سوباروطراحی

مشاهده تغییرات نسل جدید و قدیم سوبارو اوت‌بک

سوبارو اوت بک خودروی متمایزی است. این خودرو نه تنها به خاطر ترکیب بدنه‌های کراس اوور و استیشن جلب‌توجه می‌کند بلکه از سال ۱۹۹۴ و معرفی اولین نسلش جزو پرفروش‌ترین خودروهای این شرکت ژاپنی بوده است.


حالا و پس از ۲۵ سال، نسل جدید سوبارو اوت بک در نمایشگاه نیویورک معرفی شده است. این نسخه نیز همانند نسل‌های پیشین از ضرب‌المثل مشهور “اگر خراب نشده تعمیرش نکن” پیروی کرده اما خب قوای محرکه‌ی به روزی در بطن آن جای گرفته است.


سوبارو اوت بک ۲۰۲۰ با دو پیشرانه عرضه می‌شود. پیشرانه اول از نوع ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو با قدرت ۲۶۰ اسبی و گشتاور ۳۷۶ نیوتون متری بوده درحالی‌که نسخه‌ی دوم از نوع ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که خروجی ۱۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۳۹ نیوتون متری را ارائه می‌کند. هر دو پیشرانه به گیربکس CVT و سیستم چهار چرخ محرک متصل هستند.


اگرچه به‌روزرسانی‌های ظاهری اوت بک ۲۰۲۰ چندان به چشم نمی‌آیند اما خب ما دو نسل قبلی و جدید این خودرو را باهم مقایسه کرده‌ایم تا میزان تفاوت‌هایشان را بسنجیم.

  • نمای جلو
نیازی به عقب یا جلو کردن عینکتان نیست زیرا دو خودرو در نگاه اول تقریباً شبیه هم به نظر می‌آیند؛ اما نگاهی عمیق‌تر نشان می‌دهد مدل ۲۰۲۰ تفاوت‌هایی با نسل پیشین دارد. جلوپنجره اگرچه همان شکل چندضلعی قبلی را حفظ کرده اما در بخش بالایی شاهد میله‌ای بزرگ هستیم و در مرکز نیز لوگوی سوبارو جا خوش کرده است. چراغ‌ها همان LED های بومرنگ مانند و حباب بزرگ خود را حفظ کرده‌اند اما کمی بالا کشیده شده‌اند.

بی‌شک متمایزترین ویژگی طراحی اوت بک جدید نسبت به نسل قبل به گلگیر پلاستیکی مربوط می‌شود. این گلگیر در نسل جدید بسیار پف‌کرده‌تر بوده و فضای بیشتری را برای نمای جلو و اطراف چرخ‌ها ایجاد کرده است. مه شکن‌های گرد نسل پیشین هم حذف شده‌اند و جای خود را به مه شکن‌های جدید LED داده‌اند.

  • نمای عقب
بازهم این بخش از خودرو تفاوت زیادی با نسل پیشین ندارد. چراغ‌ها کمی تیزتر شده‌اند و عناصری تیره‌رنگ دارند و همان پوشش مشکی بکار رفته در نمای جلو اینجا نیز به چشم می‌خورد اما نسل جدید اوت بک تفاوت زیادی با مدل قبلی ندارد. البته شکایتی نمی‌توان داشت چراکه هنوز هم ظاهری جذاب و عالی دارد.

  • کابین
احتمالاً بزرگ‌ترین تغییر اوت بک ۲۰۲۰ در این بخش رخ داده است. صفحه‌نمایش ۱۱.۶ اینچی عمودی نشان‌دهنده‌ی پیشرفت بزرگ این خودرو نسبت به نسل قبل است. همین صفحه‌نمایش در نسل جدید لگاسی هم دیده می‌شود. نسل جدید اوت بک دارای تجهیزاتی همچون صندلی‌های گرم‌کن دار، درب پشتی برقی و… می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (90 ديدگاه)

    از طراحی داخلی خیلی پیشرفت داشته…
    دیگه یه پکیج کامل شده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    شاید خیلیها مخالف حرف من باشن ولی این تیپ ماشینا از هر لحاظ کاملن. هم سدان و هم کراس و هم استیشن. هندلینگش از کراس بهتره و جادارتره. از سدان کاربردی تره. هم تو جاده و هم شهر و مسافرت و کار و خانواده و خلاصه همه چی. چندتا ماشینو ترکیب کردن شده این. بخصوص که ساخت سوبارو باشه با اون سیستم چهارچرخ محرک عالیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این ماشین ها شاید از لحاظ ظاهری زیاد به چشم نیان اما اگه سوار بشی نظرت خیلی تغییر میکنه و با ظاهر حتما کنار میای.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hossin

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    عالی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. تویوتا موتورز

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    این مدل از محصولات خوبه سوبارو هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    واااای خدا عجب ماشینیه ثانیه به ثانیه ویدئو میگه کیفیت اینقدر کیفیت بالاست که حتی از روی فیلم هم میشه تشخیص داد چه کابین فوق العاده ای انگار کابین لکسوسه قدرتش هم عالیه ۱۸۰ و ۲۶۰ اسب بخار چه داشبورد زیبایی داره نمای بیرونی هم قشنگه کمی شبیه بیوک استیشن های دهه ۷۰ ولی واقعا کیفیت فوق العاده ای داشت کار تویوتا سخت شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا