سوزوکی

شکست و عقب‌نشینی سوزوکی در بازار چین

تکامل بازار خودروی چین و روی برگرداندن از خودروهای شهری کوچک و اقبال عمومی به سدان ها، کراس اوورها و حتی خودروهای لوکس باعث شده سوزوکی دست‌های خود را بالا برده و تمامی ۵۰ درصد سهام خود در شرکت چونگ کینگ چانگان سوزوکی را به شرکت چینی چانگان واگذار کند.


این آخرین همکاری سوزوکی در بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا بوده، که به آهستگی اما با قطعیت به سوی خودروهایی بزرگ‌تر و گران‌تر حرکت می‌کند.


مدیرعامل سوزوکی آقای اوساما سوزوکی می‌گوید:

حدود ۲۵ سال پیش ما خودروی آلتو را در چین عرضه کردیم و از آن زمان تاکنون تلاش‌های زیادی برای گسترده‌تر کردن حضور خود در این بازار انجام دادیم. البته به دلیل استقبال بیشتر از خودروهای بزرگ‌تر ما تصمیم گرفتیم تا تمامی سهام خود را به کمپانی چانگان منتقل کنیم.


به منظور عقب‌نشینی از بازار چین سوزوکی با اتخاذ تصمیم‌های زیر موافقت کرده است:
آن‌ها ابتدا باید تمامی سهام خود در شرکت چانگان سوزوکی را به شرکت چانگان اتومبیل منتقل کنند و مدیریت شرکت چانگان سوزوکی همچنان به عنوان زیربرند کامل چانگان انجام‌وظیفه خواهد کرد. دومین تصمیم اینکه رئیس معرفی شده توسط سوزوکی باید استعفا دهد.

البته این خودروساز ژاپنی اعطای لیسانس تولید و فروش محصولات سوزوکی توسط چانگان سوزوکی را ادامه خواهد داد. همچنین انتقال سهام شرکت یاد شده تقریباً هیچ تأثیری روی عملکرد مالی سال جاری نخواهد داشت.


سوزوکی از نظر جهانی هنوز هم برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای پیگیری داشته که از جمله این اهداف می‌توان به افزایش فروش به ۵ میلیون دستگاه در سال تا سال ۲۰۳۰ در بازار هند اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا