جیپ

جیپ چروکی فیس‌لیفت و چراغ‌های جلوی معمول‌تر

نسل پنجم جیپ چروکی تقریباً چهار سال پیش معرفی شد و حالا تصاویری جاسوسی جدیدی از این کراس‌اوور منتشر شده که نشان می‌دهد جیپ در حال آماده کردن فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای آن است. هرچند طی فیس‌لیفت‌ها معمولاً تغییرات قابل‌توجهی در طراحی خودروها انجام نمی‌شود اما به نظر می‌رسد وضعیت در این کراس‌اوور آمریکایی متفاوت باشد. جیپ در نسل کنونی چروکی با چراغ‌های باریکی در جلو و چراغ‌های اصلی در زیر آن‌ها، طراحی غیرمتعارفی را بکار گرفته بود که تا حدودی با انتقاداتی هم مواجه گردید؛ اما حالا گویا سازندهٔ آمریکایی تصمیم گرفته در فیس‌لیفت کراس‌اوور متوسط از خود چراغ‌های جلوی معمول‌تری استفاده کند.

نسخۀ کنونی جیپ چروکی

چندی پیش اشکودا در فیس‌لیفت مدل اکتاویا خود از چراغ‌های جلوی دوتکه استفاده کرد و حالا به نظر می‌رسد جیپ هم در چروکی جدید از همین نوع چراغ جلو استفاده کرده باشد به‌گونه‌ای که احتمالاً چراغ‌های جلوی چروکی به دو قسمت تقسیم شده‌اند. چراغ‌های روشنایی در روز نیز درون چراغ‌های اصلی کار شده‌اند و بنابراین جیپ چروکی به معنای واقعی کلمه مورد فیس‌لیفت قرار گرفته است. از زیر پوشش‌های استتاری همچنان جلوپنجرهٔ معروف جیپ با هفت ستون عمودی قابل‌تشخیص است درحالی‌که رادار خودرو به قسمت پایینی جلوپنجره منتقل شده اما پروژکتورها مشابه نمونهٔ فعلی باقی‌مانده‌اند.

در عقب نیز به همان اندازه تغییراتی اعمال شده است هرچند که این تغییرات به‌احتمال‌زیاد کمتر قابل‌توجه خواهند بود. انتظار می‌رود در این قسمت تغییراتی جزئی در گرافیک چراغ‌های عقب انجام‌ گرفته و سپر نیز اصلاح شده باشد اما فعلاً چیز بیشتری در این رابطه نمی‌توان گفت.

در رابطه با جیپ چروکی جدید شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه ممکن است گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک مورداستفاده در مدل‌های کامپس و رنگید برای آن‌هم ارائه گردند. همچنین گفته شده احتمال دارد مدل بالا ردهٔ چروکی یعنی مدل ترک‌هاوک به نسخهٔ بروز شدهٔ پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری V6 مجهز گردد. بااین‌حال بهتر صبر کنیم تا ببینیم که آیا این شایعات رنگ حقیقت به خود خواهند گرفت یا نه؟

انتظار می‌رود جیپ نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ چروکی را طی پاییز امسال با مدل ۲۰۱۸ معرفی کند. ممکن است رونمایی از این کراس‌اوور در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷ در ماه دسامبر صورت گیرد درحالی‌که امکان رونمایی آن چند روز یا چند هفته زودتر به‌صورت آنلاین هم وجود دارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. یاس ی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    این مدل از چروکیاز اون دسته از ماشینهاست که خیلی به دل نمیشینه، به نظرم نسل اول و دومش خیلی زیبا بودن. برخلاف گرند چروکی مدل چروکی زیبایی خیلی کمی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ACR VIPER

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    امیدوارم فیسش مردونه تر از قبل ازاب دراد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا