تجربه و آزمایشجیپ

خرس جهنمی! اولین تجربهٔ رانندگی با جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک پاسخی به سؤالی در مورد SUVهای عملکردی است که هیچ‌کس نپرسیده است و تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا تقاضا برای آن وجود خواهد داشت یا هیچ‌کس توجهی بدان نخواهد کرد. درهرحال فیات-کرایسلر با نصب پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت در سینهٔ جیپ گرند چروکی، این سوپرSUV را خلق کرده است که سفارشات خرید آن از هم‌اکنون پذیرفته می‌شود و در سه‌ماههٔ چهارم امسال به بازار عرضه خواهد شد.

پیشرانهٔ هلکت ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که از طریق گیربکس هشت سرعتهٔ TorqueFlite ارتقاءیافته به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ بنابراین گرند چروکی ترک‌هاوک قوی‌ترین SUV دنیا محسوب می‌شود. جیپ اعلام کرده که این ماشین ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد ولی من در اولین امتحان خود توانستم عدد ۳.۴ ثانیه را ثبت کنم که به خاطر لانچ خوب خودرو به دست آمد؛ بنابراین گرند چروکی ترک‌هاوک، علاوه بر قوی‌ترین، سریع‌ترین SUV دنیا هم لقب می‌گیرد.

برای شروع حرکت با این خرس جهنمی آماده می‌شوم. پای خود را روی ترمز قرار داده و به‌آرامی نگه می‌دارم. دکمهٔ لانچ روی کنسول مرکزی را فشار می‌دهم. دور موتور از ۷۰۰ rpm به عدد ایده‌آل ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ rpm می‌رسد. سیستم جدید رزرو گشتاور، دور موتور را در ۲۲۰۰ rpm قرار می‌دهد و بوست سوپرشارژ را ۶.۴ psi افزایش می‌دهد. این سیستم همچنین سوپرشارژر را برای رساندن هوا به سیلندرها آماده می‌کند و بنابراین خودرو برای حرکت آماده می‌شود.

پای خود را روی پدال گاز فشار داده تا به کف خودرو می‌رسد و سپس پای چپ را از روی پدال ترمز برمی‌دارم. در این هنگام، چرخ‌های جلو بلند می‌شوند، شانه‌هایم به عقب می‌روند و این هیولای ۲.۴ تنی به سمت جلو شلیک می‌شود؛ اما با وجود این نیروی عظیم، به خاطر کششی که سیستم چهارچرخ محرک فراهم می‌کند، هرگز خارج شدن خودرو از کنترل احساس نمی‌شود. مهندسان کرایسلر میگویند به همین دلیل است که گرند چروکی ترک‌هاوک لانچ و شتاب ‌گیری سریع‌تری از دوج چلنجر هلکت دارد.

مدیر برند جیپ آقای «Scott Tallon» یادآوری می‌کند که این شرکت آمریکایی سابقه‌ای طولانی در زمینهٔ ساخت خودروهای عملکرد بالا دارد. این سابقه به سال ۱۹۹۸ و مدل گرند چروکی ۵.۹ لیمیتد بازمی‌گردد که صفر تا ۹۶ کیلومتر را در ۶.۶ ثانیه طی می‌کرد. نسل اول گرند چروکی SRT نیز در سال ۲۰۰۶ با شتاب ۴.۸ ثانیه معرفی شد. حال نوبت به گرند چروکی ترک‌هاوک رسیده است که خودرویی آنرود بوده و توانایی‌های فوق‌العاده‌ای در پیست دارد. این در حالی است که جیپ در سبد محصولات خود مدل رانگلر را هم دارد که از توانایی‌های آفرود بی‌نظیری برخوردار است.

از سوی دیگر، در خانوادهٔ گرند چروکی نیز مدل تریل‌هاوک وجود دارد که بهترین قابلیت‌های آفرود را در کلاس خود دارد درحالی‌که در کنارش ترک‌هاوک با بهترین سرعت در کلاس خود قرار گرفته است؛ بنابراین گرند چروکی بدون شک یک SUV ترکیبی همه‌کاره است. برای مقایسه، قدرت نسل سوم پورشه کاین توربو که به‌تازگی معرفی شده به ۵۵۰ اسب بخار رسیده است اما در خانوادهٔ این SUV آلمانی مدلی با توانایی‌های آفرودی مشابه گرند چروکی تریل‌هاوک وجود ندارد.

بازگردیم به آزمایش رانندگی گرند چروکی ترک‌هاوک. با چنین قدرت زیادی انتظار داشتم ترک‌هاوک در رانندگی معمولی کمی سرکش وحشی باشد که این‌گونه نبود. در این خودرو بر سکوت و پالایش هم تأکید شده و بنابراین صدای سوپرشارژر چندان به گوش نمی‌رسد اما صدای موتور با فشردن بیشتر پدال گاز افزایش پیدا می‌کند. همچنین تعلیق نیز مطمئناً خشک است اما حتی در مسیرهای پُردست‌انداز نیز کمک‌فنرهای تطبیقی خودرو سواری کاملاً مناسبی را ارائه کردند.

در این خودرو علاوه بر صفحه آمپر ۷ اینچی، یک نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی هم برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect تعبیه شده که در آن صفحه‌ای با نام ترک‌هاوک پرفورمنس وجود دارد و آمار و اطلاعات رانندگی در پیست را نشان می‌دهد. فیات-کرایسلر ادعا کرده است که ترک‌هاوک مسافت ۴۰۰ متر را در عرض ۱۱.۶ ثانیه طی کرده و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین برای توقف این غول وحشی نیز ترمزهای جدید برمبو با کالیپرهای زردرنگ شش پیستونه در جلو (این بزرگ‌ترین ترمز جلوی استاندارد در محصولات جیپ محسوب می‌شود) و چهار پیستونه در عقب در نظر گرفته شده که خودرو را از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت در کمتر از ۳۵ متر متوقف می‌کند.

ما فرصتی برای آزمایش این ادعاها نداشتیم اما توانستیم ترک‌هاوک را به پیست جدید Club Motorsports ببریم که چهار کیلومتر طول دارد. هنگام بازگشت به جاده‌های عمومی، سیستم حفظ حرکت میان خطوط عملکرد دقیقی نداشت چراکه گاهی اوقات خودرو را بین خطوط نگه می‌داشت اما در برخی موارد هم با خارج شدن ماشین از بین خطوط عکس‌العملی نشان نمی‌داد.

قیمت گرند چروکی ترک‌هاوک از ۸۵,۹۹۰ دلار آغاز می‌شود اما به‌راحتی می‌توان آن‌را به خودرویی ۱۰۰ هزار دلاری تبدیل کرد. نمونهٔ مورد آزمایش من ۹۹,۹۶۵ دلار قیمت داشت که حدود ۲۰ هزار دلار از مدل SRT گران‌تر است. آپشن‌های این ماشین شامل پکیج ۵ هزار دلاری چرم داخلی، سیستم صوتی و اطلاعاتی-سرگرمی ارتقاءیافته، سانروف پانورامیک دوقسمتی و پکیج بکسل تریلر به همراه رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شدهٔ سبک‌تر با لاستیک‌های سه فصل پیرلی P-Zero می‌شود.

از پشت فرمان ترک‌هاوک، کاپوت عضلانی برجسته با دو خروجی هوای داغ دیده می‌شود درحالی‌که این خودرو همچنین از سر اگزوزهای چهارتایی منحصربه‌فرد، طراحی جدید دماغه، چراغ‌های جلوی منحصربه‌فرد و غربیلک فرمان D شکل با پدال‌های تعویض دنده هم سود می‌برد؛ مانند SRT، ترک‌هاوک هم ۲.۵ سانتیمتر ارتفاع کمتری از نسخه‌های معمولی گرند چروکی دارد. از دیگر ویژگی‌های این ماشین نیز می‌توان به بچه گلگیرهای همرنگ بدنه، نشان سوپرشارژ روی درها و نشان Trackhawk روی غربیلک فرمان و پشتی صندلی‌های عقب اشاره کرد. در داخل نیز قطعاتی با تریم فیبر کربنی کار شده است.

نیروگاه سوپرشارژ این SUV آمریکایی دارای بلوک چدنی و میل‌لنگ فولادی فورج‌کاری شده است و برای اطمینان از عدم ایجاد مشکلی، تا دور موتور ۱۳ هزار rpm مورد آزمایش قرار گرفته است. در این موتور همه‌چیز از پیستون‌ها و شاتون‌ها گرفته تا سر سیلندر و سوپاپ‌های اگزوز ارتقاء پیدا کرده است. همچنین بسیاری از اجزای محرک برای تحمل گشتاور بیشتری طراحی شده‌اند و حتی برای جلوگیری از کاهش فشار روغن در هنگام شتاب گیری نیز یک اویل پمپ جدید برای آن توسعه پیدا کرده است.

علاوه بر این، اصلاحات زیادی هم برای خنک ماندن پیشرانه انجام گرفته به‌خصوص در هنگام رانندگی در پیست درحالی‌که سیستم سوخت‌رسانی هم به‌منظور تأمین نیاز موتور با دو پمپ جدید ارتقاء پیدا کرده است. ترک‌هاوک دارای پنج حالت رانندگی مختلف است که یکی از آن‌ها حالت پیست نام دارد. در این حالت زمان تعویض دندهٔ گیربکس در مقایسه با حالت اتوماتیک ۶۸ درصد کاهش یافته و تعلیق نیز سفت‌تر می‌گردد. علاوه بر این در این حالت فرمان برای عملکرد در پیست تنظیم می‌شود و سیستم چهارچرخ محرک ۳۰ درصد از قدرت را به چرخ‌های جلو ۷۰ درصد را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. دیگر حالت‌های رانندگی خودرو نیز شامل اتوماتیک، اسپرت، برف و یدک‌کشی می‌شود.

اما افزایش عملکرد ترک‌هاوک موجب کاهش توانایی‌های آفرود آن نشده است زیرا این سوپر SUV به سیستم چهارچرخ محرک Quadra Trac جیپ به همراه دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز است. همچنین ترک‌هاوک از اکسل عقب قوی‌تری هم برخوردار شده که آن‌را قادر می‌سازد تا بیش از ۳.۲ تن را بکسل کند. ترک‌هاوک در کارخانهٔ دیترویت در کنار دیگر مدل‌های گرند چروکی تولید می‌شود. ترک‌هاوک نیز مانند SRT نمونه‌ای تولید محدود است اما هنوز اعلام نشده که تولید سالانهٔ آن چقدر خواهد بود و آیا کمتر از تولید ۲۵۰۰ دستگاهی SRT است یا نه. به‌طورکلی به‌عنوان نتیجه‌گیری نهایی می‌توان گفت جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک ممکن است به سؤالی پاسخ داده باشد که هیچ‌کس آن‌را نپرسیده اما پاسخ تمام علاقه‌مندان به آن این است که بله لطفاً!

 

مشخصات فنی جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۰۷ اسب بخار
گشتاور ۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۸.۱ لیتر (ترکیبی)
محور محرک چهارچرخ
وزن ۲۴۳۲ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳۲۶۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حجم صندوق بار ۱۰۲۸/۱۹۳۴ لیتر
قیمت پایه ۸۵,۹۹۰
قیمت تست‌شده ۹۹,۹۶۵

 

منبع: MotorTrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    نسل سوم پورشه کاین توربو که به‌تازگی معرفی شده به 550 اسب بخار رسیده است اما در خانوادهٔ این SUV آلمانی مدلی با توانایی‌های آفرودی مشابه گرند چروکی تریل‌هاوک وجود ندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR SCHUMACHER

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      آفرودش این مصرف سوختش کاملا در حاشیه قرار میگیره.

      آفرود رو با جیپ رانگلر 23/000 دلاری هم میشه رفت.

      مقایسه ی پورشه کاین با جیپ گرند چروکی قیاس مع الفارغه و این 2 تا هیچ دخلی به هم ندارن.

      پورشه کاین توربو اس مصرف ترکیبیش 13/7 لیتره . 13 رو با 18 مقایسه کنی کلاس کار پورشه مشخصه.

      هر وقت فراری کراس اوور زد اونه که باید با پورشه کاین توربو اس مقایسه بشه ، نه جیپ گرند چروکی. همینطور که کسی چلنجر دمون رو رقیب 918 و لافراری نمیدونه.

      کاری به خوب و بدش ندارم ، موضع گیری های بچگانه نکنید. بحثم اینه مشتری پورشه با مشتری جیپ در دو طیف کاملا جدا از بازار قرار می‌گیرند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. parsa

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    با اصالت، باابهت، زیبا و قلدر، v8سوپرشارژ، بهتر از این نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (King 911 (Daniel

      ۲۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (952 ديدگاه)

      ترکیبی 18.1 لیتر میسوزونه. تازه این ترکیبیه. ببین در سطح شهر و استفاده روزمره چقدر میسوزونه!!!!؟!؟!؟!؟!؟
      خیلی محشره ولی مصرفش نجومیه باوووووو.
      قیمتش هم خیلی زیاده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI . CHEVROLET

        ۲۳ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        دانیال یه حرفایی میزنیا
        کسی که این مدل رو میخره مصرف سوخت اخرین چیزیه که بهش توجه میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (King 911 (Daniel

          ۲۳ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (952 ديدگاه)

          من کی باشم که بگم بده این ماشین. اصلا کی گفتم بده باوووووووووو.
          ولی 18لیتر به عنوان سیکل ترکیبی خیلی زیاده!!!
          ((کسی که این مدل رو میخره مصرف سوخت اخرین چیزیه که بهش توجه میکنه))
          مگه فراری یا لامبورگینیه که سوخت آخرین مورد مد نظر باشه!؟؟!؟!؟!؟!؟
          این ی SUV هست و ماشین خانواده نه ی درگستر!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MAHDI . CHEVROLET

          ۲۳ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          دو تا پست بالای این برسی bmw x6 رو بخون
          مصرفش چنده؟ شتابش و سرعتش چنده؟
          بعد بگو مصرف این بیچاره بالاست
          Suv که موتور هلکت میره روش برای کسانی هست که اس یو وی با عملکردی بالا میخوان نه یه ماشین کم مصرف
          خوب اگه مصرف مهمه طرف میره ۶ سیلندرشو میخره
          خب منم suv برای درگ میخوام
          بهترین انتخابم اینه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Hemichan

          ۲۳ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (715 ديدگاه)

          0-60 0.4 ثانیه کندتر
          قیمت 27000 دلار گرونتر
          مصرف سوختشم که همونه
          قابلیت آفرودم که نداره
          البته فقط بحث مقایسه اس
          کسی حال کل کل و دعوا نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (King 911 (Daniel

          ۲۳ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (952 ديدگاه)

          X6 با مصرف 20 لیتر در شهر افتضاحه. من سینه چاک BMW هستم ولی اونم فایده نداره. اونم بدرد نمیخوره از نظر من. از اونم طرفداری نمیکنم.
          خداوکیلی ماشینی که قراره 18 یا 20 لیتر بسوزونه تو ترجیح میدی چلنجر یا M5 باشه یا یه SUV گنده که از نظر پرفورمنس و لذت رانندگی جلوی چلنجر هیچی نیست؟؟
          اگه قراره اینقدر بسوزونه که حاضرم F-150 رپتور بخرم که هم کم مصرف تره هم کاربردی تر.
          .
          Hemichan
          اولا که من نگفتم X6 خوبه
          دوما کسی نمیخواد کل کل کنه. لازم نیست آتیش بیار معرکه باشی.
          سوما اگه ماشینی خوب نباشه حالا مال هر گورستونی باشه من میگم بده. چه آلمانی باشه چه آمریکایی چه ژاپنی. من خودم آمریکایی باز بودم و هنوزم هستم. خود داش مهدی هم میدونه.
          جو نده بیخودی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. DODGE

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (279 ديدگاه)

          سلام
          ببخشید اقا (King 911 (Daniel ولی این یه اس یو وی عملکردیه و دیگه خانوادگی بودن ماشین به عنوان هدف اصلی و اولویت اول اون مطرح نمیشه
          این SUV یه چیزی مابین چند تا چیزه
          خانوادگی ،درگستر،پیست،انرود،افرود و… یه مقدار از همشونو داره نه صرفا یک موردی مطلق باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. یانکی

        ۲۳ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        مثال پورشه چی داره که این نداره کبفیته متریاله داخلش خداس ظاهر قول امکانات بی نظیر قدرت تح نداره سریع ترین تو دنیا کاین که سوگسه پانامرا هم نمیتونه ردش بیاد پس مشخصه پورش مشتری دوشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. شایان

        ۲۳ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (191 ديدگاه)

        برادر با این نمیرن سره کوچه سیب زمینی و گوجه بخرن!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یکی از شاسی‌بلندهایی که شدیدا میشه رو قابلیت‌هاش مانور داد، همینه، کافیه یکم روش وقت بذارن، راحت میشه هزار اسب ازش گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Aminspoort

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    ۱۱.۶ ثانیه مسیر یک چهارم مایل رو طی میکنه،شما زدی تو ۱۱.۶ ثانیه به حداکثر سرعت که ۲۹۰ کیلومتر میرسه که اشتباهه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MAHDI . CHEVROLET

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    سرعتشو اشتباه نوشتید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MAHDI . CHEVROLET

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    این ماشین چه حرسی از بعضیا دربیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hemichan

      ۲۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      درآورده در آورده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Hemichan

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    عجب مقاله ای بود
    جیپ عالیه
    0-60 3.4 ثانیه ای برای همچین وزنی + قابلیت آفرود بالا با 875 نیوتون متر گشتاور و فقط 85000 دلار قیمت
    کرایسلر معرکه اس
    مصرفشم که از یه اندازه آونتادور کمتره
    هنسی ام بیکار ننشسته گشتاور رو به 969 پوند فیت رسونده که میشه 1300 نیوتون متر با شتاب 2.8 و 10.5

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hemichan

      ۲۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      کلمه اندازه در کامنت بالا اضافیست
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. MAHDI . CHEVROLET

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    در ضمن دوستان این ماشین تست شده و مصرف واقعی و ازمایش شده رو نوشتن
    نه اون مصرفی که کارخونه اعلام میکنه و بعد تست چندبرابر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sevlan

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    عاشقتم جیپ ، با این مدل داغ دلمو تازه کردی ، مگه ممکنه با ۲/۴تن وزن اونوقت ۰تا۶۰ مایلتو ۳/۴ثانیه ،محشره بخدا ،آفرودشم جای خود ، اگه اینو داشتم !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. اعتمادیان

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (257 ديدگاه)

    از اول پاراگراف ( برای شروع حرکت با این خرس جهنمی ) تا آخر داستان لانچ کردن : ( این هیولای 2.4 تنی به سمت جلو شلیک می‌شود ) بقدری زیبا تصویر سازی شده و ازون بهتر ترجمه شده که یک لحظه خودم رو در پشت فرمون این ماشین احساس کردم و منتظر بودم پرت شم به عقب.
    واقعا زیبا بیان شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (131 ديدگاه)

    تو این 20 سالی که مرتب اخبار ماشین را دنبال میکنم اولین باره میبینم صفر تا صد یه ماشین در تست کمتر از چیزی باشه که کارخونه اعلام کرده و من واقعا بهش احترام میزرم ، تنها نتقطه ضعفش از نظر من سوخت زیادشه که آمریکایی ها اصلا با اون مشکلی ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hosein

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    ظاهر و باطنش یکیه.خیلی قلدره گنده ی اس یو وی ها تو دسته خودشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعید(تهران)

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    منم با اجازه بزرگترا بله لطفا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نت

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    اگر طراحی داخلیش مثل هیوندای سانتافه اسپرت2018 یکپارچه مشکی بود زیباتر میشد و اگر مثل هیوندای سانتافه اسپرت 2018 سقف سانروف بزرگ براش تعبیه کرده بود قشنگتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR SCHUMACHER

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      با احترام و درود ،

      تنها کسی که فکر کنم آخر منو از این سایت فراری میده تو هستی !!!
      بیچارمون کردی با این سانتافه اسپرت 2018 و گرنجور ! ( زیباترین ماشین هایی که کیهان به خودش دیده ! )

      طراحی داخلی هیوندای سانتافه ! در برابر جیپ گرند چروکی اصلا میتونه حرفی بزنه !؟
      داریم در مورد اصالت 25 ساله حرف میزنیم. گرند چروکی از 1993 دقیقا همین جوری بوده و مردم هم همین جوری دوستش دارن.

      ….. سانروف بزرگ !!!! …..
      چی بگم والا ….

      هر جور خودت میدونی ، فقط خواستم بگم اگر دوست داشتی ، بس کن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اعتمادیان

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (257 ديدگاه)

        چقدر خندیدم آقا امیر
        این جناب نت خان همه ماشینها رو با سانتافه ( به عنوان الگوی برتر طراحی ) مقایسه میکنه ،
        این شعر اینجا مصداق داره
        به دریا بنگرم دریا تو بینم …. به صحرا بنگرم ….
        انشاالله که خودشون سانتافه دارند و اگرندارن امیدوارم آرزو به دل نمونن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نت

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (363 ديدگاه)

          منظورم اون صندلی جیپ که به رنگ قرمز هست اگر رنگ مشکی بود قشنگتر بود چون داشبوردش مشکی هست جالبتر میشد.من منظورم طراحی ظاهری هست که باسانتافه مقایسه میکنم نه قدرت و کیفیت رانندگی اصلا ماشینای امریکایی از لحاظ قدرت وکیفیت رانندگی قابل مقایسه با هیچ ماشین کره ای نیست و جیپ از لحاظ قدرت و کیفیت رانندگی برتر هست.همیشه ارزو میکنم 500 ملیون داشته باشم 250 ملیونش بدم هیوندای سانتافه اسپرت 2018 و 250 ملیونش دیگش هم بدم هیوندای گرنجور 2017 نسل قبلی .عاشق طراحی داخلی وبیرونی این دو ماشین هستم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. محمد

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    آمریکا با تولید این ماشین و چلنجر دیمون نشون داد اگه بخواد همه خودروسازهارو به زانو در میاره. با یه موتور 8سیلندر یه suv سنگین وزن رو به همچین شتابی رسونده. بوگاتی هم با یه موتور 16سیلندر و وزنی به اندازه نصف جیپ ترک هاوک فقط یک ثانیه تو شتابگیری سریع تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. یاس ی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    خدایا آخرشه، بچه ها زحمت کشیدن بحثهای بیهوده را جواب دادن منم قانع شدم فقط واسه مورد آخر که اسم سانتافه اومده هنوز یکم توی شوک هستم!!!!!
    بارها گفتم من عاشق ماشینم و به تمام ماشینهای دنیا از ژِیان بگیر تا شیرون عشق می ورزم به جزء بعضی از چینیها، سانتافه وغیره را هم دوست دارم ولی با منطق تمام، اینکه انتظار داشته باشی گرند چروکی طراحی داخلیش شبیه سانتافه باشه یکم عجیبه برام !!!!!!
    نظر دوستان محترم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سعید

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخرشاسی بلنده 290 کیلومتربرای شاسی یعنی آخرت خوش بحال آمریکایها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا