فورد

فراخوان 2.5 میلیون دستگاه از محصولات فورد

فورد دو فراخوان ایمنی برای ۲.۵ میلیون دستگاه از محصولات خود در آمریکای شمالی را اعلام کرد.

اولین فراخوان که بزرگ‌ترین نیز هست شامل حدود ۲.۱۵ میلیون دستگاه خودرو در آمریکا بوده و دلیل آن نیز به نگرانی‌های قفل درب مربوط می‌شود.

این خودروساز آمریکایی اظهار داشته گیره‌ی شکسته‌ی مربوط به درب باعث می‌شود درب بسته نشده و اگر هم پس از چند بار تلاش درب خودرو بسته شود در زمان رانندگی احتمال باز شدن آن وجود داشته و این امر ریسک جراحت سرنشینان را بالا می‌برد.

فورد گزارشی مربوط به حادثه یا جراحت مرتبط با این اتفاق را دریافت نکرده است. فراخوان موردبحث شامل خودروهای فیستا مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، فوکوس مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵، فیوژن مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴، اسکیپ مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، سی مکس مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، ترانزیت کانکت مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، موستانگ مدل ۲۰۱۵، لینکلن MKZ مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ و MKC مدل ۲۰۱۵ می‌باشد.

2015-lincoln-mkc-rear-side-view-from-below

این خودروها برای تعویض قفل درب‌ها فراخوان خواهند شد هرچند تمامی آن‌ها نیازمند تعویض قطعه نخواهند بود. واضح است که فرایند تعویض این قطعه بدون دریافت هزینه انجام خواهد شد.

اما دومین فراخوان شامل فورد F-150 مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ که از پیشرانه اکوبوست ۳.۵ لیتری استفاده کرده‌اند می‌شود. سیلندر ترمز این خودرو شاید نشتی روغن ترمز داشته باشد و این امر می‌تواند تأثیر مستقیم روی پدال ترمز داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد رانندگان هشداری صوتی خواهند شنید و البته چراغ‌قرمز ترمز نیز در پشت آمپرها روشن خواهد شد. همچنین احتمال دارد حس و میزان بازه حرکتی پدال ترمز تغییر کند.

2016 Ford F-150 Limited

کاهش کارایی ترمز منجر به افزایش مسافت توقف می‌شود و این یک خطر بالقوه خواهد بود. ۷ گزارش از تصادفات با سرعت پایین و دو مجروح مرتبط با این موضوع به دست فورد رسیده است. فراخوان ذکر شده تعداد ۲۹۲۳۱۱ دستگاه خودرو در آمریکا، ۴۳۵۳۶ دستگاه در کانادا و ۸۰۵۳ دستگاه در مکزیک را شامل می‌شود. تکنسین‌های فورد اقدام به تعویض رایگان سیلندر ترمز خواهند کرد تا این مشکل رفع گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ایمان جباری

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    بیشتر دقت کن و کیفیت کارت رو ببر بالاتر
    نگذار تصویر خوب و درخشانی که از این برند بزرگ و دوست داشتنی در ذهنمون داریم خراب بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      اینای که تو منطقه آزاد هستند چی میشن ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3543 ديدگاه)

        هیچی یک چهار لیتری کبریت و تمام ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بارها گفتم که هر محصول تولید انبوه میتواند دارای ایراد باشد . اما مطلب مهمی که اعتبار یک شرکت و بالا میبره قبول ایراد و رفع نقص موجود است . نه مثل ایرانخودرو که ماشینهاش آتش میگرفت و با وقاحت تمام گردن نمیگرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mehran (fox)

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (214 ديدگاه)

    علی شوی نوا سر فراخوان 6هزار دسگاهی بنتلی ای بابا گفتی الان یکی از خودروسازای محبوبت فراخوان 2/5 میلیونی داده،خبری ازت نیست….
    دوستان امریکایی باز گارد نگیرن،فراخوان مال خودروسازه هیچ عیبیم نداره کاره بدیم نیست و تعهد به مشتری رو میرسونه حرف من سر تیکه پرونی بعضیا رو موضوعیه که یه بار مال خودروساز رقیبه و شاید فرداش تصمیم خودروساز محبوبت….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      داداش سر فراخوان مک لارن داشتن مارو میکشتن کجای کاری
      انگار تقصیر منه!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا