شورلتفورد

مقایسه فورد موستانگ 2015 و شورلت کامارو 2014

Camaro vs Mustang
Camaro vs Mustang

حال که موستانگ ۲۰۱۵ معرفی شده و در معرض دید همگان قرار گرفته است می توانیم آن را وارد فهرست مقایسه کنیم و هر چه در بین رقبای این خودرو گشتیم تا رقیبی سرسخت برایش بیابیم تنها به یک گزینه رسیدیم : کامارو ۲۰۱۴

2015 Ford Mustang
۲۰۱۵ Ford Mustang
2014 Chevrolet Camaro
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro

۴ دهه است که کامارو و موستانگ چه در جاده و چه در نمایشگاه در حال رقابت با یکدیگر هستند. زمانهایی بود که اگر به آن برگردیم می بینیم زمزمه هایی برای رقابت در مورد استفاده از ساسات برای خودروها وجود داشت ، ولی ورود تکنولوژی سبب شد تا آن روزها فراموش شوند. اکنون مدلهای جدیدی که تولید می شوند به خوبی قدرت را منتقل می کنند، آلودگی کمتری دارند و راندمان آنها شگفت آور است.

2015 Ford Mustang Front
۲۰۱۵ Ford Mustang Front
2014 Chevrolet Camaro1
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro1

موستانگ همیشه ساز خودش را می زند (سبک و سیاق خودش را دارد)

فورد موستانگ با معرفی خود در سال ۱۹۶۴ شروع به فعالیت کرد. اگرچه در مدل سدان فالون اصول و ریشه های کمی دیده می شود اما سبک خاصی برای آن تعریف شده بود. یک موتور ۲۸۹ اینچ مکعبی V8 با ۲۷۱ اسب بخار توان به راحتی می توانست عملکرد خوبی برایش به ارمغان بیاورد. موستانگ یک ایده آنی بود به گونه ای که شورلت کاملا می دانست باید با یک کوپه شیک و زیبا با رانندگی جذاب و راحت مقابله کند.

سه سال بعد شورلت کامارو هم از همان فرمول استفاده کرد: اساس و پایه مشابه یک سدان ولی طراحی زیبا به همراه یک موتور V8 .  این هم جواب شورلت در ازای موستانگ بود که تا الان هم این رقابت ادامه دارد.

طی سالها، حتی زمانی که تحریم ها و ممنوعیتهای سوختی باعث کاهش عملکرد این خودروها شده بود و ذائقه خریداران به سمت خودروهای بزرگتر می گرایید ولی بازهم هر دو خودرو همچنان از محبوبیت خوبی برخوردار بودند. موستانگ در چیدمان فورد جایگاه ویژه ای دارد و بازطراحی های زیادی سبب شده تا مدل ۲۰۱۵ جدید تولید شود که بسته به نوع محاسبه شما می تواند نسل دهم این خوردو باشد.

2015 Ford Mustang back1
۲۰۱۵ Ford Mustang back1
2014 Chevrolet Camaro Back1
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro Back1

اندازه مشابه یک ضرورت است

آخرین موستانگ تولید شده به منظور دست یابی به بازارهای امریکا طراحی شده است . براساس همین ذهنیت بسیاری منتظر بودند تا این خودرو در اندازه کوچکتر ساخته شود اما از طرف فورد به این موضوع جامه عملی پوشانده نشد. طول موستانگ ۲۰۱۵ برابر با ۱۸۸/۳ و فاصله محور جل و عقب آن برابر با ۱۰۷/۱ اینچ می باشد که نشان می دهد این مدل نیز دقیقا هم اندازه مدل قبلی خود است. اما همچنان موستانگ از کامارو با طول ۱۹۰/۴ و فاصله محوری ۱۱۲/۳ اینچ کوچکتر است.

این دو خودرو نسبت به گذشته از لحاظ طول و عرض بسیار به یکدیگر نزدیک شده اند. ارتفاع موستانگ ۵۴/۴ و عرض آن برابر ۷۵/۴ اینچ است در حالیکه کامارو ۰/۲ اینچ کوتاهتر و ۰/۱اینچ عریض تر است.

یکی از قسمتهای مهمی که موستانگ در آن پیشرفت داشته مربوط به فاصله چرخهای عقب خودرو می باشد. ۳ اینچ اضافه تر در لبه عقب سبب شده که تقریبا ۱ اینچ از عقب کامارو عریض تر باشد ، در حالیکه لبه جلوی موستانگ همچنان بیش از ۱ اینچ از جلوی کامارو باریکتر است.

فورد به منظور کاهش وزن موستانگ از گلگیرهای آلومینیومی استفاده کرده است. متاسفانه این وضعیت در جای دیگر جبران نشده و به نظر می رسد موستانگ ۲۰۱۵ نسبت به مدل صادراتی تقریبا ۱۰۰ پوند ( ۴۵ کیلوگرم ) سنگین تر باشد.  مشخصات رسمی تا کنون منتشر نشده است اما همچنان موستانگ GT به اندازه ۲۰۰ پوند ( ۹۰ کیلوگرم ) سبکتر از کاماروست.

2015 Ford Mustang back
۲۰۱۵ Ford Mustang back
2014 Chevrolet Camaro Back
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro Back

انتقال قدرت متغیر

همچنان موستانگ را با همان موتورهای سنتی V6 و V8 خود خواهیم دید که مطمئنیم آنها بخشی از یک بسته دائمی هستند. موتور پایه V6 با ظرفیت ۳/۷ لیتر کمی ضعیفتر شده اگرچه می تواند به توان ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ پوند فوت برسد. موتور V8 با ظرفیت ۵ لیتر با کمی ارتقا می تواند توانی بیش از ۴۲۰ اسب بخار فعلی را فراهم آورد.

موستانگ باید در مقایسه با کامارو SS ، بهتر باشد. کامارو SS فعلی می تواند به ۴۲۶ اسب بخار برسد پس شکی نیست که اگر موتور V8 پنج لیتری موستانگ می خواهد بالاتر قرار بگیرد باید رکوردی معادل ۴۳۰ اسب بخار داشته باشد تا همچنان برتری خود را حفظ کند.

مزیتی که کامارو دارد موتور V6 آن است. با توان ۳۲۳ اسب بخار و گشتاور ۲۷۸ پوند فوت به راحتی می تواند موتور پایه موستانگ را پشت سر بگذارد. البته فورد هم از این مسئله آگاه بوده و یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ متوسط را به عنوان آپشن خودرویش در نظر گرفته است.

تا کنون هیچ اعداد و ارقامی براساس اسب بخار به طور رسمی منتشر نشده است اما فورد تخمین می زند که این موتور ۴ سیلندر جدید بتواند حداقل توان ۳۰۵ اسب بخار همراه با گشتاور ۳۰۰ پوند فوت را تولید کند. این مسئله باعث پیشی گرفتن گشتاور موستانگ نسبت به کامارو می شود، گرچه نیازی نیست به امتیاز موتور کوچکتر آن اشاره ای بکنیم.

هم کامارو و هم موستانگ جعبه دنده ۶ وضیعت دستی یا اتوماتیک را ارائه می کنند که نشان می دهد در جنگ دنده ها پیروزی نخواهیم داشت.

2015 Ford Mustang Engine
۲۰۱۵ Ford Mustang Engine
2014 Chevrolet Camaro Engine
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro Engine

اهمیت طراحی داخلی

احتمالا بزرگترین مزیت موستانگ نسبت به کاماروی فعلی نمای بیرونی آن است که شکی را در این قضیه باقی نمی گذارد. انتظار داریم که این امتیاز در موستانگ جدید همچنان ادامه داشته باشد که به لطف عقب تر رفتن ستون A خود اتاق عمود تری دارد. این مورد می تواند باعث نادیده گرفتن نمای تانکی جلوی کامارو شود.

موستانگ به دلیل استفاده از ابزاری مدرن از این سبک عقب رفته فعلی خود صرف تظر خواهد کرد. هر دو خودرو دارای فرمان شیب دار و تلسکوپی هستند گرچه تنها موستانگ است که درهایش بدون کلید باز خواهند شد. با این وجود موستانگ دارای کروز کترلی است که این ویژگی در کامارو وجود ندارد. صندلی های Recaro یکی از آپشن های است که در هردو خودرو بسته به تزئینات داخلی آن می توان سفارش داد.

2015 Ford Mustang Interior Design1
۲۰۱۵ Ford Mustang Interior Design1
2014 Chevrolet Camaro Interior Design1
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro Interior Design1
2015 Ford Mustang Interior Design2
۲۰۱۵ Ford Mustang Interior Design2
2014 Chevrolet Camaro Interior Design2
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro Interior Design2

ورودی هواکش ( جلو پنجره ) کامارو به اندازه ای کوچک است که بتواند از ورود ذرات و اجسام خارجی به داخل جلوگیری کند و این هواکش به راحتی جا زده می شود که می تواند موضوع بحث جداگانه ای باشد. گرچه هنوز زود است که از ظرفیتها و مزیتهای سواری موستانگ ۲۰۱۵ به جز پشت پهن تر و ارتفاع کمتر آن بدانیم.

2014 Chevrolet Camaro
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro
Ford mustang 2015
Ford mustang 2015

سخن پایانی اینکه نمی توانیم به راحتی و خیلی واضح برنده ای را انتخاب کنیم. تنها واقعیتی که باقی می ماند این است که جنگ موستانگ در مقابل کامارو مانند همیشه به قوت خود باقی است – حتی اگر آخرین حمله از سوی فورد باشد.

2015 Ford Mustang2
۲۰۱۵ Ford Mustang2
2014Chevrolet Camaro
۲۰۱۴Chevrolet Camaro

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من خودم از طرفدارای شورلت ام
    اما شورلت واقعا اون اوبهت قدیمشو نداره
    اما فورد درسته مثه نسل قبلش نیست اما طراحی ماشین واقعا با ابهته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4471 ديدگاه)

      طراحی موستانگ جدید خیلی قشنگ تر از کامارو هست و در ضمن در درگ های قبلی موستانگ پیروز رقابت بوده است!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علي

      ۳۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      جفشونم سالارن سالار ماشااله

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahsa

        ۲ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (293 ديدگاه)

        دیروز تو خیابون یه موستانگ مشکی دیدم واقعا خیلی زیبا بود و ابوهت داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. زیگما

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    جفتشون رو دوست دارم
    البته باید منتظر کامارو 2016 یا 2017 باشیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      سخترین 2 راهی زندگی…

      انتخاب بین کامرو و موستانگه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    نسل قبل جفتشون قشنگ تر بود ولی مشخصات فنیشون بهبود پیدا کرده…
    موستانگgt وکاماروzl1 نمونه ی کامل ترین خودرو های صنعت خودرو هستند به نظر من.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. km

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    نسل جدید کامارو دیگه اون رخ نسل قبل رو نداره ولی فورد به بهترین نحو اصالتشو حفظ کرده ولی غیر از این حرفها خیلی منتظر رقابت شلبی با Z28 هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جلال

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      سلام
      نه km جان
      اتفاقا موستانگ از اون حالت وحشی خودش خارج شده واصطلاحا اهلی شده
      ولی کامارو از قبل هم وحشی تر شده قیافش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرهاد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    منم موافقم هر دو از نسل قبلشون زشت تر شدن
    نیسان Z370 از لحاظ عملکرد خیلی از این دو تا بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محسن.د

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    موتور کامارو فقط 23 اسب بخار و 8 پوند فوت از ضعیف ترین موتور موستانگ، قدرتش بیشتره! واقعا موندم نویسنده برچه اساسی گفتند: “به راحتی می تواند موتور پایه موستانگ را پشت سر بگذارد.” !!!

    کاش قیمت هاشونم مقایسه میکردین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. camaro

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      دوست عزیز کامارو هم تو تاپ اسپید و شتاب و قدرت موتور سرتره.تازه لزومی نداره از موتور 505 اسب بخاری کامارو z28 صحبت کنیم.قیافه هم که بستگی به سلیقه ی افراد داره.
      در ضمن اون متن یه ترجمه از یه سایت خارجی بود نه نظر نویسنده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. یارو

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    بزا ببینیم سلیقه ی عموم چیه

    موستانگ+لایک

    کامارو-دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (323 ديدگاه)

      سلیقه ی عموتو چیکار داری؟ به سلیقه خودت انتخاب کنی :دی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جلال

        ۲۹ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (585 ديدگاه)

        سلام
        به نکته ظریفی اشاره کردی مسعود جان!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. e.scamp

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1898 ديدگاه)

    من عاشقه کامارو هستم ولی این مدل موستانگ بدجور بدلم نشست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amir.t.

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    دوتا جیگرن چی بگم اخه.یکی از یکی بهتر …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. SAEED

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    من جفتشونو دوس دارم،ولی اگه قرار باشه یکیرو انتخاب کنم بدون شک سراغ کامارو میرم!!!!!اونم کامارو SS مدل 2011 و 2012 با موتور 6.2 و اسب بخار 431!!!!!!!!!!فوق العاده!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    هر دوشون رو دوست دارم اما موستانگ رو بیشتر.بخصوص از وقتی فورد پکیج موستانگ باس رو داده بیرون طرفدار سرسخت موستانگ شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. jalal

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    خیلی رقابت سخت و تنگاتنگی دارند با این حال من هر دوتاشون را دوست دارم . هردوتاشون محبوب ترین ماشینای آمریکایین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4471 ديدگاه)

      کامارو همیشه تو درگ از موستانگ عقب بوده!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAEED

        ۲۹ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (197 ديدگاه)

        سلام.
        کامارو RS اره،تو شتاب اولیه ی کوچولو کم میاورده،ولی کامارو SS ی هیولاست!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. توفیقی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    فورد ماستانگ بی لوگوی شلبی حال نمیده
    کامارو هم بی لوگوی ZL فاز نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آیهان

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کسی میدونه موستانگ پدال شیفتر داره یا نه؟ میدونم برخلاف اصالتشهولی کاش داشته باشه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (447 ديدگاه)

      حعبه دنده دستی پدال شیفتر نداره که.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. شروین

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    کامارو همیشه بهتر بوده و هست. چوی پرفورمنس قابل مقایسه با فورد نیست. جدا از قدرت یا ظاهر یا هر چیزی که تو این مقاله اومده، وقتی بحث دوام پیش بیاد فورد جلو شورلت حرفی برا گفتن نداره. مثل فیلم بولیت که داج چارجر و فورد ماستانگ توش بود که فورد بعد از هر چند تا صحنه احتیاج به سرویس داشته…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. میلاد

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    هر دو ماشین فوق العادن.باید صبر کرد تا کامارو2015 بیاد واسه رقابت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. کافر مقدس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    آمریکایی رو باید از نزدیک دیــــــد

    خیلی گنده ت تو عکس نمیدونم چیرا کوچیک میشن:دی

    درود بر GM

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمدرضا

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    ابهت موستانگ یه چیز دیگه اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. جلال

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    دوستان سلام
    من یه با مدل قدیمی کامارو1969 رو سوار شدم
    خیلی کهنه بود ولی باهاش حال کردم
    حالا برای همین هم عاشق کامارو ام
    ایشالا یه روز موستانگشو هم سوار بشیم ببینیم چجوریه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. adasd

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من منتظر داج چلنجرم بیشتر تا اینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کیوان

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    هر دو شون جیگرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امیر

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام هر دو خودرو ازنظر نعیلیق عقب همچننان مشکل دارند تاسر پیچ چندتا گاز میدی کل لذت رانندگی میگیره من هر خودرو داشتم در مسافت های طولانی خسته کنده هست و ازاردهنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. amin

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    قیمت هارو چرا نزدن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. salar

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    شورلت آشغال شده آشغال.ولی فرد مثل قبل با عزمت ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. شروین

    ۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    شما یاد بگیر چه جور بنویسی فورد و عظمت بعد بگو شورلت آشغاله…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. معین

    ۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اخه گناهه ما ایرانیهای قشر متوسط چیه که این ماشینهای لوکسو باید فقط از تو عکسو مقاله ببینیمو حسرت بخوریم اخر سر هم وقتی خودمون میخواییم ماشین بخریم باید یه ماشین عهد بوقو که اروپا دهها سال پیش انداخته دور با کمترین ایمنی و امکانات و حتی زشتترین ظاهر به قیمت همین ماشینهای لوکس تو خارج ایران بخریم اخر سر هم میگن خودرو سازی ما انحصاری نیست!!!خدا ازشون نگذره ایشالااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. camaro zl1

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کامارو 2014 چیزی نیست ولی کاماروی zl1 دهن موستانگ رو بسته.بدجوری هم بسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Gamil

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید کامارو رو خدای ماشین ها دانست.
    خیلی جذابیت داره من که عاشقشم ولی اون فورد هم خوبه اما مثل کامارو نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Amir

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر من فورد موستانگ قدیمى با اباهت تر از این مدل جدیداس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ژوبین

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این چرا با z28 مقایسه نکرده؟
    مثل مقایسه ماکسیما با تویوتا کمری 2004 بود که چند سال پیش انجام دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا