دوجشورلت

مسابقه جذاب هنسی چارجر هلکت و کوروت Z06

در بحث مسابقات خودرویی وزن یک فاکتور مهم است. خودروی سبک‌تر راندمان بالاتری دارد. هر چقدر وزن خودرو کمتر باشد شما بیشتر خواهید توانست شیره‌ی خودرو را بکشید و عملکرد بهتری داشته باشید. مزیت وزن کمتر در مسابقه جدیدی که بین هنسی داج چلنجر هلکت و شورولت کوروت Z06 استاندارد برگزار شده مشهود است.


هنسی با اعمال تغییرات وسیع قدرت پیشرانه هلکت را از ۷۰۷ به ۱۰۰۰ اسب بخار رسانده است. از طرف دیگر کوروت Z06 را داریم که کاملاً استوک می‌باشد. بدین ترتیب پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار این خودروی نمادین آمریکایی خروجی ۶۵۰ اسبی را نشان می‌دهد. واضح است که فاصله قدرتی بین دو خودرو کاملاً چشمگیر می‌باشد.


اما کوروت یک مزیت واضح دارد و آن وزن بسیار کمتر است. بنا به توضیحات ویدئوی منتشر شده، وزن هلکت اصلاح شده برابر با ۲۰۷۵ کیلوگرم است که البته برای سدانی چهار درب قابل توجیه است. کوروت Z06 وزن ۱۶۲۵ کیلوگرمی داشته و بنابراین حدود ۴۵۰ کیلوگرم سبک‌تر است.


هنسی این دو خودرو را در یک مسابقه درگ شرکت داده و البته ما نمی‌دانیم که آن‌ها چقدر سریع هستند. چارجر در ابتدای حرکت کاملاً پیش افتاده و سریعاً خود را جلو می‌اندازد. در لحظاتی از مسابقه سرعت کوروت به چارجر می‌رسد اما بازهم با افزایش سرعت چارجر به آرامی خود را پیش انداخته و در نهایت به اندازه چند خودرو فاصله بین خود و کوروت ایجاد می‌کند.

حتی وزن بسیار کمتر کوروت نیز نتوانست به کمک این خودرو بیاید. اگرچه سبک‌تر بودن خودرو به سریع حرکت کردن آن کمک می‌کند اما جایگزین‌های کمی برای اسب بخار خالص وجود دارد؛ و با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری که در دل هلکت خفته است، کوروت ۶۵۰ اسب بخاری شانسی برای پیروزی ندارد. اگر چارجر استوک می‌بود شاید نتیجه به دست آمده تفاوت‌های زیادی داست. هرچند هنسی به خاطر استوک نگه داشتن خودروها شناخته نشده و این مسابقه‌ای است که داریم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Centenario

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    لامصب 350 اسب فرقشه ??
    درسته کوروت سبک تره ولی اختلاف موتوریشون زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    صداش ادمو دیوونه میکنه
    مخصوصا صدای سوپرشارژرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    فکر کن یه سدان خریدی برای پدرت که استفاده خانوادگی داشته باشید
    بعد 1000 اسب قدرت داشته باشه و بشه باش کل انداخت
    از رخ جذابش هم چیزی نمیگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به این میگن نابود گر بعد از ام 5 سدان محبوبم چارجره
    سوپر اسپرته که درو میکنن این دوتا

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا