تجربه و آزمایششورلت

رانندگی با شورلت ترکس 2023، کراس‌اوور ارزان و جذاب با قیمت 21 هزار دلار

نسل جدید شورلت ترکس با قیمت پایهٔ ۲۱ هزار دلار، کراس‌اووری جادار، زیبا و مجهز است که با قیمت بسیار مناسبی ارائه می‌شود.

نسل جدید شورلت ترکس یکی از معدود خودروهای سال‌های اخیر است که به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر از نسل قبلی شده است. قیمت پایهٔ ۲۱,۴۹۵ دلاری این خودرو، ۱,۴۰۰ دلار ارزان‌تر از قبل است و حالا محصول پایهٔ شورلت محسوب می‌شود. درواقع، این ارزان‌ترین محصول جنرال موتورز در ایالات‌متحده به‌حساب می‌آید. حتی نسخهٔ فول آپشن ترکس هم زیر ۲۷ دلار قیمت خواهد داشت که با توجه به استانداردهای خودروهای جدید باید آن را ارزان دانست.

شورلت ترکس

تبدیل ترکس از یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت سطح بالا به مدلی ارزان‌قیمت و اقتصادی مشابه کاری است که نیسان چند سال پیش از طریق جایگزینی جوک با کیکس انجام داد. این دسته از کراس‌اوورهای ارزان‌قیمت که شامل کیا سول و هیوندای ونی هم می‌شود، جاداری داخلی و آپشن‌ها را نسبت به ویژگی‌های معمول کراس‌اوورها مثل سامانهٔ چهارچرخ محرک و ظاهر آفرودی در اولویت قرار می‌دهند. قیمت همهٔ این خودروها از کمی بیش از ۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود و به‌صورت استاندارد محرک جلو هستند. این چهرهٔ جدید حمل‌ونقل پایه‌ای در بازارهای جهانی محسوب می‌شود.

شورلت ترکس

نسل جدید ترکس با طول و عرض بیشتر و ارتفاع کمتر، تناسبات بسیار زیباتری نسبت به نسل قبلی دارد. تیپ پایهٔ LS با قالپاق و فقدان تریم‌های تزئینی، خیلی ارزان به نظر می‌رسد اما تیپ‌های LT، RS و اکتیو به لطف رینگ‌های زیبا و جلوپنجرهٔ متمایز، نسبتاً شیک هستند. فرم کشیدهٔ ترکس به فضای داخل خودرو هم کمک کرده است زیرا حالا فضای پای عقب و فضای صندوق بار به لطف فاصلهٔ محوری بسیار کشیده‌تر و فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌ها، افزایش قابل‌توجهی داشته است. ترکس به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر ۸ اینچی ارائه می‌شود اما صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر ۱۱ اینچی هم برای آن قابل سفارش هستند.

شورلت ترکس

با توجه به قیمت پایین، از دیدن متریال ارزان‌قیمت در کابین ترکس چندان ناامید نمی‌شویم. در اینجا پلاستیک‌ها خشک هستند اما قسمت‌های مهم مثل بالای داشبورد و رو دری‌ها حداقل بافت جالبی دارند تا از القای حس بسیار اقتصادی جلوگیری کنند. موقعیت رانندگی هم پایین و مثل خودروهای سواری است که تغییر خوشایندی نسبت به صندلی‌های بلند بسیاری از رقبای ترکس مثل تریل‌بلیزر از خود شورلت محسوب می‌شود.

شورلت ترکس

رانندگی ترکس مدل ۲۰۲۴ هم مثل یک خودروی اقتصادی است که البته چیز بدی نخواهد بود. تعادل سواری و هندلینگ خودرو تنظیم مناسبی دارد و تعلیق هم به‌اندازهٔ کافی نرم است که در جاده‌های ناهموار راحت باشد و هم درعین‌حال توانایی کافی برای کنترل بادی‌رول در هنگام فشار را دارد. بااین‌حال، فقدان احساس فرمان یکی از نقاط ضعف خودرو است و تیپ RS نیز هیچ‌گونه ارتقائی در دینامیک خودرو به همراه ندارد زیرا از لحاظ فنی با دیگر تیپ‌ها یکسان است و فقط از رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی بهره می‌برد.

شورلت ترکس

ترکس جدید فقط با یک پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو و گیربکس شش سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود. ۱۳۷ اسب بخار قدرت این موتور ناچیز است اما ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور آن که در دور پایین ارائه می‌شود کشش کافی را فراهم می‌کند. تأخیر توربو در این موتور سه سیلندر هم اندک است. تنها مشکل واقعی، گیربکس کند است که در معکوس دادن‌ها آن‌طور که می‌خواهیم سریع عمل نمی‌کند. البته حتی با این مشکل هم همچنان این شش سرعته را به CVT کسل‌کننده ترجیح می‌دهیم. مصرف سوخت ترکیبی ترکس نیز ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که هرچند به‌خوبی سدان‌های کامپکتی مثل هوندا سیویک نیست ولی برای کراس‌اووری با این اندازه مناسب به نظر می‌رسد.

شورلت ترکس

شرایط تورمی این روزها و افزایش قیمت خودروها باعث شده عرضهٔ یک خودروی جدید ارزان‌قیمت اتفاق بسیار جذابی باشد. البته ترکس به‌خودی‌خود خودروی خیلی جذاب و چشمگیری نیست اما قیمت پایین آن انتظارات را تا حدی کاهش می‌دهد که از آنچه ارائه می‌کند یعنی کابین بسیار جادار، تجهیزات مناسب و ظاهر زیبا قدردانی ‌کنیم. شورلت انتظار دارد ترکس به سومین محصول پرفروش آن پس از سیلورادو و اکوئناکس تبدیل شود و دلیلی برای تردید در این پیش‌بینی نمی‌بینیم زیرا با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار حتی در تیپ‌های مجهزتر، اصلی‌ترین نقطهٔ قوت این کراس‌اوور در بازار، قیمت مناسب خواهد بود.

مشخصات فنی

Chevrolet Trax 2024

پیشرانه ۱.۲ لیتری I3 توربو
قدرت ۱۳۷ اسب بخار
گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر ترکیبی
طول ۴,۵۳۶ میلی‌متر
عرض ۱,۸۲۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۵۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر
وزن ۱۳۸۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۷۳۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
قیمت پایه ۲۱,۴۹۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. سالار فصل

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    اینروزها شوی ایز آن فایر

    موافقم 34
    مخالفم 5
    1. R@min

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1704 ديدگاه)

      کلا از دوران ریاست ترامپ صنعت خودرو آمریکا خون تازه ای به رگش تزریق شد و کیفیت و پرفورمنس محصولاتشون به طرز چشمگیری پیشرفت کرد.

      موافقم 48
      مخالفم 13
  2. درود

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    پراید اونا
    البته الان پراید خودروی دور از دسترسی برا اکثر مردمه ولی در هر حال خوش ب حال آمریکایی ها

    موافقم 55
    مخالفم 10
  3. Tesla

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    ۱ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان !!! یعنی از ام وی ام x22 ارزونتر 🤦‍♂️🤦‍♂️😒😒

    موافقم 60
    مخالفم 9
  4. دیمن

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (147 ديدگاه)

    شتاب در حد ماکسیما قیمت در حد تارا😂😂، خیلی ارزندس این ماشین چون شورولته،

    موافقم 55
    مخالفم 10
  5. Hadi

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (581 ديدگاه)

    خیلی عالیه و برای خانواده ۵ نفره مناسبه 👌🏼
    ولی با قیمت بیشتر تو کراس اوور ساب کامپکت مزدا CX30 چهارچرخ محرک انتخابمه…

    موافقم 8
    مخالفم 14
  6. Genius

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1244 ديدگاه)

    تیگو ۵ و ۷ بازار ما باید این میبود اگه اون طرف معروف بیخود خودروی امریکایی رو منع نمیکرد!

    ولی خودمونیم من فلسفه‌ کراس اوور رو خیلی درک نمیکنم سواری خشک تر و نچسب تر نسبت به سدان اما بدون قابلیت آفرودی suv ها!کلا یه نمه عجیبه واسم

    موافقم 25
    مخالفم 9
  7. سعید

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    طراحی داخلیش چقد ساده و قشنگه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  8. حسین کاظمی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    جلوش خوبه ولی عقبش زیاد قشنگ نیس

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا