دوجشورلتفورد

عضلانی‌های مدرن، رقبای همیشگی؛ نبرد کامارو، موستانگ و چلنجر

بازهم این سه رقیب پا به میدان رقابت گذاشتند. رقیبانی که حدود ۴ دهه است باهم در نبردند و هیچ‌کدام قصد عقب‌نشینی ندارد. حال دوباره این سه در یک میدان جمع شده‌اند تا نبردی خونین را آغاز کنند؛ اما این بار و در سال ۲۰۱۶ هرکدام با جدیدترین سلاح‌های خود آمده‌اند. موستانگ و کامارو با نسل ششم خود و چلنجر با جدیدترین فیس لیفت خود پای به میدان نبرد گذاشته‌اند. صدای غرش موتورهای V8 شنیده می‌شود و زمین می‌لرزد. بله سه هیولای آمریکایی اینجا هستند.

MuscleCar-Challenge-GroupShot
ماسل‌های رقابت امروز ما:

۲۰۱۶ شورولت کامارو SS

۲۰۱۶ فورد موستانگ GT

۲۰۱۶ دوج چلنجر R/T

نحوهٔ رقابت

ما این سه قلدر آمریکایی را طی یک هفته آزمایش کرده‌ایم. آن‌ها در به پیست مسابقهٔ خارج از شهر برده و با نهایت دقت آزمون‌های شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر، طی مسافت ۴۰۰ متر و ترمزگیری از سرعت ۹۶ کیلومتر را انجام داده‌ایم. سپس آن‌ها را در دنیای واقعی و در خیابان‌های معمولی مورد آزمایش قرار داده و مسافت ۲۰۰ کیلومتر را با آن‌ها در اطراف شهر پیمودیم. برای برگزاری عادلانهٔ رقابت، تمامی داوران ما یکی‌یکی پشت هر یک از سه خودرو نشسته و آن‌ها را در زمینه‌های سواری، هندلینگ، راحتی، شتاب و… مورد ارزیابی قرار داده‌اند. سپس از خریداران این سه خودرو نیز در رابطه با موارد مذکور سؤال کرده‌ایم.

img48979090-1457737705645

نحوهٔ امتیازدهی کلی

۴۸ درصد از امتیازات داوران

۳۰ درصد از آزمون درون پیست

۱۲ درصد از نظرات خریداران

۱۰ درصد از مسافت پیموده شده در شهر

بنابراین این سعی کرده‌ایم این رقابت مهیج و دیدنی را کاملاً منصفانه و درنهایت عدالت برگزار کرده و سرانجام برترین ماسل کار حال حاضر دنیا را مشخص کنیم.

img981519278-1456339221910

مقام سوم فورد موستانگ GT با ۷۹۷ امتیاز

موستانگ GT خودروی بازیگوشی است که تعادلی عالی دارد اما کاملاً مشخص است که سرعت کامارو SS را ندارد. بعلاوه هرچند سرگرم‌کننده‌تر از دو خودروی دیگر است اما هندلینگ آن معمولی بوده و در حد کامارو نیست. موستانگ هنوز هم سبک و زیرک احساس می‌شود و مسلماً سبک‌تر و پاسخگوتر از چلنجر است اما در این زمینه بازهم به‌خوبی کامارو نیست. پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 آن واقعاً غرش مهیبی داشته و بسیار سریع احساس می‌شود. خصوصاً در مسیر مستقیم.

Untitled-2

موستانگ ابعاد مناسبی دارد و راحتی صندلی‌های جلوی آن نیز خوب است. صندوق بار آن کاملاً کاربردی برای استفادهٔ روزانه است و در تمامی جهات بهترین دید را در بین سه خودرو دارد. ولی به نظر تسترهای ما، صندلی‌های ریکاروی موستانگ کاملاً کابین راحت آن را خراب کرده‌اند. آن‌ها به‌اندازهٔ کافی قابل تنظیم نیستند و راننده را در موقعیتی قرار می‌دهند که به طرز وحشیانه‌ای ناراحت است. این صندلی‌های لعنتی نه تنظیم برقی دارند و نه تهویهٔ مناسب به نحوی که هرگز به‌خوبی صندلی‌های کامارو و چلنجر نیستند.

درکل فضای داخلی آن هرچند به‌هیچ‌وجه به تنگی کامارو نیست اما هرگز راحتی چلنجر را هم ندارد. رانندگی با آن سخت بوده و کیفیت ساختش ضعیف است به‌گونه‌ای که کیفیت پایین از جلوی کاپوت تا پشت درِ صندوق قابل‌مشاهده است.

حکم کلی: با عملکردی بهتر، تکامل‌یافته‌تر از چلنجر است و درعین‌حال کمی خشن احساس می‌شود. موستانگ نمونهٔ بارزی از تکامل خودروهای عضلانی است. این خودروی سرگرم‌کننده برای پیست و درعین‌حال خودرویی راحت برای استفادهٔ روزانه است؛ اما صندلی‌های ناراحت و کیفیت ساخت پایین از بزرگ‌ترین نقاط ضعف آن هستند.

مقام دوم دوج چلنجر R/T با ۸۰۹ امتیاز

معنای کامل وجود عضله در یک خودروی عضلانی! این بهترین توصیف برای چلنجر است؛ زیرا شاهد وجود بیشترین عضله در اندام چلنجر هستیم. بعلاوه در زیر کاپوت کشیدهٔ آن نیز یک نیروگاه عظیم V8 همی آرمیده که صدای غرشش واقعاً گوش‌نواز است. این در حالی است که این کوپهٔ عضلانی به‌راحتیِ یک سدان خانوادگی بزرگ است و چلنجر ثابت کرد که برای داشتن یک ماسل کار اسپرت نیازی به قربانی کردن راحتی نیست.

Untitled-10

دوج چلنجر قطعاً متفاوت از دو خودروی دیگر است و تنها خودرویی است که هنوز هم یک ماشین عضلانی واقعی است درحالی‌که کامارو و موستانگ بیشتر شبیه خودروهای اسپرت معمولی شده‌اند. پیشرانهٔ همی آن سریع‌ترین پاسخ‌گویی را در بین سه رقیب دارد و بااینکه بیشترین گشتاور گروه را تولید می‌کند اما هنوز هم در اطراف شهر با آرامش رفتار می‌کند. چلنجر واقعاً یک ماشین عضلانی احساس می‌شود به‌ویژه هنگامی‌که نیروگاه همی آن را بیدار می‌کنید. صدای این موتور نیز در هر سرعتی فوق‌العاده است.

لاستیک‌های آن عملکرد خوبی دارند اما به‌راحتی می‌توانید لاستیک‌های عقبی را در عرض چند دقیقه به‌کلی نابود کرده و ابری از دود راه بیندازید. بعلاوه چلنجر تنها ماشین این مقایسه است که فضای داخلی راحت و مناسبی برای چهار سرنشین بزرگ‌سال دارد. البته به همین دلیل این خودرو برای رانندگی در جاده‌های کوهستانی و یا پیست‌های مسابقهٔ تنگ و پیچ‌درپیچ بیش‌ازحد عریض است. سیستم تعلیق چلنجر برای یک خودروی اسپرت زیاد از حد نرم است که این امر موجب می‌شود هندلینگ چلنجر در حد دو رقیب دیگر نباشد.

حکم کلی: دوج چلنجر خودرویی بزرگ با غرشی مهیب و کمی ترسناک است و درکل تمام آن چیزی را که از یک ماشین عضلانی می‌خواهید را ارائه می‌کند. هنگامی‌که پشت آن می‌نشینید و پدال گاز را فشار می‌دهید لبخند رضایت بر روی صورتتان نقش خواهد بست اما هندلینگ ضعیف و عرض زیاد شاید این لبخند را محو کند.

مقام اول شورولت کامارو SS با ۸۱۶ امتیاز

موتور ۶.۲ لیتری کامارو SS دقیقاً در میان موتور کم قدرت‌تر ۵ لیتری موستانگ GT و موتور نیرومند ۶.۴ لیتری چلنجر R/T قرار می‌گیرد. بااین‌حال عملکرد این موتور در بین سه رقیب برترین بود و کمترین مصرف سوخت را نیز بنام خود ثبت کرد. این پیشرانهٔ V8 همواره میل به سریع‌تر رفتن دارد بدون توجه به دور موتور، سرعت خودرو و دندهٔ درگیر. بعلاوه SS راحت‌ترین رانندگی را نیز دارد. البته هرچند موتور V8 کامارو قدرتمند است اما آن احساس قدرت موتور V8 همی چلنجر را ندارد.

Untitled-19

هندلینگ و دقت فرمان آن احساسی بیشتر شبیه به یک کوروت دارد تا هر یک از ماشین‌های عضلانی دیگر درحالی‌که با فرمان و تعادل عالی، در سطحی بالاتر از خودروهای عضلانی قرارگرفته و به عرصهٔ ماشین‌های اسپرت وارد می‌شود. صدای اگزوز کامارو SS به‌قدری زیباست که در طول رانندگی ترجیح می‌دادیم به فقط سمفونی اگزوز گوش دهیم تا صدای رادیو. راحتی راننده در آن بسیار عالی است و ترکیبی مناسب از موقعیت اسپرت صندلی و تنظیماتی برای انواع مختلف افراد را ارائه می‌کند.

اما کمبود فضا در قسمت عقب بسیار احساس می‌شود درحالی‌که صندوق بار آن نیز فضای محدودی دارد. موقعیت کمربندهای ایمنی بالا بوده و در ترکیب با سقف کوتاه خودرو موجب می‌شود که کامارو بدترین دید را در بین خودروهای مورد آزمون ما داشته باشد. کیفیت داخلی خودرو نیز ضعیف بوده و احساس پلاستیکی بودن را بیشتر از چلنجر منتقل می‌کند. در کل کیفیت مواد داخلی کامارو در پس موستانگ و چلنجر قرار می‌گیرد.

حکم کلی: کامارو SS موجب شگفتی ما در این آزمون شد چراکه ترکیبی از راحتی و کاربردی بودن در رانندگی شهری را به همراه قابلیت‌های فراوان در مسیر مسابقه ارائه می‌کند و تنها نقاط ضعفش دید ضعیف و صندوق بار کوچک است. ولی در کل با بررسی تمامی جوانب می‌توان شورولت کامارو SS را برترین ماشین عضلانی ۸ سیلندر حال حاضر دنیا دانست.

مشخصات فنی

شورولت کامارو SS دوج چلنجر R/T فورد موستانگ GT
قیمت مورد آزمایش ۴۳,۲۰۵ دلار ۴۵,۴۸۵ دلار ۴۲,۵۷۵ دلار
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۶.۴ لیتری V8 ۵.۰ لیتری V8
قدرت ۴۵۵ اسب بخار ۴۸۵ اسب بخار ۴۳۵ اسب بخار
گشتاور ۶۱۵ نیوتن متر ۶۴۵ نیوتن متر ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر ۴.۳ ثانیه ۴.۸ ثانیه ۴.۷ ثانیه
توقف از ۹۶ کیلومتر ۳۵.۴ متر ۳۷ متر ۳۶.۳ متر
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۳ ثانیه ۱۲.۹ ثانیه ۱۳.۲ ثانیه
وزن خالص ۱۶۷۰ کیلوگرم ۱۹۲۰ کیلوگرم ۱۷۰۵ کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی ۱۱.۱ لیتر ۱۲.۱ لیتر ۱۱.۶ لیتر
ترمزهای جلو ۴ پیستون برمبو ۴ پیستون برمبو ۶ پیستون برمبو
ترمزهای عقب ۴ پیستون برمبو ۴ پیستون برمبو ۱ پیستون
[polldaddy poll=9459824]

منبع: cars.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. real

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    چلنجر از نزدیک یه چیز دیگس البته پشت موستانگ با اون چراغاش واقعا معرکس کامارو چراغای قبلیش پرجذبه تر بودن در کل فقط یه نگاه به موتوراشون که میکنی توهم میزنی که یعنی……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      عشق است چلنجر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ,تو تبریز هر سه ماشین رو از نزدیک دیدم دوج یه ابهت خاصی تاره که او دوتای دیگه ندارن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (13 ديدگاه)

        ولی ناموسا کامارو عجب رخی داره

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. king 918

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    انتخاب من دوج چلنجره چون واقعا عضلانیه و از همه مهمتر اصلا این ماشین لاته ادعاش میاد مثل کامارو نیست عوض شه قیافش همون عشق لاتیه که بود
    قدرت موتور و گشتاورش هم از باقی بهتره شتابش هم خیلی خوبه ….
    من که خیلی حال کردم باش …….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. amir.z

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (175 ديدگاه)

      رای من چلنجره….به نظرم تنها ماسل کار باقی موندس….کامارو که طراحیش اروپایی شده….ماستانگ طراحیش اصلا ابهت نسل قبلش رو نداره…..ولی چلنجر خشن تر و با ابهت تر شده….حتی اگه اینجا اخر میشد…اونم با اختلاف….باز من به چلنجر رای میدادم…..فقط امیدوارم چلنجر به راه ماستانگ کشیده نشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. reza

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (309 ديدگاه)

    به نظرم اگه دوج ماشین هاش رو سبک تر بسازه خیلی از ضعف هاش از بین می رن…فقط چلنجر…مث خودم عضلس:)..ولی مث خودمم سنگینه:(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Morteza

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    نکته ایی که وجود داشت تو این مقایسه این بود که هم موستانگ وهم کامارو از بهترین نسخه ی موجود استفاده کردن در صورتی که چلنجر از نسخه R/T استفاده کردن و اگه چلنجر هلکت(SRT) تو این مقایسه بود با اختلاف اول میشد اونم با موتور 707 اسب بخاریش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Lord Cezar

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (300 ديدگاه)

      داداش شما مثل اینکه خبری از کامارو ZL1 جدید نداری . اگه اون میومد که پوز همشونو به خاک می مالید.
      در ضمن ماستنگ نیز نسخه ای که اینجا آوردن GT هست و عین کامارو SS هم سطح داج چلنجر R/T هست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      کامارو هم میتونه با زد ال وانش بیاد :/

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. محسن

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      قوی ترین موتور برا چلنجره(srt) هلکت…..اندازه لامبو قدرت داره….707!!!!!
      خدایی 4 روز تو تبریز بودم علاوه بر خیل عظیمی از ماسل های امریکایی یه دونه چارجر سیاه رنگ دیدم….اون گاز میداد من نعره میکشیدم…..آبروم رفت!!!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. ali

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6818 ديدگاه)

    ای جونم برادران دالتون که 40 و خورده ای سال که از هم کم نمیارند
    سه تا کابوی باحال و مشتی
    این 3 تا عزیز فقط و فقط با همدیگه رقیب هستن و خوش ندارن با بی اصالتهای مثل جنسیس و امثالهم مقایسه شن هر چند که همیشه هم پیروز میشن

    http://67.media.tumblr.com/69773adb2287aa2cd4fcdc579fe3e787/tumblr_nhptqqNqpN1u4m3dno1_1280.jpg

    http://f.fwallpapers.com/images/dodge-challenger-r-t-se-1970.jpg

    https://i.ytimg.com/vi/KgpVWjnLNxU/maxresdefault.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Huracan

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (36 ديدگاه)

      والا من عقب این ماشینای عضلانی امریکایی رو بیشتر از جلشون دوست دارم، خیلی بهتر و زیباترن پشتشون تا جلوشون خیلی عضلانین لامصبا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. جواد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    کسی بخواد این ماشیها را بخره به عملکرد و اپشن توجه نداره فقط به ندای قلبش گوش میده فقططططططططططططططططط چلنجر عشق است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. ali

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6818 ديدگاه)

    تو جدول یه اشتباهی شده اونم اینکه حجم موتور دوج و فورد اشتباه و بر عکس نوشته شده دوج موتور 5 لیتری رو چلنجر نداره واسه موستانگه و 6.4 لیتری برا دوجه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (764 ديدگاه)

      ممنون از دقت نظر شما. اصلاح شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. یو اس اس اینترپرایز

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ولی خداییش قضاوت سختی بین این سه تا یکی انتخاب کنی.
    هرسه غول هایی امریکایی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظرم من جای چارجر بین اینا خالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Nima

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    عجب مقایسه عالى و خوبى
    دست آقاى دستگردى هم درد نکنه.
    فقط یه اشکال توى جدول هست و حجم موتور ماستنگ و چلنجر رو اشتباه نوشتین!
    کاش کیفیت ساخت کامارو و بقیه هم بالا بره تا ایرادى بشون وارد نشه. هرچند نسبت به قیمت همین الان هم عالى هستن. اگر قرار بود با این بازده کیفیت پورشه داشته باشن الان 80 هزار دلار بودن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۱۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اقا نیما چرا قیمت خودروهای امریکایی مثل ایتالیایی ها و انگلیسی ها گرون نیست؟؟؟؟؟؟
      امریکا و ژاپن با این کیفیت خوب قیمت هاشون خوبه به نظرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (6818 ديدگاه)

        با اجازه از نیمای عزیز یه چیز بگم در مورد قیمت پایین ماشینهای امریکایی
        یه سری ها که از ماشین امریکایی سر در نمیارند میگن چون کیفیتشون پایین هست قیمتشونم پایینه که همین باعث ارزونیشون است که 100 درصد اشتباس
        علت پایین بودن قیمتشون استفاده گسترده از لوازم مشترک بین هم بوده و هست برامثال موتور 350 شوی هم رو شورولت بوده هم رو پونتیاک بوده هم رو الدزموبیل و بیوک و جی ام سی به طور مشترک یا مثلا در بسیاری از مواقع بدنه هاشون هم مشترک بوده نمونه بارزشم شوی نوا و بیوک اسکای لارکه در ایران که هممون دیدیمشون یا کامارو با فایربرد یا بلیزر و جی ام سی جیمی
        به همین دلیل با وجود کیفیت مطلوب که بعد 40 سال هنوزم میبینیم سرپا هستند قیمتشون مناسب بوده همین الانشم همینطوری هست این مشترکات باعث پایین درامدند هزینه ها و قیمت کمتر اونا میشده تو فورد و کرایسلر هم همینطور بوده سیاستشون علاوه بر همه ی اینها ماشینهای امریکایی همیشه سادگی رو از لحاظ فنی الگو قرار دادن و همه اینها در پایین بودن قیمت موثر واقع میشه و همین سادگیشون برای خیلیها محبوب است تو دنیا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یو اس اس اینترپرایز

          ۱۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          علی عزیز کی گفته کیفیت خودروهای امریکایی پایین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ali

          ۱۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (6818 ديدگاه)

          سلام بر پرافتخارترین ناو امریکا اینتر پرایز عزیز
          این حرف یه سری از دوستان بود که قبلا گفته بودن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Nima

        ۱۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        بله کاملا موافقم. کیفیت آمریکایى ها بعد از رکود واقعا عالى شده و میبینید که توى تمام تست ها چندین نماینده دارن(خیلى وقتا بیشترین نماینده) و قیمت هم که دیگه حرفى درش نیس! به نظرم هنر اینه با قیمت کم توانایى رقابتى با بزرگتر و گرون تر از خودت داشته باشى

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یو اس اس اینترپرایز

          ۱۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          الان ژاپنی ها هم د رقابت موفق هستن.هم کیفیت خوب تولید میکنن هم قیمت مناسب

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کامارو که دیگه حرف نداره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Hj

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (83 ديدگاه)

    ایول به همشون ولی دوست داشتم یه مقایسه بین سرترین مدل از هرکدوم باشه که بعید بدونم حتی zl1 هم حریف هلکت بشه!!!!
    حرف آخر:فقط آمریکایی فقط چلنجر❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ali

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6818 ديدگاه)

    فقط امریکایی رو خوب اومدی فقط کسایی که سوار ماشین امریکایی سالم و نه اوراق شدن متوجه میشن که چقدر عالی هستن یادش بخیر 15 سال پیش من9یا8 سالم بود و رفیق بابام یه شوی s10 نو خریده بود عجب ماشینی بود اونقدر نرم و بی صدا بود که نمیدونید حالا خیلیهاشون خسته هستن و سواری اون موقع رو نمیدن و نباید با مدلهای خسته اونها همرو محکوم کنیم حتی اون سالماشو ماشین خودم الان در حال بازسازی هستش و 80 درصد لوازم اصلیش فابریک و بدرد استفاده دیگه نمیخوره حتی لوازم پیستون ترمزشم اصلی 37 سال پیش بود و کارایی دیگه نداشت بعد یکی ندونه میگه بابا این ترمز نداره و و به درد نمیخوره و از این حرفها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. عام پوری

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    فقط موستانگ عشق داره ب مولا ♥…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیرحسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    فقط چلنجر بخصوص هلکت,فقط صدای موتور چلنجر آنقدر زیبا و گوش نواز هست که قید دو رقیب رو بزنید.ضمن اینکه چلنجر هنوز اصالت و کلاسیک بودنش رو حفظ کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. تمدن عرب

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    باید بهترین نمونه های هر ماشین رو میاوردن تا بهتر بشه از بین این سه رقبا تشخیص داد کدوم یک سرتره
    من در خوزستان ساکنم و چلنجر رو از نزدیک دیدم و بزرگترین عیب چلنجر همونطور که نو یسنده عنوان کرد عرض زیاد چلنجر هست که در ترافیک شهری واقعا ازار دهنده ست و راننده رو ناامید میکنه.
    و نکته ضعف دیگه چلنجر نبود کانورتیبل در این مدل هست در صورتیکه رقباش مثل موستانگ و کامارو نمونه کانورتیبل ارائه دادن.
    ولی در کل در عضلانی و خشن بودن چلنجر جای هیچ بحثی نیست. من چون از نزدیک دیدم میگم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. مهراب

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    کامارو یه ماسل کار امریکاییه که بیشترین مهندسی ساختو داره
    مثلا تعلیق مغناطیسی یا که تحمل فشار جانبی عالی و به روز بودن اتاق
    ولی چلنجر یه امریکاییه خالصه واقعا فقط واسه عشق امریکایی ساخته شده همه چیش دقیقا مثل دهه 70 هستش که اون موقع امریکا تو چه اوجی بود حجم بسیار بالا تعداد سیلندر زیاد
    بدنه واقعا عضلانی همون هواکش رو موتوش کافیه واسه زیر سوال بردن قدرت بقیه ماشینها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Reza.jz

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اگه سال 1965 تا 1969 بود میگفتم موستانگ ولی تو این نسلشون چلنجر عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. farshid omidfar

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    چلنجر تنها ماشین دنیاس که با چها رچراغ گرد به سبک کلاسیک داره ساخته میشه واقعا این ماشینو نمیدونم چطوری باید توصیف کنم فقط باید بری باهاش بانک بزنی فرار کنی ببری تو پیست لاتیش کم میشه واقعا دم طراحای دوج گرم خداکنه تو نسل بعدی هم بترکونن .
    در ضمن اگه مقایسه بین قوی ترین مدل ها باشه بی هیچ حرف و حدیثی هلکت برتر از بقیه هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CORVETTE Z06

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      داداش چهار تا چراغ نیست 2 تاست-2تای دیگه توشون خالیه .هوا رو از اونجا به داخل میکشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (6818 ديدگاه)

        عزیز مایی با اون اسمت
        اون چراغه تو عکس دقت کن 4 تاش چراغه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. CORVETTE Z06

          ۱۳ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (225 ديدگاه)

          دورش چراغه ولی توش خالیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  19. نوید جهرمی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    هر سه تاشونو دوست دارم.
    اما به خاطر راحت تر بودن و اصالت بیشتر و کابین قشنگ تر چلنجر رو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مجید

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    به نظر من هر سه تا ماشین عالی و مثال زدنی هستن و بیشتر افراد اونارو با قلب انتخاب میکنن نه با عقل و منطق.من دوست دارم بدونم مدل های کامل تر یعنی کامارو ZL1 و ماستانگ Shelby و چلنجر hellcat چه عملکردی دارن و در برابر هم چه حرفی برای گفتن دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. 창세기

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (402 ديدگاه)

    من ساکن منطقه ازادم هر سه اینارو از نزدیک دیدم، موستانگ یه چیز دیگس خیلی طراحی پر ابهت تر و سنگینتری داره نسبت به کامارو، موستانگ از اون دو سرتره از هر لحاظ، هرچند من از خود امریکا و انگلیس بیزارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Hj

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (83 ديدگاه)

    اصلا چلنجر خیلی عشقه اکثر ایرانی ها هم چلنجر رو میپسندن خلاصه همه بدی هاشون قابله چشم پوشیه چون به قول یکی ازدوستان در انتخاب این سه فقط قلب کار میکنه نه مغز در ضمن من هم سه تا شونو به رقبایه ژاپنی و المانی ترجیح میدم حتی اگه بدتر(که بهتر هستن)باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آرش

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    به نظرم قیافه چلنجر واژه “شریر” رو معنی میکنه. دوستانی که دث پروف تارانتینو رو دیده باشن میدونن چی میگم. گمونم نسل قبل کامارو قشنگ تر بود. ماسل بود. این جدیده واقعا اروپایی شده هر چند من هنوزم کامارو رو ترجیح میدم. اصلا اسمشم قشنگه، کامارو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Reza. Kh

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان مطمئن باشید چلنجر ک سال 2017نسل ششم اون خواهد اومد تغییرات زیادیو ب خودش میگیره و دوج هم محبوره این کارو بکنه. من خودم عاشق موستانگم ولی قبول دارم ک از لحاظ موتوری یکم ضعف داره ک اونم صددرصد توسط فورد حل میشه. البته باید منتظر shelby gt 500 نسل جدید باشید ک هنوز نیومده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. USA & JAPAN

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    جای چارجر خیلی خالیه
    ولی بین اینا اول چلنجر بعد موستانگ بعد کامارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مانی.الف

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    یک سؤال از دوستانی که متخصص خودرو هستند:‏
    وقتی در این مقایسه گفته شده که چلنجر هندلینگ ضعیفی دارد، دقیقاً ‏مقصود چیست؟ چقدر ضعیف است؟ آیا واقعاً ضعیف است یا به نسبت قیمت ‏و کیفیت و کارایی، انتظار را برآورده نمی‌کند؟
    با کدام ماشین داخلی که برای ‏ما آشناست، قابل مقایسه است؟ مثلاً می‌توانیم بگوییم زانتیا هندلینگ ‏بهتری از چلنجر دارد یا اصلاً این دو خودرو را نمی‌توان مقایسه کرد؟
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. mohammad_fm480

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    موستانگ از همشون خشن تر و عضلانی تره و یک زیبایی خاصی هم در کنار خشونت و ابهتش داره.چلنجر موتورش عالیه اما طراحی بیرونیش مخصوصا از نمای جلو خیلی مضخرفه.
    1.موستانگ
    2.کامارو
    3.چلنجر
    انتخاب بین این ماشین ها سلیقه ایه و من نظر شخصصی خودمو گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad_fm480

      ۱۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      البته باید به ایمنی خودرو نیز توجه کرد که در تست تصادف دوج از موستانگ و کامارو ضعیف تر است و باید این را مد نظر قرار داد
      به لینک زیر که در خود سایت پدال است مراجعه کنید :
      تست تصادف ماسل کار ها : http://www.pedal.ir/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. مهدی drift

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    فقط هلکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. arash

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    lچلنجر …اسمیه که با شنیدنش یاد 50 سال پیش میوفتی یاد قدرت یا اصالت …تو طراحی این 3 ماشین من چلنجرو دوس دارم چون یه جور ابهت خاصی داره که دو تای دیگه نداره ..قیافه موستانگ جدید از دید من خیلی تو دل برو تر از نسل قبلش هست ..ولی کامارو شاید بزرگترین اشتباش بود که طراحی نسل قبلیشو که من عاشقش بودمو عوض کرد…zl1 نمای بیرونش اصلا نمیتونه اون قدرت درونشو به رخ بکشه ..تو ایران فورد یه ماشین خیلی خاصه جوری که از کسی که چیزی از ماشین چیزی نمیدونه بگی فورد موستانگ بهتره یا لامبرگینی اونتادور چون اسم فورد رو موستانگ هست میگه فورد کاری ندارم که فورد از بهتریناس تو دنیا ولی تو ایران یه ابهتی داره که تو دهه 50 شورلت داشت و دوج یکم ناشناس تره تو ایران ….من تو دنیای ماشینا به موستانگ و کامارو و چلنجر به چشم دیگه ای نگاه میکنم و عاشق هر سه تاشون هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا