سایر خودروهای اروپایی

مأموریت سنگین پورشه برای ریماک!

در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰، ریماک به عنوان خودروسازی اهل کرواسی از نسخه نهایی و آماده تولید هایپرکار ۱۹۱۴ اسب بخاری C-Two رونمایی خواهد کرد. این هیولای الکتریکی اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ پدیدار شد و البته گفته شده که نسخه تولیدی آن با برخی تغییرات و همچنین تغییر نام روانه جاده‌ها خواهد شد.

اما مؤسس ریماک در عین اینکه خودروی آرزوهای خود را ساخته بلکه با پورشه و هیوندای نیز هم‌کاسه شده و مخصوصاً پورشه توانسته ۱۰ درصد سهام ریماک را مال خود کند. البته این میزان سهم  اکنون به ۱۵.۵ درصد رسیده است؛ اما این به چه معناست؟

اتوموتیونیوز اروپا اخیراً با مت ریماک درباره موضوعات متعدد از جمله هایپرکارهای آتی این شرکت مصاحبه کرده است.

او گفته که ریماک اصلاً عجله‌ای برای تولید جانشین C-Two نداشته و دلیل خوب آن نیز این بوده است:

ما نمی‌خواهیم با مشتریان خود مسابقه دهیم.

مشتریان یاد شده در زمینه قوای محرکه تمام الکتریکی و باتری خودروها به تجارب فنی ریماک علاقه زیادی دارند. آن چیزی که مشتریان نمی‌خواهند رقابت درون این شرکت است. ریماک این‌گونه ادامه می‌دهد:

تا زمانی که در سال زیر ۱۰۰۰ خودرو تولید کنیم مشتریان اهمیتی نخواهند داد. ثانیاً من واقعاً معتقدم حمل‌ونقل به‌صورت کامل تغییر خواهد کرد. امروزه تأسیس یک کمپانی برای تولید انبوه خودرو منطقی نیست زیرا من متقاعد شده‌ام مردم دیگر به دنبال مالکیت خودرو نخواهند بود و آن‌ها را نخواهند راند. بله ما در حال توسعه باتری‌ها و قوای محرکه در مقیاس تولید انبوه هستیم و به خودروسازان اجازه می‌دهیم تا از آن‌ها در خودروهای الکتریکی و هیبریدی خود استفاده کنند اما ما به چیزی ورای این فکر می‌کنیم.

او اشاره زیادی به جزئیات نداشته اما وقتی صحبت از همکاری با پورشه شده گفته که این خودروساز مشهور آلمانی چالش بزرگی را پیش رویش گذاشته است. مت ریماک خاطرنشان ساخته است:

آن‌ها در همان آغاز یک چالش را پیش روی ما گذاشتند: این یک خودروی جدیدی است که پورشه در حال ساخت آن است و از ما خواسته شده تا آن را بهتر کنیم. اما تنها سه ماه وقت به ما داده شد. اساساً آن‌ها مأموریت غیرممکنی را به ما دادند.

نه خودروی اشاره شده پورشه تایکان نیست و ریماک هم در برابر پورشه پیروز شده است. در عوض ریماک امیدوار است پورشه به کمپانی کوچکش اجازه دهد تا از تخصص و تجارب خود در تکنولوژی، تولید نمونه‌های اولیه و ساخت در تعداد محدود استفاده نماید تا به شرکتی درجه‌یک تبدیل شود.

فعلاً هیوندای مالک ۱۴ درصد و پورشه مالک ۱۵.۵ درصد سهام ریماک بوده و یک شرکت تولید کننده باتری در چین نیز ۱۹ درصد سهام این خودروساز را در اختیار دارد. خود ریماک هم مالک ۴۳ درصد از سهام شرکتش می‌باشد. البته برخی سرمایه‌گذاران کوچک دیگر هم وجود دارند.

اما مت ریماک هنوز ۳۱ ساله بوده و شرکتش هم ۱۰ سال سن دارد. شرکتی که زمانی کار خود را در گاراژ پدری شروع کرده بود هم‌اکنون مأموریت توسعه باتری‌ها و قوای محرکه الکتریکی محصولات پورشه را بر عهده گرفته است. این یعنی پشتکار، تلاش و امیدواری…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    تیکه آخر این مقاله حکم یه سیلی محکم بود برام.
    21 ساله های ما هم تمرین مخ زنی و تور کردن میکنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Enzo

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    یعنی یه نفر چقدر باید کاردرست باشه که .خودروساز تاپی مثل پورشه بیاد ۱۵درصد سهام شرکتش رو بخره.۳۱سال سن!!!! بابا دمت گرم آقای ریماک.آقای اقدامو عمل بیا تحویل بگیرببین تو ۱۰سال چیکار کرده .بعد ما توسی چهل سال از لگن رسیدیم به آفتابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2485 ديدگاه)

      اون آفتوبه‌ها چینیه
      نکنه فکر کردی به تکنولوژی آفتوبه سازی دسرسی داریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Carbonado Aventador

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (4460 ديدگاه)

    الان ۳۱ ساله های ماشب به زیدشون میگن اول تو قطع کن
    بعد زیدشون میگه نه اول تو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mclaren

      ۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      نه داداش من دقیقا سی سالمه اصلا تو این سن دیگه حس دختر بازی و … نیست انقدر بدبختی دورمون گرفته و کاسبی خراب که وقتی واسه تفریح و دختر بازی و یا حتی ازدواج نیست.
      تو سی سالگی احساس 80 سالگی میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. صادق

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    این که دیگران با عمر گران بهای خودشون چه کار می کنن، بحث جدایی هستش؛ اینکه ما با وقت با ارزشمند خودمون چه می کنیم، بحث اصلی هست.
    اگر از کمبود های علمی و فناوری یا هر اتفاق دیگه ای ناراحت می شیم، به نظر بهتر نیست که حداقل از راه ساده شروع کنیم و خودمون رو به کار و تلاش وادار کنیم تا شاید حداقلی رو به ثمر برسونیم!
    ضمنا این رو در نظر داشته باشید که هیچ کاری آسون نیست؛ در هیچ کجای دنیا؛ و هیچ کاری نشد نداره؛ در هیچ کجای دنیا.
    انسان مزد تلاشش رو می خوره.
    سلامت باشید

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا