جنرال موتورز

بخش کروز اتوماسیون جنرال موتورز، یک گاو شیرده؟!

جنرال موتورز به دنبال یافتن بهترین راه ممکن به منظور سودده کردن حداکثری بخش کروز اتوماسیون خود است.


بلومبرگ گزارش داده که این غول خودروسازی آمریکایی در حال جست‌وجوی پیشنهادهای بالقوه عمومی، تبدیل بخش کروز اتوماسیون به یک کمپانی جدید و یا عرضه سهام آن است. این بررسی و تحقیق ظاهر در مراحل بسیار ابتدایی قرار داشته و شاید تصمیم نهایی تا چند سال آینده گرفته نشود.


جدای از کارهای توسعه‌ی تکنولوژی‌های خودران برای جنرال موتورز، کروز اتوماسیون تلاش دارد در سال آینده سرویس اشتراک خودرویی جدیدی را راه‌اندازی نماید.


جنرال موتورز در سال ۲۰۱۶ با مبلغ ۵۸۱ میلیون دلار کروز را خرید. کروز در آن زمان تنها یک شرکت با ۵۰ نفر کارمند بود؛ اما موسسه سافت بانک ویژن در ماه گذشته مبلغ ۲.۲۵ میلیارد دلار در کروز اتوماسیون سرمایه‌گذاری کرد. این سرمایه‌گذاری باعث بهبود قابل‌توجه اوضاع این بخش شده و زمانی که خودروهای خودران به استفاده تجاری برسند یک سرمایه‌گذاری ۱.۳۵ میلیارد دلاری دیگر هم در کروز اتوماسیون انجام خواهد شد. این شرکت با سرمایه‌گذاری خود ۱۹.۶ درصدی را به دست خواهد آورد.


کروز اتوماسیون در چند وقت اخیر تست‌های گسترده‌ای برای نسخه‌های پیش‌تولیدی خودروهای خودران در سراسر آمریکا و به ویژه در سان‌فرانسیسکو داشته و حتی خودروهای خود را بدون راننده ایمنی پشت فرمان تست کرده است.


این کمپانی سال پیش ادعاهای مدیر اجرایی تسلا یعنی ایلان ماسک را که گفته بود این برند می‌تواند تنها با دوربین‌ها و رادارها به تکنولوژی خودران سطح ۵ دست یابد رد کرده بود. کروز اتوماسیون در حال توسعه لیدار به منظور دست‌یابی به اهداف خودران خود بوده و به همین منظور در ماه‌های پیش برخی از متخصصان بحث لیدارها را به استخدام خود درآورده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. علی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام و تشکر
    مقالات آقای احمدزاده خوب هستن ولی ناقص ترجمه میشن و خیلی کوتاه هستن .مثلا تو این مقاله نه عنوان مقاله شفافه نه متن اش . خواننده ممکنه نفهمه کروز کلا چیه اینجا؟ یه شرکته یه تکنولوژیه یا … ؟
    لطفا یکم بیشتر وقت بزارین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا