بی ام و

ب‌ام‌و سری 8 کوپه روانه خط تولید شد

ب‌ام‌و سری ۸ کوپه جدید که چند هفته پیش در لمانز معرفی شد در تأسیسات دینگولفینگ این برند در آلمان روی خط تولید رفت.


این کارخانه که مشغول ساخت خودروهای سری ۵ و ۷ نیز می‌باشد به خاطر آماده‌سازی برای تولید سری ۸ جدید سرمایه‌گذاری حدود ۳ میلیون یورویی داشته است.


ب‌ام‌و می‌گوید تعداد زیادی از نوآوری‌های دیجیتالی در فرایند تولید این تأسیسات بکار گرفته شده‌اند. از جمله این فرایندهای جدید باید به دیجیتالی سازی کارهای لجستیک و تولید همچون قطعاتی اشاره کرد که توسط قطارهای کوچک داخل کارخانه‌ای به خط تولید می‌رسند. همچنین از ربات‌هایی برای سنجش فاصله بین قطعات در خط نهایی استفاده می‌شود.


ب‌ام‌و سری ۸ کوپه ۲۰۱۹ ساختاری سبک‌وزن دارد که از فولاد، پلاستیک، آلومینیوم و فیبر کربن تشکیل شده است. پانل‌های بدنه همچون کاپوت، دیواره آتش، سقف و درب‌ها از آلومینیوم ساخته شده‌اند و برای اولین بار در یک خودروی تولید سری مونیخی می‌توان سقف را از جنس CFRP سفارش داد. این قطعه نیز در تأسیسات دینگولفینگ تولید می‌شود.


مدیر این مجموعه می‌گوید:

از آنجایی که تأسیسات ما مشغول تولید سدان های سری ۷ است بنابراین دینگولفینگ تجربه‌ی برجسته‌ای در تولید خودروهای کلاس لوکس دارد. ما کاملاً آماده‌ی تولید ب‌ام‌و سری ۸ کوپه جدید شده‌ایم. من مطمئنم که مشتریان در سراسر دنیا این خودروی اسپورت و لوکس را دوست خواهند داشت.

این خودرو که از ماه نوامبر وارد پروسه فروش می‌شود با دو پیشرانه در دسترس خواهد بود. مدل M850i xDrive از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۳۰ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کند درحالی‌که مدل ۸۴۰d xDrive از قلب تپنده ۳ لیتری توئین توربوی دیزلی با خروجی ۳۲۰ اسبی و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری سود می‌برد.


قیمت سری ۸ کوپه جدید برای مدل دیزلی از ۱۰۰ هزار یورو آغاز می‌شود درحالی‌که برای مدل بنزینی باید حداقل ۱۲۵۷۰۰ یورو کنار بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. بهزاد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با وجود همچین غولی دوست دارم ببینم بازم بنز بازها میان واسه بی ان و کری بخونن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      دوست عزیز در اینکه bmw ماشینهای فوق العاده لذت بخش و دوست داشتنی تولید میکنه شکی نیست ولی تا حالا یعنی امروز بتونه مدلهایی در حد و اندازه اسپرت مرسدس بنز و حتی کلاسهای دیپلمات بنز ارائه و تولید کنه . اگر هم دقت کنی در آمریکا بنز رو بیشتر میپسندن تا bmw چون آمریکاییها راحتی و قدرت و زیبایی رو با هم میخوان . پس بدون ی چیزی هست که تو اون بازار رقابتی بنز بیشتر میفروشه و افت قیمت کمتری هم برخورداره .
      ضمنا پدال عزیز ی مطلب جالبی در مورد مطلب ((( بگیرو ببند در بازار خودروهای داخلی و خارجی نوشتم ))) که نشر ندادی و عجیبه چرا ؟؟!!متاسفانه یعنی آزادی بیان صفر تو این سایت
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shirko

        ۱۶ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (499 ديدگاه)

        دوست عزیز اگه دقت کرده باشید تو امریکا و جهان امسال بعد از چندین سال بنز تونست از ب ام و پیشی بگیره ، و گر نه همیشه ب ام و در جایگاه بالاتری نسبت به بنز برخوردار بوده از نظر فروش بر خلاف چیزی که تو ایران وجود داره !! ولی در کل قبول دارم نسخه های لوکس بنز از ب ام و تشریفاتی ترن !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۱۶ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (848 ديدگاه)

          دوست عزیز ی مطالعه بفرمایید در مورد آمریکا و خواهید دید مرسدس چقدر طرفدار و فروش داره . الخصوص خانمهای آمریکایی که عاشق بنز هستن . در ضمن مرسدس همیشه از نظر لوکس بودن و حتی ماشینهای گردن کلفت اسپرت از بی ام وه جلوتر بوده و bmw در سالهای اخیر به دنبال کم کردن این فاصله است و مطمئننا موفق میشه ولی در کل مرسدس به غیر از تولید ((( موتور سیکلت ))) جلوتره تا به الان از همه نظر .
          با تچکر

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (113 ديدگاه)

      این همه جامع شناس در مورد امریکا ندیده بودم به جا !!!! اگر ب ام و صدر فروش رو از دست داد به خاطر معرفی کم محصولات توی ۳ سال گذشته نسبت به بنز بود ، و تا ۲ سال دیگه جایگاهشو پس میگیره مثل فروشش توی چین که این کارو کرد. از طرفی میزان سرمایه دایملر یا تویوتا رو ب ام و یکی ندونین والا تو اسپدت ساختن بنز به گرد ب ام و هم نمیرسه تاریخ اینو نشون داده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    وای خدای من تنم داره میلرزه ؛ چیه این BMW واقعاً
    ? M2 . M3 . M4 . M5 . M6 . M8 . i8 . X4 . X5 . X6 ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PARTHIAN

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    انشالله طی چند روزه آینده شاهد عرضه ش تو بازار بر رقابت ایران هستیم??
    ای بابا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amirferrari

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    یکی نیست بگه مجبورین ماشیناتون رو اینقدر خوب بسازین که دهن همه وا بمونه،وقتی تاسیسات اینا رو میبینم حالم از خودم به هم میخوره که چرا به جا آلمان تو ایران سر از تخم دراوردم،کشوری که همه چیزشو تو جنگ داد و یه اقتصاد ورشکسته واسش باقی مونده بود الان نوک قله خودروساز طراز اول دنیا واستاده،ما هم بعد از گذشت این همه سال از جنگ فقط خرابی و بی آبی واسمون به یادگار مونده،ما نمی‌خوایم مسوولان پول نفت رو بیارن سر سفرمون و راه واردات خودروهای فوق لوکس به کشور رو آزاد کنن و با قیمت جهانی به ملت عرضه کنن،اب رو از رو هموطنام نبندین من یکی دست و پاتون رو هم میبوسم،ببین چه بر سرمون اوردن که سطح توقعات مون اینقدر اومده پایین?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hamed

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دلبریتو یکم کمترش کن….لعنتی!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. shirko

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    بیاد واقعا غوغا به پا می کنه ، حالا نسخه های ام و کامپتیشن و …. بماند ، تاسیساتش در حد تاسیسات بوگاتیه لامصب ، چه قد اصولی و تر تمیز ؟!؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    سری ۸ بی نهایت جذاب وخیلی خیلی دلبری میکنه.خیلی خیلی زیباست.احسنت بهbmw.خیلی منتظرx3mوx4mوx5mوz4 وm8وسری۳جدید هستموخودروهای برقی جدیدو همینطور فیس لیفت سری۷ هستم.bmw واقعا یه ابرخودروسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Khosrow

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    پشتش زشته / خیلی زشت ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    از نظر طراحی سری۸یک سروگردن از sکلاس کوپه جذاب تره.حتی باقیاس سری۸ معمولی بامدلsکوپهamg بازم سری۸ زیباتره.مخصوصا که عقب sکوپه بااون چراغ هاش جذابیت آنچنانی نداره.اما طراحی سری۸ دیوانه کننده است ودر مدلm8 بهتر ازاینم خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهزیار

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (442 ديدگاه)

    طراحی سپر عقب افتضاست اف ت ضاح

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shirko

      ۱۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (499 ديدگاه)

      چه کارشناس زبده ای !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. emad1990

        ۱۶ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        تو این سایت بیشتر نفرات کارشناس هستند.کافیه نظر شخصیتو راجع به یه موضوعی بدی اونوقته که سیل دیسلایک ها و انتقادات به سمتت جاری میشه
        مثالش:من از bmwمتنفرم
        حالا تماشا کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. ساسان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    فوقلاده زیباست.هیچوقت ازیه محصول BMWتا این حد خوشم نیومده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا