جگوار

جگوار XE آردن، گربه‌ی بریتانیایی با خونی آلمانی!

جگوار اعلام کرده نسخه بسیار توانای SVR از سدان XE را نخواهد ساخت اما آردن که یکی از تیونرهای به نام صنعت خودروست خود دست به کار شده و مدل ویژه XE S را ساخته است. این تیونر آلمانی پکیج کاملی را برای این خودرو تکامل دیده‌اند و البته عمده تمرکز آن‌ها روی پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بوده است.


این سدان از یک پیشرانه ۶ سیلندر با قدرت ۳۸۰ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر در حالت استاندارد استفاده می‌کند اما متخصصان آردن این میزان را کافی ندانسته و قدرت قلب آهنین XE را ۸۳ اسب و گشتاور آن را نیز ۱۳۳ نیوتون متر افزایش داده‌اند. بدین ترتیب این خودروی تیون شده هم‌اکنون خروجی ۴۶۳ اسبی و گشتاور ۵۸۳ نیوتون متری دارد.

اگرچه هنوز مشخصات عملکردی این خودرو منتشر نشده اما گفته شده XE S آردن سریع‌تر از نسخه استاندارد خواهد بود. به عنوان یادآوری باید گفت نسخه استاندارد جگوار XE شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


جدای از ارتقای قدرت پیشرانه ۶ سیلندر سوپرشارژردار، آردن همچنین وقت خود را صرف سفارشی سازی ظاهر خودرو کرده است. از کاپوت با دو ورودی هوا گرفته تا بال عقب بزرگ، رینگ‌های ۲۰ اینچی و دیفیوزر اسپورت، این جگوار تیون شده حتی در حالت سکون نیز سریع به نظر می‌رسد. این خودروی اسپورت بریتانیایی همچنین نرم‌تر از قبل بوده زیرا دارای برخی تغییرات در بخش آئرودینامیکی است تا عبور جریان هوا بهتر صورت بگیرد.

تکمیل کننده پروژه آردن استفاده از کف‌پوش‌های ویژه و پوشش چرم مرغوب است اما هنوز تصاویری از کابین این خودرو منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Fk

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    مدتها بود از اردن بیخبر بودیم
    کارش بسیار عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (38 ديدگاه)

    تو ایران سمندو تیون میکنن این شکلی میشه که

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. A.B

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    روم به دیوار گفتین آردن یکی یاد کرم ضدآفتاب افتادم یکی هم یاد تیون فوقالعاده اتاق جی ال پژو 405 که تبدیل شده بود به آردی 1600 !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا