سئات

جشن 1 میلیونی شدن نسل سوم سئات لئون

به جرات می‌توان گفت لئون یکی از موفق‌ترین خودروهای سئات اسپانیا بوده است. این خودرو پرفروش‌ترین محصول سئات بوده و اولین محصولی است که پس از ۳۰ سال توانسته خودروی ایبیزا را پشت سر گذاشته و بر رتبه‌ی اول محصولات این برند بنشیند.


سومین نسل لئون لحظات مهمی را پشت سر می‌گذارد چراکه این خودرو از سال ۲۰۱۲ تاکنون توانسته به رکورد تولید ۱ میلیون دستگاه برسد.

پسرعموی اسپانیایی فولکس‌واگن در کارخانه‌ی مارتورل سئات طراحی و توسعه یافته و زیرساخت آن نیز معماری MQB گروه فولکس‌واگن می‌باشد.


وین گریفیت معاون فروش و بازاریابی سئات می‌گوید:

مهم‌ترین جنبه‌ی سومین نسل سئات لئون پذیرش گسترده‌ی آن در بازار حتی پس از ۷ سال می‌باشد. نسل فعلی لئون در سال ۲۰۱۷ به فروش ۱۷۰ هزار دستگاهی دست‌ یافت و حالا نیز مطمئن هستیم این خودرو می‌تواند به رکوردهای بهتری دست یابد.


نسل فعلی سئات لئون نقش مهمی در بازگشت این برند بازی کرده است. سئات در سال ۲۰۱۲ ضرر ۱۴۷ میلیون یورویی بر جای گذاشته بود اما سال پیش بهترین نتایج تاریخ خود را ثبت کرد و سود ۲۹۴ میلیون یورویی را به دست آورد.


سئات در بازارهای کلیدی همچون آلمان و بریتانیا با افزایش فروش حدود ۷۰ تا ۶۰ درصدی از سال ۲۰۱۲ تاکنون روبرو شده و لئون همواره جزو پرفروش‌ترین خودروهای این برند بوده است. از هر چهار خودروی سئات که در سال ۲۰۱۹ فروخته شده یکی لئون بوده و بازار اسپانیا هم دومین بازار مهم برای این خودرو در سراسر جهان می‌باشد.


در کل تعداد ۲۲۱۰۷۱۲ دستگاه از سه نسل لئون به فروش رفته است. نسل‌های اول و دوم این خودرو به ترتیب به خانه‌ی ۵۳۴۷۹۷ و ۶۷۵۹۱۵ نفر راه یافته و حالا نسل سوم نیز رکورد ۱ میلیون دستگاه را رد کرده است.


اگرچه سئات همچنان روی بازار اروپا تمرکز دارد اما لئون در تمامی قاره‌ها و کشورهایی همچون مکزیک، مراکش، سنگاپور و نیوزلند عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد

    ۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    ترکیه۴ ام ایران چندم؟؟؟
    اگه ۱ دونه اش تو خیابون شانسی بیبینین، اکثرا فکر میکنن سوزوکی هست لوگوش یکم عوض شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا