جنرال موتورز

تغییرات وسیع محصولات جی ام سی برای مدل سال 2020

جی ام سی با طیفی از خودروهای بازطراحی و به‌روز شده وارد مدل سال ۲۰۲۰ می‌شود.

  • تراین ۲۰۲۰


این خانواده با مدل تراین آغاز می‌شود که تمامی تریم های آن به‌صورت استاندارد با پکیج ایمنی پرو عرضه می‌شوند. این بسته‌ی ایمنی شامل چراغ‌های جلوی هوشمند و سیستم‌های کمک‌راننده همچون ترمز اضطراری خودکار، ترمز عابر پیاده در جلو، هشدار برخورد از جلو، نشان دهنده‌ی فاصله‌ی خودروی جلویی و دستیار حرکت بین لاین ها می‌باشد.


مدل تراین دنالی نیز به‌روز شده و دارای سیستم تعلیق بهتر با سوپاپ‌های داخلی جدیدی است که سواری آرام تری را ارائه می‌کند. این خودرو همچنین از پکیج پریمیوم جدیدی برخوردار است که ترکیبی از پکیج ایمنی پیشرفته و راحتی می‌باشد. از جمله تجهیزات این نسخه می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده و صندلی‌های عقب گرم شونده اشاره کرد.

اگرچه جی ام سی اشاره‌ای به پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربودیزل نکرده اما این پیشرانه به خاطر تقاضای کم کنار گذاشته شده است. این نیروگاه ۴ سیلندر قدرت ۱۳۷ اسبی و گشتاور ۳۲۵ نیوتون متری دارد.

اما مدل تراین بلک ادیشن نیز با نام جدید تراین الویشن ادیشن عرضه شده و از عناصر تیره‌رنگ در بدنه و رینگ‌های ۱۹ اینچی با ظاهر مشکی براق سود می‌برد.

  • آکادیا ۲۰۲۰


دیگر خودروی بازنگری شده‌ی جی ام سی همان آکادیا ۲۰۲۰ است که به‌روزرسانی‌های وسیعی را تجربه کرده و به لطف نمای جلو و عقب بازنگری شده و جلوپنجره‌ای جدید ظاهر خشن‌تری دارد. این کراس اوور همچنین به چراغ‌های جلوی جدید، سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روزتر و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جدید مجهز شده است.

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی جدید با خروجی ۲۳۰ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری قرار دارد. این پیشرانه بین دو نسخه‌ی ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری قوی‌تر قرار می‌گیرد.

  • کانیون ۲۰۲۰


دیگر محصول فیس لیفت شده‌ی جی ام سی مدل کانیون ۲۰۲۰ است که تغییر چندانی را نشان نمی‌دهد. البته این خودرو رنگ‌های بدنه‌ی جدیدی همچون مشکی کربن متالیک را ارائه کرده است.


درب پشتی با عملکرد قفل از راه دور هم وجود دارد. یک سیستم هشدار باد لاستیک نیز اضافه شده که در صورت کم شدن باد لاستیک هشدارهای صوتی و بصری را ایجاد می‌نماید. تکمیل کننده‌ی تغییرات این خودرو نیز سیستم‌هایی همچون هشدار برخورد از جلو و هشدار خروج از مسیر می‌باشد.

  • سیرا ۲۰۲۰


سیرا برای مدل ۲۰۱۹ خود فیس لیفت شده بود اما خب امسال هم دوباره تغییر کرده است. خبر بزرگ اینکه این خودرو با پیشرانه‌ی ۳ لیتری توربودیزل دورامکس که قدرت ۲۷۷ اسبی و گشتاور ۶۲۴ نیوتون متری دارد عرضه می‌شود. این پیشرانه فقط با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همراه می‌شود.


دیگر تغییرات این خودرو عبارت‌اند از کروز کنترل تطبیقی و محفظه با فیبر کربنی. این پیکاپ را می‌توان به سیستم پرو گرید تریلرینگ تجهیز کرد که باعث بهبود یدک کشی می‌شود.

  • سیرا HD 2020


نهایتاً به سیرا هوی دیوتی می‌رسیم که اوایل سال جاری معرفی شده و از پیشرانه‌ی ۶.۶ لیتری دورامکس با قدرت ۴۴۵ اسب بخار و گشتاور ۱۲۳۳ نیوتون متر سود می‌برد. این نیروگاه عظیم با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک آلیسون همکاری کرده و نیرو را می‌تواند به تمامی چرخ ها هم منتقل کند.


البته پیکاپ های هوی دیوتی مختص یدک کشی هستند و اینجاست که سیرا HD می‌درخشد. بسته به مدل انتخابی، این پیکاپ می‌تواند تا ۱۶۱۰۲ کیلوگرم را نیز بکشد.


جی ام سی اشاره‌ای به بهبود مدل‌های یوکان و یوکان XL نکرده اما نسخه‌های به‌روز آن‌ها در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    برام قابل درک نیست چراباید یه وانت به اندازه یه کامیون دانگ فنگ قدرت کشش داشته باشه
    هنوز چهره جیمس نسبت به شورلت ساده تر هست و من این سادگیش رو خیلی دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (25 ديدگاه)

      قابل درک نیست چون فرهنگ خودرویی آمریکا رو درک نکردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. M3csl

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (76 ديدگاه)

    آکادیا و دیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلاطین جاده و دیگر هیچ :)))))))))))))))))))))))))))))))

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مهرداد كمال

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    زنده با صنعت خودرو امریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا