موتور ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آن‌را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. فانتوم در سال ۲۰۱۲ تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت که بیشترین تغییرات ظاهری آن در بخش جلویی و چراغ‌های جلو انجام گرفته بود. این مدل جدید با نام فانتوم سری ۲ روانهٔ بازار شد؛ اما سرانجام سال گذشته تولید هر سه نسخهٔ نسل هفتم فانتوم خاتمه یافت تا در آیندهٔ نزدیک نسل هشتم جایگزین آن شود. مدل سدان فانتوم در دو نسخهٔ معمولی و فاصله محوری کشیده با نام EWB ساخته می‌شود که ما برای همخوانی با رقیب آلمانی نسخهٔ کشیده را انتخاب کرده‌ایم. فانتوم همچنین ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فردی دارد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به شیوهٔ خاص باز شدن درها موسوم به خودکشی، طراحی کلاسیک و سنتی داخلی، ثابت ماندن لوگوی رولزرویس در مرکز رینگ‌ها هنگام حرکت و فرورفتن مجسمهٔ روح خلسهٔ رولزرویس در جلوپنجره هنگام خاموش کردن خودرو جهت جلوگیری از سرقت اشاره کرد. به همین دلیل، رولزرویس فانتوم با استایل خاص و جعبه‌ای شکل خود، کاملاً از سدان لوکس ب‌ام‌و یعنی سری ۷ مستقل و متمایز بود.

مایباخ ۶۲S

مایباخ یکی از برندهای قدیم دایملر بنز بود که در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ میلادی فعالیت می‌کرد؛ اما پس‌ازاین برای چندین دهه خبری از این برند لوکس نبود تا اینکه پس از خرید رولزرویس توسط ب‌ام‌و و بنتلی توسط فولکس‌واگن، مرسدس بنز نیز تصمیم گرفت جهت رقابت با آن‌ها، برند مایباخ را جهت ساخت و عرضهٔ خودروهای فوق لوکس احیا کند. بدین ترتیب مرسدس بنز برای اولین بار کانسپت مایباخ که بر اساس S کلاس ساخته شده بود را در نمایشگاه توکیو ۱۹۹۷ رونمایی کرد و سپس در سال ۲۰۰۲ مایباخ رسماً با معرفی سدان‌های تولیدی ۶۲ و ۵۷ احیا شد. این دو خودرو از همه لحاظ کاملاً باهم یکسان بودند و فقط ۶۲ طول بیشتری داشت به‌گونه‌ای که در اصل نسخهٔ کشیدهٔ ۵۷ محسوب می‌شد. نام این سدان‌ها نیز نمایانگر طول آن‌ها بود. این سدان فوق لوکس که روی پلت‌فرم مرسدس بنز S کلاس ساخته شده بود، با یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V12 توئین توربو عرضه می‌شد اما مایباخ نمونه‌های ۶۲S و ۵۷S را هم عرضه کرد که این مدل‌ها به پیشرانهٔ بزرگ‌تر و قوی‌تر ۶ لیتری V12 توئین توربو مجهز بودند و ما هم همین مدل را برای این دوئل انتخاب کرده‌ایم. مایباخ ۶۲S در سال ۲۰۱۱ مورد فیس‌لیفت قرار گرفت که در این فیس‌لیفت، علاوه بر تغییرات جزئی خارجی و داخلی، خروجی موتور نیز به ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافت؛ اما مایباخ در بخش فروش انتظارات مرسدس بنز را برآورده نکرده نکرد و نتوانستند رقیب قدرتمندی برای رولزرویس و بنتلی باشد چراکه سدان‌های مایباخ بسیار به مرسدس بنز S کلاس شباهت داشتند و برخلاف رولزرویس فانتوم فاقد هویت مستقل و استایل منحصربه‌فرد بودند به‌گونه‌ای که ۵۷ و ۶۲ درواقع بیشتر یک مرسدس بنز S کلاس کشیده و لوکس‌تر به نظر می‌رسیدند. به همین دلیل سرانجام مرسدس بنز تولید این سدان‌های مایباخ را در سال ۲۰۱۲ و پس از ساخت تنها حدود ۳ هزار دستگاه متوقف نمود و تصمیم گرفت بجای آن، نسخهٔ کشیدهٔ S کلاس را تحت برند جدید مرسدس-مایباخ عرضه کند.

 

مشخصات فنی

مایباخ ۶۲S رولزرویس فانتوم
پیشرانه ۶ لیتری V12 ۶.۷۵ لیتری V12
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر ۷۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۵ ثانیه ۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۵.۹ لیتر (ترکیبی) ۱۴.۹ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۸۰۰ کیلوگرم ۲۶۷۰ کیلوگرم
طول ۶.۱۷ متر ۶.۰۹ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۸۲ متر ۳.۸۲ متر
حجم صندوق بار ۶۰۵ لیتر ۴۶۰ لیتر
قیمت پایه ۴۲۳,۵۰۰ دلار ۴۲۰,۳۲۵ دلار

(حداکثر سرعت مایباخ بصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است و بدون محدودیت توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت را دارد)

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9765292]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. PaRHaM

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    فانتوم
    و تمام✋
    ولی کاش میزاشتین نسل جدیدش معرفی شه بعد وارد دوئل میکردینش
    حالا همینم خودش عالیه!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. peyman

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2035 ديدگاه)

      طراحی داخلی از جمله قسمت عقب مایباخ عالی هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Chevo

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (41 ديدگاه)

      هیچرکدومشون قشنگ نیستند و به دل نمیشینند. من که درکی از زیبایی رولزرویس ندارم از نزدیک هم این ماشین ﺭﺍ دیدم و سوار شدم اخه این چه طراحی داخلی هست واقعا چیش قشنگ هست ؟! شبیه ماشینهای دهه هفتاد آمریکا میمونه , زیباترین و لوکسترین طراحی داخلی در طراحی داخلی متعلق به مرسدسS600 جدید هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Chevo

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (41 ديدگاه)

      هیچ کدومشون قشنگ نیستند و به دل نمیشینند. من که درکی از زیبایی رولزرویس ندارم از نزدیک هم این ماشین ﺭﺍ دیدم و سوار شدم اخه این چه طراحی داخلی هست واقعا چیش قشنگ هست ؟! شبیه ماشینهای دهه هفتاد آمریکا میمونه , زیباترین و لوکسترین طراحی داخلی متعلق به مرسدسS600 و مایباخ جدید هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
    4. vahid 956

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      کاش مرسدس هم همون کاری رو با مایباخ میکرد که بی ام و با رولزرویس ینی همون ایجاد هویت مستقل که در متن گفته شد کار سختی هم نبود پلتفرم که یکیه فقط یه طراحی و dna کاملا متفاوت و مجلل تر و جذاب تر میخواست مثلا امکان شخصی سازی فراوان .ادغام مرسدس و مایباخ کار اشتباهیه به نظر من.
      دلیل اینکه این مایباخ قدیمی در این رقابت اورده شده چیه چون مرسدس دیگه در این کلاس نماینده نداره دیگه حقیقت اینه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Germany

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    رولزرویس فانتوم سلطان خودروهای سوپر لوکس هستش قیمت برابر میباخ بیشتر به این دلیله که تعداد ساختش خیلی محدود تر از رولزرویس فانتومه حتی شنیدم به دلیل استفاده زیاد از کریستال و الماس قیمتش خیلی بالا رفته و از نظر کیفیت ساخت اصلا در حد رولزرویس فانتوم نیست هر چند چیزهای زیادی در قیمت تاثیر دارن ولی فانتوم بیشتر به دلیل کیفیت خیلی بالای مواد سازندشه که اینقدر قیمتش بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. zeppelin

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    .: M A Y B A C H :.
    با همه احترامی که به رولزرویس دارم تاج برتری بر سر میباخ هست…
    رولزرویس اصالت طراحی و لوکس بودن رو بر دوش می‌کشه
    در حالی که میباخ اصالت طراحی و لوکس بودن و تکنولوژی برتر مرسدس بنز رو بر دوش می‌کشه.
    چیزی که میباخ رو برتر جلوه میده این هست که شما می‌تونید در اوج لوکس بودن باشید در حالی که شبیه گذشته نباشید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      درسته طراحی داخلی مایباخ از رولزرویس مدرن تره ، ولی در این رده خاص بودن مهم تر از مدرن بودنه . رولزرویس واقعا خاص تره . (نظر شخصیمه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Ahmad

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    به قصد این وارد شدم که به فانتوم رای بدم چون عاشق رولزرویس هستم.
    ولی وقتی مطلب رو خوندم به دقت به عکسها نگاه کردم و اعداد و ارقام رو مقایسه کردم میباخ رو بهتر دیدم گرچه الانم میگم طراحی بیرونی فانتوم سرتر از میباخ 62s هستش.
    نظر شخصی من اینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (73 ديدگاه)

      “این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند”
      دوستان به این متن “پدال” توجه کنید..

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. ماکان

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    من همین که اسم رولزرویس رو تلفظ می‌کنم حس لاکچری بودن بهم دست می‌ده دیگه چه برسه به اینکه بخوام از نزدیک ببینمش یا بتونم داخلش بشینم ، واقعا جایی برای وایباخ نمیزاره ، حالا واستون تعجب شد و چرا گفتم وایباخ ، وای باخ در زبان ترکی یعنی وای نگاه کن ، این همون حرفیه که وقتی یه وایباخ رو میبنی می‌تونی بهش بگی وای نگاه کن یه مرسدس بنز که انگار طراحش موقع طراحی حالت تهوع داشته

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. AmiR8

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز یادت باشه اون 2-3 جمله ی آخر رو فقط و فقط در مورد ماشین های آلمانی به کار ببری.
      خیلی ها تحمل اینکه شما یک دهم همچین حرفی رو در مورد کادیلاک یا لینکلن بزنی به هیچ وجه ندارن و بحث درست میشه. ممکنه شما رو با من یا سایر دوستان اشتباه بگیرن.
      کم کم با جو سایت آشنا میشی

      .

      من به 62S رای میدم.
      قدرت ، گشتاور ، شتاب ، و سرعت بهتر. حجم محفظه بار در این کلاس مهمه و مایباخ در این زمینه خیلی برتری داره
      62S خاص تر از فانتوم هم هست .
      هر چند دیگه نه 62S وجود داره و نه برند مستقلی به اسم مایباخ. حداقل فعلا اینطوریه. مایباخ زیرمجموعه ی مرسدس شده.
      پس برنده شدن یا باختن S62 در این دوئل هیچ اهمیتی نداره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. ایلیا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مایباخ حداقل در ظاهر چندان لوکس نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mahdi US CARS

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    قطعا رولزرویس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    هر دوشون رو دوست دارم. اما چیزی که میخوام بگم اینه که شاید الان بینشون رولزرویسو انتخاب کنم ولی مایباخ همیشه برام یه جایگاه خاصی داره نمیدونم دلیلش چیه ولی به نظرم خیلی خیلی خاصه اما نمیدونم چطور باعث میشه آدم یه جور خاصی دوسش داشته باشه.یه جایگاه و شخصیت خاصی داره که مختص به خودشه. شخصا مدل xenatec coupe رو از S62 هم بیشتر دوس دارم حتی ازینم خاصتره.یه هیولای عظیم و پر ابهته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. کاوه آهنگر

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    در حضور فانتوم واقعا زشته که بخوام به مایباخ رأی بدم ، نه اینکه مایباخ بد باشه ، اصلا ، موضوع اینه که ویژگی سوپر لوکس بودن بیشتر برازنده ی فانتومه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. Masoud

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    لوکس یعنی فانتوم بقیش سوسول بازیه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. hamid_hk

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (62 ديدگاه)

      رو عکس داخل ماشین (اون آخری ها) کلیک کن یه نگاه به فضا و دکور و امکانات بنداز شاید نظرت عوض شد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. عطا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    سخت ترین انتخاب بود. باو تو کنکور اینطور سوال نمیدنا شما دادید??
    من هر دوشو دوس دارم ولی به بنز رای دادم.دلیل خاصیم ندارم شایدبشه دوباره رای بتونم بدم به رولزرویس میدم.هر دو عالی. ولی اینکه اسم رولزرویس فانتوم فک کنم با کلاس تر و با شخصیت تر هست :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. AMIN

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (121 ديدگاه)

    استایلی کلاسیک در عین حال مدرن.. رولزرویس عالیه..
    ولی مایباخ تکنولوژی بالاتری داره.. در کل به خاطر اصالت و شکل سنتی بیرون و درون خودرو. رولزرویس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Sardar

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    فانتوم عالیه خیلی عالی
    ولی به احترام مرسدس بنز به مایباخ رای دادم
    نمیشه از بنز گذشت حتی مقابل رولز رویس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. AK_007

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    به نظر من میتونین رولزرویس سوپتیل رو با مایباخ اکسلرو هم مقایسه کنین
    جفتشون ب تعداد یکی ساخته شدن و بعد از تبدیل قیمت مایباخ به سال ۲۰۱۶ با محاسبه تورم
    فکر میکنم قیمتشونم خیلی نزدیک تر بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. سعید(تهران)

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    الان باز یه عده میان میگن چرا مصرف سوخت اینا بالاست!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. فرزاد لاکچری

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    من دوست دارم عقب مایباخ بشینم و لذت ببرم خدایی یه نیگا به پشتش بندازین چقدر لاکچری و چقدر دلبازه اون همه هم مانیتور و تکنولوژی اون پشت هست واسه لذت بردن یعنی جون میده بشینی اون پشت و بیفتی توی جاده معلمان به جندق و انقد سرت اون پشت شلوغ که زمانو متوجه نشی و سریع برسی به شاهرود ولی دهن راننده بدبخت سرویس میشه اونایی که رفتن تو این جاده میدونن من چی میگم خخخ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. Saman

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    قطعن فانتوم :-) هیچ جنبنده ای قابل قیاس با فانتوم نیست. جالب اینجاست که قیمت مایباخ بیشتر از فانتوم هستش زرشک :D بی دلیل نیست که مایباخ محو شد بای بای مایبی :D

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. ونوم اف ۵

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    کلیپ های میباخ رو نگاه کنید سرنشین عقب وقتی خسته میشه یه دکمه میزنه یه قسمت از زیر زانوش باز میشه میتونه پای خودش رو دراز کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. Saied

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    قطعا فانتوم. اصلا یه سر و گردن از رقیباش بالاست.
    تو لاکچری بودن فعلا رقیب نداره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. ميلاد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بنظرم هم از نظر موتوری هم از نظر راحتیو امکانات میباخ سرتره.انتخاب من میباخ بی شک??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. #ali.m#

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    واسه من ک انتخاب سختی نبود واژه سوپر لوکس با ماشینای انگلیسی معنی میشه.
    اشرافیت انگلیسی با مهندسی بی ام و .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Jast bentley continental

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    مایباخ خیلی عالیه و خیلی قابل احترامه ولی رولز رویس امپراتور این سگمنته

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. ferrari

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1888 ديدگاه)

    فانتوم چه اسم زیبایی من به فانتوم رای دادم فوق العاده لوکس و اشرافی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Achtung

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    من آدم خیلی منصفی هستم برای همین با وجود اینکه طرفدار بنزم به فانتوم رای دادم ولی اگر مای باخ s600 2017 بود حتمن انتخاب من بود چون بهترین سدان لوکس تاریخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mohammad fm480

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    قطعا مایباخ….
    هم از نظر تکنولوژِی .هم راحتی .هم قدرت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حمیدرضا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بنتلی و رولز رویس دو برند بسیار معتبر در لوکس سازی هستن سابقشون و تولیداتشون کلا خیلی بالاتر از باقی لوکس ها هستن رای من رولزرویس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Landscape

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    از کارخانه های خودروسازی انگلیس فقط از بنتلی خوشم میاد بقیشون فقط به درد
    همون آدمای ثروت پرست خودشون و مزدوراشون می خوره
    نظر من مایباخ هر چند خودم هم می دونم نظرم از لحاظ دیدگاهی غیر منطقی است ولی نمی تونم عوضش کنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. asa

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    اگر اینا ماشین های لوکس نبودند قطعا می باخ رو انتخاب میکردم. چون کاملا واضح از لحاظ مهندسی و تکنولوژی از رولس رویس سرتره و این از مهندسی دقیق آلمانی سرچشمه میگیره.
    ولی از اونا جایی که توی این کلاس فقط لوکستر بودن که اهمیت داره به رویس رای دادم.
    اما خداوکیلی قلبا نظرم سمت می باخ ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Infinite

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    رولزرویس خودروی شایسته‌ای هست اما من می‌باخ رو انتخاب می‌کنم.
    این دوئل بهانه خوبی برای چند کلام صحبت کردن در مورد می‌باخ هست.
    رولزرویس مطمئنا فرم زیبا و کلاسیکی رو ارائه می‌کنه اما وقتی از قاب تصاویر بیرون بیایید و نگاهی به می‌باخ بیاندازید می‌بینید که این خودرو اتفاقا بسیار فرم زیبا و ماندگاری رو ارائه می‌کنه و خطوط نرم و روان بدنه خودرو آرامش بیشتری نسبت به رولزرویس مکعبی شکل به شما میده.
    عده زیادی معتقد هستند که می‌باخ یک S فوق لوکس هست و صحبتشون هم صحیح هست اما آیا واقعا هویت جدیدی برای می‌باخ نیاز هست؟
    می‌باخ‌ها امروز از همیشه به S مرسدس‌بنز نزدیک‌تر هستند و S کلاس پادشاه بلامنازع رده لوکس‌هاست (با همه احترامی که به سری ۷ فوق‌العاده قائل هستم). ساختن یک هویت جدید با پایبندی به اصول، کاری نیست که مرسدس بنز از پسش بر نیاد اما شاید مرسدس بنز دوست داره تا نشون بده کلاس S اینقدر کامل هست که می‌باخ ها فقط نیاز به کمی لوکس‌تر شدن دارند. این رو زمان تعیین می‌کنه. شاید روزی می‌باخ‌ها فرم جدیدی گرفتند شاید هم نه.
    به هر حال با این که رولزرویس رو بسیار دوست دارم اما در نهایت قلب من با می‌باخ هست. می‌باخی که دوست‌دار تعریف جدیدی از لوکس بودن با فرم جدید هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. حمید ع

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (240 ديدگاه)

    همش میگن مهندسی آلمانی انگار رولزرویس تو ایذرانخودرو ساخته شده!خوب اونم مهندسیش آلمانیه.مانیتورهای تو مایباخ که امروزه تو ی کارگاه هم رو ماشینها نصب میکنن.امروز ی ون رو جوری مجهز میکنن که از مایباخ هم مجهز تر میشه..از خودتون بپرسین با وجود این همه تکنولوژی چرا نتونست با رولزرویس و بنتلی رقابت کنه؟
    دلیلش صندلی موتور دار و مانیتور نیست..دلیلش پرستیژه که ی ماشین تولید انبوه با وجود مهندسی نداره.اونایی که به بنز رای دادن مطمئنا فلسفه وجود رولزرویس رو درک نکردن…مثلا bmw نمی تونست از موتور رولزرویس با توربو 700اسب قدرت بگیره؟یا مصرفشو کمتر کنه؟ولی رولزرویس قرار نیست اینکارو انجام بده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GTA

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      احسنت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کلاسیک باز

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (7 ديدگاه)

      احسنت جناب حمید به نکات اصلی و بسیار مهمی در این زمینه اشاره فرمودید که چالش یا پاشنه اشیل اصلی ماشین های های لوکس یا اشرافی دهه 80 به بعد ؛
      همانا نداشتن روح و پرستیژ اصالت است ، مدرنیته رباتیک ، متاسفانه گام به گام از اصالت و معنا تهی شده و لذا با مدل های دهه 60 تا 80 ارتباط و درک بیشتری می توان برقرار نمود !

      ایکاش کمپانی بسیار معتبر کادیلاک هم مدل تاریخی ” فلیت وود” را احیا می کرد تا استاندارد برتر و متفاوت امریکا ، به این کلاس خاص ؛
      تنوع ، معنا و روحی دوباره می بخشید !

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا