تجربه و آزمایشسایر خودروهای اروپایی

تجربهٔ رانندگی با یوآز پاتریوت، مهمان 900 میلیونی بازار خودروی ایران

برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ که یوآز پاتریوت در نمایشگاه خودروی تهران به نمایش درآمد، زمزمه‌های عرضهٔ آن در کشورمان مطرح شد؛ اما در آن زمان برنامه‌ها عملی نشد و این شاسی‌بلند روسی در رسیدن به بازار ایران ناکام ماند. پس از حدود چهار سال اما حالا شرکت سروش دیزل سرانجام توانست پای پاتریوت را به کشورمان باز کند. این شرکت سال گذشته مونتاژ پاتریوت را آغاز کرد و اوایل امسال نخستین سری آن‌را به خریداران تحویل داد. پاتریوت توسط یوآز در دو نسخهٔ شاسی‌بلند و پیکاپ تولید می‌شود که شرکت سروش دیزل هردو را در کشورمان عرضه کرده است. حال برای آشنایی بیشتر با این جان‌سخت روسی، در ادامه پشت فرمان نسخهٔ شاسی‌بلند آن می‌نشینیم.

پاتریوت برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به‌عنوان یک شاسی‌بلند آفرودی با شاسی مستقل معرفی شد که این یعنی هم‌اکنون ۱۶ سال است که در کارخانهٔ یوآز در شهر اولیانوفسک (حدود ۹۰۰ کیلومتری شرق مسکو) تولید می‌شود. بااین‌وجود، یوآز این خودرو را سال‌به‌سال بروز کرده، به انتقادات توجه کرده و کیفیت را بهبود داده است. مثل جیپ آمریکایی، پاتریوت هم در روسیه در خدمت گروه وفاداری از خریداران هم در آفرود و هم در آنرود است تا طبیعت را تسخیر کرده و به دورترین نقطهٔ بیابان‌های وسیع روسیه سفر کند.

به‌غیراز فیس‌لیفت و بهبودهای فنی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶، طراحی پاتریوت از زمان معرفی در سال ۲۰۰۵ تا حد زیادی بدون تغییر باقیمانده است. البته در فیس‌لیفت سال ۲۰۱۴، دماغهٔ خودرو با چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر جدید، نمای مدرن‌تری به خود گرفت. به‌روزرسانی بعدی در سال ۲۰۱۶ اما سبک‌تر بود و صرفاً یک رنگ بیرونی جدید متالیک، طراحی تازهٔ رینگ‌های ۱۸ اینچی و بازطراحی شبکهٔ داخلی جلوپنجره را برای پاتریوت به همراه داشت. برای این خودرو پکیجی بنام اکسپیدشن هم ارائه می‌شود که یک وینچ، باربند، نردبان عقب و لاستیک‌های آفرودی گودریچ را شامل می‌شود.

در به‌روزرسانی سال ۲۰۱۶ در داخل پاتریوت تغییرات بزرگ‌تری انجام گرفت و داشبورد، کنسول میانی، رو دری‌ها و غربیلک فرمان همگی از نو طراحی شدند. روی ستون‌های A و B خودرو دستگیره‌هایی تعبیه شده که به ورود و خروج سرنشینان کمک می‌کنند اما به دلیل عدم وجود عایق‌های کافی در قسمت دیوار آتش و گلگیرها، صدای پیشرانه و جاده تا حدی وارد کابین می‌شود.

زیر کاپوت پاتریوت یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخهٔ بروز شده‌ای از پیشرانهٔ قبل از فیس‌لیفت است که به لطف پیستون‌ها و سر سیلندر جدید، سوپاپ‌های مقاوم در برابر حرارت، تغییراتی در زمان‌بندی موتور و تغییر ضریب تراکم، ۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۸ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید می‌کند. البته شاید روی کاغذ این تغییرات کوچک به‌خوبی نتوانند بهبود انقلابی که زیر کاپوت پاتریوت صورت گرفته را نشان دهند.

در این پیشرانهٔ جدید، حداکثر گشتاور بجای ۳,۹۰۰ rpm قبل حالا از دور تنها ۲,۶۵۰ rpm ارائه می‌شود و به همین دلیل، پاتریوت در دورهای میانی موتور به‌خوبی و با اطمینان حرکت می‌کند و در دندهٔ دو و یا حتی سه، به‌راحتی با سرعت‌های خیلی پایین مسیرهای خشن آفرودی را پشت سر می‌گذارد. خودرو حتی در حالت محرک عقب هم می‌تواند بسیاری از موانع جدی مسیر را مغلوب کند.

با این موتور جدید، دینامیک پاتریوت روی جاده هم تغییر کرده و حالا سبقت گرفتن با آن آسان‌تر است زیرا با پیشرانهٔ قبلی، حدود ۲۰ ثانیه طول می‌کشید تا خودرو از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد اما حالا این کار در زمان بسیار معقول‌تر ۱۲.۷ ثانیه انجام می‌شود که با توجه به وزن بیش از ۲.۱ تنی خودرو، پیشرفت بسیار چشمگیری است. البته ضریب تراکم بالاتر موجب شده که موتور به بنزین باکیفیتی نیاز داشته باشد هرچند که با بنزین اکتان ۹۲ هم به‌خوبی کار می‌کند.

در کنار پیشرانهٔ جدید، یوآز کلاچ پاتریوت را هم ارتقاء داده تا قابلیت اطمینان بیشتری داشته باشد. این کلاچ جدید همچنین سبک‌تر و راحت‌تر شده درحالی‌که گیربکس پنج سرعتهٔ دستی هم با تغییراتی حالا مدرن‌تر شده است. هرچند فقدان گیربکس شش سرعته خصوصاً در جاده‌های آسفالت احساس می‌شود اما به نظر می‌رسد یوآز از همین گیربکس پنج سرعته هم راضی است. به گفتهٔ این شرکت، گیربکس‌های قبلی پاتریوت ضرایب بسیار بلند و ارتعاش زیادی در دسته‌دنده داشتند و برای برطرف کردن این مشکلات، دسته‌دندهٔ قبلی با یک نمونهٔ چندتکهٔ جدید جایگزین شده که برای کاهش ارتعاش از یک دامپر یکپارچه برخوردار است.

تغییر بزرگ دیگری که پاتریوت تجربه کرده، تجهیز به سیستم فرمان و اکسل جلوی است که به‌منظور بهبود عملکرد در هنگام مواجهه با دست‌اندازها، به کمک‌فنرهای قوی‌تری هم مجهز شده است. این بهبود ارزشمندی است زیرا حالا رانندگی خودرو راحت‌تر و قابل‌کنترل‌تر شده است. یوآز همچنین در سیستم تعلیق پاتریوت هم تغییراتی انجام داده است به‌گونه‌ای که حالا فنرهای شمش عقب شش درصد نرم‌تر شده و میل موج‌گیر عقب ۲۱ میلی‌متری قبلی حالا با یک نمونهٔ نازک‌تر ۱۸ میلی‌متری جایگزین شده است.

هدف از این تغییرات، ارائهٔ سواری نرم‌تر و راحت‌تر بوده که پاتریوت این کار را بدون افزایش عمدهٔ بادی‌رول (حرکات گهواره‌ای بدنه) انجام داده است. البته این بدان معنا نیست که پاتریوت کاملاً بی‌نقص خواهد بود زیرا خودرو هنوز هم از تکان‌های اتاق در دست‌اندازهای کوچک رنج می‌برد و به سمت بیش‌فرمانی تمایل دارد. پاتریوت همچنین روی مسیرهای لغزنده بسیار ناپایدار است و در هنگام شتاب گیری‌های سخت، کمی غیرقابل کنترل می‌شود

به‌طورکلی، پاتریوت جدید بیشتر با آن چیزی که خریداران از یک اس‌یووی انتظار دارند مطابقت دارد. این خودرو قوی‌تر شده، گشتاور بیشتری دارد و سواری و هندلینگ آن‌هم بهتر است. پاتریوت همچنین به لطف لولاهای گالوانیزهٔ درها و همین‌طور استفاده از فولاد مستحکم‌تر در ساختار آن که در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم است، بادوام‌تر هم شده است. البته این به معنای برطرف شدن مشکلات کیفی جدی خودرو نیست زیرا هماهنگی قطعات داخلی هنوز هم ناامیدکننده بوده و کیفیت پلاستیک‌های کابین ضعیف است. علاوه بر این، آب‌بندی درب صندوق هم ضعیف بوده و در هنگام رانندگی، آب و گردوخاک به داخل صندوق وارد می‌شود.

بااین‌حال، پیشرفت‌هایی که پاتریوت طی سال‌های اخیر تجربه کرده، بسیاری از کاستی‌های آن‌را بهبود بخشیده و درعین‌حال تأثیر کمی روی قیمت آن گذاشته است. این خودرو در روسیه در چهار تیپ مختلف بنام‌های کلاسیک، اپتیموم، پرستیژ و ماکسیمم با قیمتی از ۷۶۶ هزار روبل معادل ۱۲ هزار دلار تا ۱ میلیون روبل معادل ۱۶ هزار دلار عرضه می‌شود. این یعنی قیمت پاتریوت نسبت به قبل تنها حدود ۵۰۰ دلار افزایش پیدا کرده که رقم بسیار کوچکی است.

بااین‌حال، در کشورمان اوضاع کاملاً متفاوت است زیرا در اینجا ارزان‌ترین خودروهای دنیا هم به خودروهای لوکس چند صد میلیون تومانی تبدیل می‌شود و پاتریوت هم از این قاعده مستثنی نیست. شرکت سروش دیزل به‌تازگی هم‌زمان با آغاز فروش فروی پاتریوت در کشورمان، قیمت قطعی آن‌را هم اعلام کرده که برای نسخهٔ شاسی‌بلند ۸۸۰ میلیون تومان و برای نسخهٔ پیکاپ ۸۵۰ میلیون تومان است. این یعنی در ایران عملاً دست بخش عمده‌ای از مردم حتی از این خودروی ارزان‌قیمت روسی هم کوتاه خواهد بود.

بااین‌همه، آیا باید یوآز پاتریوت خرید؟ اگر عاشق طبیعت‌گردی، شکار، ماهیگیری و یا فرار از تمدن مدرن هستید بله. پاتریوت با تجربهٔ به‌روزرسانی‌های چند سال اخیر، از همیشه بهتر شده و بسیاری از مشکلات خود را برطرف کرده است. البته بعید است که بسیاری از خریداران، از کراس‌اوورهای کره‌ای یا چینی دست کشیده و به این شاسی‌بلند روسی روی بیاورند اما بااین‌وجود، یوآز آن‌را در بازارهای صادراتی مثل لبنان، مکزیک قزاقستان و حتی ایتالیا هم عرضه کرده است؛ بنابراین، ازآنجایی‌که اس‌یووی‌های روسی مدت‌ها است که به جان‌سختی شهرت دارند و به خاطر توانایی‌های خود تحسین شده‌اند، احتمالاً پاتریوت هم به لطف قیمت رقابتی خود (در خارج از ایران)، می‌تواند مثل لادا نیوا به قلب خریداران خارج از روسیه راه پیدا کند.

مشخصات فنی

UAZ Patriot

پیشرانه ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ
وزن ۲۱۲۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۱۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۵ لیتر ترکیبی
حجم صندوق بار ۶۳۰ لیتر
قیمت پایه ۱۲ هزار دلار

قیمت در ایران: ۸۸۰ میلیون تومان

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Milad

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    روسها خودشون جی کلاس ال ایکس 570 و لندکروزر سوار میشن حتی دورور این عتیقه هم نمیرن حالا ما باید 900 تومن بدیم به این در حالی واردات بود هعععیی

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. فورد

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (852 ديدگاه)

      قیمتش ۱۲ هزار دلاره یعنی با گمرک و هزینه های دیگه باید میشد ۵۰۰ت نهایتا
      که بازم گرونه برای این لگن

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. سامان اذری

        ۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3193 ديدگاه)

        داداش وقتی میبینی تو اخبار اعلام میکنن که ایران به فاسطین و سوریه و لبنان چند میلیارد دلار ناقابل کمک بلاعوض کرده
        این ۴۰۰ میلیون ها هست که یه بخشش رو میدن به اونا

        موافقم 14
        مخالفم 4
        1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

          ۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1962 ديدگاه)

          چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .
          وضعیت الان ایران که خودش نیاز به سرمایه گذاری داره و پولشو هم داره ولی فضل و بخشش میکنه به دیگران 😐

          موافقم 5
          مخالفم 2
      2. MR.JD

        ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (325 ديدگاه)

        ببینید دوستان با اینکه این خودروی روسی به 900 میلیون تومن ارزش خرید دارد یا نه و یا اینکه شما میخرید ؟ کاری ندارم چون
        مسعله اینجاست که وقتی ما از هر چیزی برای خودمان بت میسازیم و برخی لگن های از رده خرج را با قیمت هایی خنده دار میخواهیم بخریم یا بفروشیم قیمت های بازار هم بهتر از این نمیشود !
        برای مثال : تویوتا لندکروز اتاق 100 خیلی راحت 2 میلیارد و حتی 2.5 میلیارد قیمت گذاری میشود و جالب تر آنکه احمق هایی پیدا میشوند که این لگن های از رده خارج را با بزک دوزک کردن به این قیمت های گراف بخرند یا بفروشند
        آنوقت تازه این یواز پاتریوت در مقایسه با این ارزان تر هم هست . تاکید میکنم در مقایسه با این !
        چون بر خلاف تصور شما ماشین های 10 الی 20.30 سال پیش (((معمولا))) نه کلاسیک حساب میشوند و نه ماشین مدرن و به این دلیل در اکثر دنیا بعضا ده برابر ارزانتر از قیمت خود در زمان عرضه به فروش می روند
        قیمت تویوتا لندکروز اتاق 100 هم به طور میانگین حدود همین 12 یا 13 هزار دلار است یعنی دقیقا برابر با یواز پاتریوت !
        ((( حتی در خود ترکیه هم که ماشین نسبت به اروپا گرانتر است قیمت انواع تویوتا لندکروز را ببینید . واقعا گریه کردنی هست
        https://www.ssmotors.com.tr/aracdetay.aspx?id=13067
        به این آگهی توجه کنید : تویوتا لندکروز اتاق 100 – مدل 2004 . 8 سیلندر 4.7 . بدون رنگ و تصادفی یا تعویض شدگی ( به قول بعضیا عروسک :) ) فقط TL 94.500 که به پول ما میشود حدود 190 میلیون ! )))
        آنوقت قاضوت با شماست …
        کسانی که از قیمت گذاری های نادرست خودرو های صفر ناراضی هستند باید ابتدا از خود شروع کرده و با قیمت گذاری های نجومی بازار ماشین های دست دوم را بیشتر از این خراب نکنند ( حرفم با آن دلال ها و یا نمایشگاه دارانی بود که مثلا میخواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند )

        موافقم 14
        مخالفم 1
    2. AMG///

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (142 ديدگاه)

      من این ماشین رو دوست دارم
      به نظرم میتونه تو بازار ایران موفق بشه مخصوصا بخاطر روسی بودنش

      موافقم 14
      مخالفم 4
    3. ممد ژانگولر

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3435 ديدگاه)

      فقط کارتون شده بگین این گرونه اون گرونه . یکیتون نیست بره جلوی وزارت صنعت بپرسه این چه وضعشه که بی ام وه سری ۷ که بوده ۵۰۰م الان باید ۷میلیارد بخری . 😎 بعد ۲۰۶ اتومات همینقدر پول بدی . بد میگم بگید بد میگی.

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. Mohsen. G

        ۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (180 ديدگاه)

        زنده باد… حالا یه عده جوون دائم غر می‌زنند و در همین حال یه عده راحت ماشین های میلیاردی معامله می‌کنند… دیروز یه آپارتمان 120 متری تو فرمانیه متری 155 میلیون معامله شد که در جریان معامله بودم… صرفا جهت سرمایه گذاری نه استفاده شخصی…
        چند سال دیگه متوجه میشید که این غر زدن‌ها آب تو هاون کوبیدنه

        موافقم 7
        مخالفم 0
      2. مهراد

        ۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        به مولا که همیشه درست میگی جیگر ❤❤

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. ممد ژانگولر

          ۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3435 ديدگاه)

          داداش مهرداد یدونه ایی. دلم میخواد با همین سیبیلام ی ماچ آبدار بکنمت🤤

          موافقم 2
          مخالفم 0
    4. Reza Waffen SS

      ۲ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5320 ديدگاه)

      اشغال روسی

      موافقم 8
      مخالفم 4
  2. کوروش

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    در خوب و عالی بودنش شکی نیست اما در رده ۱۲ هزار دلار

    در ایران از هر سمتی نگاه می کنم قیمت بی نهایت بالاست تنها دو دسته خریدار داره
    ۱-دسته دوم نخواهد
    ۲- چینی نمی خرد

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. فرامرز

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      در بد بودنش شکی نیست. با ۱۲ هزار دلار میشه داچیا داستر خرید

      موافقم 3
      مخالفم 9
  3. حسن

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    یک اشغال به تمام معناحیف پول که به این اشغالوبخری

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. Avan

      ۲ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      البته قیافش به روز نیست ولی قابل تحمله،از طرفی ماشینهای روسی سگ جون هستن،قیمت هم که طبق معمول نجومیه. کلا ایران بهشت دلالهاست.
      ولی خب تا سکوت هست اینها هم قیمتها رو میبرن بالاتر

      موافقم 5
      مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4358 ديدگاه)

    حیف از وقتی که واسه تجربه کردن رانندگی با این آشغال بگذرونی

    موافقم 3
    مخالفم 4
  5. سورنا

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    :|

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. datsun

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3425 ديدگاه)

    ینی کسی هست که حاضر باشه نهصد تومن جای این بده.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. KASTECH

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (202 ديدگاه)

      همونایی که آسنا خریدن اینم میخرن

      موافقم 3
      مخالفم 2
  7. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    آخرش بیارزه ۱۲ میلیون با ۹۰۰ میلیون باید ماشین ۹۰۰ هزار دلاری خرید .

    موافقم 1
    مخالفم 2
  8. new RAMIN

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ماشا الله کامنت هارو میخونی همه…
    آشغال
    آشغال

    خسته نشی دلاور،بوگاتی سوارش اینو نمیگه که تو داری میگی.
    تو امریکا بگن نظرت درباره جنسیس چیه،یارو میگه ندارمش و نمیدونم.
    تو امریکا بپرسی نظرت درباره سایپا چیه، به خدا یارو میگه نمیدونم بزار گوگل کنم!!

    تو آلمانش بگی نظرت درباره یواز پاتریوت روسی چیه،طرف بهت میگه اسمشو نشیدم و از خودت سوال میکنه ماشین خوبیه یا نه!!؟؟

    حالا تو ایران برخی چنان درباره اعماق نپتون اظهار نظر میکنن،کارشناسان 50 ساله ناسا برگاشون میریزه اینارو از کجاش درمیاره…

    ماشاالله همه کارشناس هستن…
    چه قدر مملکت کارشناس داره یواز پاتریوت شده آشغال
    بعد زانتیا شده سلطان افرود هم میره !!

    حال من اگه ارم تویوتا روی این میچسبوندم و میگفت ماشین افرود ارزون تویوتا،الان همه به به چه چه میکردن…

    کسی که صنعت خودرو رو فقط به برند و مکان ساختش میبینه اصلا ماشین باز نیست.
    چون مکان ساخت اصلا مهم نیست. الان عرب ها وسط بیابان کارخونه میزنن…
    برند هم ارزشی نداره. چون بعد گذشت یه چند دهه همه کمپانی معروف میشن…
    پس طبیعتا آستین خودرو مهم هست…باید دید خودرو چه در آستین دارد…

    البته این خودرو گران هستش در مارکت ایران.
    اما در روسیه با توجه به قیمت 12 هزار دلار خودرو منطقی هست.

    موافقم 14
    مخالفم 8
    1. .

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (78 ديدگاه)

      شما میفرمایید که اگر آرم تویوتا میچسبوندن بهش به به میکردن همه
      حرفتون بی ربطه چون تویوتا هیچ وقت زباله ای مثل این تولید نمیکنه.به به کردن همه دلیل داره چون سال ها خودرو هایی تولید کرده که خودشون رو ثابت کردن
      در ضمن مگر کسی حرفی از زانتیا زد که اینو میگید و چرا همه چیو الکی ربط میدید به هم
      واقعیت اینه که با قیمت ۱۲ هزار دلار در یک بازار آزاد شاید به درد خیلیا بخوره که خودروی صفر کیلومتری بخوان برای مسیر های سخت و بارکشی و استفاده ی سنگین تازه اون هم نه به عنوان خودروی روزمره با این ظاهر داغون و امکانات رفاهی و ایمنی ضعیف
      ولی در ایران با این قیمت فضایی و تخیلی کسی که میخره حقیقتا به عقلش باید شک کرد که ۹۰۰ میلیون پول زباله ی روسی بدقواره داده و واقعا دلیلی نمیشه براش پیدا کرد
      حتی نمیشه گفت طرف از ظاهرش خوشش اومده چون واقعا بد قواره و فوق العاده بد شکل هست

      موافقم 3
      مخالفم 9
    2. پویا

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (440 ديدگاه)

      تو حاضری 900 میلون پول بدی ماشینی که ظاهرش متعلق به 16 سال یپشه و هییچ گونه امکانات خاصی نداره حتی برند هم نیست
      حاضری اینقد پول بدی؟؟

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Hamid

        ۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        بله ایشون واقعا حاضره

        موافقم 3
        مخالفم 1
    3. AMG///

      ۲ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (142 ديدگاه)

      با 12k دلار قیمت منطقی هستش
      نمیدونم چرا اینجا گرون شده
      البته همه خودرو ها وقتی به ایران وارد میشن قیمتشون چند برابر میشه مثل همین دیگنیتی و فیدلیتی و…

      موافقم 1
      مخالفم 1
    4. Roham

      ۲ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (719 ديدگاه)

      شما که کلا با عرض سلام و مخالفت شدیدی!
      سخت نگیر
      به آشغالای چینیت بچسب

      موافقم 5
      مخالفم 0
  9. KASTECH

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (202 ديدگاه)

    حتی حاضر نیستم با پاترول ۲۵ سالم عوض کنم

    موافقم 2
    مخالفم 9
  10. Silent

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (622 ديدگاه)

    این و!! واتدف ا ک ماشین 12 هزار دلاری که با دلار 25 ت باس می شد با تکسش رو هم 300 میلیون که! 900 میلیون شده 😂 یعنی بگو ماشین 36 هزار دلاری هست به عبارتی!! اینجا با 35 هزار تا جنسیس سال گرفته تا x4 2017 و میدن تازه ازدم لیزینگ یعنی با ماهی 800 دلار می تونی ماشین رافور تا هر بنز و داشته باشی هر وقت هم نخواستی پرتش می کنی جلو نمایندگیش مدل دیگشو می تونی تست کنی. چه جوری می شه اصن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Silent

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (622 ديدگاه)

      راستی تویوتا fj که لگنی بیش نیس با قطعات افرودش 20 هزار تا گیر میاد تازه اگه خریدار باشه کسی وگرنه زواردرفته هاش زیر 15 تاس

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

        ۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        سایلنت کجا ایران زندگی میکنی که قیمتا اینجوری بهشته ؟الان fj تو ایران ۳ میلیارد قیمت میخوره !!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Roham

          ۲ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (719 ديدگاه)

          ایشون ایران نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. امین

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (567 ديدگاه)

      {{{میدن تازه ازدم لیزینگ یعنی با ماهی ۸۰۰ دلار می تونی ماشین رافور تا هر بنز و داشته باشی هر وقت هم نخواستی پرتش می کنی جلو نمایندگیش}}}
      دوست عزیز مجبور نیستید یا اطلاعات غلط بدید و یا تظاهر به چیزی بکنید.
      اگر ۴نفر مطلع این بخوانند حتی نیازی نیست که در خارج از ایران زندگی کنن و واقعیت می فهمند
      شما به نظر میاد از سر کوچه محل زندگیتون اون ور تر تشریف نبردید چه ایران چه مثلا خاررررررررررررررررررررج
      قصد بنده توهین بشما نبود . فقط آگاهی ب دوستان که اطلاعات غلط به خوردشان ندهند.
      #لطفا_توهین_نکنید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    با توجه به قیمت ۱۲ هزارتاییش میشه گفت تو بازار جهانی هم کم نظیره چون در هر صورت یه خودروی شاسی دار هست با توجه به سابقه خودروسازی روسیه مثل لادا و همچنین ماهیت خودرو میشه حدس زد استحکام بالایی داشته باشه و خر کار باشه… تو این بازار اگر تا ۵۰۰ میدادنش میتونست فروش بالایی داشته باشه

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      منم خوشم ازش میاد، ماشین خفنیه، از تک تکه چینیا و رنج بالایی از کره ایا کاربردیتر و بهتره. مخصوصا به درد ایران میخوره

      موافقم 8
      مخالفم 1
  12. حسین+دهمرد

    ۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2400 ديدگاه)

    ابعادش رو مینوشتین خب . چرا اینقدر لاغره؟ خیابونای روسیه که پت و پهنه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. عاشق پدال

    ۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (253 ديدگاه)

    یکی از بهترین ماشینا اما اگه ۱۲ هزار دلار به خلق الله بدن.
    اما به قیمت ۳۸ هزار دلار قالب میکنن به خلق الله.
    اها خدمت میکنن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. یوسف

    ۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (740 ديدگاه)

    به گمونم سروش دیزل یه مدت کامیونت های هیوندای رو مونتاژ میکرد، جالبه که رفته دنبال محصولات یوآز. این خودرو با توجه به قیمت و مشخصاتش گزینه خوبی برای کشوری مانند روسیه با اون جاده های نه چندان مطلوب و استپ های پر فراز و نشیبه ولی هرگز با این قیمت ارزش خرید نداره. در ایران به ندرت کسی با یک ماشین 900 میلیونی به آفرود میره و بیشتر کسانی که روی خوروهاشون پکیج آفرود نصب میکنن تنها برای پز دادن تو شهر ازشون استفاده میکنن. بیشتر آفرود بازهای حرفه ای که من دیدم مدل های قدیمی تویوتا، نیسان و جیپ رو بازسازی و تجهیز میکنن. در نتیجه بیشتر افراد همون کراس اوررهای چینی رو به این ترجیح خواهند داد.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  15. آرین

    ۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    فکر میکنم نسبت به قیمت دلاریش عالیه. رده قیمت حقیقی این ماشین در حد 207 آشغاله ولی واردکننده به پول مفت عادت کرده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. اصغر

    ۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همین قیمتم فعلا فروش ندارن یعنی منت هم میزارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. محسن

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (493 ديدگاه)

    12هزاردلار به پوله مامیشه بادلاری 25هزارتومن میشه 300میلیون تومن بعد 100میلیونم گمرگ بخوره نه 200میلیون میشه 500میلیون یعنی براواردات حالامیگی 100میلیونم شرکته خداییش هرچی هم دست بالا بگیری بازم براجنس روسی باتوجه به این همه برند خوب در دنیا چی بگم فقط توایران اینجوریه سوریه جنگ زده هم بری از ما وضعیتش بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. رضا

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بجای خرید این ماشین با قیمت 900 میلیون تومان با 700 میلیون تومان یه تیگو 7 le کم کارکرد بخرید و بقیه ش رو یا بزنید به زخمتون و کارهای دیگه یا اینکه برای تیگو 7 خرج کنید تا یه موتور فوق العاده قدرتمند و توربو قوی با گرونترون مولتی مدیا بازار که 18 میل قیمتشه با چرخ های آفرودی و فنر پتوماتیک با صندلی های مرسدس بنز g کلاس و اسپلویر و خروجی اگزوز آمریکایی و نور پردازی داخلی و بیرونی

    اگه این ماشین رو به تیگو 7 ترجیح میدید دیس لایک اگه تیگو 7 رو به این ماشین روسی با خرج هایی که میشه براش کرد لایک

    موافقم 1
    مخالفم 12
  19. سامان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اومدم بنویسم هی نوشتم و پاک کردم . هی نوشتم و پاک کردم . نوشتم و پاک کردم
    جیگر همه ماها خونه اعصابتونا خورد نکنید برید شربت بید مشک بخورید

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا