طراحی

تکنولوژی iStream و نصف کردن وزن بدنه خودرو!

تیم طراحی گوردون مورای از جدیدترین نسخه‌ی سیستم ساخت انقلابی iStream با نام سوپرلایت رونمایی کرد.


این سیستم iStream سوپرلایت جدید باعث ترکیب شدن فریم آلومینیومی با پانل‌های کامپوزیتی فیبر کربنی می‌شود. این کمپانی ادعا می‌کند سیستم یاد شده تکنولوژی‌ها و ساختار برگرفته از فرمول ۱ را وارد خودروهای عادی‌تر می‌کند.

فرایند جدید ساخت مورای بنا به گفته‌ها ایمنی بهتر، آلایندگی کمتر، هندلینگ بهبود یافته و دوام و استحکام بیشتری را به ارمغان می‌آورد و باعث می‌شود وزن بدنه‌ی خودرو در مقایسه با استانداردهای فولادی کنونی تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

سیستم iStream سوپرلایت گوردون مورای همچنین انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای داشته و از پلتفرمی درونی برخوردار است که می‌تواند با هر کلاس خودرویی از محصولات شهری کوچک گرفته تا خودروهای اسپورت و شاسی‌بلند و حتی خودروهای تجاری سبک تطبیق یابد. این سطح از انعطاف‌پذیری به سازندگان اجازه خواهد داد تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و نیاز به سرمایه‌گذاری بالا و طراحی جداگانه‌ی شاسی برای محصولات گوناگون نیز از بین برود.


گوردون مورای درباره سیستم جدید خود می‌گوید:

روش iStream سوپرلایت جدید در ساخت خودروها یک نوآوری فوق‌العاده برای صنعت خودروی جهان است. تیم طراحی گوردون مورای روشی منحصربه‌فرد و کم‌هزینه برای ساخت خودروها در سراسر جهان خلق کرده که به‌طور قابل‌توجهی پرفورمنس و راندمان خودروها را افزایش خواهد داد.

گوردون مورای به همراه سیستم سوپرلایت از صندلی سبک‌وزن iStream هم رونمایی کرده که از همان خلاقیت‌های شاسی iStream سود می‌برد.


این صندلی جدید دارای ساختار کامپوزیتی سبک‌وزن است که از شیشه یا فیبر کربن و فریمی لوله‌ای استفاده کرده و وزن آن در مقایسه با صندلی‌های سنتی کنونی ۳۰ درصد کمتر است. تیم طراحی گوردون مورای می‌گوید اگرچه این صندلی عموماً برای خودروهای سواری طراحی شده اما می‌توان آن را در دیگر بخش‌های حمل‌ونقل همچون هواپیماها و قطارها نیز بکار برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    رشد خیلی بزرگی بوده یک قدم خیلی بزرگه
    البته اگه هرچی گفته راست باشه
    با توجه به منطق و حرفاش و کاری که کرده به نظرم میتونه همکار خیلی خوبی باری مک لارن باشه با توجه به جمله جنگ وزن را جایگزین جنگ اسب بخار کنید مدیر عامل این شرکت به نظرم اگه هم کاری کنن مک لارن میتونه خیلی قویتر با رقبای ایتالیایی رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hami

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (169 ديدگاه)

      قبلاً همکاری کردن و نتیجش شاهکاری به نام F1 بود

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا